Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahewcoro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    switch
Vastaus: Nintendo Switch

Ilmeisesti olin kuitenkin väärässä tuossa luulossani ettei pelit halpene?
Oikeassa olet. Nykypäivänä tuo pistää entistä enemmän silmään, sillä muilla alustoilla (mm. PS4, X1) fyysisten pelien hinnat romahtavat muutaman kuukauden päästä jopa -50%.

https://www.konsolifin.net/bbs/show...-tulevaisuus?p=1736374&viewfull=1#post1736374

Olisi mielenkiintoista tietää, miksi näin ei tapahdu Nintendon 1st party pelien suhteen.

Ei ole linkkiä kun muistelen että Nintendo pomot (Iwata?) ovat puhuneet pelien alennusmyyntiä vastaan, että kun pelien arvo on kerran tuhottu niin sitä on enää vaikea nostaa takaisin ylös. Nintendo pitää jääräpäisesti kiinni vanhasta periaatteesta että pelit on ennenkin hinnoiteltu näin eikä asia saa muuttua ja on jäänyt yksin periaatteensa kanssa. Olen nähnyt muuallakin kommentteja että ei suostuta ostamaan Nintendon konetta tarjousten puutteen takia.

No tarjouksiin nyt on turha puuttua. Suositushinta Switch peleille on halvempi kuin muille peleille (Ps4 peli 69,95, Switch 64,95).

Uuh, no nyt on kyllä uusien pelien (suositus)hinnoissa iso ero! :D Tuo ero on sitä luokkaa, ettei sitä voi oikein nähdä käytettävän argumenttina kuin jonkun "liki sairaalloisesti" laitetta puolustavan tai hypettävän toimesta. Tai sellaisen toimesta joka on ihan OMG-SEXIWAU-täpinöissään laitteesta.

Noin muuten hinnasta puhuttaessa en koe olevani köyhä, mutta pidän silti tuota noin 350 euron lähtöhintaa kohtuullisen isona. Yksinkertaisesti siitä syystä, että se on melkein sama hinta kuin, mitä maksoin 3 vuotta sitten PS4:stä, enkä vain pidä tällaista hybridikonsolia, joka yrittää olla samaan aikaan kaikkea mahdollista olemalla kuitenkin kohtuullisen keskinkertainen näissä asioissa, saman rahan arvoisena kuin Sonyn laitetta.

Uuh, no nyt on kyllä uusien pelien (suositus)hinnoissa iso ero! :D Tuo ero on sitä luokkaa, ettei sitä voi oikein nähdä käytettävän argumenttina kuin jonkun "liki sairaalloisesti" laitetta puolustavan tai hypettävän toimesta. Tai sellaisen toimesta joka on ihan OMG-SEXIWAU-täpinöissään laitteesta.
Olihan tuo nyt vain tsoukki tai aivan uskomattoman typerä provo?

Ei tainnut olla pointti tuo ero..ne olisi voinut olla vaikka samat keskenään. Kun puhuttiin pleikasta todella paljon halvempana pelien osalta, niin toin vain uusien pelien lähtöhinnat esille..

Noin muuten hinnasta puhuttaessa en koe olevani köyhä, mutta pidän silti tuota noin 350 euron lähtöhintaa kohtuullisen isona. Yksinkertaisesti siitä syystä, että se on melkein sama hinta kuin, mitä maksoin 3 vuotta sitten PS4:stä, enkä vain pidä tällaista hybridikonsolia, joka yrittää olla samaan aikaan kaikkea mahdollista olemalla kuitenkin kohtuullisen keskinkertainen näissä asioissa, saman rahan arvoisena kuin Sonyn laitetta.
Mistä tiedät miten keskinkertainen laite milläkin osa-alueella on, varsinkin kun laitetta kokeilleet on aikalailla sitä hehkuttaneet joka osa-alueella.

Ja kun aletaan tosiaan tuo hinta pilkkomaan osiin, niin eipä se enää niin kova olekaan, jos vertaa ihan vaikka tabletteihin. Siihen kaksi ohjainta aivan täynnä tekniikkaa, telakkaa, niiden yhteensopivuuksien suunnittelu jne.

Se on sit asia erikseen jos ei hybridistä pidä ajatuksena, eikä koe siitä hyötyä, silloin se laite ei olisi yhtään huonompi tai parempi vaikka se maksaisi 500euroa tai 100euroa.

