Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ninja Gaiden

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dr Evil
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juuh, itse menossa vähäisen peliajan takia vasta chapter 7:ssa (Almassa) ;). Vaikeustaso on hard. Pähkäilin, kun moni on sanonut, että on vaikea, toiset taas päinvastoin, että pelaisiko sitä normalilla vaiko hardilla. Hardiin nyt lopulta päädyin.

"Pelin lopullinen arvostelu julkaistaan PAL-version ilmestyessä toukokuussa." -Hakkiz

Olen tuota ^ odotellut, mutta eipä ole näkynyt... onko siis arvostelu vielä joskus tulossa? :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juho123
"Pelin lopullinen arvostelu julkaistaan PAL-version ilmestyessä toukokuussa." -Hakkiz

Olen tuota ^ odotellut, mutta eipä ole näkynyt... onko siis arvostelu vielä joskus tulossa? :)

Arvostelu on kyllä tulossa. Itse en tosin peliä ole arvostelemassa, joten en osaa sanoa sen tarkemmin, milloin se on esillä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Arvostelu on kyllä tulossa. Itse en tosin peliä ole arvostelemassa, joten en osaa sanoa sen tarkemmin, milloin se on esillä.

OK, näköjään Unreal-Hawkilla työn alla.
 
Nyt meni Gaidenin sensuroimaton versio läpi, olipas hyvä peli. Viimeinen loppuvastus oli todella helppo, olin ihan turhaan aseistautunut hampaisiin asti. Keräsin niistä aavekaloista niin paljon rahaa, että minulla oli kaikki potionit täysillä ja kolme talismania. Kaikenkaikkiaan aivan loistava toimintapeli. Peliaika minulla oli 27.40, jossa on nuuskimista aika paljon.
 
Maestah Ninja Tournament

Eli siis, master ninja tournamentin pääsi nyt aloittamaan kun kävin tsekkaamassa sitä taas vaihteeksi. Turnaus on normaalilla ja vetäisin puolessa tunnissa Taironiin (ch 4) ~miljoonalla karma:lla. Turnaus toimii ilmeisesti niin, että peli vedetään läpi ja loppu karmat merkitään nettiin. Itse olen keräillyt samalla life of godseja, scrabseja yms... en kyllä tiedä onko se kannattavaa kuin vaikeustaso on tosiaan vain tuo normal ja ajasta saa parhaimmillaan 100k per chapter (1,6 miljoonaa koko pelin aikana). Eniten pisteitä taitaa saada kuitenkin siitä kuin suorittaa encounterit "par ajassa" (10k per encounter).
 
Re: Maestah Ninja Tournament

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rife
Eli siis, master ninja tournamentin pääsi nyt aloittamaan kun kävin tsekkaamassa sitä taas vaihteeksi. Turnaus on normaalilla ja vetäisin puolessa tunnissa Taironiin (ch 4) ~miljoonalla karma:lla. Turnaus toimii ilmeisesti niin, että peli vedetään läpi ja loppu karmat merkitään nettiin. Itse olen keräillyt samalla life of godseja, scrabseja yms... en kyllä tiedä onko se kannattavaa kuin vaikeustaso on tosiaan vain tuo normal ja ajasta saa parhaimmillaan 100k per chapter (1,6 miljoonaa koko pelin aikana). Eniten pisteitä taitaa saada kuitenkin siitä kuin suorittaa encounterit "par ajassa" (10k per encounter).

Tosiaan turnauksen ensimmäinen kierros toimii siten, että pelissä saatu Karma merkitään tuloslistoille. Toinen ja kolmas kierros todennäköisesti vaatii ladattavien tehtävien lataamista. Joka kierroksen parhaat pääsevät X04:ässä pelattaviin finaaleihin.

