Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch -ongelmat

No noiden edellisten ruljanssien jälkeen kävi nyt niin, että kun viimeksi korjailtiin alkuperäistä oikeaa ohjainta lukituksen osalta, nyt sama ongelma on tarvikkeena ostetussa vasemmassa ohjaimessa...

Huoh ja puuh ja plääh. Intoa pistää ohjainta bergsalan mulkvis...korjaan asiantunteville ja mukaville tyypeille huoltoon on erittäin ”suuri”. Mutta pakko kai se on, kun käsikonsolina pelatessa irtoilee keskenkaiken..

Noh...ohjain kävi huollossa. Bumerangina takaisin..
laitoinpa niille äsken spostia, joten katsotaan mitä sanotaan. Tein myös videon jonka linkitin niille

S-posti Bergsalalle:
Moi,

Ohjain kävi teillä huollossa ja tuli tänään takaisin. Korjaamatta.

Saatetekstillä:
”Ohjain lukittunut normaalisti huollon konsoleihin.
Laitettu uusi grippi mukaan.
PS. Seuraavalla kerralla jos on tarvetta, ohjain ja konsoli huoltoon.”

Aloitetaan nyt siitä, että tuota mainittua grippiä ei paketissa ollut. Ja jatketaan siitä, etten moista tarvitse tai edes halua. Mulla on orginaali grippi ja latausgrippi. Gripit toimivat ongelmitta. Niihin lukittuu molemmat (alkuperäinen punainen ja tarvike sininen) oikeanpuoleiset Joyconit.
Lisäksi niihin kiinnittyy ongelmitta vasemmanpuoleinen alkuperäinen sininen Joycon.

Sit tuo konsoli. Konsoliin kiinnittyy alkuperäinen sininen ongelmitta ja on siihen jäykkä ja irtoaa vain lukitusnapin kanssa, kuten kuuluu.

Eli vika rajautuu 110%:sti vain tuohon yhteen punaiseen Joyconiin. Eli miksi olisitte ylipäätään lähettäneet minulle uuden gripin??

Ja miksi ihmeessä mun täytyy lähettää teille konsoli, mikä tarkoittaa sitä, että ensinnäkin en voi pelata sillä huollon aikana, vaikka toinen pari joyconeja omistuksessa on.
Ja vaikka unohdettaisiin se, te nollaatte konsolin ja menetän julkaisupäivän jälkeen suoritetut satojen tuntien tallennukset paristakymmenestä pelistä. Kaikki tämä sen takia, että yksittäinen irtonainen komponentti, eli ohjain. Kaikenlisäksi ohjain, joka ei ole tullut konsolin mukana, vaan on ostettu erikseen. Mä voisin pelailla vaikka kaverin konsolilla ja omalla ohjaimella, niin lähettäisinkö silloin kaverin konsolin oman tarvikeohjaimeni seuraksi? Ei oikein fiksulta kuulosta...

Tässä tämä täysin sama selostus videon kera esiteltynä:


Ja s-posti jatkuu:
Eli miten tässä nyt edetään. Laitanko ohjaimen teille takaisin ja korjaatte sen, vai säädänkö kuluttaja-asiamiehen kanssa. Vai heitänkö ohjaimen roskiin ja tilaan jostain uuden ohjaimen, kun takuu ei hoida asiaa kuntoon.

Tähän loppuun turhautuneen asiakkaan tilitys teidän firmasta.

Alkaa nimittäin oikeasti hieman tympimään teidän kanssa yhteistyön tekeminen. Ensin lähetin konsolin mukana tulleen ohjaimen toisen vian takia teille, tuli bumerangina takaisin kun mitään vikaa ei mukama ollut. Jouduin tekemään asiasta videon ja laittamaan takaisin. Kummasti ohjain tuli korjattuna takaisin ilman vikaa, eli vikaa oli mutta yrititte olla korjaamatta. Samalla kuitenkin lukitusvikaisen ohjaimen korjasitte.

