Omenanraato
Well-Known Member
No noiden edellisten ruljanssien jälkeen kävi nyt niin, että kun viimeksi korjailtiin alkuperäistä oikeaa ohjainta lukituksen osalta, nyt sama ongelma on tarvikkeena ostetussa vasemmassa ohjaimessa...
Huoh ja puuh ja plääh. Intoa pistää ohjainta bergsalan mulkvis...korjaan asiantunteville ja mukaville tyypeille huoltoon on erittäin ”suuri”. Mutta pakko kai se on, kun käsikonsolina pelatessa irtoilee keskenkaiken..
Noh...ohjain kävi huollossa. Bumerangina takaisin..
laitoinpa niille äsken spostia, joten katsotaan mitä sanotaan. Tein myös videon jonka linkitin niille
S-posti Bergsalalle:
Moi,
Ohjain kävi teillä huollossa ja tuli tänään takaisin. Korjaamatta.
Saatetekstillä:
”Ohjain lukittunut normaalisti huollon konsoleihin.
Laitettu uusi grippi mukaan.
PS. Seuraavalla kerralla jos on tarvetta, ohjain ja konsoli huoltoon.”
Aloitetaan nyt siitä, että tuota mainittua grippiä ei paketissa ollut. Ja jatketaan siitä, etten moista tarvitse tai edes halua. Mulla on orginaali grippi ja latausgrippi. Gripit toimivat ongelmitta. Niihin lukittuu molemmat (alkuperäinen punainen ja tarvike sininen) oikeanpuoleiset Joyconit.
Lisäksi niihin kiinnittyy ongelmitta vasemmanpuoleinen alkuperäinen sininen Joycon.
Sit tuo konsoli. Konsoliin kiinnittyy alkuperäinen sininen ongelmitta ja on siihen jäykkä ja irtoaa vain lukitusnapin kanssa, kuten kuuluu.
Eli vika rajautuu 110%:sti vain tuohon yhteen punaiseen Joyconiin. Eli miksi olisitte ylipäätään lähettäneet minulle uuden gripin??
Ja miksi ihmeessä mun täytyy lähettää teille konsoli, mikä tarkoittaa sitä, että ensinnäkin en voi pelata sillä huollon aikana, vaikka toinen pari joyconeja omistuksessa on.
Ja vaikka unohdettaisiin se, te nollaatte konsolin ja menetän julkaisupäivän jälkeen suoritetut satojen tuntien tallennukset paristakymmenestä pelistä. Kaikki tämä sen takia, että yksittäinen irtonainen komponentti, eli ohjain. Kaikenlisäksi ohjain, joka ei ole tullut konsolin mukana, vaan on ostettu erikseen. Mä voisin pelailla vaikka kaverin konsolilla ja omalla ohjaimella, niin lähettäisinkö silloin kaverin konsolin oman tarvikeohjaimeni seuraksi? Ei oikein fiksulta kuulosta...
Ohjain kävi teillä huollossa ja tuli tänään takaisin. Korjaamatta.
Saatetekstillä:
”Ohjain lukittunut normaalisti huollon konsoleihin.
Laitettu uusi grippi mukaan.
PS. Seuraavalla kerralla jos on tarvetta, ohjain ja konsoli huoltoon.”
Aloitetaan nyt siitä, että tuota mainittua grippiä ei paketissa ollut. Ja jatketaan siitä, etten moista tarvitse tai edes halua. Mulla on orginaali grippi ja latausgrippi. Gripit toimivat ongelmitta. Niihin lukittuu molemmat (alkuperäinen punainen ja tarvike sininen) oikeanpuoleiset Joyconit.
Lisäksi niihin kiinnittyy ongelmitta vasemmanpuoleinen alkuperäinen sininen Joycon.
Sit tuo konsoli. Konsoliin kiinnittyy alkuperäinen sininen ongelmitta ja on siihen jäykkä ja irtoaa vain lukitusnapin kanssa, kuten kuuluu.
Eli vika rajautuu 110%:sti vain tuohon yhteen punaiseen Joyconiin. Eli miksi olisitte ylipäätään lähettäneet minulle uuden gripin??
Ja miksi ihmeessä mun täytyy lähettää teille konsoli, mikä tarkoittaa sitä, että ensinnäkin en voi pelata sillä huollon aikana, vaikka toinen pari joyconeja omistuksessa on.
