Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ninja Gaiden 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cyrus1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Kukaan törmännyt pelissä piilotettuihin hopeisiin "X" merkkeihin (niinkun X-loota)? Mitään tietoa onko noilla jotain virkaa?

Tuommoinenhan oli tosiaan jo ykkösosassa. Kyseessä on alkuperäisen Xboxin hieno konseptimalli.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Pieni kysys Chapter 5 loppupuolelta:

Eli onnistuin missaamana tuon Phoenix Ninpon ja kysymys kuuluisikin, että löytyykö sitä vielä myöhemmin vai onko jaksettava vaan pelata 5 loppupuoli uusiksi?
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Eilen meni läpi Warriorilla. Kaikin puolin helpommalta tuntu kuin Black. Ehkä se johtu siitä, että samat tekniikat sun muut toimi tuossakin ja toisaalta siitä, että save paikkoja oli joka nurkassa.

Peli tuntui aika keskeneräiseltä ja loppua kohti kenttäsuunnittelu huononi entisestään. Grafiikka keskinkertaista ja fps droppeja oli rutkasti. Kaiken kaikkiaan oli oikein viihdyttävä pelikokemus ja ilman näitä teknisiä ongelmia peli olisi voinut olla vielä parempi.

Eiköhän pelille ainakin 8 voisi antaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Pieni kysys Chapter 5 loppupuolelta:

Eli onnistuin missaamana tuon Phoenix Ninpon ja kysymys kuuluisikin, että löytyykö sitä vielä myöhemmin vai onko jaksettava vaan pelata 5 loppupuoli uusiksi?

Sen voit sitten ostaa seuraavassa chapterissa. Kaikki ohitetut aseet, ninpot, life of godsit yms. löytyy aina kaupasta.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Sen voit sitten ostaa seuraavassa chapterissa. Kaikki ohitetut aseet, ninpot, life of godsit yms. löytyy aina kaupasta.

No hitto... kun tän olisi tiennyt olisi taas säästynyt hetken verran ketutukselta. Pelasin siis uusiksi jo :P
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Vielä apua nyt on hermo todella kireällä:

Chapter vissiin 7 pomo:

Saatanan magmavyötiäinen, joka räjähtää kun sen tappaa. Pistää kylmäksi vaikka olisi täydet energiat. Eli mitä sille pitää tehdä?
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Vielä apua nyt on hermo todella kireällä:

Chapter vissiin 7 pomo:

Saatanan magmavyötiäinen, joka räjähtää kun sen tappaa. Pistää kylmäksi vaikka olisi täydet energiat. Eli mitä sille pitää tehdä?

sun pitää pitää se block vaan heti pohjassa
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Konsolifinin Ninja Gaiden 2 -revikka, ja perään muutama sana itse pelistä ja Mentor-vaikeustasosta. Erityisesti olen nyt Mentorilla pelatessa huomannut, että peli kärsii aivan kamalasta slowdownista ihan ensimmäisestä tasosta lähtien. Kiinteästi tähän ongelmaan liityy Team Ninjalta typerin veto ikinä; lisätään haastetta asettamalla ohjuspatterininjoja joka nurkalle 2-5. Yeah, tosi aitoa vaikeustason korotusta. Voin leuhkasti sanoa, että Mentorillakin pieksen vihut ihan miten tahdon, mutta sille en vain voi mitään, että kun pienessä tilassa kaksi ohjuspatterininjaa spammaa ohjuksia, niin eteneminen on periaatteessakin mahdotonta.

Liike pysähtyy täysin, instant-UT:n tekeminen (kun ympärillä on orbeja, pidä torjumisnappia pohjassa, hyppää ilman ja laskeutuessasi näpäytä Y:tä = UT ilman latauksia) on mahdotonta, koska ruudunpäivitys pomppii niin, etten voi arvioida oikeaa ajoitusta. Noi ohjusninjat on vieläpä niin veemäisiä, etteivät ne liiku paikaltaan. Eli jos sulla on pitkä käytävä täynnä esteitä, rotkoja jne ja siellä päässä seisoo näitä sankareita, niin ne eivät liiku mihinkään. Ainoa mahdollisuus on ampua ne taioilla tai jousella tai sitten juosta päälle ja toivoa parasta. Kyseessä on loistava peli, joka niin totisesti kaipaa päivitystä hetiäkkiä, ettei mikään peli aikaisemmin. Minua ärsyttää suunnattomasti hajoilla ja kärsiä sen takia, että peli on teknisesti hajalla. Olisi oikeasti kiva testata omia taitoja, mutta tällaisenaan peli ei anna siihen mahdollisuutta.