Nytkö on ketjua seurannut niin alkaa Omenanraato olemaan Nintendon versio Nisupullasta joka hoiti Playstation VR propaganda osuuden vääntämällä vaikka paskan takaisin lautasella olevaksi ruuaksi :D

Vaikka sitten niin, itse koen vähän päinvastoin. Kun kyse on Nintendosta, väännetään kaikesta sitä sontaa väkisin. "Konsoli on umpisurkea, koska en itse tykkää kannettavasta laitteesta" argumentointi on samaa kuin menisin baletti-foorumille selittämään miten Baletti on vain homoille ja tanssiminen ylipäätään on huonointa mitä maailmassa voi tehdä.

Kyllä Switchissä ongelmia on, lisäksi on lähes kaikki asiat sellaisia mitä kukaan meistä ei ole kokenut, mutta aika moni maailmalla on. Ja täysin vastoin niitä maailmalta kantautuneita tietoja, täällä haukutaan ne samaiset asiat täysin turhaan maanrakoon.

Mitä tulee psvr:ään niin se on loistava laite, mutta siinä niitä ongelmia on aivan mielipuolisen paljon. Osa haittaa enemmän, osa vähemmän.

Ja ennen kuin niitä fanilaseja väkisin päähän tungette, niin katsokaa niiden väri ensin Sonyn väreihin sopivaksi, sillä Sony fanipoika myönnän ihan avoimesti olevani.

Vaikka sitten niin, itse koen vähän päinvastoin. Kun kyse on Nintendosta, väännetään kaikesta sitä sontaa väkisin. "Konsoli on umpisurkea, koska en itse tykkää kannettavasta laitteesta" argumentointi on samaa kuin menisin baletti-foorumille selittämään miten Baletti on vain homoille ja tanssiminen ylipäätään on huonointa mitä maailmassa voi tehdä.

No täällä tosiaan on myös meitä kannettavien laitteiden pelaajia, joille Switch ei vaan toimi. :)

Ihan älyttömiä tällaiset puolustusyritykset kritiikkiin, että itse kukin pelaaja ei vaan ole Switchin kohderyhmää. Onnistuneella laitteella niiden kohderyhmien pitäisi olla mahdollisimmat laajat. Nyt Nintendo on kyseenalaisella suunnittelulla sulkenut monet eri ryhmät pois Switchistä.

Niin, kuten esimerkiksi minut. Olen ostanut kaikki Nintendon täysiveriset käsikonsolit julkaisussa tai ainakin hyvin pian sen jälkeen. Kyllä, myös originaalin mustavalko-Gameboyn. Ja kyllä, myös originaalin 3DS:n. 3DS oli alussa aika katastrofi, mutta sekin "laiteperhe" kääntyi paremmaksi 2DS:n ja parantuneiden pelijulkaisujen myötä. Toki tässä painaa myös Wii U:n painolasti, mutta viimeistään tällä Switch-konseptillaan Nintendo onnistui vieraannuttamaan minut niin totaalisesti, että en ole hankkimassa laitetta julkaisussa, en vähän sen jälkeen, enkä ehkä koskaan.

Ja siinä onkin se iso kysymys. Kuinka moni Nintendo-laitteiden aikaisemmista early adoptereista katsoi Switchin konseptia, ja totesi että kiitos mutta ei kiitos? Jos Switchistä olisi tarkoitus tulla Nintendon ainoa laitealusta, niin siitä ei ole varaa tulla uutta Wii U:ta.

Ei kai se ainoa ole tarkoitus olla? Itsehän ovat sanoneet, että 3DS pysyy rinnalla.

Mikäs noin 3DS ystävää sitten Switchissä tökkii?

Enkä minä ole sanonut että jos kritisoi ei ole kohderyhmää. Mutta kyllä se nyt aika fakta on, että jos ei kannettavuus kiinnosta yhtään, vaan etsii täysiveristä kotikonsolia, niin kyllähän Switch nyt se kaikkein väärin konsoli on lähteä miettimään.

Tuskin se Ferrari kauppias sanoo, että olet kahden lapsen kanssa erittäin osuva kohderyhmä minulle työmatka-ajoon. Eiköhän siinä hintaluokassa esim Porschen katumaasturi ole parempi vaihtoehto, vaikka suorituskyvyssä taakse jääkin.

