Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch -ongelmat

Onko toinenkin yhteys mobiili yhteys? Jos on, niin onko sulla siinä ns. opengate palvelu, jotta saat julkisen ip osoitteen itsellesi ja yhteyden sen avulla nat 2 tilaan?

Normaali mobiili yhteys, on se sitten netti tai puhelin, niin aiheuttaa juuri tuon tyyppistä ongelmaa kaikilla konsoleilla. Store jne toimii, mutta nettipeli ei.
 
Onko toinenkin yhteys mobiili yhteys? Jos on, niin onko sulla siinä ns. opengate palvelu, jotta saat julkisen ip osoitteen itsellesi ja yhteyden sen avulla nat 2 tilaan?

Normaali mobiili yhteys, on se sitten netti tai puhelin, niin aiheuttaa juuri tuon tyyppistä ongelmaa kaikilla konsoleilla. Store jne toimii, mutta nettipeli ei.

Toinen on kiinteä Telian valokuitu, toinen Saunalahden mobiili. Ei ole koskaan ennen tullut vastaan mitään ongelmia, siksi hiukan hämää.
 
Kun Switchillä menet internet asetuksiin ja teet sen testin, niin minkä antaa nat luokaksi? Taitaa olla Switchillä 1, 2, 3 sijasta vaihtoehdot A, B, C.
 
NAT type sanoo D. Olen yrittänyt tsiigailla jotain apuja tähän, mutta olen aika pihalla.
Siinä se syy sitten on. Pitäis olla A (nat 1) tai B (nat 2). Kuidulla pitäis kyl melkein suoraan olla Nat 2 vähintään, joten reitittimen asetuksissa lienee vika, mutta sen enempää en osaakaan auttaa.

Mikä merkki/malli se sun kuituboxi on?
 
Siinä se syy sitten on. Pitäis olla A (nat 1) tai B (nat 2). Kuidulla pitäis kyl melkein suoraan olla Nat 2 vähintään, joten reitittimen asetuksissa lienee vika, mutta sen enempää en osaakaan auttaa.

Mikä merkki/malli se sun kuituboxi on?

Thomson TG789vn on boxi. Ja nähtävästi on aika yleinen ongelma tämä. Ja pitäisi alkaa ostelemaan jotain toista reititintä? Ei helvetti. Mitä googlaillut, niin Nintendo ainoa millä näitä ongelmia. Vihaan säätämistä.
 
Täällä on juttua samaisesta purkista ja Switchistä:
https://yhteiso.telia.fi/t5/Kiintea...-TG789vn-Nintendo-Switch-DMZ/m-p/152756#M7634

Kyllä tuo mun mielestä kertoo myös Thompsonin boxista jotain, jos yksin sen kanssa ei toimimaan saa suoraan.

Itelle tuli kuitu kuukausi sitten ja sen mukana joku Asuksen boxi, johon heitin vieläpä samat WLAN asetukset kuin vanhassa purkissa oli 4G:ssä ja Switch ei edes huomannut netin vaihtuneen.

Juu, luin tuon ketjun. En todellakaan lähde ostelemaan mitään lisähärpäkkeitä. Pitää huomenna olla Teliaan yhteydessä. Onhan tuo boxi paska, mutta naurettavaa on se, että Nintendo ainoa millä on ongelma.
 
Ongelma korjattu. Otin yhteyttä Teliaan ja sieltä kytkivät vierailijaverkon ja siltasivat sen. Nyt toimii Switchin moninpelit. :D
 
Ostin switchiin macsin suojalasin ja jäi 3 pallukkaa näyttöön, koittanu tässä puolituntia saada niitä pois, mutta ei lähde...vähän ovat pienentyneet. Lähteekö pikkuhiljaa ajan kanssa vai jääkö näyttöön :eek:
 
Olen huomannut Switchin tuulettimien pitävän välillä ihme hurinaa heti käynnistyksen jälkeen. Ja tämä siis käsikonsolina käytettäessä. Ja jotenkin tuntuu konsolin asento vaikuttavan siihen hurinan voimakkuuteen. Sitä ei kestä kauan, pienen hetken, ja sitten se loppuu. Muuten ei pidä mitään ääntä. Pari kertaa tuon tehnyt, eikä edes minkään pitkän käytön jälkeen, vaan heti käynnistyksen yhteydessä. Tarviiko tässä olla huolissaan? Muuten konsoli toimii ihan normaalisti.
 
Pitääkö Joy Conit kohdistaa telakkaa kohti, kun pelaa TV:n kautta? Kummallinen kysymys, mutta Zeldaa pelatessa olen huomannut tilanteita, missä peli ei ole lukenut näppäinten painalluksia. Monesti olen tällöin röhnötellyt sohvassa siten, että Joy Conit ovat olleet piilossa ja/tai kohdistuneet toiseen suuntaan, missä TV & telakka sijaitsee.
 
Kuinkas monella on mennyt tatti/tatit rikki joy conista? Itse käynyt Kahdesti ohjaimet vaihtamassa uusiin. Tuntuu että on aika heikkoa laatua ohjaimet.
 