Pelin aikana kannattaa painaa mustaa nappia, jolloin osumalaskurin tilalle tulee Karma-laskuri. Muutamissa paikoissa laskurissa alkaa kello tikittää, mikä on sen merkki, että jos sallitussa ajassa tappaa kaikki lähistöllä olevat viholliset, saa ylimääräistä Karma-bonusta. Ensimmäisen kerran bonusta voi metsästää muistaakseni jo ensimmäisessä Chapterissa, kun kaksi ninjaa hyppää aidan yli Ryun kimppuun. Tätä ilmeisesti tarkoititkin tuolla "par-ajalla"? :rolleyes:
 
Olen nyt mättänyt itseni aqueducteihin asti. Että on maittavaa mäiskettä. Vaikeustaso on sikäli täysin napissa, että uudet viholliset aiheuttavat ongelmia, kunnes niiden jipon hiffaa. Ja siinäkin harvemmin kuolee, kunhan lähestyy kaikkea blokki päällä.

Vaikeustaso teki kyllä aikamoisen hypyn ylöspäin military basen kohdalla. Pareittain operoivat raketinheitinmiehet sekä tankit olivat melkoisia vastuksia. Sitten helpotti taas, tosin. Military basea vaikeutti myös käsin jousella tähtääminen, joka on minusta sangen hankalaa... onneksi tankeista selvisi ilmankin.

Kamera on siitä jännä, että se jurppii uudelle alueelle tullessa aika tavalla, mutta tutuissa maisemissa hiihtäessä ei enää ollenkaan. Eniten sieppaa sen taipumus jäädä käytävissä juostessa kulman verran jälkeen.

Aseista kaipaisi selvää statistiikkaa. Nyt olen käyttänyt mitä nyt esteettisesti sattuu mieli tekemään, poikkeuksena tiheissä vihollislaumoissa (lepakot, esimerkiksi) Flailit ja skeletoneissa sekä useissa bosseissa Dragon Sword (Flying Swallow).

Onko noista ilmeisesti tulossa olevista downloadable contenteista mitään tietoa? Liveä ei ole vieläkään hankittu, mutta ylimääräinen ninja-herkku olisi jo aika vaikea vastustaa...
 
Huhuh

Olen nyt very hardilla almassa ja 0 life pulloa invissä, enkä saa niitä mistään... voi olla että vähäksi aikaa jää eteneminen siihen..

Hyvin on essanssia keräytynyt, enkä ole ostanut pulloja laisinkaan. Kohta saa sen unlabouredinkin käteen ja päälle kaks miljoonaa karmaa kerättynä... kerään kaikki scrabsit very hard pelissä, kun en jaksa normaalilla sitä tehdä, enkä ole varma saako bonukset kerättyä matah ninja turneesta...
 
No vihdoin ja viimein sai itestä irti ja hommasin tän pelin. Ja jos tämä ei ole vuoden paras 3rd person toimintapeli niin ei mikään. Ehkä hieman yksinkertainen mutta sitäkin toimivampi. Eikä oo ees menny hermot muutamaan kertaan. Yks joikka jo paskana. Mut silti jaksaa vaa tahkota.
 
huhuh

Alma piestiin ja niin monta muutakin juttua... nyt menossa ch10 aquaducteissa. Sain vihdoinkin Unlab Flawlessnessin käteen ja ai että kun rankaisee nätisti :). Alkaa näyttää jo pikkuhiljaa mahdolliselta päästä peli very hardilla... sitten enää successive ja mastah ninja tournamentit... ei sillä etteivät ne viihdyttäisi pitkään :). Loistava peli... Jo sellaiset 60 tuntia peliaikaa kasassa.. riemastuttavan pitkäikäinen nykyajan pelien lyhyyden keskellä.
 
Mjoo-o. On se hyvä peli, mutta ei nyt minusta täysin reilu, niinkun joka arvostelussa mainitaan. Mun käsitystä reilusta pelistä ei vastaa se, että jos hakkaan miekalla vihollista ni se voi hyökätä samaan aikaan. Koska enhän mäkään voi hyökätä samaan aikaan ku viholliset antaa osumia?

Ei tuossa paljoo semmosia ole, mutta ne kaikenmaailman tuli/jää/tavalliset fiendit vituttaa kun ne ei oo moksiskaan vaikkei ne torju, veri lentää, mut sitten ne vaan puree äijästä kiinni ja riepottelee menemään. Toi on yks niistä harvoista jutuista mikä kyrpii.

