Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ninja Gaiden

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Offtopic:

Kluge, Ninja Gaidenin sijaan suosittelen tutustumista Tenchu Return to Darkness -peliin, joka ilmestyy kauppoihin ensi kuussa. Juuri sellaista ninjahiippailua, jota toivoit Ninja Gaidenin olevan.

Xboxfinin uutisista löytyy Tenchu-hakusanalla kolme uutista pelistä ja tukku ruutukaappauksia, jos peli herätti kiinnostuksen.
Oh hoh. Itsellä tuo Tenchu pomppasi aivan yllättäen odotuslistan kärkipäähän. En ollut edes ikinä ennen kuullut koko pelistä (en edes ps2 versiosta:rolleyes: ). PS2 versio sai näköjään PS2finissä 8+, joten xbox versiolta voisi odottaa vielä vähän parempaa, jos kerta pari uutta kenttää löytyy ja live tuki!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Offtopic:

Kluge, Ninja Gaidenin sijaan suosittelen tutustumista Tenchu Return to Darkness -peliin, joka ilmestyy kauppoihin ensi kuussa. Juuri sellaista ninjahiippailua, jota toivoit Ninja Gaidenin olevan.

Xboxfinin uutisista löytyy Tenchu-hakusanalla kolme uutista pelistä ja tukku ruutukaappauksia, jos peli herätti kiinnostuksen.

Kiitos paljon tiedosta. Olen pitkän aikaa jo haaveillut ns. realistisesta ninja/samurai pelistä. Näyttäisi tuossakin olevan sotkettu jotain donitsipoliiseja ja mörköjä joukkoon :D Joka taas ei ole hyvä asia. Ostoslistan kärkeen taitaa tuo silti hypätä. Katsotaan nyt kunhan tuo ehtii kauppojen hyllylle ilmestyä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Jenkeille tuli OXM:n tilaajille lahjana NG:n demo.
Jaa-a, eipä täällä ole sellasista herkuista kuultukaan. :rolleyes:
No..eipä tässä auta muuta ku odotella.. ;)
 
Gamekult on saanut tietää, että Tecmon Pohjois-Amerikassa jo julkaistua Ninja Gaidenia siistittäisiin Eurooppaa varten. Täällä julkaistava PAL-versio ilmestyy vasta toukokuussa ja käännöksen pitkä kehitysaika voisi osittain selittyä tällä. Gamekultin mukaan PAL-versiosta poistettaisiin ainakin hahmojen irtoavat päät. Syynä siistimiseen on ilmeisesti eräiden Euroopan maiden tiukka pelisensuuri, joka voisi vaikeuttaa pelin myyntiä.

Tjaa'a, iskeekö sensuurin pelko Hayabusan jalkoväliin? Toivottavasti peliä ei nyt ainakaan kovin paljoa muuteltaisi, jos jotain oikeasti muutellaan. Melkeimpä toivoisi, että Gamekultin juttu osoittautuisi väärinkäsitykseksi. :(
 
Onneksi on Jenkkiversio jo postissa tulemassa, vielä kun saisi boxin toimimaan. (jos jollain on vanha xbox v.1.0 tai 1.1 jolla ei tee mitään niin virtalähteen voisin ostaa)
 
Ranskan ja Saksan suuntaan kääntyyvät syyttävät katseet taas tuossa sensuuri asiassa. Enpä nyt näe mitään syytä miksi peliä pitäisi sensuroida, onhan esimerkiksi ikärajat olemassa. Minä tosin en asiaan voi vaikuttaa, vaikuttaisin jos voisin =)
 
Eikös se yleensä mene niin, että jos sensuroidaan niin sellaset tehdään vain ja ainoastaan tietyille alueille. Vrt. Carmageddon jota siistittiin Saksaa ja brittejä varten, mutta muualla Euroopassa myytiin normaalia K18 versiota.