Mitäs mieltä muut ovat näistä epäkohdista?

Puhut niin asiaa. Olen hajoillut noiden ärsyttävyysfaktoreiden takia peliin aivan täysin. En halua silti sanoa peliä huonoksi, koska se ei sitä MISSÄÄN NIMESSÄ OLE, mutta pakko sanoa että kyllä se fiiliksiä laskee, kun joudut tekemään yksinkertaisesti ainoastaan ärsyttäviä asioita enemmän, sen sijaan että olisi erilaisia haasteita.

Ninjakoirat ja "räjähtävä shuriken"-ninjat ovat ärsyttäviä, mutta menee vielä, mutta juurikin ne ohjuspatterininjat mitkä ampuu vähintäänkin 6-10 ohjusta kerralla on vain niiiin niiin niiiiiin raivostuttavia että ohjain meinaa lentää käsistä. Ei ole vielä lentänyt, mutta lähellä käynyt. Ikäänkuin ne pelkän singon ja yhden "ohjuksen" ampuvat ninjat ei olisi riittänyt, piti pistää vähintään 2 niitä enemmän ohjuksia ampuvia ninjoja vierekkäin, molemmille puolelle sua, tietysti ja väliin vielä pari "perusvastusta". En tiedä, mutta tuo ei vain ole mun käsitykseni HAUSKASTA.

Ja voi lllluoja sentäääääääääääääääääään että turhauttaa juuri nyt, loppupään pomossa kävi hieaman typerästi. (chapter 12. path of the warrior.. eli eka läpipeluukerta. eli pistän spoilerilätkän alle mikäli aiemmassa vaiheessa peliä olevat ei halua tietää kyseisestä bossista)

Eli niin, sain sitten chapter 12 kaksois armadillot piestyä, sen jälkeen kasat koiria ynnä muita ja sitten tulee laavapaikkojen hurja tulisälli Zedonius toistamiseen paikalle. Ikäänkuin ei olis ollut tarpeeksi ärsyttävä ensimmäisellä kerralla. Noh, parin kokeilun jälkeen aloin olla jo ihan helisemässä kun laavaan putoilua, tulipallojen koppailua ja turhautuneisuutta väistelyjen epäonnistuessa.. ajattelin kokeilla Scytheä kaikessa massiivisuudessaan, se kun lyö juuri sopivalle korkeudelle hyppy + y sarjalla. No sehän toimi! Ensimmäisestä kerrasta heti scythellä kimppuun, pari lyöntiä, sitten zedonius summonas tulikavereita paikalle, joten pari niistä hengiltä, zedonius laskeutui, kimppuun ja sain siltä sarjalla hengen pois. Eli kaksi sarjaa scythellä. Tästä helpottuneena sitten keräsin kaiken ympäröiviltä "saarilta" laavan ympäriltä ja suuntasin laavan toisella puolella olevaa ovea kohti... Pum, pum, pum. Kuolin. Ja pomo alusta. Eli sinnepä oli team ninjan sällit mukavana jekkuna pistänyt kyseisiä helvetin turhia räjähtäviä meduusoja läjän, mitä ei juuri sieltä nähnyt. Mahtavaa.


Ja niin todella ikävä kuulla että mentorilla laskee ruudunpäivitys useammin. Warriorilla chapter 12:sta asti ei ole kun pari kertaa tullut todellista hidastumista (rappukäytävä TÄYNNÄ ninjoja kohdassa, esim.) .. en kyllä tiedä suoraan sanottuna tahdonko peliä edes pelata mentorilla. Perusmättöä ja muuta tahtoisin kyllä vaikeammalle, mutta ninjakoirat, räjähtävät shuriken-ninjat, ohjuspatterijätkät ja aivan mielettömän rasittavat pomot vaan kauhistuttaa. Uskoisin että menettäisin hermoni niin täysin että katkeis verisuoni päästä, ihan vain siksi että kyseiset asiat eivät ole mielestäni millläääään tavalla hauskoja, eikä välttämättömiä pelin kannalta. Jos ninjapeliä pelaillaan, niin en välttämättä siihen halua jotain järjetöntä määrää OHJUKSIA ja tulipalloja lentämässä aivan joka suuntaan, varsinkin kun kyseiset tulee joka kerta useasta suunnasta ja kamera pyörii kun mikäkin väkkärä. Arvostaisin jos peli olisi yksinkertaisesti "ninja vastaan ninja" tai edes jotain "isompi demoni" mättöjä, mutta NINJOJA KONEKIVÄÄREJEN KERA vastassa ja ... argh. Ehdin kyllä reagoida viereen tuleviin vihollisiin mutta kun niitä on sylissä 10 koiraa, 5 selkärankametalli-tissihirviötä, pari ninjaa ja kauempaa ampuu lohikäärmeet tulipalloja ja sussa joka toinen sekunti vähintään 1-3 räjähtävää shurikenia kiinni, on siitä kyllä hymyily todella todella kaukana.

