Nintendo Switch -ongelmat

Eilen oli viimein pakko ottaa uudet joy-conit käyttöön kun vanhoilla oli driftaus jo niin pahaa, että daemon x machinaa pelatessa kamera lähti kääntymään kohti maata alle 10 sekunnin välein.
Täytyy varmaan jostain metsästää ruuvari jolla nuo saa avattua jos siellä vaikka olisi vaan jotain möhnää joka tuon aiheuttaa.
Todennäköisesti kuitenkin ihan mekaaninen kuluma paskan toteutuksen takia. Onneksi pelaan 90% ajasta pro ohjaimella, koska muuten nuo olisi hajonneet jo parissa kuukaudessa, koska pelkkää XC2:sta tuli pelattua 225 tuntia ja nuo alkoi driftaamaan kun niillä oli pelattu korkeintaan 350 tuntia.
 
Toi Bergsalan huolto on puhdasta v*ittuilua. Nintendon kannattaisi nopeasti antaa valtuudet jollekin muulle firmalle, koska tuosta ei tule mitään ja asiakastyytyväisyys kaikilla pyöreä nolla. Meidän driftaavat ohjaimet lähettiin sinne niin tuli myyjäliikkeestä soitto, että meidän 5 vuotias napero on saanut jotain vääntymää ohjaimiin sisälle ja driftausongelmaa ei korjata, takuu on voimassa, NIntendo korjaa maailmanlaajuisesti kaikki driftausongelmaohjaimet takuuajan jälkeenkin, mutta tämä schaissefirma ei koraa mitään vaan haluaa rahaa 30 euroa, että lähettävät ohjaimet takaisin tai sitten korjaavat rahaa vastaan ohjaimet. Hieman jopa tekisi mieli laittaa kuluttajasuojaan ilmoitus, että onko tämä oikeasti mahdollista eli laitteen ei tarvitse kestää 5 vuotiaan käyttöä eli takuu ei korvaa mitään. Mitä tuollaisella takuulla sitten tekee?
 
Tulipas kirjauduttua tännekkin pitkästä aikaa ihan vaan infotakseni muita miten itsellä kävi kun 2017 loppuvuonna ostettu joycon alkoin "driftaamaan".
Laite oli ostettu verkkokauppa.com:ista, joten otin yhteyttä kyseiseen puljuun ja kerroin tilanteen. Sieltä tuli nopeasti vastaus että kyllä menee virhevastuun piiriin tämä vaikka takuu onkin mennyt jo aikapäiviä sitten umpeen.
Tämän jälkeen joycon postin kautta verkkokauppaan, joka nähtävästi lähetti ohjaimen eteenpäin Bergsalalle. Mitään muuta kuin 1½ viikkoa odotusta ei tämä operaatio maksanut, joten pisteet kyllä verkkokaupalle taas kerran erinomaisesta asiakaspalvelusta ja vinkkinä myös muille että driftaavat joyconit suoraan vaan ostopaikan kautta huoltoon niin kuin joku muukin täällä totesi. Bergsalan kanssa ei kannata olla tekemisissä itse suoraan.
 
Jep jep... Switchillä kaksi paria driftaavia joyconeja eikä millään tekisi kolmansia ostaa vain sen takia, että tuollainen tuotevirhe päässyt japanilaisilta sormien läpi.

Laitteista on takuuajat menneet aikaa sitten (kone on enimmäkseen lapsilla joten vaivan yleisyys päässyt minulta ohi ja käyttävät kiertona Pro-ohjainta, mutta Mario Kart ja -Party turnaukset eivät onnistu ilman ongelmia. Sitten tietty laitetta ei voi käyttää kannettavana ja sitten se jää vain pölyä keräämään kun käytöstä tulee vain paha mieli, great, näinhän sen pitääkin toimia) eikä mitään kuittejakaan enää puolenkuunpeleihin ole, joten... Bergsala on saanut niin hyvää palautetta etten niiden kanssa ala edes yrittämään ja ilman kuittia voisin arvata puolenkuunpelien sanovan nou can doo...