Tästähän tietysti aiheutui se, että saksalaiset pelaajat tilasivat pelinsä ulkomailta. :)

Kuitenkin, en oikein usko tuohon koko PAL-aluetta koskevaan muutokseen.
 
Niin sitä itsekin ajattelin, että koskeeko tämä kuitenkaan koko Eurooppaa. Gamekult kuitenkin kirjoitti "euroversiosta" yleisesti, joten siihen on luottaminen ainakin toistaiseksi.

Enivei samapa tuo. Eiköhän Ninja Gaidenista tule ensimmäinen peli, jonka importtaan USA:sta. :rolleyes:
 
No voi hel..... per....

Just luin ton uutisen kun tulin kattomaan julkaisupäivää.
Jenkkilän kaverit hehkutaa peliä msn:llä, mut ei näköjään tartee osallistua siihen keskusteluun vielä pitkään aikaan. >_<
 
Aahaahha voi saatana mikä hermojenmenetyspeli. Eipä tule pitkänkään mietiskelyn jälkeen mitään uudehkoa peliä mieleen joka ois näin vaikea. Voi herrajumala, ihan rinnasta puristaa ku hermot menee niin lujaa.
Niin ja pelattuna on reilut puol tuntia, eka välipomo. Morjens, mikä peli.
 
Nyt kymmenisen tuntia pelanneena voi vain naureskella esimerkiksi gamespotin fanipoika-arvostelulle. Onhan siinä kirjoteltu 3 sivua hyviä puolia, mikä on hienoa sinänsä, mutta kun on unohtunu mainita ne huonot puolet.

Ensinnäkin pelin vaikeustaso vaihtelee vaikeasta turhauttavaan. Peli on suurimman osan ajasta juuri sopivan haastava, mutta uskomattoman huono kamera ja typerät uudelleen syntyvät/teleporttaavat viholliset tekevät siitä turhauttavan kokemuksen. Vaikka kameran saa "keskitettyä" niin silti lähes puolet hypyistä lähtee aivan väärään suuntaan ja huonolla tuurilla päätyvät esimerkiksi laavaan. Vapaasti toisella tatilla säädettävä kamera olis ollu ihan kiva lisäys.

Kannattaa ehdottomasti kokeilla vähän pitempääm ennen ostamista. Esim. vuokrata/lainata, jos vaan mahdollista. Alun keskiaikaistyylisten tasojen jälkeen peli alkaa toistamaan itseään aika nopeasti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Orestes
Nyt kymmenisen tuntia pelanneena voi vain naureskella esimerkiksi gamespotin fanipoika-arvostelulle.

Ensinnäkin pelin vaikeustaso vaihtelee vaikeasta turhauttavaan.

uskomattoman huono kamera

No, mielipiteensä kullakin. En usko, että siinä on mitään faniutta, jos Ninja Gaidenille antaa kiitettävän arvosanan. Tai muuten 90% peliä pelanneista arvostelijoista/kriitikoista on faneja, mihin minun on aika vaikea uskoa.

Ninja Gaidenin kyljessä pitäisi lukea "Varoitus: Tämä peli on vain hardcore-pelaajille". Pelin on tarkoitus olla todella vaikea. Itagaki-sanin sanoin pelissä ei ole yhtä ainoaa "helppoa" vihollista: kaikki ovat tappamassa pelaajan. Ninja Gaidenissa ei pätkitä vihanneksia.

Kamerasta oikeastaan kaikki ovat maininneet. Se on tällaisten pelien perisynti. Eihän se tietenkään tee ongelmasta olematonta, mutta uskon, että Ninja Gaidenin kameran kanssa voi oppia elämään. Kuten niin monen muunkin pelin kameran kanssa. Jos kamera todella pelin pilaisi, se varmaankin näkyisi arvosteluissa.