Nyt ollaan toisen lukitusongelmaisen kanssa liikkeellä ja taas olen tilanteessa missä te palautatte ohjaimen missä ei ole mukama vikaa, vaikka täysin samanlaisen jo korjasitte keväällä.

Tässä välissä säädimme sähköpostilla touko-elokuun aikana Nintendo 3DS ID tunnuksien kanssa. Tai no minä yrtin asiaa hoitaa. Tehän ette välissä kahteen kuukauteen vaivautuneet vastaamaan viesteihin. Sen jälkeen kun vastasitte, joka kerta ilmeisesti eri henkilö vastasi. Eikä vaivautunut lukemaan aikaisempaa viestiketjua. Välillä väititte ettei joku asia ollut mahdollista, vaikka olitte itse sen aikaisemmin sanoneet onnistuvan. Sen jälkeen väititte minun antaneen jotain vääriä tietoja, vaikka oikeat tiedot löytyi viestiketjusta jotka lopulta myös oikeat oli. Kaiken kaikkiaan tuo oli kamalimpia ja pitkäkestoisempia asiakaspalvelukokemuksia ikinä.

Tähän on turha varmaan edes ottaa keskustelua Mini NES/mini SNES konsolien ryöstöhinnoittelusta niillä jälleenmyyjillä, jotka on Bergsalan toimitusten alaisina, vaikka Nintendo maailmalla isosti käskee ihmisiä ostamaan kyseisiä tuotteita ylihintaan. Silti teidän kautta myyntiin tulevat konsolit myydään 2-10 kertaisella hinnalla. Ja juu, tiedän ettei teitä huollossa tämä viimeinen kappale kiinnosta. Mutta Suomessa ja Bergsalan alueilla Bergsalan toiminta in kuluttajalle sama asia kuin Nintendo. Kukaan ei ajattele, että kylläpä Nintendo on ihan ok, mutta Bergsala kusee kaiken. Eli Bergsalan toiminta saa koko Nintendon huonoon maineeseen muutenkin pienellä ja hankalalla markkina-alueella.

Ehkäpä tuon muun firman toiminta heijastuu sitten myös teille Suomen pään huoltoon, mutta näin kuluttajan näkökannalta se on ihan perseestä, enkä oikein edes tiedä millä asiasta voisi raportoida Nintendolle suoraan, koska teidän toiminta on ollut todella ala-arvoista kautta linjan. Ja tämä mielipide ei pohjaudu edes yksin mun kokemukseen, vaan kanssapelaajien täysin vastaaviin kontaktointeihin teidän kanssa.

Mutta, jospa pistätte vaikka palautetta itse jonnekin päin jotta asiat joskus paranisi. Itse nyt vielä yritän laskea rauhassa kymmeneen ja suostua jälleen kerran raahaamaan ohjaimen postiin jos niin pyydätte, mutta ehjää konsolia en teille lähetä, ellei sitä voida jotenkin perustella ja taata tallennusten säilyminen.

Toistaiseksi suhteellisen yhteistyökykyisin terveisin Mikko Kummelus
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
No voi moro. Bergsala edellyttää näköjään siis sitä, että tarvikkeena ostetun konsolin lisäksi asiakkaan on omistettava konsoli, jotta on oikeutettu takuun alaiseen korjaukseen...

