Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ninja Gaiden

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dr Evil
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tästähän tuli oikein Previkka

Eilen kävin hakemassa ja ennakkoluulot + hypet oli nollassa (paitsi vaikeustasosta)..

Pelasin illalla ilmalaivan katolla käydyn myllyn, jonka jälkeen lopetin. Peli meni aivan helpolla alusta ilmalaivan katolle; joka kohdan pääsi läpi viimeistään toisella yrityksellä, mutta kun tuli läskin-tykillä-ampuvan-nilkin vuoro, muuttui pelin nimi "Ninja Vaigeaniksi". Sitä kun jaksoi muutaman sata kertaa koettaa, keksin sitten viimein yhden liikkeen, jolle nilkki ei voinut tehdä juuri mitään. Vaikeustason kuva alkaa hahmottua..

Graffoista ja pelin tyylistä voisin sanoa, että (ainakin minusta) peli vaikuttaa todella "pleikkamaiselta". Seinät kentissä ovat tylsiä, maisemat yleensä nättejä, ja pääpaino molemmissa tuntuu olevan hahmoissa. Hienoja xboximaisia efektejä ei ole vielä tullut eteen. Jos en tietäisi, että peli on alunperin suunniteltu xboxille, niin vannoisin, että tämä on käännetty pleikkapelistä. Taiteellinen tyyli on kyllä hieno, ja siltä saralta tuleekin minulle jatkuvasti mieleen Final Fantasy-sarja.

Mutta peli vaatii vielä pelaamista, ja toivottavasti tänään kerkeän taas vähän kouluttaa röyhkeitä ninjan-retkuja tavoille (tai no, kuoliaiksi).
 
Re: Tästähän tuli oikein Previkka

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan filicus
Jos en tietäisi, että peli on alunperin suunniteltu xboxille, niin vannoisin, että tämä on käännetty pleikkapelistä.

Mutta sehän ei ole alunperin Xboxille suunniteltu. Itagakin mukaan kehitys alkoi jo Dreamcastilta ja siirtyi PlayStation 2:n kautta lopulta Xboxille. Ja kyllä minusta maisematkin ovat todella upeita ja yksityiskohtaisia. Heijastuksia on kaikkialla, grafiikka on tarkkaa ja pyörii hyvin. Lisäksi niitä efektejäkin on. Esimerkiksi vesi ja tuli ovat todella hienosti tehtyjä.
 
Noniin. Pelasin viidenteen tasoon eilen, ja siellä ne ninjat antaa turpaan niin että kohta alkaa itkettää. Onko jotain hyvää taktiikkaa niitä vastaan, ku ongelma on pääosin ne niiden heittämät räjähteet? Tai kun semmonen jysähtää ni torjunta tippuu ja sit tuleeki kunnon kyydit.
 
Väistelet niitä suojatessa sillä "vastatuulen tekniikalla" vai mikä olikaan :) *SPOILER* Mulla on pahasti ongelmia tappaa Chapter 6 Boss joka on siis se iso jonkin liskon luuranko tms. Hakkizilla mitään neuvoja siihen? *SPOILER* On kyllä pirun vaikee peli jo nyt. Toivottavasti vaikeustaso ei kasva tosta paljoa enään kun meinaa nyt jo ohjain lentää seinään :p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kluge
*SPOILER* Mulla on pahasti ongelmia tappaa Chapter 6 Boss joka on siis se iso jonkin liskon luuranko tms. Hakkizilla mitään neuvoja siihen? *SPOILER*

Ensinnäkin ota rauhallisesti. :) Ei se ole niin vaikea miltä näyttää. Itseasiassa hakkasin sen ensimmäisellä läpipeluukerralla käyttämättä melee-asetta kertaakaan. Toisella otin myös miekan mukaan ja se kaatui nopeammin.

Luukkiksen käyttämät hyökkäykset:

- Hännänheilautus edestakaisin. Tätä se käyttää useimmiten. Siihen voi valmistautua, kun näkee otuksen lähtevän kääntymään. Kaksi tarkasti ajoitettua hyppyä ja ongelmaa ei pitäisi olla.

- Lentävät selkänikamat. :D Tämä on toinen luukkiksen paljon käyttämä hyökkäys. Se asettuu ensin paikalleen ja alkaa sitten ampua selkänikamiaan. Väistäminen pitäisi olla helppoa, koska nikamat nousevat ensin ilmaan ja lähtevät sitten vasta tulemaan sinua kohti. Käytä kuperkeikkaa tai hyppyä.