Edit: ja olenhan minäkin 3DS/2DS kohdeyleisöä ja pidän niitä tolkuttoman huonoina laitteina.

Käsikonsoleiden suurena ystävänä pidän Switchiä huonona sen tulevan akunkeston kohdalla. Jos se minimissään on sen reilut 2h ja max 6h, niin pitkissä matkusteluissa ei juuri houkuta. Plus esim 3DS on kätevä, kun on taitettava. Mua ainakin pelottaa toi Switchin näytön hajoaminen, kun sitä repussa kantelee. 3DS ja Vita ovat myös näppärän pieniä.

Matkustellessa pystyn kyllä myös pysymään erossa Switchille, PS4:lle yms julkaistuista peleistä ja pelaamaan käsikonsoleille tehtyjä pelejä. :) En siis koe, että mun pitää päästä matkalla pelaamaan samoja kuin tv-ruudulla.

Ei ole linkkiä kun muistelen että Nintendo pomot (Iwata?) ovat puhuneet pelien alennusmyyntiä vastaan, että kun pelien arvo on kerran tuhottu niin sitä on enää vaikea nostaa takaisin ylös. Nintendo pitää jääräpäisesti kiinni vanhasta periaatteesta että pelit on ennenkin hinnoiteltu näin eikä asia saa muuttua ja on jäänyt yksin periaatteensa kanssa. Olen nähnyt muuallakin kommentteja että ei suostuta ostamaan Nintendon konetta tarjousten puutteen takia.
Kiitos. Kuulostaa järkeenkäyvältä.

Ja täysin vastoin niitä maailmalta kantautuneita tietoja, täällä haukutaan ne samaiset asiat täysin turhaan maanrakoon.
Mihin viittaat tällä?

Ei kai se ainoa ole tarkoitus olla? Itsehän ovat sanoneet, että 3DS pysyy rinnalla.
Näin myös sanottiin Game Boysta, jonka Nintendo unohti tyystin, kun uusi käsikonsoli (DS) sai tuulta alleen.

Käsikonsoleiden suurena ystävänä pidän Switchiä huonona sen tulevan akunkeston kohdalla. Jos se minimissään on sen reilut 2h ja max 6h, niin pitkissä matkusteluissa ei juuri houkuta. Plus esim 3DS on kätevä, kun on taitettava. Mua ainakin pelottaa toi Switchin näytön hajoaminen, kun sitä repussa kantelee. 3DS ja Vita ovat myös näppärän pieniä.

Matkustellessa pystyn kyllä myös pysymään erossa Switchille, PS4:lle yms julkaistuista peleistä ja pelaamaan käsikonsoleille tehtyjä pelejä. :) En siis koe, että mun pitää päästä matkalla pelaamaan samoja kuin tv-ruudulla.

Tuo onkin niitä 3DS:n parhaita puolia että taittuu, joskin en oikein näinä ipädien jne aikakausina oikein näe ongelmaa pistää panssarilasia tai kantolaukkua laitteelle jota aion mukana pitää.

Akunkeston ruikutuksen sentään ymmärrän joissain käytöissä, vaikka omassa elämässä en liene useampaan vuoteen ollut yli kahta tuntia paikassa jossa ei pistorasia olisi vieressä ollut, tai nyt syksyn Pokémon Go:n jälkeen varavirtalähde.

Ja jos tuolla pelivalikoimalla viittasit mun aikaisempiin viesteihin, niin mulla syynä on vähän se, että käsikonsolipuolellq on ollut niin julmetun huonoja pelejä mun makuun ja ne harvat hyvät olisin halunnut kokea isolta näytöltä. PS4:lle taas on paljon pelejä, joita en näe järkeä ostaa sille, koska en jaksa yhtään pelata isolta näytöltä peliä joka sopisi reissuun pienelle näytölle. Mennyt niin ristiin aina nuo, niin tämä poistaa sitä ongelmaa. Eikä siinä. Kyllä ennemmin itse reissussa pelaan vaikka matsin fifaa sillon tällöin, kun ei itsellä ole mahdollisuutta uppoutua mihinkään Zeldaan kuin harvoin. (Tosin kotona voi kantaa vihdoin koneen vaikka sänkyyn ja jatkaa siellä jos ei malta muutoin sänkyyn asti raahautua :D)

Mihin viittaat tällä?

