Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch

Onko täällä havaintoa ongelmista Wi-Fin suhteen? Aika paljon löytyy valitusta heikosta signaalista ja alhaisista latausnopeuksista. Itsekin panin merkille, että vahvuus näyttää vain kahta palkkia, vaikka tukiasema on samassa huoneessa n. 3 metrin päässä. Testin mukaankin olen päässyt parhaimmillaan vain 14 megan latausnopeuteen, vaikka muut laitteet imee 40 megaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendo Switch

Eilen illalla viiden kieppeillä pistin deletoiden WiiUn. Kamppeet reppuun ja pyörällä keskustaan vaihtotarjouksen perässä. Asematunnelin ja Kampin Gamestopit tyhjänä. Konsolinetistä melko samat hyvitykset ja Switch kotiin. Etupäässä tämä on Nintendon omia pelejä ajatellen hankittu ja Zelda ainakin alun perusteella lupaa hyvää. Isoonkin kouraan toimii ohjain ihan kivasti. Telkkarin kautta toistaiseksi vaan pelaillut.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Vaati tietokoneelle siirtymisen kännykän sijasta.

Jonkinnäköinen "blogi" ois tässä. Tekstiä on ainakin paljon, eikä pelkkää hehkutusta..
https://www.konsolifin.net/bbs/entry.php/634-Mietteit%E4-Nintendo-Switchist%E4

Luin tuon blogikirjoituksesi läpi ja se kyllä vahvistaa ajatuksen, ettei Switch ole minua varten. Hieno homma, että sinä pidät laitteesta, varmasti moni muukin. :) Sen verran se Nintendo on minulle edelleen tärkeä, että seurailen Switchin tilannetta, vaikka ostohaluja ei olekaan. Tiedä vaikka se seuraava konsoli on sitten sellainen, joka saa taas kiinnostuksen heräämään, mutta sitä on turha miettiä vielä.

Ikävä homma tuo näytön heijastavuus, kun sen "missä vain pelaamisen" kuitenkin pitäisi olla yksi konsolin valteista. Samoin osasin odottaa, että näyttö on aivan liian pieni moninpelaamista varten. Arvelin myöskin, että tuosta tärinästä on pidemmän päälle enemmän haittaa kuin hyötyä, sillä olen todennut jo Nintendon aiemmilla konsoleilla, että tärinät ovat joissakin peleissä olleet liioiteltuja. En nyt äkkiseltään muista mitkä pelit oli kyseessä, mutta jo Wii U:n pro controlleria ja gamepadia joutui toisinaan joidenkin toiminnan täyteisten välivideoiden aikana laskemaan sohvalle, kun ei sen hervottoman tärinän vuoksi pystynyt pitämään niitä kädessä - olisikohan edellinen sellainen peli ollut Star Fox Zero..?

Mielenkiinnolla luen kyllä lisääkin käyttäjäkokemuksia, kunhan laite on ollut useampia päiviä/viikkoja pelaajien käsissä.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Samaa mieltä kun Zanis Dust tuossa edellä. Koko laite ei ole kiinnostanut minään hetkenä. Olen nyt kuitenkin lueskellut tätä ja muutamaa muutakin kettinkiä laitteen ilmestymisen jälkeen. Moni siitä kuitenkin näyttää pitävän, ja hyvä niin. Ei se ole minulta pois. Meikäläisestä vaan tuntuu, että ei tuo edes ole mikään konsoli. Mokoma tabletti vaan hassuilla ohjaimilla. Itselleni saman asian ajaa Nvidia Shield tabletti, ilman Nintendon pelejä toki, mutta en niitä kaipaakkaan.
Mutta en ole niitä henkilöitä jonka mielestä mun konsoli on parempi kun sun jne. Hyvä että tälle riittää innokkaita käyttäjiä.
Olisiko muuten tätä moni ostanut, jos se olisi ollut jokun random valmistajan laite ilman Zeldaa ym. Vai onko se nyt niin, että koska Nintendo, niin se pitää olla kun penskana oli nessit ja snessit. Oli ne mullakin, mutta olen pudonnut Nintendon kelkasta jo aikoja sitten koska sillä ei ole tarjota minulle mitään. Ei tälläkään kertaa.

Ai niin, onhan mulla Wii :eek:
 
Vastaus: Nintendo Switch

Itse olisin ostanut myös jos olisi ollut Sonyn tekele. Syynä vain se, että joku nevahöörd valmistajan pelituki olisi auttamatta ongelmallinen.

Tulipa koitettua tuota ohjain ongelmaa, enkä saa sitä kummallakaan ohjaimella toistettua.

Konsolin lähellä, ohjain nyrkkiin, toinen käsi päälle seläntakana. Ei pienintäkään ongelmaa.

Jätin konsolin pöydälle ja lähdin tätä tiilitaloa kävelemään eri huoneisiin, enkä päässyt kohtaan, jossa tatti ei pyörisi nätisti. En tiedä mitä pitäisi tehdä et yhteys katkeaisi..
Tosin onko sillä väliä, kun en pelaa näytön ulottumattomissa koskaan.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Olisiko muuten tätä moni ostanut, jos se olisi ollut jokun random valmistajan laite ilman Zeldaa ym. Vai onko se nyt niin, että koska Nintendo, niin se pitää olla kun penskana oli nessit ja snessit.