Onko kotikonsteilla mahdollista ratkoa ongelmaa? Ruuvarin kanssa onnistuu iPhonen näyttöjen vaihdot, joten itse puuhastelemalla tämä voisi onnistua myös jos palstaveljillä tai -siskoilla on rohkaisevia kokemuksia asiaan liittyen. Seuraavaksi sitten erikoisruuvari maksaa sen 60€...
 
Bergsala on nykyään uuden omistajan alaisuudessa.


Mahtaakohan palstalaisilla olla jo kokemusta siitä onko takuu toimet muuttuneet parempaan suuntaan Bergsalalla uuden omistajan myötä?
 
Ainakaan itse en viitsinyt Joy-coneja lähettää huoltoon korjattavaksi, hintaa olisi tullut 45e per kapula. Driftausta siis molemmissa enemmän ja vähemmän, eikä kotikonstein paineilmalla apua löydy. Avaamiseen ei itsellä taida rohkeus tai taidot riittää. Tai no ehkä sitten kun uudet olen hankkinut joskus. Nyt pitkälti Pro-ohjailemma vaan pystyy pelaamaan.
 
Jos teillä on ongelmia switchin tai ohjainten toimivuuden kanssa, niin autan ongelman ratkaisemisessa mielelläni. Teen myös korjaustöitä.

Moderaattorit. Tämä viesti ei ole minkään tuotteen tai palvelun mainostamista.
 
Viimeksi muokattu:
Jep, liikkeen kautta hoidan onneksi. Kaupan purku on vähän huono idea kun tuo ohjain tuli konsolin mukana. En kuitenkaan haluaisi koko laitteesta luopua samalla.
Itsellä jo 5 pari joyconeita, ostin konsolin 2019 elokuun alussa, ekat joyconit kesti tasan 2vkoa (ongelma että heilu ihan hulluna eikä lukitus pitänyt), toiset tais kestää 1kk (ongelma tais olla samanmoinen lukitus), kolmannet 2kk ja neljännet 1kk (joissa drift), jotka palautu takaisin, drift vika poissa mut vasen tatti piti metallista ääntä= vtuillakseni myin ne pois koska meni hermo, on sit seur. omistajan huolena ne ongelmat), nooh nyt viimeset neonkeltaiset meni juur huoltoon, vasen joycon menetti yhteyttä konsoliin, joyconit oli olleet monta vkoa siis telakassa konsolin kanssa, sit olin reissus, otin tietty konsolin mukaan ja piti pelata, ei siitä tullu mitää ku yhdisti, ei yhdistänyt, sit oli vika et ei meinannu suostuu ottaa virtaa vastaan, perkele alkaa mennä hermo näihin joyconeihin, "jännityksellä ja kauhulla odotan mitä 2vkon päästä tulee viestinä asiaan liittyen" Vitutukseen ostin vihdoin Pro ohjaimen, yllättävän hyvän tuntuinen ohjain, oon yrittäny pärjätä 8bitdo pro+ g versiolla ja sit jälkeenpäin adaptoin xbox s ohjaimen.

Vaikka euroopassa onkin tehty joukkokanne Nintendo/Bergsalaa vastaan niin toivon syvältä sydämmestäni että me saatais tää parempaan suuntaan tää homma, vtuttaa et ihan sama mikä väriyhtistelmän joyconit valkkaat nii vikaa on, yksi verkkiksen aspa kehtas väittää et "ei nää paljoo maksa", vttu työttömälle vaan maksaa, stana.

+ myöskään en anna konsolia huollettavaksi koska siinä ei oo vikaa, mä menettäisin tyylii kaiken jos se menis myös sinne, siinä on mun suurin huolenaiheeni, kuten myös parilla teistä,,, suurin on zelda, acnh, yms. Toki microsd kortin voi kopioida koneelle, tuskin laittaisin ees muistikorttia matkaan mukaan, mut en laittas ku äärihätätapaukses.
 
Kannattaako näytönsuojaan investoida, kun Switchiä on tarkoitus kuljettaa vain hyvin pakattuna ja suojattuna? Tuskin koskaan pelaan esimerkiksi julkisissa. Kovetettua lasiakin (tempered glass) näyttää olevan saatavilla, mutta pudotessa pelottaisi enemmän itse konsoli (itsellä Lite). En usko mitenkään muutenkaan kolhivani, tai tökkääväni millään sormenkynttä kovemmalla.