Ja ne suokohdat, vesikohdat ja uiminen... huoh. Ne meduusat.. what the hell? Tosi "hauskaa" olla paikallaan ja ampua niitä pari kolme minuuttia putkeen kun niitä tulee kokoajan lisää ja niistä ei ole mitään vaaraa, mikäli ne huomaat. :P

Eli suoraan sanottuna peli olisi aivan 10 peli mikäli joitain ärsyttävyysfaktoreita karsittaisi. Haasteista en todellakaan valita, koska haasteista pidän mutta jos haasteet on tosiaan jotain ohjusten jatkuvaa väistelyä ja jousella säkällä sihtailua niin eipä juuri huvita.

Ja vielä sitten törmäilee ihmisiin mitkä sanoo mentor vaikeusasteenkin olevan aivan liian helppo ja että warriorista ei löydy edes haastetta. Menkää nyt jo itseenne älkääkä leveilkö taidoilla, kyllä sen nyt kuka tahansa läpi pääsee mutta haasteetonta tuo nyt ei varmasti ole kenellekään - ellette sitten pelaa eri peliä missä kamera todella näyttää mistä ohjuksia on tulossa hidastuksena tai jotain.

No juu, jos hermosavut ja takas veivaamaan. .. tirsk :)

Ainiin ja vielä pitänee muokata selvennys, että ei, minua ei ala ärsyttään jos en itse pääse jotain kohtaa läpi. NG2:ssa on ollut monta kohtaa mihin olen kuollut useasti mutta mielelläni hakannut kohdan uudestaan, suorastaan ilomielin. Jotkut kohdat vain on mielestäni simppelisti rasittavia. Ärsyyntyminen kohtiin ei siis johdu omasta kyvyttömättömyydestä tai siitä etten ole onnistunut pääsemään sitä läpi tarpeeksi pian.. koska mukavassa kohdassa voin kuolla vaikka 100 kertaa enkä ärsyynny mutta ärsyttävässä kohdassa ärsyynnyn vaikka pääsisin sen läpi kerrasta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Chapterit 1 ja 7 on sitä, mitä koko pelin pitäisi olla.

Miinakentät ja projectilet for the win..

Tekniset ongelmat eivät vielä Warriorilla sinänsä haittaa lainkaan, mutta voin uskoa, että Mentorilla peli on juuri tuota mitä kuvailit Orin.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Noniin, nyt se on läpi. Ihan hyvät fiilikset jäi, vaikka mitään ei kyllä auennut, paitsi vaikeampi vaikeusaste. (Se mentor, siis.).. Pitänee vielä yksin pelata warriorilla läpi, kun nyt pelattiin about puolet ja puolet kaverin kanssa ja sit varmaankin sinne mentorin puolelle, jos siltä sitten tuntuu :)

Kyllähän tietty on hyvä, että erilaisia vastuksia on ja noh, onneksi ohjuksiakin voi ampua hajalle jousella, mikäli siis niiiiin ninja sattuu olemaan että ehtii. Löytyihän siinä aina ase tai taktiikka kaikille, kun taidot karttui. Ja loppujenlopuksi ei kyllä mennyt hermot kertaakaan täysin. Pientä "äh.. äh... ÄH!"-turhautumista muttei sen kummempaa. Jotkut loppupään vastukset kieltämättä oli aika älyttömän helppoja :/ Jotkut taas ei todellakaan. Melkoista vaikeusasteen vuoristorataa oli kyllä kieltämättä. Mutta sinänsä ihan mukavaa ettei peli vain kokoajan vaikeentunut loppua kohti, vaan ennemminkin aina välillä haastoi vaikeampaan ja sitten antoi taas vähän rauhallisempaa/mukavampaa "mättämistä".

Ayanen "guest appearance":kin hivenen yllätti.. vaaai oliko se jo ykkösessäkin? Ei voi muistaa.