”Hei

Ikävää että et ole tyytyväinen , koska ko. ohjain lukittuu moitteetta testi työkaluun emme voi odottaa muuta kuin vika
on sekä ohjaimessa että konsolissa , ne ovat ns. laitepari , viestistänne päätellen ette suostu laite kokonaisuuden huoltamiseen
päätös on teidän.

ps. emme huollossa ota kantaa myyntiin liittyviin asioihin”


Johon vastasin sitten näin:
Siis voitko nyt selittää miten tarvikkeena ostettu ohjain on konsolin kanssa laitepari? Ohjain ei ole konsolin mukana tullut ohjain, vaan täysin erikseen ostettu joycon. Kuten sanoin, tilanne voisi ihan hyvin olla se, etten edes omistaisi konsolia, vaan kävisin omalla ohjaimella palailemassa vaikka kaverillani pelejä, jolloin minun tulisi siis lähettää teille kaverin konsoli? Tai no vaikka kymmenen kaverin konsolit samaan aikaan. Eli millä perusteella ohjain on konsolin kanssa laitepari silloin, jos olen ostanut kaupasta pelkästään ohjaimen, en konsolia? Eli teidän mielestä takuukorjauksen edellytys on se, että asiakkaan on ostettava konsoli, jos sellaista ei sattuisi jo omistamaan?
Ja katsokaa nyt hyvänen aika tuo video, jossa ongelma näkyy. Konsoli toimii ongelmitta, siihen lukittuu ehjä ohjain.
Lisäksi te pyydätte konsolia sinne ja samaan aikaan väitätte lähettäneen kuitenkin uuden gripin minulle (mitä ette todellisuudessa tehneet edes). Miksi siis kuvittelette lähettäneenne gripin, jos vika on konsolissa?

Kuten videosta näkee, niin kyseinen ohjain ei lukitu grippiin, ei latausgrippiin, eikä konsoliin. Samaan aikaan konsolin oma ohjain lukittuu näihin.
Olisi siis erittäin kiva kuulla oikeasti tuo teidän logiikka. Autosta menee rengas puhki, niin te vaihdatte pyörän pultit ja auton ympäriltä. Se rengas on silti puhki.
Pointti siis se, että videolla näytin, miten ohjain ei lukitu kolmeen eri kiskoon (grippi, latausgrippi, konsoli), kun samaan aikaan toinen ohjain niihin lukittuu.

Takuun aikana minulla ei pitäisi olla tälläistä todistustaakkaa kuin nyt on. Virhevastuun osalta kyllä, mutta takuun aikana siitä ei pitäisi murehtia. Mutta tästä huolimatta olen teille aukottomasti todistanut (katsokaa video) todistanut, että vika rajautuu 100%:sti ohjaimeen. Ei konsoliini, ei latausgrippiini, ei perus grippiin.

Kuten sanoit, päätös on minun. Mikäli ette suostu aukottomasti vialliseksi todistettua ohjainta korjaamaan, tai vaihtamaan, kyselen kuluttaja-asiamieheltä neuvoja ja katsotaan miten pitkälle mennään. Koska teidän vaatimus ei voi olla se, että pelkän ohjaimen omistaja joutuisi lähettämään erikseen eri kaupasta ostetun konsolin teille.
Jos olisin siis ostanut latausgrippejä enemmän, tavallisia grippejä enemmän ja pari konsoliakin, niin minun täytyisi teidän logiikan mukaan lähettää nekin. Ja vastaavasti jos en omistaisi koko konsolia, vaan käytän jonkun muun konsolissa, niin en olisi oikeutettu koko takuuseen ollenkaan.
Olen teidän toiminnan kanssa joutunut muutenkin jo tappelemaan niin paljon, että nyt mennään sitten loppuun saakka jos ette tuota suosiolla korvaa..sen verran alkaa nyt huumori loppua.

Korostan tähän loppuun nyt sen, että videolla näkyy täysin aukottomasti se, että vika on 100%:sti ohjaimessa, ei muissa laitteissa.

