Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    switch
multiplattareita kauheasti ole tavannut alustalle tulla
Kakkosella tuo tilanne näyttää parantuneen isommin. Mutta juu, kai sitä on tosiaan tyydyttävä siihen mitä on.

Itse tykkään pelata 2d pelit Switchillä, koska ne ”sopii” sille paremmin ja voin pelailla niitä vaikka sohvalla handheldinä, kun tyttö katsoo lastenohjelmia. Hades, Hollow Knight jne ei niin paljoa kalpene PS5 versiolle, että olisi mitään väliä. Noita pelaa mielellään myös töllöstä, kun pro ohjain on helvetin paljon parempi, kun dualsense. Sitten taas AC Shadows, Hitman, SW Outlaws kaltaiset pelit pelaan mielummin PS5:lla graafisten herkkujen takia. Toki Nintendon yksinoikeudet taas voittaa 100-0 esim Sonyn vastaavat niin puolensa molemmissa.

Niin onkin, enkä ole muuta väittänytkään. Kyseenalaistan vain sen kuinka PALJON sillä on merkitystä. Mutta meillä on ihan ok olla eri mieltä tästä asiasta. :)
Palaan vielä niihin autopeleihin. Esimerkiksi näitä uudempia F1 pelejä ei voisi Nintendon liipaisimilla pelata, jos haluaa pelata ilman ajoapuja. Yksinkertaisesti on/off kaasulla, eikä edes on/off jarrulla, voisi ajaa. Mutkasta ulos tullessa kaasua pitää pystyä lisäämään hiljalleen - portaattomasti. Jos kaasun vaan lyö pohjaan, niin perä lähtee varmasti alta. Analogisilla liipaisimilla on siis tosi paljon merkitystä, kun puhutaan vähänkin realistisimmista autopeleistä.

Tätä on tietysti mahdotonta tietää, mutta ei ole vaikea kuvitella, että ainakin osa näistä realistisuuteen pyrkivistä autopeleistä jättää Switchin väliin ihan vaan siksi, ettei sen ohjain mahdollista niin hyvää ajokokemusta. Toinen syy on tietysti laitteen tehot, mutta Steam Deckillä pyörii kuitenkin esim. F1 25, Forza Horizon 5 ja Assetto Corsa Competizione.

Samaa voisin sanoa myös siitä että nykyisten "fyysisten" pelien kohdallakin minun on tyydyttävä siihen mitä saatavilla on. Ne on aika kaukana fyysisen version ideaalista, minkä suhteen asiat on itse asiassa Switchillä monesti paremmin.
Tässä muuten yksi syy miksi olen joskus multiplattarin pelannut Switchillä tehokkaamman konsolin sijaan. Olen ostanut fyysisen version, jota ei ole joko saatavilla ollenkaan toisille konsoleille (vähintäänkään Xboxille) tai Switchin fyysinen on vaan ollut parempi valinta muuten (ehkä joku erikoispainos, kaikki data kasetilla, hinta jne.).

Joskin tämähän on mennyt huonompaan suuntaan nyt Switch 2:lla, koska Game Key Cardit ja Switch 2:n pelien yleinen hinnannousu. Toivotaan että tilanne paranee nyt, kun Nintendo ilmeisesti tuo pienemmän kokoisia ja halvempia kasetteja tarjolle.

Kakkosella tuo tilanne näyttää parantuneen isommin. Mutta juu, kai sitä on tosiaan tyydyttävä siihen mitä on.

Itse tykkään pelata 2d pelit Switchillä, koska ne ”sopii” sille paremmin ja voin pelailla niitä vaikka sohvalla handheldinä, kun tyttö katsoo lastenohjelmia. Hades, Hollow Knight jne ei niin paljoa kalpene PS5 versiolle, että olisi mitään väliä. Noita pelaa mielellään myös töllöstä, kun pro ohjain on helvetin paljon parempi, kun dualsense. Sitten taas AC Shadows, Hitman, SW Outlaws kaltaiset pelit pelaan mielummin PS5:lla graafisten herkkujen takia. Toki Nintendon yksinoikeudet taas voittaa 100-0 esim Sonyn vastaavat niin puolensa molemmissa.
Samaa mieltä siinä että jotkut pelit tuntuu sopivan paremmin handheldinä pelattavaksi, mihin Switch on tietysti omiaan. Jos tiedän että joudun/saan pelata paljon handheldinä vaikka seuraavan kahden viikon ajan, niin silloin saattaisin ottaa siihen sopivan multiplattarin pelaukseen Switchillä tehokonsolin sijaan.

Teen myös monesti niin, että pelaan japanilaisia roolipelejä Switchillä, koska harmillisesti liian monia niistä ei ole julkaistu Xboxilla ja kun olen olohuoneessa tehokonsolien ääressä, niin Xbox käynnistyy niin paljon useammin kuin PS5. Olen siis huomannut että pelit jotka julkaistaan Switchillä ja Playstationilla mutta ei Xboxilla, minun kannattaa ostaa ne Switchille, että saan ne joskus pelattua. Switch on muutenkin JRPG pelien runsaudensarvi, joten siitä iso peukku.

Kyllähän autopeleistä saa helposti todella näyttäviä pienillä tehoilla, siinä ei hirveesti tarvitse maailmaa renderöidä. Jopa puhelimilla autipelit ovat olleet todella näyttäviä jo yli viisi vuotta. Mitä tuohon ohjaukseen tulee niin kyllähän ainoa oikea tapa pelata autopelit on ratti ja polkimet. Kaikki tuttuni jotka ovat autopeleihin hurahtaneet ovat oataneet ennemmin tai myöhemmin ratin ja polkimet.

Ylös Bottom