Ja vaikka unohdettaisiin se, te nollaatte konsolin ja menetän julkaisupäivän jälkeen suoritetut satojen tuntien tallennukset paristakymmenestä pelistä. Kaikki tämä sen takia, että yksittäinen irtonainen komponentti, eli ohjain. Kaikenlisäksi ohjain, joka ei ole tullut konsolin mukana, vaan on ostettu erikseen. Mä voisin pelailla vaikka kaverin konsolilla ja omalla ohjaimella, niin lähettäisinkö silloin kaverin konsolin oman tarvikeohjaimeni seuraksi? Ei oikein fiksulta kuulosta...
Tässä tämä täysin sama selostus videon kera esiteltynä:
Ja s-posti jatkuu:
Eli miten tässä nyt edetään. Laitanko ohjaimen teille takaisin ja korjaatte sen, vai säädänkö kuluttaja-asiamiehen kanssa. Vai heitänkö ohjaimen roskiin ja tilaan jostain uuden ohjaimen, kun takuu ei hoida asiaa kuntoon.
Tähän loppuun turhautuneen asiakkaan tilitys teidän firmasta.
Alkaa nimittäin oikeasti hieman tympimään teidän kanssa yhteistyön tekeminen. Ensin lähetin konsolin mukana tulleen ohjaimen toisen vian takia teille, tuli bumerangina takaisin kun mitään vikaa ei mukama ollut. Jouduin tekemään asiasta videon ja laittamaan takaisin. Kummasti ohjain tuli korjattuna takaisin ilman vikaa, eli vikaa oli mutta yrititte olla korjaamatta. Samalla kuitenkin lukitusvikaisen ohjaimen korjasitte.
Nyt ollaan toisen lukitusongelmaisen kanssa liikkeellä ja taas olen tilanteessa missä te palautatte ohjaimen missä ei ole mukama vikaa, vaikka täysin samanlaisen jo korjasitte keväällä.
Tässä välissä säädimme sähköpostilla touko-elokuun aikana Nintendo 3DS ID tunnuksien kanssa. Tai no minä yrtin asiaa hoitaa. Tehän ette välissä kahteen kuukauteen vaivautuneet vastaamaan viesteihin. Sen jälkeen kun vastasitte, joka kerta ilmeisesti eri henkilö vastasi. Eikä vaivautunut lukemaan aikaisempaa viestiketjua. Välillä väititte ettei joku asia ollut mahdollista, vaikka olitte itse sen aikaisemmin sanoneet onnistuvan. Sen jälkeen väititte minun antaneen jotain vääriä tietoja, vaikka oikeat tiedot löytyi viestiketjusta jotka lopulta myös oikeat oli. Kaiken kaikkiaan tuo oli kamalimpia ja pitkäkestoisempia asiakaspalvelukokemuksia ikinä.
Tähän on turha varmaan edes ottaa keskustelua Mini NES/mini SNES konsolien ryöstöhinnoittelusta niillä jälleenmyyjillä, jotka on Bergsalan toimitusten alaisina, vaikka Nintendo maailmalla isosti käskee ihmisiä ostamaan kyseisiä tuotteita ylihintaan. Silti teidän kautta myyntiin tulevat konsolit myydään 2-10 kertaisella hinnalla. Ja juu, tiedän ettei teitä huollossa tämä viimeinen kappale kiinnosta. Mutta Suomessa ja Bergsalan alueilla Bergsalan toiminta in kuluttajalle sama asia kuin Nintendo. Kukaan ei ajattele, että kylläpä Nintendo on ihan ok, mutta Bergsala kusee kaiken. Eli Bergsalan toiminta saa koko Nintendon huonoon maineeseen muutenkin pienellä ja hankalalla markkina-alueella.
Ehkäpä tuon muun firman toiminta heijastuu sitten myös teille Suomen pään huoltoon, mutta näin kuluttajan näkökannalta se on ihan perseestä, enkä oikein edes tiedä millä asiasta voisi raportoida Nintendolle suoraan, koska teidän toiminta on ollut todella ala-arvoista kautta linjan. Ja tämä mielipide ei pohjaudu edes yksin mun kokemukseen, vaan kanssapelaajien täysin vastaaviin kontaktointeihin teidän kanssa.