Edit:

Bergsala vastasi nopeasti:
Lyhyesti , emme katso videoita , toteamme huolto toimipeiden tarpeen nähtyämme fyysisen tuotteen
miten haluaisitte että toimisimme


ps. emme vaihda auton renkaan pultteja mutta tarvittaessa tutkimme tuliko vanne vaurioita [emoji4]

Ystävällisin Terveisin
Nintendo Huolto



Tämän jälkeen soitin kuluttajaneuvontaan ja sieltä sanottiin, ettei minun tarvitse Bergsalan kanssa enempää vääntää. Vaan kirjallinen reklamaatio tapahtuneesta myyjäliikkeelle, sillä niiden on hoidettava lain mukaan tämä keissi.
Pistin siis VPD:lle reklamaatiolla selityksen ja vaatimukset mukaan.

Miten Nintendon tuotteen kanssa voi aina olla tälläistä vääntöä..


Edit2:
Tässä kokotilanne ja mietteitä videona myös:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ottamatta kantaa itse caseen, nuo kannattaa AINA hoitaa myyjäliikkeen kanssa. Itselläni oli kans negat. kokemus suorasta yhteydenotosta, maahantuoja oli vaatimassa minulta korvausta viasta, jonka lähteenä oli selkeästi yleinen laitevika. En tiedä miten myyjä ja maahantuoja asian sumplivat, mutta eipä sen kuulukkaan olla minun ongelmani. Asia hoitui lopulta kun vaihdoin keskustelukumppaniksi myyjäliikkeen. Ei ollut Bergsala tässä tosin kyseessä.
 
Vastaus: Nintendo Switch -ongelmat

Ottamatta kantaa itse caseen, nuo kannattaa AINA hoitaa suoraan myyjäliikkeen kanssa. Itselläni oli kans negat. kokemus, maahantuoja oli vaatimassa minulta korvausta viasta, jonka lähteenä oli selkeästi yleinen laitevika. En tiedä miten myyjä ja maahantuoja asian sumplivat, mutta eipä sen kuulukkaan olla minun ongelmani.

Siitähän minä aloitin. Myyjäliike (vpd) ilmoitti, että takuun hoitaa Bergsala suoraan. Sen vuoksi asiaa alunperin jouduin heidän kanssaan hoitamaan.

Noh, vpd:lle tekemäni reklamaation jälkeen iltapäivällä puhelin soi ja vpd:ltä soitettiin.
Oli soittanut Bergsalalle ja kuulema tuntee itse sieltä jonkun huolto tyypin. Vaikka olin perustellut syyt miksi konsolia en huoltoon halua pistää ja yrittänyt kysyä perusteluita sen tarpeelle ylipäätään, niin Bergsala ei niitä minulle kertonut.

Mutta nyt tää vpd tyyppi sanoi, että ensinnäkin se syy sille on se, että Bergsala meinaa että konsoli hajottaa ohjaimen. Kuulema ollut enemmänkin, että juuri vasen rikkoutuu.

Puhelun jälkeen googlailin asiaa. Vikana tämä mun ongelma on yleinen. Mutta syynä ei suinkaan ole konsoli, vaan ensimmäisten (ilmeisesti juuri punaisten) joyconien lukituksen muoviosan laatu, joka kuluu todella nopeasti. Mulla siis oikeanpuoleinen konsolin mukana tullut punainen kerran huollettiin tuon tiimoilta ongelmitta. No nyt katsoi ohjaimeni läpi. Molemmat siniset (vasen ja oikea) on kuin uudet. Molemmat punaiset kuluneet (oikea ja vasen). Eli ei tuo konsoli kyllä niitä hajota. En siis sulata tuota selitystä.

Noh, eniten Bergsalalle kritisoin konsolin tyhjentämistä ja backupin mahdottomuutta. Eivät kommentoineet mitään siihenkään, mutta nyt vpd tyypille oli kertonut, että he tekevät aina backupin ja mitään ei katoa. Jännä homma miten Nintendo on ilmoittanut ainakin vielä ettei huollossa mitään palautella ja Suomessakin porukka on lähettänyt koneita sinne, ovat tulleet tyhjänä takaisin.