Tuskinpa olisi ostanut. Nyt menee kaupaksi, koska paketissa lukee Nintendo, koska Zeldalla, Mariolla ja muilla vastaavilla on kuitenkin kohtuullisen iso fanikunta ympäri maailman. Jos Sony olisi tehnyt samanlaisen laitteen, olisi sekin myynyt, koska Sonylla on kuitenkin iso kasa erittäin laadukkaita studioita tekemässä pelejä. Vastaavasti jos Switchin olisi tehnyt ja julkaissut vaikka...No Huawei(nykäisin sattumanvaraisen firman päästäni), jolla ei ole omaa pelituotantoa tai omia studioita tekemään pelejä, myyntimäärä olisi varmasti ollut paljon pienempi.

Switchiä ostetaan puhtaasti siksi, että osan ihmisistä on pakko päästä pelaamaan Zeldaa ja Mariota...
 
Vastaus: Nintendo Switch

Jippii, huomenna saan Switchin, jos Posti ehtii ulkoiluttaa mummoja ja siivota lumet etuovilta. :rolleyes: Ainakaan nurmikko ei oo vielä ehtinyt kasvaa Suomen talvessa.. On myös mahdollista, että joku nyt lajittelee Switchin Kiinaan ja saan sen vasta viikkojen päästä.. Mutta, eiköhän se Switch tule huomenna.. :cool: Näin minä toivon.

Harmi, kun on arki, niin ei ehdi pelata 24/7. Joka tapauksessa Switch on sellainen mitä olen toivonut jo kauan, se on hyvä käsikonsoli ja toimii loistavana pöytäkonsolina. Hieno aloitus uudelle konsolisukupolvelle. Kyllä tuo Switch näyttää päihittävän Pleikan ja Xboksin, ei ehkä tehoissa, mutta erilaisuudella. Mobiililaitteet ovat olleet käytännön kannalta parempia kuin kotikonsolit, sillä niitä voi kantaa missä tahansa, milloin vain, mutta mobiililaitteilla ei voi pelata konsolitason pelejä. Nyt se on mahdollisti, pelaa käsikonsolina ja kotikonsolina, mahtava hydridi.

Tämän vuoden pelisaldo näyttää oikein hyvältä. Zelda on jättimenestys, Mario Kart 8 toukokuussa Switchille, ARMS, Super Mario Odyssey ja mitä muita niitä pelejä niitä olikaan. Muistaakseni tämän vuoden pelilistasta löytyi monta hyvää peliä Switchille, eli.. :rolleyes:
 
Vastaus: Nintendo Switch

Tuskinpa olisi ostanut. Nyt menee kaupaksi, koska paketissa lukee Nintendo, koska Zeldalla, Mariolla ja muilla vastaavilla on kuitenkin kohtuullisen iso fanikunta ympäri maailman. Jos Sony olisi tehnyt samanlaisen laitteen, olisi sekin myynyt, koska Sonylla on kuitenkin iso kasa erittäin laadukkaita studioita tekemässä pelejä. Vastaavasti jos Switchin olisi tehnyt ja julkaissut vaikka...No Huawei(nykäisin sattumanvaraisen firman päästäni), jolla ei ole omaa pelituotantoa tai omia studioita tekemään pelejä, myyntimäärä olisi varmasti ollut paljon pienempi.

Switchiä ostetaan puhtaasti siksi, että osan ihmisistä on pakko päästä pelaamaan Zeldaa ja Mariota...

Ostin Switchin yksinoikeuksien takia ja samalla ostan myös muiden valmistajien pelejä, nyt kun on mahdollisuus pelata videopelejä käsikonsolina ja pöytäkonsolina. Esimerkiksi Fifa 18 voi olla oikein hyvä peli Switchille, niin kuin Rocket League ja Minecraft.
Jos Sony olisi tehnyt samanlaisen laitteen olisin ostanut sen. Jos Microsoft olisi tehnyt samanlaisen konsolin olisin ostanut senkin. Hydridikonsoli on loistava myyntivaltti.
:rolleyes: Haloa, Forzaa ja Gears Of Waria pelaisin mieluusti käsikonsolilla.
 
Muutan hieman mielipidettäni tabletop moodista. Sanoin ettei sillä tee mitään.
Tänään kuitenkin koko perhe pelattiin laite olohuoneen pöydällä ja koko nelihenkinen perhe tanssi Just Dancea. Ruudulta näki todella hyvin kaikki pelaajat mitä pitää tehdä. Ei pienintäkään ongelmaa. Oli todella hauskaa ja varmaan jatkossakin pelataan nimenomaan näin. Eli siellä missä on tilaa!

Lisäksi koitin vaimon kanssa 1-2 Switchiä lisää ja tälläkertaa ns lautapelinä. Heti kun tuli kilpailuelementti mukaan, oli peli huomattavasti hauskempaa, vaikka yksittäinen peli ei välttämättä huippua ollutkaan. Pari kaljaa alle ja iso porukka, niin kyllä tuosta iloa syntyy.