- Pureminen tai rutistaminen. Kaksi harvemmin näkyvää hyökkäystä. Jos et ole aivan luukkiksen lähellä, se ei näitä käytä. Mutta jos käyttää, refleksit varjelkoot sinua... ;)

Noniin. Eli milläs köntys sitten kaatuu? Ota esiin suuri heittotähti ja viskele sitä luukkista kohti jatkuvalla syötöllä. Jos haluat päästä rumiluksesta eroon nopeammin, säestä hyökkäystä muutamilla miekaniskuilla. Luukkista pitää hyökätä aina siihen jalkaan, joka nojaa käyttämääsi tasanteeseen. Idea tässä on se, että jalat murtuvat yksitellen, ja lopulta koko ötökkä valahtaa syvyyteen.

Oikean rytmityksen löytäminen voi olla vaikein juttu, eli milloin hyökkää, milloin väistää, enkä siinä voi oikein auttaa. Tarkkaile jatkuvasti luukkiksen liikkeitä, sillä niistä saa hieman osviittaa siitä, mitä tuleman pitää.
 
Muistakaatten "peliapu" osaston olemassaolo, ettei kukaan vahingossakaan lue spoilereita jos niitä ei kaipaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan djj07
Noniin. Pelasin viidenteen tasoon eilen, ja siellä ne ninjat antaa turpaan niin että kohta alkaa itkettää. Onko jotain hyvää taktiikkaa niitä vastaan, ku ongelma on pääosin ne niiden heittämät räjähteet? Tai kun semmonen jysähtää ni torjunta tippuu ja sit tuleeki kunnon kyydit.
Eipä oikeestaan muuta, kuin torjunta. Blokkaa mahdollisimman paljon, niiin eipähän pääse räjähtävät heittotähdet tarttumaan.

Nunchat on aika jees. Niillä saa melko hyvin pieksettyä äijät lakoon... ;) :D
 
Noniin!
Chapter 4:ssa olen menossa. Aluksi peli tuntui suorastaan mahdottomalta, mutta kun sai sen perhanan Chapter 2:sen pomon tapettua niin sen jälkeen on ollut yhtä juhlaa. Muutaman kerran olen pelannut nuo 2 ekaa chapteria läpi, että oppisi paremmin pelaamaan ja kyllähän tuo alkaa pikkuhiljaa sujua. Blokkaaminen todellakin näyttää olevan äärimmäisen tärkeätä ja sekin alkaa pikkuhiljaa sujua.

On kyllä sellanen peli, että meikällä ainakin pitää keskittyä noihin tappeluihin ihan kunnolla ettei tule selkään ja pahasti. Kyllä tämä paranee kokemuksena ihan kokoajan ja toivottavasti jatkaa samaantapaan loppuun asti. Kieltämättä ihan saakelin hyvä peli! :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Downstream
Noniin!
Chapter 4:ssa olen menossa. Aluksi peli tuntui suorastaan mahdottomalta, mutta kun sai sen perhanan Chapter 2:sen pomon tapettua niin sen jälkeen on ollut yhtä juhlaa. Muutaman kerran olen pelannut nuo 2 ekaa chapteria läpi, että oppisi paremmin pelaamaan ja kyllähän tuo alkaa pikkuhiljaa sujua. Blokkaaminen todellakin näyttää olevan äärimmäisen tärkeätä ja sekin alkaa pikkuhiljaa sujua.

On kyllä sellanen peli, että meikällä ainakin pitää keskittyä noihin tappeluihin ihan kunnolla ettei tule selkään ja pahasti. Kyllä tämä paranee kokemuksena ihan kokoajan ja toivottavasti jatkaa samaantapaan loppuun asti. Kieltämättä ihan saakelin hyvä peli! :)
Mulla meni taas toisin päin... latasin miekkosia lättyyn ensimmäiset kaks chapterii ja sitte alko mullaki läski tummumaan. Peli näyttää olevan hieman huonosti porrastettu.
Otetaan esim. kakkos luvun samurai haarniska äijät ja kolmosen soltut... ero on huima.
Ja sitten hieman selvempi ero... 10,11 chapterin yksisilmäiset koura hyypiöt :D (eli ne mitkä tulee putkisto kentissä vastaan) ja 12 chapterin ylivoimaiset Tairon hemmot... siis ne jotka osaa taikoa ja heittelee aina kun pääsee lähituntumaan. Kyynel kanavat melken aukenee kun näen niiden pieksevän ukkoani :p

En kuitenkaan valita. Tähän mennessä peli on ollut sopivan haasteellinen. Kamera, josta monet näyttävät monissa foorumeissa valittavan toimii mielestäni täydellisesti... olisin ihan hukassa ilman sitä. Loppuvastuksetkin ovat välillä melko vaikeita. Ostin pelin viime pe, olen pelaillut aina välillä ja olen tällä hetkellä 13 chapterissa, ja peli vain paranee paranemistaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sabre
Nyt on pelattu läpi.

Täytyy sanoa että tämä on paras peli mitä xboxilta löytyy.
Sen voin uskoa helposti...