Mutta, jospa pistätte vaikka palautetta itse jonnekin päin jotta asiat joskus paranisi. Itse nyt vielä yritän laskea rauhassa kymmeneen ja suostua jälleen kerran raahaamaan ohjaimen postiin jos niin pyydätte, mutta ehjää konsolia en teille lähetä, ellei sitä voida jotenkin perustella ja taata tallennusten säilyminen.
Toistaiseksi suhteellisen yhteistyökykyisin terveisin Mikko Kummelus
Tähän loppuun turhautuneen asiakkaan tilitys teidän firmasta.
Alkaa nimittäin oikeasti hieman tympimään teidän kanssa yhteistyön tekeminen. Ensin lähetin konsolin mukana tulleen ohjaimen toisen vian takia teille, tuli bumerangina takaisin kun mitään vikaa ei mukama ollut. Jouduin tekemään asiasta videon ja laittamaan takaisin. Kummasti ohjain tuli korjattuna takaisin ilman vikaa, eli vikaa oli mutta yrititte olla korjaamatta. Samalla kuitenkin lukitusvikaisen ohjaimen korjasitte.
Nyt ollaan toisen lukitusongelmaisen kanssa liikkeellä ja taas olen tilanteessa missä te palautatte ohjaimen missä ei ole mukama vikaa, vaikka täysin samanlaisen jo korjasitte keväällä.
Tässä välissä säädimme sähköpostilla touko-elokuun aikana Nintendo 3DS ID tunnuksien kanssa. Tai no minä yrtin asiaa hoitaa. Tehän ette välissä kahteen kuukauteen vaivautuneet vastaamaan viesteihin. Sen jälkeen kun vastasitte, joka kerta ilmeisesti eri henkilö vastasi. Eikä vaivautunut lukemaan aikaisempaa viestiketjua. Välillä väititte ettei joku asia ollut mahdollista, vaikka olitte itse sen aikaisemmin sanoneet onnistuvan. Sen jälkeen väititte minun antaneen jotain vääriä tietoja, vaikka oikeat tiedot löytyi viestiketjusta jotka lopulta myös oikeat oli. Kaiken kaikkiaan tuo oli kamalimpia ja pitkäkestoisempia asiakaspalvelukokemuksia ikinä.
Tähän on turha varmaan edes ottaa keskustelua Mini NES/mini SNES konsolien ryöstöhinnoittelusta niillä jälleenmyyjillä, jotka on Bergsalan toimitusten alaisina, vaikka Nintendo maailmalla isosti käskee ihmisiä ostamaan kyseisiä tuotteita ylihintaan. Silti teidän kautta myyntiin tulevat konsolit myydään 2-10 kertaisella hinnalla. Ja juu, tiedän ettei teitä huollossa tämä viimeinen kappale kiinnosta. Mutta Suomessa ja Bergsalan alueilla Bergsalan toiminta in kuluttajalle sama asia kuin Nintendo. Kukaan ei ajattele, että kylläpä Nintendo on ihan ok, mutta Bergsala kusee kaiken. Eli Bergsalan toiminta saa koko Nintendon huonoon maineeseen muutenkin pienellä ja hankalalla markkina-alueella.
Ehkäpä tuon muun firman toiminta heijastuu sitten myös teille Suomen pään huoltoon, mutta näin kuluttajan näkökannalta se on ihan perseestä, enkä oikein edes tiedä millä asiasta voisi raportoida Nintendolle suoraan, koska teidän toiminta on ollut todella ala-arvoista kautta linjan. Ja tämä mielipide ei pohjaudu edes yksin mun kokemukseen, vaan kanssapelaajien täysin vastaaviin kontaktointeihin teidän kanssa.
Mutta, jospa pistätte vaikka palautetta itse jonnekin päin jotta asiat joskus paranisi. Itse nyt vielä yritän laskea rauhassa kymmeneen ja suostua jälleen kerran raahaamaan ohjaimen postiin jos niin pyydätte, mutta ehjää konsolia en teille lähetä, ellei sitä voida jotenkin perustella ja taata tallennusten säilyminen.
Toistaiseksi suhteellisen yhteistyökykyisin terveisin Mikko Kummelus
Viimeksi muokannut moderaattori: