Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ninja Gaiden

No niin, pienestä motivaation puutteesta johtuen kyseistä peliä kohtaan, pelailin hieman kyseisen pelin lopullista PAL-versiota vasta eilen, eikä kyllä ole minua varten tehty. Koska täälläkin näyttää olevan fanaattisia Ninja Gaiden pelaajia, sanon mielipiteeni pelistä hiljaa ja lyhyesti. Ihan alkumetreiltä naureskelin alkudemolle, jossa huppupää heiluttelee miekkaa, ja taustalla selostetaan hieman pelin juonta. Itse pelin grafiikka on todella hienoa, ja äänimaailma perustasoa, mutta pelattavuus kömmähtelee ja pahasti. Kaiken pilaa järkyttävä kamerasysteemi, joka ei ainakaan tunnin pelaamisen jälkeen tuntunut yhtään toimivalta ratkaisulta. Ninja hyppii hieman epätarkasti minne sattuu, ja kentät ovat loppujen lopuksi melko tylsiä. Kuten sanottu, en pidä tämän tyylisistä peleistä (kohtasin "sisäisen ninjani" 20 vuotta sitten katsomalla American Ninjat videolta), mutta varmasti uppoaa nuorempiin pelaajiin todella hyvin. Verta roiskuu PAL-versiossakin, joten ei hätää=)
 
According to a spokesperson for Microsoft, Ninja Gaiden - sans decapitations - has earned a 16+ certificate from ratings body PEGI, whose website confirms the rating for most European countries (including Germany), with the exception of Finland, where it seems to be worthy of a 15.

Kiva, nyt meitä pidetään verenhimoisina hulluina ;)

Mikseivät vaan suoraan menneet siihen K18-leimaan. Ei se ainakaan GTA3:sen myyntiä ole hillinnyt.
 
No, hyvä että tuli tuo jenkki-importti hankittua. Onhan siinä kuitenkin oma fiiliksensä, kun lopettaa pitkän kombon tyylikkästi pistämällä vihun kirjaimellisesti poikki ja pinoon. Varsinkin raskaalla Dabilahro-miekalla huiskiessa iskujen voiman näkee selvästi. :rolleyes:

Täytyy muuten todeta, että Ninja Gaiden tuntuu vain paranevan toisella pelikerralla. Ensimmäisellä kerralla homma meni paikoin järkyttäväksi nysväämiseksi, mutta nyt kulkee jo paremmin. Chapter 12:ssa olen tällä hetkellä, enkä ole kuollut kertaakaan (paitsi pari kertaa putosin tappavaan rotkoon, mutta silloin vihollisia ei ollut mailla eikä halmein).

Löysin ne ensimmäisellä pelikerralla uupumaan jääneet muutamat scarabsitkin ja nyt on NESin Ninja Gaiden I ja II avattu. Kolmonen on vielä työn alla. Että semmosta. En tiedä muista, mutta minusta Ninja Gaiden on ainakin loistava peli, ehkä jopa Xboxin paras. Se on kaikin puolin toimiva ja varsin palkitseva. Mitä paremmin peliä osaa pelata, sitä hauskempaa pelaaminen on. Eikä se kamerakaan nyt _niin_ huono ole, kun osaa oikeissa paikoissa sen keskittää. Tällä toisella pelikerralla se on selvästi häirinnyt pelaamista vain yhdessä kohdassa.

Riittäisiköhän hypetys tältä erää... :D
 
mukavahan se on kun kuule etukäteen kehuja ja kertomuksia pelistä ennenkuin se ehtii edes kaupan hyllylle... mutta kolikon kääntöpuolella keskustelua ei voi kovinkaan paljon enää jatkaa kun sen lopulta itsekkin saa hankittua koska import koneen omistajat ovat jo lypsäneet pelistä kaiken hekutuksen irti
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dark Master
mukavahan se on kun kuule etukäteen kehuja ja kertomuksia pelistä ennenkuin se ehtii edes kaupan hyllylle... mutta kolikon kääntöpuolella keskustelua ei voi kovinkaan paljon enää jatkaa kun sen lopulta itsekkin saa hankittua koska import koneen omistajat ovat jo lypsäneet pelistä kaiken hekutuksen irti

No mielipiteitähän nämä kaikki ovat. Ei niiden määrällä ole kattoa. Kaikki voivat olla samaa mieltä tai sitten voi olla eriäviä ääniä. Kyllä minua ainakin kiinnostaa tietää, mitä mieltä muut ovat, vaikka olekin itse jo kantani tuonut esille. En missään nimessä halua lyödä ns. lopullista sanaa pöytään, vaan toivottavasti saadaan vain mahdollisimman paljon värikästä keskustelua aikaan.
 
Perkele. Päiden katkominen on ollut kova juttu Barbarianista lähtien. Jos päät ei lennä, minä en osta!