Mutta juu, huomenna sitten oma rupeama pystyyn. Hieman kyllä harmittaa ettei mitään ihmeellistä auennut.. ainahan pelissä läpipeluun jälkeen olisi mukava tutkia uusia hahmoja/miekkoja/pelimoodeja (Kuten tests of valorit olis ollut mukava saada auki milloin tahansa pelattavaksi).. ja movie theater cgi optiotakaan ei ole tälläkertaa, mikä on pienimuotonen pettymys. Vaikka näkeehän ne aikalailla ninja cinemasta jos se on pelin ajan ollut päällä.

Mutta pitkästä aikaa paras "all out" toimintapeli, mikä varsinkin kaverin kanssa taisteluparina oli aivan loistava kokemus. Kun toinen kaipaa taukoa, toinen yrittää, jne. :) Mukava siinä sitten yhdessä pähkäillä mikä toimisi parhaiten.

No juu, jos nukkumaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Tuolla ylempänä Sarkasmi mainitsi konekivääri ninjoista. Ykkösessä oli raketinheitin ja konkku ninjoila kova osa vaikeusasteiden nostamisessa kanssa joten tietenkin niitä piti tuoda tähänkin mukaan.

Cyrus mainitsi nuo 'hyvät' chapterit. Ensimmäinen chapteri kuuluu hyvään vielä acolytellä ja warriorilla. Jos oikein muistan niin jo siinä kentässä syötetään sarjaraketti miehiä seinäjuoksu kohtien takana mentorilaa. Korjatkaa jos väärässä.

Itse olen nykyään hieman niinkuin jumissa chapter 6 puolivälissä tuossa ns. skeleton bossissa... Se kun ei ota yhtään vahinkoa mistään aseesta ja pikkumiehien takia väistely todella vaikeaa. Sitten kun luurankohyyppä vetää instant grabbejaan ja on pakko parantaa jokaisen jälkeen koska muuten seuraavaan kuolisi, niin hermothan siinä menee.. Nyt sitten tulikin vedettyä vigoorian master achi loppuun ja aloitettua dual katanoilla achin hakeminen.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Itseasiassa noi ohjuspatterininjat ei enää ota niin paljon päähän kuin is-ninjat. Kunhan ei vaan ole ase-saavutus menossa, niin vaihtaa vaan falcon talonit käyttöön ja tekee flying swallow izuna dropin. Pelin helpoin ja nopein izuna drop. Siinä pitää tosin toivoa, että ohjuspatterininjat ampuvat suunnilleen samaan aikaan. Onhan siinä niinkin käynyt, että toinen alkaa ampumaan heti, kun toinen lopettaa. Siinä on jo vaikeuksia tehdä mitään ja on jo pakko tuhlata yksi ninpo.

On kyllä tullut huomattua ihan yleisestikin, että talonit ovat pelin parhaat aseet. ->xxxxy ja juurikin tuo fs izuna drop tekee niistä jo jopa liian hyvät aseet. Ne kuitenkin saa jo niin aikaisin, ettei lvl3:n saamiseenkaan mene kauaa. Tuo ->xxxxy kuitenkin omaa pieniä kuolemattomuushetkiä ja tappaa vihut helposti, kunhan ne vaan eivät onnistu väistämään comboa. Tietenkin huonona puolena on se, että izuna droppeja ei voi käyttää pomoihin. Isojen vastustajien "izuna drop -immuniteetin" kyllä ymmärrän, mutta miksei sitä voi tehdä vaikkapa ihan peruspomoille. Ei ne greater fiendit niin kauhean isoja ole. Onhan se tietenkin pienehkö vaikeutus, mutta suurin osa pomoista kaatuu jo pelkästään fs-spämmillä, joten miksei sinne joukkoon ole voinut tunkea izuna droppia?
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Tuolla ylempänä Sarkasmi mainitsi konekivääri ninjoista. Ykkösessä oli raketinheitin ja konkku ninjoila kova osa vaikeusasteiden nostamisessa kanssa joten tietenkin niitä piti tuoda tähänkin mukaan.

Cyrus mainitsi nuo 'hyvät' chapterit. Ensimmäinen chapteri kuuluu hyvään vielä acolytellä ja warriorilla. Jos oikein muistan niin jo siinä kentässä syötetään sarjaraketti miehiä seinäjuoksu kohtien takana mentorilaa. Korjatkaa jos väärässä.

Itse olen nykyään hieman niinkuin jumissa chapter 6 puolivälissä tuossa ns. skeleton bossissa... Se kun ei ota yhtään vahinkoa mistään aseesta ja pikkumiehien takia väistely todella vaikeaa. Sitten kun luurankohyyppä vetää instant grabbejaan ja on pakko parantaa jokaisen jälkeen koska muuten seuraavaan kuolisi, niin hermothan siinä menee.. Nyt sitten tulikin vedettyä vigoorian master achi loppuun ja aloitettua dual katanoilla achin hakeminen.