Niihin youtube videoihin mitä olen aiheesta löytänyt. Tuntimäräällisesti aika kauan noita etsinyt+katsellut. Isoimmat kritiikit tulleet hinnasta, siitäkin tosin menneet 50/50 et onko ok vai ei. Lisäksi muutoin on vähän jopa mulle liian kovaa hehkutusta saaneet jotkut ominaisuudet, esim tärinä ja pro ohjain.
Yleensä sen hehkutuksen ulkopuolelle jäänyt edes "ok" tasolle tippunut asia on ollut tuo joycon silloin kun pelataan kaksinpeliä sillä. Siitäkin kommentit on olleet silti tasoa "kyllä sillä ihan hyvin pärjää".

Ja siis siellä on toki videoiden joukossa puhtaita fanipoikia, mutta paljon on ihan pelimedian edustajia jne, jotka aika monet sanoivat kääntäneensä mielipiteet reilusti positiiviselle, kun alkumietteet ovat olleet samaa tasoa kuin täällä suurimmalla osalla.

Itseä myyntien kannalta pelottaa eniten se, että monet sanoi ohjaimiin tottumisen vievän 15-20min, koska ovat niin totutusta poikkeavia, sen jälkeen ne ovat hyvät eikä asiaan kiinnitä huomiota.
Mutta kun pistetään konsoli esille kauppaan/kauppakeskukseen tms, ei siellä ole aikaa tehdä mielipidettä 15-20minuuttia, jolloin ostaja on karkoitettu.

Ja jos tuolla pelivalikoimalla viittasit mun aikaisempiin viesteihin, niin mulla syynä on vähän se, että käsikonsolipuolellq on ollut niin julmetun huonoja pelejä mun makuun ja ne harvat hyvät olisin halunnut kokea isolta näytöltä.

Osittain viittasin joo sun aikaisempiin viesteihin asiasta, samalla myös pohdin jo silloin omaa kantaani. Mietin siis silloin, että millainen pelaaja minä olen ja ostanko Switchin nyt vai ei. Siksi se myös jää kauppaan, koska en keksinyt itselleni tarpeeksi hyvää perustelua miksi tämä olisi minulle kannettavaksi konsoliksi parempi :) Mutta niinhän se menee, että makunsa kullakin. Itselleni on löytynyt paljonkin kivoja ja sopivia käsikonsolipelejä.

Palaan myös tohon rikkoutumiseen ja varavirtaan. Kotelohan on aina ehdoton ja panssarilasi myös. Mutta sama kun puhelimissa, korjauttaminen maksaa jos jotain kamalaa tapahtuu. Samaa mietin aina Wii U:sta. Jos toi padi hajoaa, niin se oli sitten siinä. Samahan se toki on käsikonsoleissa, mutta itse olen ostanut ne joko a) hyvästä alesta b) käytettynä niin harmitus on tuskin niin suuri jos ne hajoaa. Verrattuna esim juuri Wii U:n padiin. Siksi tuo Switchin kuljettaminen ei nappaa.

Tuo on ihan totta, Wii U:kaan ei tainnut saada edes erikseen ostettua gamepadiä?

Itsellä meni yhdessä välissä uudet iPhonet pari kertaa vuodessa rikki (ennen panssarilasien tuloa markkinoille), niin silloin jotenkin turruin makselemaan kotivakuutuksen omavastuita, niin tunnut nykyisin ottavan aika paljon iisimmin kaikki hajoamiset kuin muut ihmiset. Mutta harmitushan siinä on kova ja Switchin osalta omavastuu vakuutuksessa on jo lähes puolet, joten ketutus on isompi. Onneksi se isoin rikkoontumisen huoli on juuri näyttö, jonka se panssarilasi tosiaan suojaa aikalailla täydellisesti, eikä enää niin ole onneksi ollut kyllä tilanteitakaan et ois ollut lähellä mennä rikki, kun lapset kasvanut jo sen verta.

