Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ninja Gaiden Sigma

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cyrus1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma

Nyt on hardilla läpi. Loppuu luultavasti Sigman "24/7 aina kun on mahdollisuus Sigma kehiin" -hakkaus ja alan pelaamaan hitaasti very hardilla läpi ja missioneita suorittelen sellaista viihdyttävää tahtia. Very Hardilla joutuu jo varmasti työskentelemään ja niinpä sen pelaaminen on varmasti hitaampaa.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma

Pelissä on valikoissa "Install" Mitä tuo käytännössä installoi kovalevylle tai mitä varten se yleensäkin siellä on?:)
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma

Installation varmaankin ottaa ninja gaidenin useimmin ladattavat datan ja asentaa sen kovalevylle, täten pitäisi pelin toimia nopeammin esimerkiksi lataustaukojen kohdalla kun kovalevy on nykypäivän kenties nopein tapa saada dataa jatkuvan CD:n lukemisen sijaan,
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma

Nätisti tuo tyyppi pelaa ja osaa kaikki aseetkin hyvin (tosin spearilla on vielä pientä taitojen hiomista, tosin en kiellä ettei itsellä olisi :D monta kertaa enemmän)

Ikävää kun tälläisestä Stylish tyylisestä pelaamisesta ei pysty oikein antamaan lisäpisteitä. Vaikka kyseinen henkilö pelasikin todella hienosti hyppien seinillä heitellen heittotähtiä ja taistellen todella monipuolisesti jää hän autuaasti pisteissä jälkeen henkilöitä jotka tykittävät ultimate tekniikkoja toisten niskaan.

(niille jotka eivät tiedä
Peli siis antaa pisteitä.
- 2000 1s asteen ut 5000 2s asteen (tarvitsee olla aikarajoituksen sisällä)
- Vihollisten eliminoiminen aikarajoituksen sisällä antaa bonus pisteitä.
- tapot aikarajoituksen sisällä.)

Eli rankingissa tuosta tyylistä ei ole iloa mutta silmä karkkia ja hämmästyneitä ilmeitä sillä kyllä saa aikaan paljonkin.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma

Cyrus1 sanoi:
Juu, Suomessa myytävä on sensuroitu. Todella paska juttu mielestäni, päiden katkominen nimittäin nostaa mätön fiilistä melkoisesti. Miksiköhän se on pitänyt sensuroida?
Koska suomalaiset ovat rasvapalleroita.

Todella hyvä peli muuten, ostin jo julkasu päivänä mutta peliaikaa on kertynyt vasta 1h, vois alkaa pelaamaan jossakin vaiheessa.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma

Viper7 sanoi:
Ikävää kun tälläisestä Stylish tyylisestä pelaamisesta ei pysty oikein antamaan lisäpisteitä. Vaikka kyseinen henkilö pelasikin todella hienosti hyppien seinillä heitellen heittotähtiä ja taistellen todella monipuolisesti jää hän autuaasti pisteissä jälkeen henkilöitä jotka tykittävät ultimate tekniikkoja toisten niskaan.
Melkein kaikissa peleissähän se on näin. Parhaana esimerkkinä Tony Hawkit. Tyylipelaaminen on silti aina siistiä katsottavaa ja siinä näkee sitä sorminäppäryyttä sekä pelaajan monipuolisuutta.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma

Very hard vihdoin läpi. Tässä oli jo oikeasti haastetta! :p Varsinkin chapter 18:ssa tullut yllätys, pari uutta pomoa sai hikoilemaan. En halua edes kuvitella tuota chapteria Master Ninjalla.

Peli on aivan loistava ja sitä jaksaa hakata varmasti vielä neljännen läpipeluun, jos vaan taidot riittää Master Ninjalle. Kuitenkin pari juttua kaivelee, jotka ovat vahvistuneet useamman pelikerran jälkeen. Suurin moka peliä kokonaisuutena katsottaessa on todella surkea pelin keskivaihe. Jo ekalla pelikerralla siellä chaptereiden 9-14 paikkeilla oli pari vähän tylsempää paikkaa ja kolmen läpipeluukerran jälkeen tämä heikkous on jo täysin selvä. Esim. se maan alla oleva zombeja täynnä oleva luolasto on todella heikko esitys. Tekijät hehkuttavat loistavaa taistelusysteemiään ja kuinka se pakottaa puolustamaan ja antamaan kaikkesi ja sitten kehittävät tuollaisia paikallaan möllöttäviä idiootteja, jotka lyövät kerran kolmessa vuodessa. Samoin ne vesimestat sukelluksineen ja veden päällä käytävine tylsine taisteluineen ovat todella heikkoa kamaa ja muutama muu liikaa pelissä vastaan tuleva vihollinen haukotuttaa.