No tässä vaiheessa meni jo vähän periaatteen puolelle, että Bergsala ei ollut mitenkään halukas kertomaan näitä mulle, joten nyt yks kaks pitäis luottaa. Kaiken lisäksi kun en vpd:ltäkään ole ostanut mitään muuta kuin ohjaimen, joten en senkään vuoksi konsolia sinne halunnut lähettää.

Sen jälkeen vpd tyyppi sanoi aika tiukkaan sävyyn, että uutta ohjainta et heiltä saa. Rahat suostuvat palauttamaan. Sanoi vielä perään, että osta uudet ohjaimes muualta kuin heiltä (no juu ei huolta).

Myöhemmin kyselin palautus hommasta lisää, niin sanoi että he palauttavat lahjakortilla aina rahat. Tartuin tähän ja sanoin, että jos en kerran tilille rahaa saa, niin pistä sit sillä summalla uus tilaus sisälle ja toimita toisen väriset ohjaimet (Sini/Puna on loppu). Tässä vaiheessa tyyppi huomasi lipsahduksensa ja ”Öö tota...tehdään sun tapauksessa niin et saat rahat tilille ja ostat ohjaimet muualta”. Tämä käy paremmin kuin hyvin.

Aamulla lähtee vialliset vpd:lle ja sit joskus tulee rahat takaisin. Pistin äsken muualta tilaukseen green/pink versiot. Ainakin tulee firmasta mistä on saanut hyvää palvelua.
Tai no ei siinä, ihan asiallinen äijä oli vpd:llä ja sanoi heti että turhaan me vängätään, rahat takas ja ohjaimet heille. Olen varmaan veemäinen asiakas heille ollut, eivätkä halua mua asiakkaakseen, tai sitten eivät halua myydä joyconeja, kun pelkäävät konsolin hajoittavan niitä ja olisin taas takuu hommia kyselemässä. Jokatapauksessa erikoisesti tuli päin naamaan, että osta muualta kuin heiltä jatkossa. En pahoittanut mieltäni, kun näin olisin tehnyt muutenkin ja sanoi ainakin suoraan. Mietityttää vaan, että onko tuo sitten asiallista palvelua vai ei, joku muu olisi voinut oikeasti ottaa nokkiinsa.
Itse nostan kuitenkin hattua vpd:lle, että soittivat eikä pistäneet spostia. Ja että oli soittanut tutulleen Bergsalalle ja saanut ne syyt ja infot, mitä huolto ei vaivautunut mulle v*ttuilunsa joukosta vastaamaan.

Case closed, mutta Bergsala on edelleen surkea firma. [emoji23][emoji23]
 
Myönnän että muotoiluni oli huono mutta tarkoitin siis että AINA myyjäliikkeen kanssa, sanoipa siis myyjäliikekkin mitä tahansa. Noinhan mullekkin kävi omassa casessani, myyjä pyysi kommunikoimaan maahantuojan kanssa. Virhe etten heti sanonut että se on teidän asianne, mutta nykyään tiedän tämän.

Poikkeuksena lienee lautapelit, niissä asioin pääosin valmistajien kanssa ja palvelu on supernopeaa ja hyvää.

Eipä tuo "osta muualta" kovin kivalta kuulostaisi itselle, töykeäähän se on.

Itseänikin hermostutti nuo mainostetut ohjainongelmat, mutta omani tuntuisivat toimivan ok. Toivotaan nyt että lastentaudeista oltaisiin päästy jatkossa, ei tämän nyt pitäisi pitkään jatkuva ongelma olla.
 
Vastaus: Nintendo Switch -ongelmat

Samaa se kuluttajaneuvoja sanoi, että unohda maahantuoja, sanoo ne mitä vain.

Sen vuoksi itsekin nyt uudet tilasin eri värisenä, niin lienee tuoreimpia mahdollisia rautapuolen ratkaisuja tarjolla.