Nyt ihan asiasta kukkaruukkuun, niin tullut tässä tänään joku kipinä pelailla toisesta huoneesta Mario Kartti Wii U:n gamepadin kautta ja mietin tuota grafiikka hommaa. Jännästi sitä vaan aina asennoitunut Nintendon tehoihin siten, ettei kyllä pätkääkään ole niiden grafiikat haitanneet. Itseasiassa tuosta pikku ruudulta Mario Kart 8 näyttää todella hyvältä, ei pienintäkään valittamista ruudunpäivityksen tai resoluution osalta. Toista sen on jatkuvasti ps4:lla, kun kaikki dropit huomaa heti.

Johtuukohan se sit vaan siitä, että esim Wiin pelejä pelailen mieluusti vaikka grafiikka on kamalaa, koska tykkään sen ohjaustavasta niin paljon. Toisaalta tykkään Wii u:n gamepadistä (kyllä, olen poikkeus, erittäin hyvä käteen tuo kapistus) ja lisäksi Nintendon pelit (pelaan lähinnä Nintendon omia pelejä) ovat sellaisia aina olleet, että joko ohjaus on lisäarvoa tuova, tai peli itsessään on sellainen mitä en vain pysty kokemaan muualla..lähellekään vastaavaa. Silloin unohtuu grafiikka.

Mutta kun hyppään F1:n rattiin, ottaa päähän jos se näyttää tai pyörii paremmin esim. Onella, kuin Ps4:lla.
Eli onko tuo jokapelin kohdalla tapahtuva vertailu kilpailijan toimivuuteen saanut aikaan sen, että niiden osalta tulee kriittiseksi? Nintendolla kun ei marion, zeldan, pikminin jne osalta ole sitä vertailupohjaa, niin ei sitten edes kiinnitä huomiota tuohon ja oikeasti uppoutuu nauttimaan hyvästä pelistä. Varsinkin kun ei nämä Nintendon pelit yleensä huonosti pyöri, vaikka resoluutio olisikin huonompi, kuin 1080.

Itsekin täytyy tuoda esille, että ennen virallista julkaisua olin todella kiinnostunut Switchistä. Omistan Nintendon konsoleista vain 3DS:n, mutta Wii U on houkutellut jo aika pitkään. Ajattelin, että hyppään Switchin kelkkaan. Kaikki info mikä tähän mennessä on tullut on periaatteessa laskenut innostusta hankkia koko laitetta. Kaikki info konsolista kuvastaa lähinnä sitä, miten hukassa Nintendo on nykymarkkinoiden kanssa ja laitetta selvästi pusketaan ulos liian aikaisin, kun ei edes softat ole kunnossa (chatit, online-puoli, videoappien puuttuminen...).

Tähän kun iskee hinnoittelun siihen nähden mitä itse rauta on, niin ei kiitos (konsoli, lisälaitteet jne.). Pitäkää tunkkinne ainakin näillä näkymin. Jospa tämä floppaisi niin pahasti, että saataisiin Nintendo tekemään vaan pelejä.

Lisäksi muutoin on vähän jopa mulle liian kovaa hehkutusta saaneet jotkut ominaisuudet, esim tärinä ja pro ohjain.
Yleensä sen hehkutuksen ulkopuolelle jäänyt edes "ok" tasolle tippunut asia on ollut tuo joycon silloin kun pelataan kaksinpeliä sillä. Siitäkin kommentit on olleet silti tasoa "kyllä sillä ihan hyvin pärjää".
Tällä viikolla olen ehtinyt kuunnella vasta kaksi peliaiheista podcastia (Giant Bombcast, Giant Beastcast), mutta näissä kastikkeissa ei hehkutettu mitään Switchin ohjainmetodia. Kummassakin podcastissa todettiin Pro -ohjaimen olevan aivan liian kallis. Joy Conit saivat hyvinkin paljon risuja. CNETin Jeff Bakalar kritisoi yleisesti ottaen näppäimiä sekä ohjaimen pientä kokoa. Sharing the Joy konsepti teilattiin yksimielisesti, sillä kaksinpelissä Joy Conien käyttömukavuutta kuvailtiin kolmen henkilön toimesta seuraavanlaisesti: "not fun to use", "not great", "horrible", "supremely uncomfortable", "fucking sucks".

En sano etteikö maailmalta löytyisi myös positiivisia mielipiteitä ohjaimista. Omaan silmään tabletti näyttää suht mukavalta käyttää, mikä riittää itselle. Mutta myös kritiikkiä on annettu, jonka johdosta en näe mitään ongelmaa, että ketjussa nostetaan näitä esille - enkä missään nimessä koe tätä turhana.