Joka kerta, kun on aloittanut uusintakierroksen, on fiilis ollut katossa. Ekat tehtävät ovat helvetin viihdyttäviä sekä pelillisesti että myös visuaalisesti. Vastaan tulevat ninjat ovat yksinkertasesti pelin parhaita vihollisia niiden monipuolisen liikkeen ja hyvien hyökkäysten takia. Keskivaiheilla kuitenkin jokainen kerta on tullut pieni kyllästyminen ja sitten taas peli on herännyt henkiin, kun vesimestat on menty läpi. Jotain kertoo se, että pelasin demoa reilusti toistakymmentä tuntia ja silti mielestäni pelin eka kenttä on edelleen kaikkein viihdyttävin ja sitä jaksaisi vieläkin hakata toistuvasti. Toivottavasti NG2:ssa keskitytään enemmän tähän puoleen eikä jätetä joitain tehtäviä todella laiskoiksi ja epä gaidenmaisiksi, koska sitä nuo muutama tehtävä keskivaiheilla mielestäni ovat.

Toinen pieni kritiikin aihe on se, kuinka helposti saattaa joutua ulos taistelusta seuraavaan huoneeseen painamalla vahingossa neliötä, muuten kävelemällä vähän väärästä paikasta tai vaikka flying swallowilla ulos lentäen. Ottaa ihan pikkasen pattiin, kun hakkaa ensin muutaman minuutin niitä pitkään jatkuvia vihollisröykkiöitä ja sitten käy tällä tavalla ja joutuu lataamaan pelin uudestaan.

Muuta isompaa ei oikein ole. Musiikista sen verran, että jotkut teemat ovat aivan mahtavia, mutta muutama heikompikin löytyy. Tämä myös korosti muutaman tylsemmän osuuden tylsyyttä vielä enemmän. :D

Kokonaisuutena kuitenkin aivan loistava peli, taistelusysteemi on rautaa ja haastetta löytyy. Parin melko pahan mokan takia DMC3 on edelleen genren valtias rinnan mitalla, mutta reippaasti ysin paremmalla puolella olisi kokonaisarvioni tällekin pelille. Ehkäpä NG2 sitten hioo Ninja Gaidenin täydellisyyksiin.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma

Chapter 18.. !? Montako chapteria pelissä on, ja kasvaako vaikeusaste chaptereiden myötä? Itselleni nimittäin tuottaa perusvaikeusasteella Chapter4 jo harmaita hiuksia vaikeusasteensa puolesta. Varmaan pitää tyytyä siihen Ninja dog -vaikeusasteeseen, sillä mielestäni peli on tajuttoman vaikea. Olen koettanut nippelitekniikkaa hieroa ja kokeilla erilaisia juttuja, mutta turpaan tulee lähes järjestään. En vaan osaa...
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma

Pelissä on 19 chapteria ja mielestäni paria loppupään pomoa lukuunottamatta vaikeustaso ei kasva loppua kohti, vaan pysyy melko tasaisena pelin alusta loppuun.

Peliin on aluksi melko vaikea päästä sisälle, mutta harjoittelun jälkeen ei peli mielestäni ole erityisen vaikea (paitsi ehkä siellä master ninja vaikeusasteella :p). Eli sanoisin, että aloituskynnys on pelissä korkeampi kuin yleensä peleissä tai edes kyseisessä genressä, mutta jos jaksaa kiivetä kynnykselle, menee siitä eteenpäin huomattavasti helpommin.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma

Cyrus1 sanoi:
Pelissä on 19 chapteria ja mielestäni paria loppupään pomoa lukuunottamatta vaikeustaso ei kasva loppua kohti, vaan pysyy melko tasaisena pelin alusta loppuun.

Peliin on aluksi melko vaikea päästä sisälle, mutta harjoittelun jälkeen ei peli mielestäni ole erityisen vaikea (paitsi ehkä siellä master ninja vaikeusasteella :p). Eli sanoisin, että aloituskynnys on pelissä korkeampi kuin yleensä peleissä tai edes kyseisessä genressä, mutta jos jaksaa kiivetä kynnykselle, menee siitä eteenpäin huomattavasti helpommin.

Ok, kiitos tiedosta. Ehkä se pitää vaan tyytyä harjoittelemaan, jos se siitä lähtisi rullaamaan.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma

Croma sanoi:
Ok, kiitos tiedosta. Ehkä se pitää vaan tyytyä harjoittelemaan, jos se siitä lähtisi rullaamaan.

Juu, pomoja lukuun ottamatta taistelusysteemi vaatii vain pelaamista, eli kokemusta. Kun pelaa tarpeeksi, kilahtaa muutama pikku juttu aivojen perukoille jolloin pelaaminen onkin yhtäkkiä huomattavasti vaivattomampaa.

