Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ninja Gaiden 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cyrus1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Hmm, tämmönen kysymys ilmeni aseista, pistetään varmuudeksi spoilertageihin:

Tarvitseeko tuota dragon claw & tiger fang (tai jotain semmosta) päivittää ollenkaan, jos ei halua sitä käyttää. Lopussahan se tulee vissiin lvl4, joten tarvitseeko sen olla sitä ennen lvl3 vai hyppääkö se sinne suoraan lvl1:stä? Vai paljonko ds:n / tds:n päivittäminen vaikuttaa sitten tuohon? Onko joku kokeillut tota tyyliä?

Itse pelasin ekan läpimenon niin etten kehittänyt ollenkaan Dragon Swordia enkä nutia dual katanoita. Sitten kun juoni sen sallii niin hyppäävät omia aikojaan nelostasolle molemmat aseet.

Aivan mahtava peli! Acolyte ja Warrior oli sellaista perushuttua ninja gaidenin saralta mutta mentorilla alkaa olla jos sitä haastetta. Meneehän raketteihin ja räjähtäviin veitsiin aina välillä järki, mutta silti jaksaa.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Alcolytellä ja ihan jumissa jo kolmannen bossin kanssa... :(

Voisiko joku antaa kenties hieman vinkkiä, miten siihen saa edes osumaa? Siis:
Metallinen iso mato jokaa ampuu sähköä
En pääse edes lähelle!
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Alcolytellä ja ihan jumissa jo kolmannen bossin kanssa... :(

Voisiko joku antaa kenties hieman vinkkiä, miten siihen saa edes osumaa? Siis:
Metallinen iso mato jokaa ampuu sähköä
En pääse edes lähelle!

Ammu jousella sitä naamaan. Nuolia saat maassa makaavalta ninjalta. Vaihtoehtoisesti voit myös lyödä pääkkiä silloin, kun se on vatsa kattoon päin; tällöin sähkövirta ei osu sinuun. Suosittelen silti käyttämään jousta mieluiten. Ne seuraavat pikkuviholliset, joita päävastus lähettää voi hakata tai ampua myös hengiltä, jolloin saat orbeja. Muistat vain väistellä ja pysyä liikkeessä hyökkäysten aikana, niin pitäisi mennä läpi :)
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Jospa se noilla ohjeilla menisi eteenpäin. Kiitoksia. No, mitäpä voi tälläiselta nakkisormelta odottaakaan, jolta jäi jo NG1 kesken ensimmäiseen pomovastukseen, joten vaikeustaso on nyt ollut "inhimillinen". :D
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

"Perkule tuo cachen tyhjennys auttoi! Kiitos paljon Nothing"

Mistäs / miten tuo cache tyhjennetään
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Huh, koko chapter 8 (sen pomoa lukuunottamatta) ja loppari pilaa kyllä peliä aika pahasti huijaamisellaan. Lopparia en vissiin pääse edes läpi, kun se on tommonen huijari. Katoin jo jotain videoitakin, jotka mentiin sentään warriorilla läpi, mutta acolytellä toi on vissiin vaikeempi. Yrittänyt jo monta kertaa noita videoiden tyylejä ja kaikki kaatuu siihen, että toi salamaliike osuu _aina_. Sitä ei voi vaan väistää, ellei toi pomo satu tuurilla ampumaan sitä suoraan. Videoissa se taas väistetään silleen, ettei se edes osu tai sen pystyy blockaamaan. Ite hypin ja juoksen ja dashaan ja blockin, mutta mikään ei vaan auta. Onko tossa nyt joku bugi ja pitäiskö alottaa edellisestä savesta?

Kyse on siis pomon toisesta muodosta.