Kuten tässä ketjussa nousee esiin, "stick drift" pelottaa ja yritän välttää kaikki ei-olennaiset investoinnit. Maksoin 150€n luokkaa "käyttämättömästä" mallista (myyjän mukaan), eli 50€ alta suositushinnan. Varaudun siihen, että joutuu laittamaan rikkinäisenä eteenpäin.
 
Pystyykö konsolia juurikaan käyttämään normaalisti analogisauvan vetäessä suuntaan tai toiseen? 2D-pelit ovat varmaan vähintäänkin pelattavia D-padilla, mutta stickin viettäminen voi tuhota pelattavuuden täysin (hahmo liikkuu jatkuvasti vasemmalle tai oikealle).

Saako stickin ainakin irrotettua koneesta omatoimisesti (kohtuuvaivalla) ja siten poistettua osan kokonaan käytöstä? Nintendolta tuskin voi odottaa mitään painikekohtaista ohjaimen uudelleenmäärittelyasetuksia OS-tasolla.
 
Kysytään nyt vielä täällä ennen kuin pistän konsolin huoltoon.

Switchi tarjoilee virhekoodia

2113-0218​

Mikään netistä löytyvä soft- / hard-resetti ei auta. Alkulogojen kautta aina suoraan virheeseen teki mitä teki. On päästetty täysin tyhjäksi akkukin muutamaan kertaan, mutta ei...

Uusi päivitys tuli muutamaa päivää ennen virheen ilmenemistä.

Huollosta pyydetiin vaan lähettämään sinne ja toivotaan toivotaan (takuukaan ei enää voimassa kun vähän rontti 2v vanha kone kyseessä). Tarvii toivoa että menee virhevastuun piikkiin.

VLjZu_cbx9WX9vwcCd8eOLyIIuCcTN71tz0SNw5vweulgyObslqprb560ccqmkaKhYmtSMxsS4wfTsD0FB8liedMOeb-xPCFxUM5jV9KbhYF65051Uy-q7dq-FkmLLTJHV5Ec9rdDG0g9bvW61PNPhdyh5nkR4qWnawmjiWwTj-S4fDCcVCULv_HusK2UstfeJcZlnakXUGGSQfi701X7fTdtXzYg3KPsLXY-ghaj0R0KwJVv8NwyYAHYsSE_R6GH1Pw0LZ6T8igG_oOCBzayTVWUVeq5tXPA1VlK6ED23T3ngPiQmq2t2yVDoCO8A6FJtVqnwR6i6e2E8LSdO6L4OYiO5tzHU3UYNpWAhyx3IlJLx5ptHvsRXI0PM2SnPn_nxovlylp6OmweqKIl-1z5qhWfDpYmNvBpeayRa3C-RmmTiSoQW6vWpRBmiLXXyoJF1ioTkK-ka6Y9XZTcV6gKfewzCzS1LmCAZOQeXNA_mZW6chDQNMTHO0_uyY7MRjLuqNlW9TV4fhbDQB08ofkh2yvcsRDYfplTmg_bKPa7IqnBBWZ0BuC2gYdoqwFaSxOPS52zBnZRaluQy7yNKOYiSOfef5ZaDSurzx-v5aCNUlerzrOUwp-TDIdgoQyfYOyWktgdiT3boxIpI2VebRKh4iTidvioprurVA856-cWw-7dSM76N6bjtWwbTWO5LH30As8M1Hxm_vDf9uaijmpOPafvg=w2514-h1886-no
 
Mitä muuten tässä tilanteessa tapahtuu eShopista ostetuille peleille? Ovatko ne sidoksissa tiliin vai laitteeseen? Miten se Nintendolta meni?
 