Sinällään hassua, että mulla on kolme vikaa ollut ohjaimissa. Kaksi kertaa lukitus (eri puolelta laitetta tosin) ja kerran tatti. Niin oma fiilis on näiden hoitamisessa se, että olen jotenkin aivan loppu ja ärsyyntynyt. Sonyn kanssa ongelmia oli joka toinen viikko ps4:n julkaisun jälkeisenä ensimmäisenä vuotena. Hoidin niiden ohjaimien ongelmia moninverroin enemmän ja silti tuntuu, että kaikki on niiden osalta ok..ihan vain siksi, että jokaikinen kerta sain asiani hoidettua välittömästi eri myyjäliikkeissä. Kertaakaan ohjain ei lähtenyt Sonylle. Nintendon osalta saa joka kerta lähettää vähintään kahdesti. Turhauttaa siksi varmaan paljon enemmän, kun asenne on jo valmiiksi ettei Bergsala tule mitään tekemään.
 
Vastaus: Nintendo Switch -ongelmat

Hyvä että kerroit tarinan, tietääpähän olla asioimatta VPD:ssä. Aivan paskaa palvelua. On se kumma kun pienemmät erikoisliikkeet itkee mite isot ketjut syövät heidät ja sitten palvelu on usein täysin perseestä verrattuna tähän isoon ja "tunteettomaan" ketjumyymälään.

Sama asia tässä ikuisessa huoltoasemien väännössä.
 
Vastaus: Nintendo Switch -ongelmat

Ei mun mielestä vpd tuossa sinällään muuta väärin tehnyt, kuin että käski alkuperin hoitamaan asian Bergsalan kanssa suoraan ja sitten tuo ”älä vaan meillä enää koskaan asioi”-tyyppinen asenne. Ennemmin tosiaan kannattaa pitää huoli, että asiat oikeasti sujuu sen myyjäliikkeen kanssa, ettekä kukaan joudu olemaan tekemisissä itse Bergsalaan.
 
Vastaus: Nintendo Switch -ongelmat

Ei tuo ihan noin mustavalkoista ole. VPD:kun saanut Bergsalalta ohjeet miten reklamaatioasiat hoidetaan. Mikäli myyjä olisi sulle suoraan vaan hävittänyt uuden ohjaimen alunperin, eivät he olisi saaneet Bergsalalta hyvitystä koska ovat toimineet ohjeiden vastaisesti. Eikä tuo mitään hyväntekeväisyyttä ole.

Toki tuo VPD:n lopun kommentti on todella erikoinen ja väärin sanottu.
 
Ei tuo ihan noin mustavalkoista ole. VPD:kun saanut Bergsalalta ohjeet miten reklamaatioasiat hoidetaan. Mikäli myyjä olisi sulle suoraan vaan hävittänyt uuden ohjaimen alunperin, eivät he olisi saaneet Bergsalalta hyvitystä koska ovat toimineet ohjeiden vastaisesti. Eikä tuo mitään hyväntekeväisyyttä ole.

Toki tuo VPD:n lopun kommentti on todella erikoinen ja väärin sanottu.

Niin siis en tarkoittanut, että niiden olisi uusi kuulunut antaa suoraan, vaan niiden olis pitänyt käskeä mun lähettämään vpd:lle ohjain ja he toimittaa Bergsalalle. Näin esim verkkokauppa.com toimi vastaavassa tilanteessa.

Vpd sanoi, että Bergsala haluaa hoitaa nuo itse, eli mun täytyi ensin sähköpostilla olla Bergsalaan yhteydessä ja tässä kohtaa tapahtui se virhe. Kuluttajaneuvonnasta sanoi, että älä jatkossa suostu sellaiseen, joska myyjäliike on täysin vastuussa takuun hoitamisesta, eikä mun kuluttajana kuulu olla huoltoon/maahantuojaan yhteydessä, koska jos Bergsalan kanssa tulee jotain ongelmia..kuten tuli...niin silloin ongelma kaatuu myyjäliikkeelle. Huolto/maahantuoja voi perseillä miten haluaa ja myyjäliike kärsii.
 
