Nintendo Switch -ongelmat

Omenanraato

Well-Known Member
En ole hetkeen pelannut paljoa, mutta lapset kyllä. 98% Switchin pelailusta meillä tapahtuu käsikonsolina, jolloin koko konsolin paino on täysin ohjainten varassa. Telakka on vain latausta varten.
Olen tosiaan vaihtanut metallilukot tilalle ja ylös/alas ei liiku milliäkään, täysin jämäkkä. Toiseen suuntaan kyllä heiluu.
Mutta kun vasenta joyconia painaa edes hiukan ylöspäin, niin yhteys katkeaa.

Eli itse lukko tuntuisi toimivan, mutta se jokin mikä tunnistaa sen yhteyden ei ole kunnossa. Konsolin päässä lukot näyttää ihan ku uusilta, joten en oikein ymmärrä mikä siin tökkii.

Täytyy varmaan ottaa auki taas ohjaimet ja yrittää tattejakin putsailla sieltä. Jos samalla vilkuilis lukko ongelmaa.
 

pelle

Well-Known Member
Olen tosiaan vaihtanut metallilukot tilalle ja ylös/alas ei liiku milliäkään, täysin jämäkkä. Toiseen suuntaan kyllä heiluu.
Mutta kun vasenta joyconia painaa edes hiukan ylöspäin, niin yhteys katkeaa.

Eli itse lukko tuntuisi toimivan, mutta se jokin mikä tunnistaa sen yhteyden ei ole kunnossa. Konsolin päässä lukot näyttää ihan ku uusilta, joten en oikein ymmärrä mikä siin tökkii.
Ootko koittanut ihan vaan hammasharjalla hinkata niitä kontakteja.
Kohta 2.50.

 

OK

Well-Known Member
Onko kukaan ketjun jäsenistä palauttanut Joy-Con ohjainta/ohjaimia drift ongelman takia? Onko jälleenmyyjä ottanut nämä vastaan ja onko tilalle tullut uusi kapula? Omalla kohdalla kyseinen vika tulee vastaan satunnaisesti oikean ohjaimen tatin osalta. Vielä tässä vaiheessa tämä on pikälti "non-issue", mutta pakosti mietityttää yleistyykö kyseinen vaiva, kun pelitunteja kertyy enemmän. En millään jaksaisi harrastaa MacGyver kotikikkoja, mutta toisaalta kauheasti ei kiinnostaisi alkaa taistelemaan näistä takuuasioista.

E: Sopivasti viestin kirjoittamisen jälkeen Bergsalan aspa vastasi s-postiin:

"Normaalisti vialliset laitteet saapuvat meille huoltoon jälleenmyyjän kautta
mikäli tämä on haasteellista niin postilla suoraan meille.
takuu ajan jälkeen ohjaimen huolto arvio on 45€
takuu aika ”raudalle” on merkitty 1v ohjelmistolle 2"

Näyttää siis siltä, että tässä pitäisi alkaa väännellä kättä, että 1,5 vuoden ikäisen laitteen saisi korjattua ilman kuluja. Eihän tuossa "huolto arviossa" (45€) ole mitään järkeä, sillä uuden ohjaimen saa Gigantista hintaan 49,95€.
 
Viimeksi muokattu:

Miqz

Active Member
Onko kukaan ketjun jäsenistä palauttanut Joy-Con ohjainta/ohjaimia drift ongelman takia? Onko jälleenmyyjä ottanut nämä vastaan ja onko tilalle tullut uusi kapula? Omalla kohdalla kyseinen vika tulee vastaan satunnaisesti oikean ohjaimen tatin osalta. Vielä tässä vaiheessa tämä on pikälti "non-issue", mutta pakosti mietityttää yleistyykö kyseinen vaiva, kun pelitunteja kertyy enemmän. En millään jaksaisi harrastaa MacGyver kotikikkoja, mutta toisaalta kauheasti ei kiinnostaisi alkaa taistelemaan näistä takuuasioista.

E: Sopivasti viestin kirjoittamisen jälkeen Bergsalan aspa vastasi s-postiin:

"Normaalisti vialliset laitteet saapuvat meille huoltoon jälleenmyyjän kautta
mikäli tämä on haasteellista niin postilla suoraan meille.
takuu ajan jälkeen ohjaimen huolto arvio on 45€
takuu aika ”raudalle” on merkitty 1v ohjelmistolle 2"

Näyttää siis siltä, että tässä pitäisi alkaa väännellä kättä, että 1,5 vuoden ikäisen laitteen saisi korjattua ilman kuluja. Eihän tuossa "huolto arviossa" (45€) ole mitään järkeä, sillä uuden ohjaimen saa Gigantista hintaan 49,95€.