Edit: mutta mikä hauskinta, niin mun kuudesta pelistä 5v poika haluaa pelata vain Zeldaa...kertooko se jotain pelin laadusta? :)
 
Vastaus: Nintendo Switch

Tuskinpa olisi ostanut. Nyt menee kaupaksi, koska paketissa lukee Nintendo, koska Zeldalla, Mariolla ja muilla vastaavilla on kuitenkin kohtuullisen iso fanikunta ympäri maailman. Jos Sony olisi tehnyt samanlaisen laitteen, olisi sekin myynyt, koska Sonylla on kuitenkin iso kasa erittäin laadukkaita studioita tekemässä pelejä. Vastaavasti jos Switchin olisi tehnyt ja julkaissut vaikka...No Huawei(nykäisin sattumanvaraisen firman päästäni), jolla ei ole omaa pelituotantoa tai omia studioita tekemään pelejä, myyntimäärä olisi varmasti ollut paljon pienempi.

Switchiä ostetaan puhtaasti siksi, että osan ihmisistä on pakko päästä pelaamaan Zeldaa ja Mariota...

Zeldan varassahan tämä julkasu ainakin on. Sen takia itekki ostan konsolin. Myyn pois sitten jos ei ala tuleen muuta mielenkiintoista pelattavaa.
 
Pelattiin tabletop moodissa noin 50min Just Dance 2017:sta neljällä ohjaimella. Sen jälkeen 20min Bombermania kahdella ohjaimella ja sen jälkeen poika pelaili vielä Zeldaa noin 30min gripillä. Kokoajan siis tabletopissa.

Akunvaraus nyt 72%. Eli ei selkeästi Just Dancen ja Bombermanin tapainen peli vie tehoja alkuunkaan Zeldan veroisesti. Jos kerran Zeldalle luvattiin 2,5h akunkesto.

Edit: volume oli täysillä Just Dancessa ja näytönkirkkaus kokoajan noin 3/4.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Jotenkin menee mielestäni samaan kategoriaan kuin pakokauhu siitä ohjainviasta jossa yhteys katkeilee. Yritin tuossa eilen pitkin asuntoani saada vikaa esiin. Minä itse, vaimo eikä koirakaan saanut signaalia katkeamaan vaikka yritys oli kova.

Luulisi että noita naarmuuntumisia olisi muuallakin taphtunut mikäli on ihan oikea vika? Ettei joku nyt vaan olisi tiputtanut laitetta ja päättänyt pistää asiaa Nintendon viaksi :)
 
Vastaus: Nintendo Switch

Lisää älyttömiä suunnitteluratkaisuja Nintendolta: Pelitallennukset ovat konsolikohtaisia. Tallennuksista ei pysty tekemään varmistuskopioita. Tallentaa voi vain konsolin sisäiseen tallennustilaan. Jos tila täyttyy, tallentaminen ei onnistu ennen kuin poistaa vanhoja tallennuksia.

http://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_id/22289/p/897
Eihän tuossa ole mitään järkeä. Koska nettipelaaminen on vedetty maksumuurin taakse, niin miksei tähän voitu sisällyttää pilvitallennus ominaisuutta?

Jälleen kerran saadaan konkreettinen todiste, että Switch on hätäisesti parsittu kasaan & pistetty ulos markkinoille. Tämän rinnalla PS4 ja Xbox One olivat viimeisen päälle valmiita tuotteita julkaisun aikaan.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Lisää älyttömiä suunnitteluratkaisuja Nintendolta: Pelitallennukset ovat konsolikohtaisia. Tallennuksista ei pysty tekemään varmistuskopioita. Tallentaa voi vain konsolin sisäiseen tallennustilaan. Jos tila täyttyy, tallentaminen ei onnistu ennen kuin poistaa vanhoja tallennuksia.



http://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_id/22289/p/897


Uskoisin että tähän saadaan kyllä korjaus tulevissa päivityksissä tai kun Nintendo Network palvelu saadaan oikeasti toimintaan. Turha tässä nyt on tehdä joka ongelmasta isoa numeroa.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Eikös Wiissä ollut siten että Twilight Princessin savessa ollutta aukkoa hyödyntämällä pääsi pelaamaan piraattipelejä? Nintendolle vissiin tullut trauma tuosta.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Vasen Joycon pätkii täällä erittäin paljon, jos se on näytössä kiinni. Muuten ei ongelmia ole ollut yhteydessä. Mitenkäs muilla?
 
Vastaus: Nintendo Switch

Vasen Joycon pätkii täällä erittäin paljon, jos se on näytössä kiinni. Muuten ei ongelmia ole ollut yhteydessä. Mitenkäs muilla?

Tänään tuota juuri koittelin sekä punaisilla, että sinisillä ohjaimilla ja en saanut katkeamaan kertaakaan. En vaikka oli tiiliseinää välissä ja sähkölaitteita kämppä täynnä.

Veikkaankin puhdasta bugia noiden aiheuttajaksi, joka ilmenee vain jollain.
 
Ylös Bottom