Taatusti kritiikkiä löytyy. Itse tässä nyt viimeiset 2h jumittanut jälleen youtuben parissa ja yksi tullu vastaan joka sanoi ohjaimien olevan turhan pieniä, joskin mainitsi hänkin sen, ettei enää kiinnittänyt asiaan mitään huomiota lopulta. Varmaan vähän riippuu kanssa millaisia pelisessioita kukakin on tehnyt. Onko vetänyt yhtä peliä pidempään, vai lyhyitä settejä monta jne. Saattaa osa negatiivisista kääntyä positiiviseksi ja päinvastoin.
Mutta YouTuben videoilla en noin rajuihin kritiikkeihin ole törmännyt.

Pro ohjaimen hintaan kyllä kaikki sanovat, että on liikaa ja miksi ei olisi liikaa. Mutta kymppi tai kaksi enemmän kuin muiden ohjaimet, niin jos (huom jos.) joutuu ostamaan konsolin elinkaaren aikaan kertaalleen, niin ihan yksi lysti sitten enää se summa, vaikka täysin turhaan tuo extra siihen on lätkäisty, eikä sille ole mitään logiikkaa.

Olihan tuo nyt vain tsoukki tai aivan uskomattoman typerä provo?

Ei tainnut olla pointti tuo ero..ne olisi voinut olla vaikka samat keskenään. Kun puhuttiin pleikasta todella paljon halvempana pelien osalta, niin toin vain uusien pelien lähtöhinnat esille..

Huumoria ja lähinnä naureskelua sille, että tuollaisen 5 euron eron, joka konkretisoituu vielä tuollaisena alle 8 prosentin erona, joku jaksaa mainita juuri minkäänlaisena argumenttina. Varsinkin, kun niitä uutuuspelejä saa vielä halvemmallakin melkein alustasta riippumatta, jos vaan jaksaa metsästää pitkin intternettiä tai seuraa "kaikki mahdolliset" tarjoukset...

Kuten joku tuossa jo totesikin aikaisemmin, putoavat Plesen pelien hinnat keskimäärin nopeammin kuin Nintendon. Lisäksi tarjouksia tuntuu olevan enemmän ja useammin. Tältä pohjalta joku tuollainen ylimalkainen 5 euron ero suositushinnassa on aika nollatason argumentti ja hiusten halkomista.

Mistä tiedät miten keskinkertainen laite milläkin osa-alueella on, varsinkin kun laitetta kokeilleet on aikalailla sitä hehkuttaneet joka osa-alueella.

Ja kun aletaan tosiaan tuo hinta pilkkomaan osiin, niin eipä se enää niin kova olekaan, jos vertaa ihan vaikka tabletteihin. Siihen kaksi ohjainta aivan täynnä tekniikkaa, telakkaa, niiden yhteensopivuuksien suunnittelu jne.

Kun tehoja ja lähitulevaisuuden pelivalikoimaa katsoo, niin voi sanoa omaan makuun keskinkertaiseksi. Ja kuten sanoin, pidän myös tuollaista hybridiä vähän kummana ratkaisuna. Samaan aikaan yritetään olla kannettava ja kilpailla myös kotikonsolimarkkinoilla ja ainakin jälkimmäisen kohdalla tunnutaan olevan aikalailla jälkijunassa tehojen ja vastaavien suhteen samalla, kun laitteesta pyydetään samaa hintaa kuin tehokkaammista kotikonsoleista. Toki se kannettavuuden mahdollisuus lisää sitä loppuhintaa, mutta itse en anna kannettavuudelle mitään lisäarvoa...

Mitä taas tulee vertailuun koskien tabletteja, niin sanonpa tähän loppuun vielä, että pidän kyseisiä laitteita kaikkein turhimpana viihde-elektroniikkana. Tien päällä älyluuri riittää niihin reittien hakuihin, pikkujuttujen tarkistamiseen netistä, harvoin tuleviin kiireellisiin sähköposteihin jne. Kotona taas haluan käyttää kunnon näppäimistön sisältävää läppäriä tai tietokonetta, kun hoidan pankkiasioita, kirjoitan jotain tai niin edelleen. Tabletteja pidän "kivoina leluina", joissa on joitain ominaisuuksia, jotka tekevät niistä kätevämpiä käyttää kuin älypuhelimia, mutta ne ominaisuudet eivät silti riitä siihen, että ostaisin erillisenä sellaista.