Vastaus: Nintendo Switch -ongelmat

Joo no ihan totta tuo.
Mutta kyllä jaksaa tuo Bergsalan käytös vaan kummastuttaa.
Onneksi itselläni ollut todella vähän tarvetta asioida kyseisen yrityksen kanssa.*koputtaa puuta*
AMO:n kanssa vuosien takaa asioimisesta vain hyvää sanottavaa..
 
Vastaus: Nintendo Switch -ongelmat

Amosta itselläkin hyviä kokemuksia ja tämän vuoden säädöt Bergsalan kanssa ja siihen päälle nämä mini nessin ja snessin hintasekoilut niin säälittää Nintendon maineen puolesta.
 
Onko kellään Switch sellainen, että jos vaikka vahingossa sammutat napista käsikonsolitilassa, tai vaikka muistat et ”ei ku nii, piti käydä eshopista kattoo vielä se juttu” ja sit tuon näytön sulkeutumisen jälkeen yrität saada konetta hereille, niin ei tapahdukaan mitään?

Painaa sitten virtanapista, tai home napista. Ei mitään. Voi painaa kerran, tai sata kertaa ja ei tapahdu mitään.
Mutta kun odottaa rauhassa 5-10sek niin taas toimii. Normaali herääminenhän on välitöntä.

Mulla jotenkin käy usein niin, että lasken koneen vaikka syliin jos tulee joku katkos pelaamiseen, sit otan kiinni siitä ja vahingossa suljen, tai sit tulee just joku asia mieleen ja pitääkin käynnistää uusiksi. Pikku juttu, mutta mun mämmikouralla tullu nyt niin usein eteen, että ärsyttää. :D
 
Onko kellään Switch sellainen, että jos vaikka vahingossa sammutat napista käsikonsolitilassa, tai vaikka muistat et ”ei ku nii, piti käydä eshopista kattoo vielä se juttu” ja sit tuon näytön sulkeutumisen jälkeen yrität saada konetta hereille, niin ei tapahdukaan mitään?

Painaa sitten virtanapista, tai home napista. Ei mitään. Voi painaa kerran, tai sata kertaa ja ei tapahdu mitään.
Mutta kun odottaa rauhassa 5-10sek niin taas toimii. Normaali herääminenhän on välitöntä.

Mulla jotenkin käy usein niin, että lasken koneen vaikka syliin jos tulee joku katkos pelaamiseen, sit otan kiinni siitä ja vahingossa suljen, tai sit tulee just joku asia mieleen ja pitääkin käynnistää uusiksi. Pikku juttu, mutta mun mämmikouralla tullu nyt niin usein eteen, että ärsyttää. :D
Konsolissa tapahtuu varmaan ihan samat asiat kuin tietokonetta nukkumaan laittaessa, eli muistin sen hetken tila tallennetaan pysyvään muistiin ja käynnissä olevat prosessit ajetaan alas. Tuota ei oikein voi järkevästi keskeyttää, joten ei varmaan kannata laittaa sitä konsolia nukkumaan.

Omassa Switchissä onkin nyt mielenkiintoinen ongelma: Parina päivänä olen huomannut että konsolin herätessä käyttöliittymä herää vain osittain ja esim. alkuvalikko ei ilmesty näkyviin. Powernappi pohjaan painamalla aukeaa se menu josta konsolin saa pois päältä (tai nukkumaan), joten konsolin on saanut sammutettua ja sen jälkeen uudelleen käyntiin. Tämän aamun yllätys oli se, että konsoli oli vetänyt akun kokonaan tyhjäksi ja ei suostunut lataamaan ennen kuin olin pakottanut sen pois päältä pitämällä powernappia pohjassa 12 sekunnin ajan.