Mutta mitäpä minä voin pelistä sanoa. En yhtikäs mitään. Odotten tässä omaa importtiani. Mielipiteitä sitten joskus kun se DBO:sta saapuu. :rolleyes:
 
Pakko yhtyä laulamaan itkuvirttä. Kamera todellakin on pelin kompastuskivi. Se joko osoittaa väärään suuntaan tai on liian lähellä. Minun makuuni vapaa kamera olisi sopinut paljon paremmin. Vaikka taistelut ovat nopeatempoisia, niin silti itse taistelualueet ovat pieniä, eli ohjailtava kamera olisi ollut oikein passeli. Oikeaa tattia tuleekin vähän väliä väänneltyä kameran ohjaamisen toivossa :D

Vaikeusaste on todellakin haastava. Peliä pitää siis opetella pelaamaan. Tätä en laske miinukseksi, mutta kuten horna jo mainitsi - luu lyödään kurkkuun heti alkumetreillä. Toivotaan, että harjoittelu tekee mestarin.

Ahdistusta lisää uudelleen syntyvät viholliset. Tyytyväinen ilme vaihtuu nopeasti irvistelyksi, kun olet juuri saanut pilkottua 20 ninjaa, ja huoneeseen uudelleen astuessasi samat ninjat hyppäävät komerosta esiin. Ei näin!

edit: vahingossa tungettu otsikkoikoni poistettu
 
Luun löi kurkkuun ja siellä se on vieläkin - jätin pelin kesken parin pelitunnin jälkeen. Saa pelissa vaikeutta olla mutta että noin paljon, no thanks. Ja muutenkin kaikki on nähty moneen kertaan jo aiemmn, Devil May Cryssä ja mitäs näitä nyt onkaan. Tosin ninja-aiheesta plussaa. Ja noin huonoa kameraa ei _voi_ olla olemassa.
 
Jenkki-import saapui ja hermot meni. Käsittämätön vaikeustaso. Eikö meille 1-2h illassa pelaaville olisi voinut olla se Easy taso. Koska muuten peli on upea, kontrollit loistavat ja ei kamera minua haittaa. Mahtava peli, jonka on pilannut liian kova vaikeustaso. :(
 
Pari ekaa kenttää on melko vaikeita kun yrittää sisäistää taistelumekaniikkaa ja erilaisia komboja, mutta muutaman tunnin pelaamisen jälkeen peli alkaa tuntua jo pelattavalta vaikka vaikeustaso pysyy silti vielä haastavana ja sehän on vain plussaa.

Ei se kamerakaan niin huono ole kuin kaikki väittävät, huonompiakin on nähty. Pitää vain muistaa painella tarpeeksi usein sitä oikeaa liipaisinta niin se kamera taas pyörähtää hahmon taakse.

Itse olen vasta chapter 9 mutta tähän asti on ollut todella antoisa ja mukaansatempaava pelikokemus joka jää kakkoseksi ainakin Xboxin peleistä vain Halolle.
 
Tjoo nyt olen itsekin peliä parisen tuntia pelannut. Kontrollit ovat melko hyvät. Eri liikkeitä on niin paljon, että niiden kanssa näin aluksi tahtoo seota, mutta eiköhän se tuo vain lisää syvyyttä peliin. Niitä tehokkaampia hyökkäyksiä ja puolustusta pitää todella oppia käyttämään, sillä vastukset ovat jo ensimmäisestä kentästä asti todella haastavia. Itse olen tällä hetkellä toisessa lopparissa ja siinä riittääkin työsarkaa. Toistakymmentä kertaa on tullut jo yritettyä, mutta en ilmeisesti ole löytänyt oikeaa taktiikkaa, kun ei meinaa pahis (tai pahikset) saada riittävästi selkäänsä. Mutta ei se mitään. Ninja Gaiden ei tunnu hirmuisen ärsyttävältä. Se on vaikea, mutta ei huijaa pelaajaa. Kamera ei ole paras mahdollinen, mutta kyllä se loppupeleissä on pelaajan omista reflekseistä ja taidoista kiinni, jos henki menee.
 
Ylös Bottom