En tiedä tuleeko tämä nyt oikein, olisiko pitänyt aloittaa uusi keskustelu vai mitä mutta kysyisin että osaisiko joku neuvoa miten siirrän zeldan pelin tiedot toiseen laitteeseen? Eli olen pelannut zeldaa n 3 kk, laite oli paketissa odottamassa peli-innostusta reilun puoli vuotta... nyt laite on temppuillut niin ettei meinaa lähteä käyntiin. Täällä olevilla ohjeilla olen saanut laitteen vielä heräämään, paitsi tänään kaikista tempuista huolimatta pysyi pimeänä. Kävin sitten tänään ostamassa uuden laitteen, jonne laiton zeldan kortin mutta peli alkaa alusta, saako noita pelitietoja mitenkään siirrettyä uuteen laitteeseen? Jos saisi vanhan koneen vielä jotenkin auki, ostaisin kortin jonne tallentaisin ja kortti uuteen switsiin??? Olen jo 50+ pelaaja, pelaisin mielelläni tämän loppuun, jos osaan, ei kiinnostaisi aloittaa alusta.
 
En tiedä tuleeko tämä nyt oikein, olisiko pitänyt aloittaa uusi keskustelu vai mitä mutta kysyisin että osaisiko joku neuvoa miten siirrän zeldan pelin tiedot toiseen laitteeseen? Eli olen pelannut zeldaa n 3 kk, laite oli paketissa odottamassa peli-innostusta reilun puoli vuotta... nyt laite on temppuillut niin ettei meinaa lähteä käyntiin. Täällä olevilla ohjeilla olen saanut laitteen vielä heräämään, paitsi tänään kaikista tempuista huolimatta pysyi pimeänä. Kävin sitten tänään ostamassa uuden laitteen, jonne laiton zeldan kortin mutta peli alkaa alusta, saako noita pelitietoja mitenkään siirrettyä uuteen laitteeseen? Jos saisi vanhan koneen vielä jotenkin auki, ostaisin kortin jonne tallentaisin ja kortti uuteen switsiin??? Olen jo 50+ pelaaja, pelaisin mielelläni tämän loppuun, jos osaan, ei kiinnostaisi aloittaa alusta.
Jos rikkinäinen Switch vielä herää eloon edes hetkellisesti, niin alla olevasta ohjeesta pitäisi olla hyötyä:

How to Transfer User and Save Data



Toinen keino on lähettää rikkinäinen konsoli huoltoon ja toivoa, että tallennukset pysyvät korjatussa laitteessa tai vaihtoehtoisesti nämä on siirretty uuteen konsoliin.
 
Kiitos, yritän saada vielä tuon vanhan heräämään ja yritän siirtää pelin tiedot uuteen konsoliin.
Aika monimutkaiselta näyttää, vanhalle, mutta yritettävä on, onneksi on selkeät kuvalliset ohjeet.
Kiitos kovasti neuvosta.
 
Noniin. Myös täällä Switch on alkanut temppuilla. Näyttö pysyi pimeäni, vaikka tämän käynnisti. Tämän lisäksi en myös saanut kuvaa TV:n kautta.

Tällä kertaa ongelma tuli ratkaistua pitämällä virtanäppäintä pohjassa 10-12 sekunnin ajan, mutta tämän kaltaiset kokemukset pistää mietityttämään haluanko ensisijaisesti ostaa pelejä Switchille, jos nämä on julkaistu myös muille alustoille. Konsoli pahasti tarvitsisi mahdollisuuden kopioida tallennukset pilveen.
 
Viimeksi muokattu:
Jaha, laturi kuoli. Ei lataa ollenkaan mitään laitetta, kokeiltu puhelimeenkin. Takuukin ummessa, saa nähdä meneekö tappeluksi. Eiköhän tuosta pitäisi uusi saada, laitteen luonnollinen käyttöikä kun ei ole 1v 2kk.

E: Takuu olikin 24kk, muistin väärin.
 
Viimeksi muokattu:
Kohta kuukauden ollut laturi Bergsalalla. Todenneet että rikki on mutta uutta saa hieman odottaa. On kyllä saatana firmojen firma.

Edit: Nyt sain uuden laturin. 5,5 viikkoa meni.
 
Viimeksi muokattu:
Hämmästyttävän kelvotonta tuo Switchin takuutoiminta. Puoli vuotta vanhasta vasemman käden Joy Conin tatista näkyy kaikki sisuskalut kun varsi on niin hajalla. Huollon mukaan ei löydy vikaa vaan toimii normaalisti. Tatti kyllä liikkuu joka suuntaan mutta todella kehnosti ja painaminen ei onnistu kunnolla ääriasennossa. Ilmeisesti ei kannata enää Suomesta ostaa mitään Nintendon tuotteita, kun paikallinen huolto ei toimi ollenkaan. On huvittavaa ajatella, millainen puusilmä siellä niitä ohjaimia tarkastelee. Varmaan täytyy valittaa kuluttajaviranomaisille, kun näyttää tuo toiminta olevan laajempaakin, esimerkiksi tätä ketjua lukiessa.
 
Ylös Bottom