Palautin konsolin tehdasasetuksiin ja jätin savet + käyttäjätiedot konsoliin (optio löytyy kun käynnistää konsolin painamalla power + volume up + volume down pohjaan), joten katsotaan miten käy. Jos oireilu jatkuu, tiedossa taitaa olla huoltokeikka. Huoltokeikan seurauksena taitaa lähteä kaikki savet ja sen sellaiset, joten ajatus ei juuri mieltä lämmitä. Olisihan se liikaa vaadittu, että olisi mahdollista napata edes nuo talteen jollekin SD-kortille tai johonkin pilvipalveluun. Toisaalta, aiemmat Nintendon konsolit on onnistututtu kräkkäämään juuri pelitallennuksia hyödyntämällä, joten ymmärrän että näiden kanssa ollaan vähän rajoittuneempia...
 
Onko kellään samaa ongelmaa kuin mulla? Elikkä siis, mulla on Switch alkanut "taipuu" keskeltä ja kyllä, minä käytän nykyään aika paljon Switchiä dockissa. Oon muistaakseni kuullut näistä tapauksista, että Switch on alkanut taipuu, mutta.. Laite toimii hyvin, mutta onhan se hieman ärsyttävää että laite on taipunut.
 
Onko kellään samaa ongelmaa kuin mulla? Elikkä siis, mulla on Switch alkanut "taipuu" keskeltä ja kyllä, minä käytän nykyään aika paljon Switchiä dockissa. Oon muistaakseni kuullut näistä tapauksista, että Switch on alkanut taipuu, mutta.. Laite toimii hyvin, mutta onhan se hieman ärsyttävää että laite on taipunut.
Onko alkanut taipumaan, vai huomasitko sen vasta nyt? Mun yksilö ja monen muun on tehtaalta asti hieman taipunut.
 
Hei! Huomasin tuossa äsken mario kartia pelatessani että oikean joy conin zr näppäin on löysä tai löystynyt kun taas zl on oikein jämäkkä. Ei vaikuta pelaamiseen mutta onko tuo ihan normaalia? Konsoli on alle kuukausi sitten ostettu.
 
Onko kellään samaa ongelmaa kuin mulla? Elikkä siis, mulla on Switch alkanut "taipuu" keskeltä ja kyllä, minä käytän nykyään aika paljon Switchiä dockissa. Oon muistaakseni kuullut näistä tapauksista, että Switch on alkanut taipuu, mutta.. Laite toimii hyvin, mutta onhan se hieman ärsyttävää että laite on taipunut.

Oletko varma, että se on alkanut taipumaan? Oma Switch tuli eilen, Mario Odyssey-bundle, ja heti katsoin sen läpi ja ei se tabletti ihan suora kyllä ole. Eli taitaa olla enempi ominaisuus kuin mitään muuta.
 
Oletko varma, että se on alkanut taipumaan? Oma Switch tuli eilen, Mario Odyssey-bundle, ja heti katsoin sen läpi ja ei se tabletti ihan suora kyllä ole. Eli taitaa olla enempi ominaisuus kuin mitään muuta.

Täällä sama. Tuossa muutama päivä sitten paketista suoraan otettu ja ei se aivan suora ollut viivottimella mitattuna.
Joten sanoisin että ihan huoleti voi olla.
 
Hei,

en tiedä minne muualle olisin tästä laittanut, joten laitanpa tänne.

Nyt vastaan tullut helvetin rasittava ongelma; nimittäin error code: 2618-0516

Puyo Puyo Tetristä yrittänyt pelata verkossa, mutta ei vaan onnistu. Kauppa toimii, pystyn normaalisti lataamaan sieltä tavaraa, muilla konsoleilla toimii nettipelit ihan normaalisti. Ja yritin vielä puhelimenkin kautta ja edelleen sama ongelma. Eli onko vika nyt muka molemmissa yhteyksissäni vai onko tässä kustu jotain?
 
Ylös Bottom