Pomot kuitenkin vaatii ihan eri juttuja, niitä joutuu pakosti hakkaamaan ekalla läpipeluukerralla uudelleen ja uudelleen ellei ole jotain luontaisia lahjoja Gaidenia kohtaan näiden osalta. :D Toisaalta pomot taas, muutamaa huomattavaa poikkeusta lukuun ottamatta, on suurin helpottuva osa-alue vaikeammilla vaikeusasteilla, koska niihin oppii uusintakerroilla paremmin ja paremmin ne sopivat taktiikat jolloin kohtaamisissa ei enää menekään tuhatta continueta ja kymmeniä health-tavaroita.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma

Onko muuten eri aseiden tehossa huomattavia eroja? Eri combot tietysti löytyy ja eri näköisiähän ne ovat, mutta onko joku ylitse muiden, vai onko makuasia mitä käyttää? Tässä vaiheessa löytyy Dragon Blade, nuncha, kepukka (bo?) ja ne tuplamiekat. Pääsin juuri Rachelilla ensimmäistä kertaa kurittamaan, ja sillä ei taida olla aseina muuta kuin tiss... siis kirves. :D

Törmäsinpä muuten sellaiseen bugiin, että tallentaminen ei enää onnistunut. Yritin tallentaa, ja se oli ikäänkuin menossa tallennusruutuun, mutta putosi takaisin pelitilanteeseen. Tämän jälkeen interaktio savepointtien kanssa ei enää onnistunut. Oli nihkeää käynnistää peli uudestaan ja ladata edellinen savepoint kun oli vaikean kohdan jo kertaalleen selvittänyt.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma

Juu itse törmäsin samaan bugiin suht monta kertaa. Peli piti aina buutata uudelleen sen jälkeen, lataus ja tallennus eivät muuten onnistuneet.

Aseissa on kyllä eroja. Tottakai ensinnäkin erilaisia tyylejä jokaiseen makuun, jollekin maistuu perusmiekka parhaiten, toinen tykkää Lunarista.

Tehoista en ole kuitenkaan täysin varma, missä on eroja ja minkä verran, kun en ole hirveän syvällisesti testannut. Dahilabro, eli iso ja painava miekka jonka saa 20-25 scarabilla vaikeusasteesta riippuen, on ainakin reilusti vahvin mutta myös hitain.
Nunchakut taas ovat reilusti heikoimmat ja ne ovat mielestäni pelin turhin ase (ellei omaa hulluja skillsejä tai sitten todella pikaiset kokeilut eivät tuoneet tämän parhaita puoli esiin).
Dahilabro on hyvä moniin pomoihin ja sen counterit ovat ihan helvetin kovia, joten joskus se on kova myös normaaleja vihuja vastaan (etenkin loppupuolella muutamaa vastaantulevaa jotain ihmeen superhelvettisoturia vastaan sen counter on todella hyödyllinen).
Ihan loppupuolella peliä perusmiekkaan saa vielä neljännen tason, jolloin se on aika automaattinen valinta siellä loppupäässä peliä.
Keskivaiheilla peliä taas miekka, tuplamiekka ja Lunar ovat oikeastaan jokaisen oman tyylin mukaan melko tasavahvoja aseita valittavaksi.
Vigorian Flail taas on hyödyllinen niitä lentäviä aavekaloja vastaan, joita tulee muistaakseni ekan kerran jossain 10 chapterin tienoilla ja jonkin verran aina silloin tällöin tästä eteenpäin.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma

argh saisivat julkaista ne psn kortit jo, kun tähänkin peliin on tulossa kaikkea kivaa pikkusälää jonka voisin harkita hommaavani. Hardilla veto jäi hieman kesken nyt kun 2moonssin aloitin mutta kyllä sekin jossain vaiheessa pitää kunnostautua ja vetää läpi sillä en ole mihinkään jäänyt jumiinkaan.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma

Tecmo kertoo, että Ninja Gaiden Sigma olisi saavuttanut jo 500.000 kappaleen myynnin. Ei hullummin.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma

Missions mode on muuten helvetin viihdyttävä. Tarjoilee pelin parhaita puolia sopivassa paketissa. Tietääkö muuten kukaan miten nuo pisteet lasketaan? Kun noilla huipuilla on ihan järjettömiä pistemääriä.. Vaikuttaako esim. käytettyjen health-tavaroiden määrä loppupisteisiin?
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma

Nonii peli just ekaa kertaa läpi vedin ja melkee pelkäl dragon swordil, ku muut tuntu aika hyödyttömille. Mutta helvetin hyvä ja koukuttava peli ja eiku uuestaa vaa läpi vetämää.:D
 
Ylös Bottom