Edit: Just ku pääsin kirjottamaan ton, niin loppari retardoitui sen verran, että sain ihan rauhassa hakata sitä. Ilmeisesti hieman buginen peli ainakin pomojen osalta. Jos on ongelmia pomon kanssa, niin continuea vaan pirusti, niin kyllä se jossain vaiheessa helpottuu. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Ite oon pahasti jumissa siinä pomossa mikä lie joku vesilohikäärme. 20 kertaa koittanu enkä pääse..aaaaaaaa:mad:
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Ite oon pahasti jumissa siinä pomossa mikä lie joku vesilohikäärme. 20 kertaa koittanu enkä pääse..aaaaaaaa:mad:

Et kysynyt apua, mutta autan kuitenkin :)
Kun taistelu alkaa, älä hyppää pois siltä alustalta; jos hyppäät, et pääse siihen enää takaisin ja kuolet varmasti, sillä lohari käyttää pahimpia liikkeitään silloin, kun olet vedessä. Taistelun alussa väistä sivuille hyökkäykset (ÄLÄ hyppää, jottet putoa veteen), jonka jälkeen lauot jousella loharia naamaan. Väistät, ammut, väistät, ammut jne. Loharin pahimmat hyökkäykset eivät ylety alustalle, ja lopulta pomo on todella helppo. Toivottavasti onnistut!
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Vesikäärme kaatui kerrasta, hyppäsin suoraan veteen ihan viereen ja hullua komboa päälle. Pari kertaa se taisi heittää kauemmaksi mutta takas vain veteen ihan kylkeen kiinni ja mätkintää.

Helpoimmalla tasolla toki.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Ovatko bossit paljonkin vaikeampia warriorilla kuin acolytella? Vähintään puolet bosseista olen vaan rämpytellyt kuoliaaksi acolytella, ilman minkäänlaista taktiikkaa. Ainakin nuo mainitut käärmebossit :E
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Ilmainen vinkki muuten kaikille. Kannattaa tosiaan käyttää manual savea ja ainakin chapter 6:ssa pitää pari savea, koska siellä on yksi kohta, jossa saattaa tulla ikävä bugi, jonka takia ei pääse millään eteenpäin. Nyt toisella läpipeluukerralla unohdin pitää kahta savea, joten pitää aloittaa koko chapter uusiksi. Neljä kertaa peräkkäin onnistui jo tulemaan toi sama bugi, joten turha sinne on enää yrittää.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Konsolifinin Ninja Gaiden 2 -revikka, ja perään muutama sana itse pelistä ja Mentor-vaikeustasosta. Erityisesti olen nyt Mentorilla pelatessa huomannut, että peli kärsii aivan kamalasta slowdownista ihan ensimmäisestä tasosta lähtien. Kiinteästi tähän ongelmaan liityy Team Ninjalta typerin veto ikinä; lisätään haastetta asettamalla ohjuspatterininjoja joka nurkalle 2-5. Yeah, tosi aitoa vaikeustason korotusta. Voin leuhkasti sanoa, että Mentorillakin pieksen vihut ihan miten tahdon, mutta sille en vain voi mitään, että kun pienessä tilassa kaksi ohjuspatterininjaa spammaa ohjuksia, niin eteneminen on periaatteessakin mahdotonta.

Liike pysähtyy täysin, instant-UT:n tekeminen (kun ympärillä on orbeja, pidä torjumisnappia pohjassa, hyppää ilman ja laskeutuessasi näpäytä Y:tä = UT ilman latauksia) on mahdotonta, koska ruudunpäivitys pomppii niin, etten voi arvioida oikeaa ajoitusta. Noi ohjusninjat on vieläpä niin veemäisiä, etteivät ne liiku paikaltaan. Eli jos sulla on pitkä käytävä täynnä esteitä, rotkoja jne ja siellä päässä seisoo näitä sankareita, niin ne eivät liiku mihinkään. Ainoa mahdollisuus on ampua ne taioilla tai jousella tai sitten juosta päälle ja toivoa parasta. Kyseessä on loistava peli, joka niin totisesti kaipaa päivitystä hetiäkkiä, ettei mikään peli aikaisemmin. Minua ärsyttää suunnattomasti hajoilla ja kärsiä sen takia, että peli on teknisesti hajalla. Olisi oikeasti kiva testata omia taitoja, mutta tällaisenaan peli ei anna siihen mahdollisuutta.