NG:n kontrollit ovat täydelliset, grafiikka parasta tähän menessä (xboxilla) musiikki sopii täydellisesti pelin tunnelmaan ja muutenkin peli jaksaa kiinostaa jatkuvasti tulevien uusien liikkeiden ja aseiden sekä muitten roippeiden takia. Ehdottomasti kympin peli.
 
Viime keskiviikkona menin läpi... 37 tuntia meni peluussa.
Olisin toki päässyt nopeampaan mutta kun se rahan keruu monissa paikoissa söi vähän aikaa ;)

Oli muuten helppo loppuvastus... ja vielä helpommat oli ne kaksi chapter 15 pahista... todella helpot hyökkäyskuviot (helposti väistettävissä)

Ja nyt tavoitteena on 50 scarapin etsiminen :)
 
Ei voi muuta sanoa kuin että; aivan mahtava peli. Kontrollit toimii ja kun kerran fps pysyy tasaisena niin kuolema on yleensä oma moka. Muutenkin on todella mukavaa pelata taas peliä, missä oikeesti on kunnon vaikeustaso. Myös savepaikat on todella pirullisen hyvin sijoitettu (tosin saatan olla jonkin sortin fakiiri, joka nauttii tämän tyylisistä asioista). Välillä tietysti kamera hukkaa pelaajan kun kunnolla innostuu comboilemaan, mutta r-nappi yleensä korjaa asian mallikkaasti. 2 viimeistä päivää kutakuinkin mennyt vain pelatessa. :)
 
Upea

Peli meni läpi kolmessa päivässä, joiden aikana pelasin sitä semmoiset 24 tuntia (sairasta).

Varmaan kyllä Xboxin paras peli... Pitää pelata se myös hardilla ja very hardilla ja kerätä kaikki salaisuudet. Sääli, että levy tuli jotenkin vioittuneena ja tulee välillä erroreita.. :( Noh, toivottavasti ei mene enää pahempaan suuntaan.

Jossain välissä peliä rupes vaan tuntumaan, että ei helvetti tää on hyvä peli. Toki sitäkin ennen peli oli toiminut varsin nätisti. Ainut mikä sitten rupesi enää häiritsemään oli se, että peli meni helpommaksi loppua kohti kun rupesi hallitsemaan sitä paremmin. Pelin vaikein bossi (ainakin suhteutettuna omaan taitotasoon) tuli monasteryssä vastaan... sääli :/.

Sitten loppupäässä tuli funtsittua et miten paljon kaikkea tässä pelissä onkaan ja peli tuntui todellakin uskomattomalta seikkailulta. Tässä varmaan auttaa sekin, että suuri osa mestoista näyttää upeilta kiitos grafiikan ja äänimaailma on musiikkeineen kaikkineen myöskin kohdallaan.

Mielestäni loppuvastus oli säälittävä esitys. Nykäsin sitä miekalla x+a, y sarjalla jatkuvasti (hyppää kohti ja "syöksyy lävitse". Sitä pystyikin sitten spammaamaan ilman ongelmia, ja "lohikäärme-iskun" väistin tekemällä ninpon ;D. Muutenkin tuntui tuo läpisyöksymis-isku olevan ehkä turhankin hyvä. Aseet tuntuivat olevan aika epäbalanssissa, niin tosin varmaan tarkoituskin... ainakin tulee olemaan hauskaa yrittää vetää peli käyttäyn vain War Hammeria tai puumiekkaa ilman upgradeja... :)
 
Nyt on sitten peli pelattu kahteen kertaan läpi, kaikki aseet kerätty ja aluperäiset gaidenit avattu. Laskurin mukaan aikaa meni 36,5 tuntia, mutta en tiedä laskeeko se noita lukemattomia kuolemia ja uudelleen yrityksiä. Ensimmäisellä läpipeluulla meni aikaa reilusti yli 20 tuntia, mutta toinen kerta meni jo lähes heittämällä läpi. Vielä täytyy vääntää nuo alkuperäiset Gaidenit läpi. Aika lystikkäiltä näyttivät, kun pikaisesti kokeilin.

Täytyy sanoa, että vastinetta rahoille on saatu. Kovin moni peli ei kestä tuollaista uudelleen läpi pelaamista, mutta tällä kertaa sekin oli hauskaa. Missään vaiheessa ei tullut sitä tyypillistä fiilistä, jossa pelaaminen tuntuu työltä kun on pakko avata ne kaikki salaisuudet. Saatan vielä joskus palata asiaan noilla vaikeammillakin vaikeusasteilla.

Mahtava peli ja ei voi kuin suositella, jos joku ei ole vielä päässyt kokeilemaan!
 