Nyt 2pv Syyskuuta 2021,, monta kuukautta sitten neonkeltaiset joyconit kävivät huollossa yhteys/latausongelman takia, mä luulen että nää sai valohoitoo koska vika on hiipimällä hiipinyt takaisin ja toinen vika oli että vas. joyconin tatti piti metallista ääntä, sitäkään ei korjattu,,, noh mä otin yhteyttä verkkikseen tässä asiassa, takuu meni konsolilla 30.8.2021 neonkeltasilla joyconeilla meni jo viimevuoden lopulla, silti ne kävi huollossa ilmatteeks,, verkkiksen lause oli tyylii näin:

(Harmi kuulla, että tuotteessa on vikaa!
Suosittelen toimittamaan tuon mahdollisimman pian huoltoon, niin yritetään saada se Nintendolle takuuseen vielä.)

Niin mutta siis että antaisin koko konsolin huollettavaksi, lopussa luki: (Verkkokauppa.com Oyj ei ole vastuussa digitaaliselle medialle tallennetuista tiedoista tai ohjelmistoista. Varmuuskopiointi on ostajan vastuulla, ja se tulee suorittaa aina ennen huoltoprosessia.)

Niin tässä tuleekin se juttu esiin että kaikkee ei välttämättä saa turvaan microsd kortille, = en ole toimittamassa joyconeja enkä konsolia huoltoon koska jäisin sitten ilman konsolia ja pahemmassa jamassa joutuisin maksamaan vielä huollosta.

Joten päätin että sitten kun Nintendo Switch OLED tulee 8pv Lokakuuta ennakkotilattavaksi niin tilaan semmoisen itselleni, sitten kun saan konsolin niin siirrän turvallisesti kaikki tiedot vanhan ja uuden välillä ja kun asiat on siirretty nii sen jälkeen tyhjennän vanhan konsolin ja isken myyntiin, sit alkaa uus aikakausi, uudet kujeet, uus 2v takuu, yms.

Mut sen verran Bergsalaan liittyviä kauhutarinoita oon lukenu nii en oo todellakaan toimittamassa konsoliani sinne :D

PS. Tää yhteys/latausongelma pätkii vain silloin kun vas. joycon on kiinni konsolissa ja jos alkaa pelaan niin se menettää yhteyden, noh oma järki on nii iskin electric cleaneria joyconin kontakteihin, sit hankasin kauniisti sitä kohtaa talouspaperilla, vika häipy joksikin aikaa taas, tosin mulla on myös Hori D-pad joycon juur sitä varten koska tää vas. neonkeltainen joycon tykkää vttuilla päin naamaa.
 
Näyttäis siltä, että hyvin kaapissa levännyt Switchi on kahden vuoden pölyyntymisen aikana onnistunut tuhoamaan akkunsa. Latasin täyteen ja taas tyhjä vaikka oli siinä suljettu modessa, eikä meinaa millään lataantua enää uudestaan

Onko tietoa mitä Switchin akun vaihto maksaisi ja missä niitä tehdään?
 
Näyttäis siltä, että hyvin kaapissa levännyt Switchi on kahden vuoden pölyyntymisen aikana onnistunut tuhoamaan akkunsa. Latasin täyteen ja taas tyhjä vaikka oli siinä suljettu modessa, eikä meinaa millään lataantua enää uudestaan

Onko tietoa mitä Switchin akun vaihto maksaisi ja missä niitä tehdään?
Nintendon omat tukisivut: https://www.nintendo.fi/tuki/458-nintendo-switch-usein-kysyttyja-kysymyksia

Sieltä löytyy tällainen kohta:

Onko konsolin edellisestä lataamisesta pitkä aika?​

Konsolin akku tyhjenee, vaikka et käytä sitä. Konsolia ei ehkä voi ladata, jos sen edellisestä lataamisesta on kulunut liian kauan. Lataa konsoli vähintään puolen vuoden välein.

Oletko ladannut konsolia toistuvasti?​

Toistuva lataaminen lyhentää akun käyttöaikaa. Jos akun käyttöaika muuttuu erittäin lyhyeksi vaikka konsoli latautuu, akku pitää vaihtaa. Mikäli näin tapahtuu, lähetä tukipyyntö verkossa akun vaihtoa varten.
Tuosta sitten palvelupyyntöjen etusivulle: https://www.nintendo.fi/tuki/huolto-ja-takuu

Sitä en sitten tiedä onko Suomessa jotain kolmannen osapuolen tahoa, jotka tällaisia akunvaihtoja tekisi.
 
Ylös Bottom