Mutta loisto peli, ei siinä mitään.
 
Hei

Kai sä ymmärrät, ettei ne viholliset vois olla uhkaavia jos stunnais sun tavan hyökkäyksistä. Nyt pitää sentään vähän katella mitä tekee... toinen vaihtoehto ois ollu tehä niistä vaan nopeampia/laittaa ne torjumaan enemmän... kaipa sekin kävis näppärästi, mutta itse en valita. Jos haluat interruptaa niiden hyökkäykset, niin voit hypätä kohti ja painaa a:ta, tai näppärämmin vaan x+a, a. Toimii kivasti esim zombeihin, kun laskeutuessa tekee miekalla sen chargen (poistaa päät -> tekee zombeista sokeita). Niin.. tämä toimii siis tietysti siksi, että laskeutuessa maahan ilman hyökkäystä, charge liikkeet tulevat samantien... Koskee siis mm. kaikkia ultimaatteja, jotka pystyy välillä tekemään tämän avulla paremmin kuin mitenkään muuten.

Chapter 11 menossa v.hardilla... nyt kun ei tarvitse säästää rahaa unlabourediin ja tietysti on se unlaboured mukana omistamassa on niin paljon rahaa, että peli on mennyt vähän liian helpoksi minulle :(. Noh, ehkäpä se siitä taas, kunhan olen niin pitkällä, että on oletuksena, että rahaa on paljon käytössä ja unlabouri sunmuut kädessä... niin sen täytyy olla... :)
 
Normalilla meni läpi ja loppuanimaatiohan oli jokseenkin syvältä, mikä kismitti. Sentään lopputekstien jälkeisessä pätkässä oli tunnelmaa...

Successive playlla tarkoitus kerätä loput 6 scarabia, mutta jäi hämäämään tokan chapterin "lesser ninja" -arvosana (ekasta "greater", kuten koko ekan kerran läpipeluustakin). Juoksin sen läpi varsin nopeasti, tapoin kaiken enkä ninpoillutkaan juuri ollenkaan. Ideoita?

Hardilla aloin vääntämään (future ninja outfitia ihmetelläkseni), mutta turpiin tulee jo ekalta bossilta. Myös perus-ninjat saavat osumia sisään... en ole ihan varma, miten peli on muuttunut vaikeusasteen myötä, olisivatkohan hyökkäysikkunat lyhyempiä. Samoin tuntuu siltä, että ninjat pistävät heittotähtiä paljon normalia aggressiivisemmin.
 
Vaikeustason kasvaessa viholliset ovat nopeampia, ne onnistuvat torjumaan enemmän Ryun iskuja ja pomovastuksissa esiintyy muutamia uusia tai tehostettuja hyökkäyskuvioita sekä puolustapoja.
 
Rife, no saahan sillä vaikeustasoo nostettua, mutta peli ei o reilua jos ei o samat säännöt kaikille. Esim. Soul Calibur 2:sessa toi homma toimii mun mielestä hyvin, ja tekoälyllä ei o mitään tommosia bonuksia.
 
äläs nyt

Kyllähän säkin voit lyödä kun lepakot puree sua ;).
Eli sunmielestä ei oo reilua, jos viholliset ei stunnaa sun lyönneistäs? Mun mielestä se taas on vain ja ainoastaan reilua jos vihollinen ei voi torjua ja luulisi, että sinäkin ymmärtäisit miksi. Kyseiset olennot myöskin liikehtivät aina omituiseasti ennen hyökkäyksiään, joka ei myöskään ole reilua niitä kohtaan, koska sinun ei tarvitse niin tehdä.

Oikeastaan minun pointtini on, että ei kannata valittaa tuollaisista. Meinaan, että tuskin ne arvostelijat tarkoittivat reiluudella sitä, että kaikki viholliset ovat yhtä hyviä kun ryu ja toimivat muutenkin samalla tavalla, tälläinen on ehkä ainoa tapa balanssiuuteen ja reiluuteen Beat 'Em Upissa, mutta ei välttämättä action/adventuressa. Väittäisin, että reiluudella tarkoitettiin sitä, että pärjääminen on kiinni pelaajan omista taidoista ja siitä miten pelaa. Tähän ainakin itse yhdyn, sillä aina kun joutuu pelaamaan samaa kohtaa monesti huomaa, että lähes jokainen kerta menee paremmin kuin aikaisemmat.