Mitäs mieltä muut ovat näistä epäkohdista?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Joo-o, ohjuspatterininjat on kyllä niin halpa temppu "lisätä" vaikeusastetta. Suorastaan vihaan chapter 8:ia niiden takia. Vaikka pelaankin acolytellä ja niitä on 2-4 samassa paikassa maksimissaan, niin avarallakin alueella on vaikea tehdä mitään, jos samalla pitää taistella muita vihuja vastaan.

Melkein yhtä paljon ottaa päähän se, että vihuilla on noita instant-grabbeja. Kameran huonoudesta johtuen niitä ei voi edes väistää, kun vihu hyppää just sieltä kameran ulkopuolelta. Onhan ne siltä kannalta hyviä, että itse ei voi vaan istua block pohjassa odottamassa, että saa antaa counteria, mutta olisihan niitä voinut silti hieman rajoittaa.

Ja tuohon mentorin hidasteluun: oon lukenut, että mentorilla sitä juuri tapahtuu, mutta masterilla ei. Eli ehkäpä kannattaisi kokeilla sitä masteria, jos vaan taidot riittää. Itse en sinne asti tule pääsemään vielä pitkään aikaan, kun pitää ensin vetää ase-saavutukset läpi acolytellä ja samalla hankkia vähän taitoa. En nyt ihan huono ole, mutta edelleen tuppaa unohtumaan blockaamiset ja dasheja en muista kovin usein tehdä.

Kyllä nyt jo toisella pelikerralla on huomattavasti helpompaa, kun pomotkin tuohon chapter 5 mennessä olen päässyt ilman kuolemia läpi ja oon käyttänyt niihin vain niitä parannus-herbejä ja yhteen thousands lives of godsin (sitäkään ei olisi ollut pakko käyttää, mutta se vaan poltti siellä taskun pohjalla muiden samanlaisten joukossa :)). On se silti vähän vaikeeta, kun tyhmänä aloitin uusiksi käyttämällä vain niitä tonfa-aseita. Pakko myöntää, että ne on ehkä surkeimmat koko pelissä, vaikka y-counter onkin melko hyvä.

Edit: Eipä se kameran huonous liity mitenkään siihen, että se jäisi edelliseen huoneeseen. Tuollaista itellä ei ole edes tapahtunut. Se vaan on liian lähelle zoomattu, joten yksin se jo rajoittaa toiminnan näkemistä. Toisekseen, kesken kiivaan taistelun sitä on hemmetin hankala vielä saada oikeaan suuntaan. En tiiä millaiset sormet tai peliote sulla on, mutta itse en ainakaan pysty samalla liikuttelemaan oikeaa tattia ja painelemaan nappeja, ainakaan sillä tavalla, että pelissä saisi jotain edes aikaiseksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Liike pysähtyy täysin, instant-UT:n tekeminen (kun ympärillä on orbeja, pidä torjumisnappia pohjassa, hyppää ilman ja laskeutuessasi näpäytä Y:tä = UT ilman latauksia) on mahdotonta, koska ruudunpäivitys pomppii niin, etten voi arvioida oikeaa ajoitusta. Noi ohjusninjat on vieläpä niin veemäisiä, etteivät ne liiku paikaltaan. Eli jos sulla on pitkä käytävä täynnä esteitä, rotkoja jne ja siellä päässä seisoo näitä sankareita, niin ne eivät liiku mihinkään. Ainoa mahdollisuus on ampua ne taioilla tai jousella tai sitten juosta päälle ja toivoa parasta. Kyseessä on loistava peli, joka niin totisesti kaipaa päivitystä hetiäkkiä, ettei mikään peli aikaisemmin. Minua ärsyttää suunnattomasti hajoilla ja kärsiä sen takia, että peli on teknisesti hajalla. Olisi oikeasti kiva testata omia taitoja, mutta tällaisenaan peli ei anna siihen mahdollisuutta.

Mitäs mieltä muut ovat näistä epäkohdista?