Saapa nähdä jos tuo joukkokanne etenee ja Nintendo tuon häviää, saattaa vaikuttaa suhtautumiseen myös täällä. Toki tuossa nyt jonkin aikaa menee että saadaan asiasta päätös. Mutta näyttää siis olevan tyyppivika.
 

OK

Well-Known Member
Vicen saamien tietojen pohjalta Nintendo on ohjeistanut jälleenmyyjiä drift -ongelmien osalta:
- Korjauksesta ei saa koitua kuluja asiakkaalle
- Viallisen Joy-Conin takuuaika saa olla umpeunut

Nintendo’s got a problem on its hands. It’s called “Joy-Con Drift,” an issue where the analog sticks on the Switch’s detachable controllers, called Joy-Cons, begin moving things on the screen on their own. Following the huge response to a report by Kotaku, it’s become enough of an issue that Nintendo recently told customer service representatives the company will no longer charge customers seeking Joy-Con repairs, and refund those who’ve already paid, according to internal Nintendo documentation seen by VICE Games.

“Customers will no longer be requested to provide proof of purchase for Joy-Con repairs,” the internal customer service details say. “Additionally it is not necessary to confirm warranty status. If a customer requests a refund for a previously paid Joy-Con repair [...] confirm the prior repair and then issue a refund.”

Bergsalan linjaus:
- 1 vuoden takuuaika on umpeutunut = 45 euroa käteen, kiitos :D
 

Robotti

Active Member
Bergsalan linjaus:
- 1 vuoden takuuaika on umpeutunut = 45 euroa käteen, kiitos :D

Kohdassa virhevastuun kesto:

Kuluttajariitalautakunnan ratkaisuissa on kodinkoneiden, kuten pesukoneiden, televisioiden ja tietokoneiden osalta vakiintunut käytännöksi, että tavaran on kestettävä enemmän kuin kaksi vuotta.
Pikaisella etsimisellä en löytänyt KKV:n sivuilta nimenomaan peliohjaimia koskevaa ratkaisua, mutta tuohon voisi vedota. Voit myös ottaa yhteyttä oman kunnan kuluttajaneuvojaan ja kysyä, miten asiassa kannattaisi edetä. Kuten tuon sivun alussa sanotaan, takuu on vapaaehtoisesti annettu lisäturva, eli ei siis sama kuin tuotteen odotettu kestoikä.

Voihan se olla, että Bergsalalle "laki säteinen virhe vastu" on liian monimutkainen konsepti, mutta yrittänyttä ei laiteta.
 

Ryuu

New Member
Vicen saamien tietojen pohjalta Nintendo on ohjeistanut jälleenmyyjiä drift -ongelmien osalta:
- Korjauksesta ei saa koitua kuluja asiakkaalle
- Viallisen Joy-Conin takuuaika saa olla umpeunut
Kaiken järjen mukaan Bergsalakin on saanut tuon ohjeistuksen, eri asia tosin on noudattavatko sitä vai yrittävätkö rahastaa oikeuksistaan tietämättömiä Switchin omistajia.
 

Omenanraato

Well-Known Member

Kohdassa virhevastuun kesto:



Pikaisella etsimisellä en löytänyt KKV:n sivuilta nimenomaan peliohjaimia koskevaa ratkaisua, mutta tuohon voisi vedota. Voit myös ottaa yhteyttä oman kunnan kuluttajaneuvojaan ja kysyä, miten asiassa kannattaisi edetä. Kuten tuon sivun alussa sanotaan, takuu on vapaaehtoisesti annettu lisäturva, eli ei siis sama kuin tuotteen odotettu kestoikä.

Voihan se olla, että Bergsalalle "laki säteinen virhe vastu" on liian monimutkainen konsepti, mutta yrittänyttä ei laiteta.
Silloin kun ps4 ohjaimia hajoili jatkuvasti, niin ainakin silloin lopulta Sony mulle vaihteli ongelmitta ohjaimia kun kuluttaja-asiamies näin ohjeisti.