Hiukka huolestuneena vaikeustason maineesta pääsin peliä lopulta toissapäivänä pelaamaan ja aika poskettoman hyvähän se on. Kamera on kyllä kehno, vaikka on sitä huonompiakin nähty. Kyllä sen kanssa elää sentään.

Yllätyksekseni vaikeustaso onkin luokkaa just sopiva. Selkääni en ole saanut pahasti kuin kakkosen ja kolmosen bosseilta, molemmilta noin puolen tusinaa kertaa.

Toki jotkut perussotilaatkin saavat välistä iskuja sisään (no lähinnä niitä blockin läpi meneviä kurkunleikkaamisia sekä polvipotkuja), mutta siinä on kyllä aina kyse omista mokista (paitsi kun kamera on piilottanut vihut).

Tähän mennessä kaikkiin perusvihollisiin on ollut oma taktiikkansa, jonka sydän on selkeästi "block päällä about ihan koko ajan". Viholliset on rytmitetty silleen kauhean kivasti, että blokista läpi tulevia sotilaita varioidaan ninjoilla, joita voi blokata loputtomiin, mutta joiden pommien alta pitää kieriä pois vähän väliä.

Ja toteutus on kyllä niin parasta A-ryhmää, että huh huh. Näin komeaa grafiikkaa en ole videopelissä vielä nähnyt... no joo, ehkä Far Cry PC:llä on yhtä siisti. Kaikki valikot ja väliruudut ovat niin viimeisen päälle kiillotettuja että ei voi kuin hymyillä. Tähän mennessä ainoa kauneusvirhe on ollut ilmalaivassa tuleva kuulutus, joka oli tylsästi tekstinä.
 
Nyt on peli menty toiseen kertaan läpi... successive playlla siis ja aikaa meni reilu 25 tuntia. Classiset Gaidenit on hallussa kuten myös kaikki aseet.... ja on se muuten outoa miten alussa niin haastavasta pelistä on tullut helppo.

Siitä nyt ei pääse mihinkään että spirit piranhat on kovia vastuksia kuten myös ne fiend blackspider ninjat (mustat saksikätiset vihulaiset) mutta ainakin ne kaatuu nyt helpommin.

Pelin helpoin loppuvastus on luultavasti ollut City of Fiendsin lonkero mörri... ja vaikein luultavasti herätetty Alma.

Mitäs mieltä te ihmiset olette muuten Dark Dragon Bladesta?!... mielestäni aivan hyödytön. Voiko sitä mitenkään voimistaa?
 
Piraijat ovat kyllä siinä mielessä pahoja, että kun yksi pääsee haukkaamaan niin peli voi olla ohi muiden liittyessä seuraan. Mutta mukavasti niistä saa essenceä ja ninpoa voi heitellä aika huoletta. Saksikädet ovat luultavasti tosiaan niitä vaikeimpia vastuksia mitä pelistä löytyy.

Mitä loppuvastuksiin tulee, niin näin jälkeenpäin ajatellen muistelisin eniten ongelmia olleen kahdessa ensimmäisessä vastuksessa. Aika voi tosin kullata muistot ;)

Kyllä siinä toista kertaa läpi pelattaessa huomasi, että jotain oli hihaan jäänyt. Loppuviholliset tuntuivat sen verran helpoilta. Ehkä tämän oppimiskaaren takia peli tuntuukin helpottuvan loppua kohti.

Mitä tulee Dark Dragon bladeen, niin onhan se aika munakas. Kyllä sillä niitä pienempiä fiendejä kiitettävästi lahtaa. Ongelmana taitaa olla vain se, että tavallinen dragon blade on vain niin hyvä ettei mikään tunnu enää miltään. Lonkeromörmöön kokeilin ultimate-hyökkäksiä ja perinteinen dragon tuntui tekevän enemmän vahinkoa kuin dark dragon blade. Pienehkö pettymys.

Mutta taitaa tuossa pelissä olla nuo aseet enemmän tyylikysymys.
 
Hehe

Älä sano, että pelistä on tullut helppo ellet sitä ole very hardilla läpäissyt ;). Ne piraijat tippuvat nätisti nuntsan/flailin ja ninpon yhdistelyyn... ei itseäni ainakaan ole päässyt pitkään aikaan puremaan...

Mutta tosiaan, peli on helpompi kun odotin kaiken sen hypen jälkeen... Toisaalta täytyy myöntää, että peli on myös paljon vaikeampi kun suurin osa nykyäjan turhan helpoista peleistä... Vaikeustasoa saa nykyään etsiä yleensä jostain challengeista tai vastaavista.. ei itse pelistä. Joskus kyllä vaikeammat vaikeustasot tarjoavat haastetta normaalissakin pelaamisessa mikä on virkistävää, esimerkkinä vaikkapa Halo ja Timesplitters 2.
 
Ylös Bottom