Huumoria ja lähinnä naureskelua sille, että tuollaisen 5 euron eron, joka konkretisoituu vielä tuollaisena alle 8 prosentin erona, joku jaksaa mainita juuri minkäänlaisena argumenttina. Varsinkin, kun niitä uutuuspelejä saa vielä halvemmallakin melkein alustasta riippumatta, jos vaan jaksaa metsästää pitkin intternettiä tai seuraa "kaikki mahdolliset" tarjoukset...

Kuten joku tuossa jo totesikin aikaisemmin, putoavat Plesen pelien hinnat keskimäärin nopeammin kuin Nintendon. Lisäksi tarjouksia tuntuu olevan enemmän ja useammin. Tältä pohjalta joku tuollainen ylimalkainen 5 euron ero suositushinnassa on aika nollatason argumentti ja hiusten halkomista.

Mitä taas tulee vertailuun koskien tabletteja, niin sanonpa tähän loppuun vielä, että pidän kyseisiä laitteita kaikkein turhimpana viihde-elektroniikkana. Tien päällä älyluuri riittää niihin reittien hakuihin, pikkujuttujen tarkistamiseen netistä, harvoin tuleviin kiireellisiin sähköposteihin jne. Kotona taas haluan käyttää kunnon näppäimistön sisältävää läppäriä tai tietokonetta, kun hoidan pankkiasioita, kirjoitan jotain tai niin edelleen. Tabletteja pidän "kivoina leluina", joissa on joitain ominaisuuksia, jotka tekevät niistä kätevämpiä käyttää kuin älypuhelimia, mutta ne ominaisuudet eivät silti riitä siihen, että ostaisin erillisenä sellaista.
Kun kyse oli puhtaasti uusista peleistä (joihin valmistajat vaikuttaa), niin onhan tuo täysin oleellinen pointti siihen "pleikkari on paljon halvempi pelien osalta" vastaukseen. Sillä ei ole mitään merkitystä olisiko hinnat molemmissa sama, tai onko Nintendo sen 5e halvempi. Se on täysin toissijainen juttu. Kun se kuitenkin kumoaa sen alkuperäisen väitteen täysin.

Tarjouksia kyllä Nintendollekin löytää jos tosiaan jaksaa etsiä. Itseasiassa ne älyttömimmät poisto tarjoukset on juuri Nintendolla. Se vain et yleensä tarjouksia on harvassa paikassa ja tuotteita kerrallaan vähän. Se taas varmaan johtuu puhtaasti konsolien määrästä, jolloin tuotteita ostetaan sisään vähemmän.
PS4/One pelejä otetaan enemmän, jolloin tarjouksiin niitä jää enemmän. Tuo asia taas ei ikinä tule muuttumaan, jos konsoleita ei mene kaupaksi.
Wii U peleistä mulla on kaikki isoimmat nimikkeet ja kallein tainnut olla 29,95e jonka olen maksanut. Ja suurimman osan vielä ostanut ihan liikkeistä, en käytettynä.
En ainakaan Wii (julkaisussa omistin) ja Wii U historian perusteella ole huolissani siitä, että prisma tai gamestop pitää Nintendon pelien hinnat siellä 65eurossa. Aina löytänyt samalla tavalla edullisesti pelit, kuin PS3/PS4:lle..enemmän vaivaa kyllä joutuu näkemään ja seuraamaan useampia paikkoja.

Tableteissa on tosiaan todella kahta käyttäjäkuntaa. Toiset on juuri kuten mainitsit itsesi olevan.
Toinen ääripää on sit "meikäläiset":
Kyllä minäkin kaikkialla käytän älypuhelinta, mutta kotona on jo 3-4v iMac pyörinyt käyttämättä nurkassa vain pitämään iPadin varmuuskopio sisällään. Kotona on kädessä vain iPad/puhelin, enkä konetta käytä enää mihinkään. Vaunulle mennessä otan tv:n sijasta iPadin mukaan ja katson siellä ohjelmat tabletilla.

Ylös Bottom