Samoin Bergsalan kanssa vuosi sitten taistelin takuunalaisista ohjaimista. Silloin kuluttaja-asiamies sanoi ettei ole mitään väliä mitä mieltä Bergsala on ja sanoi myös ettei kuluttajan tule ikinä olla Bergsalaan yhteydessä. Näin myyjät yrittää asiaa hoitaa, mutta näin asian ei kuulu olla.

Vaan kuluttajan tulee hoitaa takuu myyjän kautta. Myyjä voi sitten tapella Bergsalan kanssa miten lystää. Jos ei korjata, niin kaupanpurku. Itsehän vpd:ltä sain rahat takaisin joycon parista yhdellä ehdolla..en asioi enää heidän liikkeensä kanssa Nintendon tuotteiden osalta. Sain rahat ja ostin muualta halvemmalla joyconit..jotka tosin on nekin jo rikki ja myös driftailee pahasti.
 

Pirate fin

Well-Known Member
Lykkääntyy kyllä Switch Liten hommaus jos tuota samaa ongelmaa on myös siinä. Olis meinaan aika perseestä lähettää koko masiina huoltoon, kun ei ole irrotettavia joyconeja.
 

OK

Well-Known Member

Kohdassa virhevastuun kesto:

Pikaisella etsimisellä en löytänyt KKV:n sivuilta nimenomaan peliohjaimia koskevaa ratkaisua, mutta tuohon voisi vedota. Voit myös ottaa yhteyttä oman kunnan kuluttajaneuvojaan ja kysyä, miten asiassa kannattaisi edetä. Kuten tuon sivun alussa sanotaan, takuu on vapaaehtoisesti annettu lisäturva, eli ei siis sama kuin tuotteen odotettu kestoikä.

Voihan se olla, että Bergsalalle "laki säteinen virhe vastu" on liian monimutkainen konsepti, mutta yrittänyttä ei laiteta.
Kiitos avusta. Kuluttajaneuvontaan olen ollut yhteydessä viimeksi vajaa kymmenen vuotta takaperin. Tapaus oli siinä mielessä samanlainen, sillä kyseessä oli viallinen viihde-elektroniikkatuote, jota myyjä ei suostunut korjaamaan ilmaiseksi. Muistaakseni tämän asian setvimiseen kului useita viikkoja. Vaikka ns. "voitin" kyseisen väännön, niin muistot ovat melko penseät tuosta prosessista. Tällä kertaa jätän tämän välistä, sillä käytettävissä oleva vapaa-aika on todella rajallinen ja Bergsalan miehet & naiset ovat mulkumpaa väkeä, mitä tuossa toisessa ~10v takaisessa yrityksessä.

Joy-Conit lähtevät huomenna postin kautta Clas Ohlsonille varsin kattavan selityksen kera minkäläisestä ongelmasta on kyse ja miten tämä ilmenee. Siinä mielessä drift -vika on harmillinen, koska tämä ei ole koko ajan läsnä. Toivottavasti siellä uskotaan meikäläisen selitykset eikä omasta pussista tarvitse maksaa postikuluja, jos huoltoporukka toteaa ettei tuotteissa ole mikään vikaa pikaisen testaamisen perusteella.
 

pelle

Well-Known Member
No nyt iski itsellekin vasemman joy-conin tattiin driftaus. Kalibrointi ruudun mukaan tatti jää välillä hyvin vähän oikealle joten jos pelissä on pienikin deadzone niin tuo ei varmaan vaikuta mitään.
Eilen pelasin snowboarding: the next phasea ilman ongelmia, mutta tänään kun aloitin reverien niin jätkä jää välillä kävelemään oikealle.
 

Rutabaga

Member
Ei ny välttämättä varsinainen ongelma, vaan kysymys.
Miten kummassa ostan digipelejä nettiselaimella Nipan Eshopista? Mulla lukee jokaisen pelin kohdalla vain buy physical, jos sitäkään. Johtuuko tuo regionista? Ylhäällä lukee USA, mutta vaihtamalla Suomeksi ei löydy edes koko kauppaa.
Enkö pysty katselemaan/lisäämään pelejä wishlistille nettiselaimella? Nopea googlaus sanoi ei, mutta onhan tuo nyt hieman kummallista että niin olisi.
 

Rutabaga

Member
Hei, kiitosta! Nyt löytyi ostolinkit. Wishilistiä ei kyllä vieläkään löytynyt, joten oletan sen sitten tosiaan vaan puuttuvan...
 

MAINOS

Ylös Bottom