Ja jlaaksolle vähän scoretus vihjeitä:

1. Hoida kaikki encounterit niin nopeasti kun voit. Jos vetää tarpeeksi nopeasti saa aika bonuksen, joka on 10 000 karmaa, näät sen jos pidät karma mittarin päällä (valkoisen napin painalluksesta päälle, vasemmasta sienestä encounterin aikana niin aikaraja näkyy). Jos on ongelmia niin apua saa ainakin siitä, että käyttää armlet of sunia ja tai nopeiten tappavaa asetta mikä löytyy. Dabilahro ja eteenkin Unlaboured Flawlessness ovat ainakin minulla sellaisia, että pääsen lähes poikkeuksetta encounterit optimaali ajassa.

2. Koita olla ninpomittari täysissä kun taso loppuu.
100k bonus jos sinulla on niin paljon ninpoa kuin voi olla tason lopussa, puolista 50k jne. Eli sinun pitää myös löytää kaikki ninpon lisäys itemit siihen asti täysiä pisteitä varten siis.

3. Tosiaankin vedä kaikki mestat nopeasti läpi.

4. Käytä paljon niitä "ultimaatteja" niin saat paljon essanssia (:D) ja siitä bonuspisteet tason lopussa, lisäksi sinulla on rahaa ostaa devil elixirejä joilla täyttää ninpot loppuun/ voit käyttää enemmän ninpoa = nopeammat encounter läpäisyt... molemmissa tapauksissa raha virtaa...

Itselläni muuten mennyt pisteet ihan järjettömän hyvin very hardilla. Kaikista muista master ninja, paitsi tokasta tuli greater. Tämä varmaan johtuu vähän siitäkin, että very hardilla on pitemmät encounter ajat bonuksen saantiin, tosin myöskin monsuja tulee enemmän ja ne ovat kestävämpiä... noh ehkä se ei olekkaan siitä, onhan minulla enemmän pisteitä normaalilla pelattavassa master ninja tournamentissa, kuin minulla oli v.hard pelissäni yhtä pitkällä.

Enivei pitää vieläkin sanoa, että aivan loistava peli... ei olisi uskonut, että tälläinen action/adventure kestäisi päälle 50 tuntia... ja veikkaan että satanenkin menee rikki :eek:
 
Rife, Eikös ne isot otukset voi torjua? En nyt ole ihan varma mutta mun mielestä joskus kilahtelee esim. se hyppy+y niitten suojaukseen eikä veri lennä. Ja mitä tulee siihen "liikehtimiseen" niin kyllä Ruylläkin on viivettä joissain hyökkäyksissä, varsinkin hitaammilla aseilla.

Mun mielestä reiluun peliin kuuluu olennaisena osana se, että on samat säännöt kaikille, eli olis hyvä jos viholliset vaikka torjuis enemmän, mut stunnais mun lyönneistä. Ja aivan kutein sanoit, reiluudella voidaan tarkottaa eri asioita, ja tuo on mun näkemys siitä miten se tulis tehdä. (Ja tää on taas mielipide, eikä mikään lopullinen totuus).

Nojaa...aika mitätönhän tuo asia loppupeleissä on, ja siinä oot ihan oikeessa että kyllä tuon pelaamalla oppii, ja harvoin siinä mistään arpaonnesta on kyse kun tuota pelaa.
 
Ninja Gaiden v.1.1

HUH HUH, en uskonut että tämä peli enää voisi parantua mutta olin ilmeisesti väärässä :

Mukana mm. uusia vihollisia, vieläkin parempi A.I, uusittu kamera jne. jne.
Ei helvetti tälläsiä ne dlc:t pitää olla. Ja vieläpä ilmaiseksi.
Joten eipä tainnu Itagaki kusettaa kun puhui "revolutionary" dlc:tä :D

http://xbox.ign.com/articles/525/525886p1.html
 
Ylös Bottom