Jea, eihän nuo konekiväärininjat ole ärsyttävyydessä kärjessä, mutta sitten kun ne saa sua ammuttua, ryu jää paikalleen ottamaan luoteja vastaan ja sittenpä saakin muut viholliset rokotettua.

Ja voi damn jos niitä missile-ninjoja on jo chapter ykkösestä lähtien mentorilla :S Mutta noh, pakko sitäkin on kokeilla vääntää läpi. En vain usko että tulee kovinkaan hyviä arvosanoja jos joutuu paljonkin ninpoja käyttään ja muuta keplottelua. Warrior vaikeusasteella tuli chapter 1 ja 2 head ninja, chapter 8 head ninja, chapter 14 LESSER ninja ja muista master ninja. Eli chapter 14 loppuun kun oli säästänyt health itemit ja devil way mushroomit ja kaikki, niin pitihän ne sitten käyttää kaikki hyödyksi kun peli loppumassa. Ja siitä sitten pamahti lesser ninja :P Mutta no, kyseessä olikin ensimmäinen läpipeluukerta ja ainoa päämäärä oli päästä peli läpi, ei välttämättä vielä kalastella acheja :)

Ja ilmeisesti siis jokaisella aseella saa achievementin mikäli vetää koko pelin alusta loppuun kyseisellä? No, siinä on sitten ainakin haastetta :O Tuon pelin aikana nimittäin vaihtui ase jatkuvasti, ihan vain sen perusteella mikä toimii kyseiseen viholliseen parhaiten.

Itseä melkeinpä tuo dragon sword kiehtoo jotenkin eniten, että pitänee varmaan koittaa masteroida se sitten..

Niin ja se chapter 6 luurankopomo tulee kyllä istumaan kun sitä hakkaa jalkoihin tarpeeksi ja sitten pääsee rokottaan paremmin. Varsinaista taktiikkaa en siihen kyllä keksinyt.

Toivottavasti pääset eteenpäin.

Itse tuli pelättyä koko pelin ajan, että kun oli automaattisavet päällä, että milloin käy niin että on vain liian vähän health itemeitä pomoon. Onneksi niin ei käynyt :)
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Tuli demo pelattua pari päviää sitten ja älyttömän helpolta tuntu.Onko peli loppua kohden parempi?Kuinka paljon turhauttavia lataus/pätkimistaukoja on?
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Tuli demo pelattua pari päviää sitten ja älyttömän helpolta tuntu.Onko peli loppua kohden parempi?Kuinka paljon turhauttavia lataus/pätkimistaukoja on?

acolytella peli on helppo alusta loppuun, warriorilla on jo sopivasti haastetta

turhauttavia framedroppeja on todella paljon, taisi joku tässä ketjussa mainita että peli on tuskin pelattava mentorilla puhumattakaan master ninjasta
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Peli tuli eilen postissa ja helpoimmalla aloittelin. Pelasin eilen Chapter 2:n pomomatsiin asti, kuolin siinä, enkä jaksanut heti yrittää uusiksi, tänään sitten taas. Ihan hyvät fiilikset näin alun perusteella miinukset tulee kameran käyttäytymisestä ja framedropeista, kaikki muu on plussaa. Onneksi olivat peliin laittaneet tällaisen vähän helpomman tason, jotenkin mukavampi ainakin ensi pelata peli läpi ihan fiilistellen, kuin että kokoajan otsa hiessä samoja kohtia hinkaten.

P.S. Ninjailu on kivaa :)
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Onneksi olivat peliin laittaneet tällaisen vähän helpomman tason, jotenkin mukavampi ainakin ensi pelata peli läpi ihan fiilistellen, kuin että kokoajan otsa hiessä samoja kohtia hinkaten.

Hiki voi todellakin tulla. Tahkosin Chapter 12 läpi tänään ja olo oli kuin Cooperin testin jälkeen. En edes halua tietää, miten monta kertaa katselin Game Over -ruutua...:rolleyes:
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Mentorilla pelaaminen alkaa hieman ärsyttää kun peli hidastelee turhan liikaa. Kaikki hyökkää yhtä vastaan. Miekka on tosiaan perseestä, hidas ja pysäytysvoimaa ei ole. Keppiä niin kauan kunnes viikatteen saa.
 
Ylös Bottom