Juuri näin. On suhteellisen turhauttavaa kun kyllä taitoa riittää niittaamaan vihut vaikka väärinpäin pinoon, mutta kun tulee sarja-rakettia seitsemästä suunnasta niin ei paljoa muuta mahdollisuutta ole kuin toivoa että ensi continuella kävisi parempi lykky ja saisi muutamaan sekunnin niiden telomiseen.

Pelin tökkiminen on aivan erittäin todella hirveän mahtavan ärsyttävää! Tuota mitä Orinkin sanoi olisin itse esimerkiksi napannut. Vaikka vihuja ei montaa edes tunnu ruudulla olevan, peli hidastelee kuin mummo rappusissa. (upea vertaus :p)

Monet valittavat kameran huonoutta. Mikä siinä on niin pahasti vialla? Itsellä se ainakin seuraa kiltisti sitä suuntaa minne sen haluankin sojottavan. Onhan se muutaman kerran tehnyt sen tempun että 'jäänyt' edelliseen huoneeseen seinää ihmettelemään ja vastuksessa katsellut taivaita mutta se on osa sitä Ninja Gaidenia. Ei se monenkaan minuutin totuttelua vaadi että osaa sitä kameraa käyttää kunnolla. Vai odottaako valtaosa pelaajista itse ohjautuvaa kameraa joka töllöttää automaattisissa kuvakulmissa?

Ainoat varsinaiset miinukset antaisin pelille lataustauoista joita tulee joka toinen minuutti jopa kesken taisteluidenkin, ruudun päivityksen temppuilusta sekä enkku dubeista (aivan hirveät. Vaikka ne eivät päällää olekaan niin niiden olemassaolokin on liikaa =) )
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Meinasinpan vähän hajoittaa päätäni, kun mentorilla olen Razetsussa chapter 2 ja siellä on pirusti niitä tulininjoja. Ei siinä muuta ongelmaa mutta ei ole yhtään energia yrttiä. Healtit toki täysillä ja DragonSword lvl3, mutta ei ne tahdo siinä mätössä oikein riittää, kun ne ninjat spammii räjähdeshurikeneja. Razetsun saa tapettua yhdellä täys UT:llä ja muutamalla iskulla mutta sitten ne ninjat... Sain kaikki muut paitsi yhden tapettua, ja eikös se perhana saanut viimeisillä voimillaan tuikattua vielä yhden shurikenin puolustuksesta sisään ja continue "yes" uudestaan yrittämään. Nyt kysyy jo hermoja :D

Kyllä toi chapteri viimeistää huomenna on läpi, tänään kun ei kerkeä pelaamaan.

Pakko myöntää että sarjaraketti ukot on hyvin häiritseviä, yksistään helppoja, jopa pareittain helppoja mutta jos niiden lisäksi on jotain häiriö tekijöitä niin aivan kamalia.Varsinkin kun peli tuppaa nikottelemaan heti kun ne painaa liipasinta.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Kukaan törmännyt pelissä piilotettuihin hopeisiin "X" merkkeihin (niinkun X-loota)? Mitään tietoa onko noilla jotain virkaa?
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Kukaan törmännyt pelissä piilotettuihin hopeisiin "X" merkkeihin (niinkun X-loota)? Mitään tietoa onko noilla jotain virkaa?

Käsittääkseni niitä on vain yksi ja se ainakin parantaa healtit täyteen. Muistaakseni se löytyy chapter 4:sta.

Siinä huoneessa, josta saa myös tupla-katanat. Siellä on sellainen puuseinä sen yhden näyteikkunan kohdalla. Se vain rikki ja sieltä se löytyy.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2

Käsittääkseni niitä on vain yksi ja se ainakin parantaa healtit täyteen. Muistaakseni se löytyy chapter 4:sta.

Siinä huoneessa, josta saa myös tupla-katanat. Siellä on sellainen puuseinä sen yhden näyteikkunan kohdalla. Se vain rikki ja sieltä se löytyy.

Juurikin tuon vahingossa löysin. Eli eipä tuosta sen kummempaa hyötyä vissiin.
 
Ylös Bottom