Tai no..... saa nähdä. Leffoissa leikkaamista en siedä yhtään. Eihän se peleissä ole ihan sama asia, mutta kun hyviä pelejä on tarjolla muutenkin, voi tämä jäädä tällaisen pikkujutun takia ostamatta. Pitäähän sitä periaatteita olla, jotta maailma paranee.

Ehkä sitten alelaarista.
 
Nooo, pelin vaikeustasosta ja suht korkeasta profiilista veikkaisin, että tulee löytymään käytettynä aika reippaasti.

Sensuuri kyllä harmittaa, ennemmin olisin ottanut reilusti K18-leimalla. Microsoftin Euroopan osastolle sitten palautetta vaan, he tästä alemman ikärajan hakemisesta kai ovat vastuussa.
 
Mikähän muuten toi huivi(tai mikä nyt sitten onkaan) on mitä Ryu pitää :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Juu, julkaisu on tosiaan 14.5. Paljonko pelistä löytyy pituutta? Paljonko on aseita ja kuinka paljon on oikeasti noita ns. aikakauteen kuuluvia ihmisvastustajia? Kehittyykö Ryu leveleitä tj? Noihin kysymyksiin liittyen on hieman epäselvää tekstiä löydettävissä netistä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kluge
Juu, julkaisu on tosiaan 14.5. Paljonko pelistä löytyy pituutta? Paljonko on aseita ja kuinka paljon on oikeasti noita ns. aikakauteen kuuluvia ihmisvastustajia? Kehittyykö Ryu leveleitä tj? Noihin kysymyksiin liittyen on hieman epäselvää tekstiä löydettävissä netistä.

Jaa en tiedä noista muista, kuin että aseita olis tämmösiä:

Melee

Dragon Sword
Wooden Sword
Nunchaku
Vigoorian Flail
War Hammer
Dabilahro
Spear Gun
Kitetsu
True Dragon Sword
Unlabored Flawlessness
Dark Dragon Blade

Projectile

Shuriken
Windmill Shuriken
Incendiary Shuriken
Bow
Strongbow
(Explosive Arrows,
APFSDS Cores)

Ninpo

The Art of the Fire Wheels
The Art of the Inferno
The Art of the Ice Storm
The Art of the Inazuma

Että tommosia :cool:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kluge
Paljonko pelistä löytyy pituutta? --kuinka paljon on oikeasti noita ns. aikakauteen kuuluvia ihmisvastustajia? Kehittyykö Ryu leveleitä tj?

Pituutta on tällaiselle pelille runsaasti. Minulta ensimmäinen ja melko huolella menty ensimmäinen läpäisy kesti lähes 30 tuntia. Siihen kuului tietysti paljon uusintayrityksiä, scarabsien metsästystä ja respawnaavien vihollisten kanssa hauskanpitoa. Uudelleensyntyvillä vihollisilla on hyvä ansaita. Ei kuitenkaan kannata huolestua, sillä ei niitä kaikkia ole joka kerta pakko tappaa ja vain yhdessä kohdassa vihollisia syntyy loputtomasti. Yleensä pitkän tappelun päätteeksi, jonka hätähousu ohittaisi juosten, peli palkitsee ahkeraa pelaajaa jollain hyödyllisellä tavalla.

Nyt pelikellossa on yli 40 tuntia tehokasta peliaikaa, kun pelaan peliä toistamiseen läpi.

Ihmisvastustajia on melko paljon. Mutta vain murto-osa niistä on ninjoja. Siellä on turvallisuuspoliisia, armeijaa ja sen sellaista. Eli aivan kuten alkuperäiset Ninja Gaidenit, Xboxinkaan Ninja Gaiden ei ole ns. "aito" ninja-peli, vaan sekoittaa kaikenlaista mielenkiintoista fiktiota soppaan. "Aikakaudesta" on varmaan turha puhua, koska Ninja Gaiden on samaan aikaan sekä antiikkinen että hyvin moderni. Eli se on sekoitus kaikkea mitä hullun miehen päähän juolahtaa, mutta se puree ainakin minuun. Ei pelkkien ninjojen hakkaaminen vanhoissa puukylissä kauaa jaksaisi innostaa.

Ryu ei kehity "leveleitä". Hahmonkehitystä pelissä ei ole, mutta sen sijaan aseita voi kehittää. Korkeammat tasot mahdollistavat voimakkaampia liikesarjoja ja niin pois päin. Tältä osin Ninja Gaiden on mielestäni tasapainotettu hyvin, sillä peli ei mene valikoissa näpertämiseksi, mutta tarjoaa silti enemmän syvyyttä kuin aivan perusmäiske.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rock Lee
Onko kukaan teistä pelannut NESillä olevia Gaideneita ? :rolleyes:

Tjuu onhan niitä kaikkia kolmea tullut kokeiltua tuossa Xboxin Ninja Gaidenissa. Älyttömän vaikeita (selvästi vaikeampia kuin Xboxin NG), mutta silti pirun addiktoivia. Ja se draama sekä musiikki. Uhhuh. Erinomaisia bonuksia Tecmolta, kiitos siitä. :D
 
Ylös Bottom