Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch

Itse olen pelannut Switchillä 99 prosenttisesti television kautta. En edes muista koska viimeksi olen käsikonsoli ominaisuutta käyttänyt. Eli juu, ei ole itselläni mitään tarvetta päivittää tähän.
Minulla taas päinvastoin ja en siltikään näe syytä päivittää. Tehokkaammat sisuskalut näiden muiden uudistuksien lisäksi olisi ollut syy.
 
Ninska kyllä osaa tämän loppuun asti lypsämisen joka osa-alueella. Nintendoa ei kiinnosta hevonvittuukaan kaikkien tiedossa olevat driftaus ongelmat koskien joyconeja, vaan pusketaan samaa ongelmakapulaa vähän paremmalla näytöllä, kyllä ihmiset ostaa.

Pettymys, mutta ei itelle ollut enää mikään yllätys, itse hautasin odotukset tehokkaammasta Switchin saamisesta tämän vuoden puolella Zelda BOTW 2:en myötä, jota lupailtiin 2022. Kyllähän se Switch pro/ Switch 2 pistetään markkinoille vasta sitten kun tarjolla on niin ison luokan AAA, että Nintendo voi vakuuttaa pelikokemuksen olevan "uudenlainen" uudella konsolilla koettuna.
 
Kaikki mainitut uudistukset on hyviä. Eritoten isompi OLED näyttö, mutta ehkä se tärkein uudistus jäi kuitenkin uupumaan. Kyllä tähän samaan rakoon olisi voinut päivittää sisuskaluja vähän tehokkaampiin, niin että saataisiin tällä hetkellä ainakin osa hieman takkuavista peleistä pyörimään sulavammin.

Ehkä sieltä tulee vielä myöhemmin Super Oled Switch Pro, joka parantaa kaikkia uusia ja vanhoja pelejä.
 
Tuhnu tuli. Nyt täytyy oikeasti toivoa, ettei Switchi ole elinkaarensa puolessa välissä vaan Switch 2 ilmestyy 2:den vuoden päästä. Sisuksissaan 8x kertaa enemmän tehoa kuin alkuperäisessä ja siihen päälle vielä DLSS 2.0 tai uudempi vastaava, jolloin päästään alkuperäiseen malliin verrattuna reilusti yli kymmenkertaisiin tehoihin.
 
Mulle ihan mieluinen uudistus ja enköhän osta tuon julkaisupäivänä. Tämän hetkinen Switch on launch-switch eli päivitys uudempaan olisi kiva jo akunkeston kannaltakin, kun se ei näissä launch-switcheissä erityisen hyvä ole. Mietin jo aiemmin siihen v2 switchiin päivittämistä pelkän akunkeston vuoksi, mutta jätin kuitenkin väliin. Pidän myös tuosta värimaailmasta tässä oled versiossa. Tulee sopimaan paljon nykyistä paremmin ps5:n kaveriksi tuossa tv-tasolla ;)

Mä pelailen ehkä noin 50-50 telakalla/käsikonsolina. Kesäisin varsinkin käsikonsolipuoli jyrää, kun Switchin voi napata parvekkeelle kaveriksi (ja tietty helposti mukaan myös kesälomamatkoille).
 
Äh, olen odotellut jo pidempään tätä Switchin paranneltua versiota ja nyt sitten paljastuukin, että ne ominaisuudet joihin parannusta tulee ovat siellä päässä (kannettava) joka ei minua niin kovasti kiinnosta. Noh, toivottavasti saadaan vähän potkua vanhan mallin hinnoitteluun.
 
Mulle tuli ainakin helpotuksena, ettei tullut mitään ilmoitusta että Super Mario Odyssey 2, vain OLED Switchillä. Olen ollut etukäteen harmissaan Switch Pro uutisoinnista enkä ole viitsinyt seurata uutisointia.
 
Mulle tuli ainakin helpotuksena, ettei tullut mitään ilmoitusta että Super Mario Odyssey 2, vain OLED Switchillä. Olen ollut etukäteen harmissaan Switch Pro uutisoinnista enkä ole viitsinyt seurata uutisointia.
En usko että näin olisi tapahtunut missään tapauksessa. Jos sieltä olisi tullut tehokkaampi malli, niin eiköhän se olisi toiminut samaan tapaan kuin Xbox One X ja PS4 Pro. Eli kaikki pelit toimivat jatkossakin heikompitehoisella laitteella, mutta tehokkaammalla ne pyörisivät paremmin.
 
Jos sieltä olisi tullut tehokkaampi malli, niin eiköhän se olisi toiminut samaan tapaan kuin Xbox One X ja PS4 Pro.

Nintendo on toki valinnut toisin 3DS:n kanssa, joten kyllä tuo huoli ihan sinänsä relevantti oli juuri Nintendon oman aikaisemman tekemisen kautta.

Itsekin oletin tehokkaamman konsolin tulevan nyt, mutta jotenkin ehkä sitten kuitenkin hyvä näin. Pari vuotta eteenpäin ja Switch II tulee sitten suoraan ja tekee selvän harppauksen? Nähtäväksi jää. Nyt sitten voi hyvin mielin katsella vanhaakin rautaa, kun Oledin uudet ominaisuudet jäivät kosmeettisiksi ja kaikki pelit tosiaan jatkossakin toimivat.
 
Nintendo on toki valinnut toisin 3DS:n kanssa, joten kyllä tuo huoli ihan sinänsä relevantti oli juuri Nintendon oman aikaisemman tekemisen kautta.
Huoli on olemassa, mutta alkuperäisen 3DS:n ongelma oli, ettei siinä ollut oikeaa analogitattia, eikä neljää olkanappia. Kun tällaiset uudet napit lisätään, niin mielestäni se muuttaa tilannetta merkittävästi. Laitteessa on enemmän ihan kouriin tuntuvia toimintoja. Ja näin ollen myös pelejä voidaan suunnitella hyödyntämään näitä nappeja. Mikä taas tekee peleistä hankalia pelata vanhemmalla 3DS:llä.

Kyllähän sinne prosessoriin taisi tehojakin tulla lisää, mutta jos nyt kuvitellaan, että Switch Pro olisi pitäytynyt samassa näppäinlayoutissa alkuperäisen Switchin kanssa, niin muutos ei olisi ollut niin radikaali.
 
Erikoinen veto, odotin kyllä jotain switch pro tyylistä. Toisaalta omalla kohdalla osu hyvin kun tovi sitten vasta hommasin Switchin niin samalla laitteella pärjääkin vielä ilmeisen pitkään, myös tulevan Zeldan.
 
Launchi Switchin omistavana ja arviolta 50% handheld modella pelaavana tulee kyllä hommattua näilläkin ominaisuuksilla. Vanhalla laitteella on tullut pelattua paljon ja laite saa yhä paljon peliaikaa. Pitää vielä miettiä vaihdanko tuohon vanhaan laitteiseen akun ja myyn ,vai teenkö siitä taas yhden homebrew masiinan :D
 
Jokohan tätä pian pääsee varaamaan? Ostan välittömästi tämän parannetun mallin, kun alkuperäistä ei ole tullut hankittua.
Onko akun kestossa tapahtunut muutosta?
Varmaan tällä tulee pelattua enemmän, kun PS5:lla joka on lähinnä kerännyt pölyä hyllyssä.
 
Jokohan tätä pian pääsee varaamaan? Ostan välittömästi tämän parannetun mallin, kun alkuperäistä ei ole tullut hankittua.
Onko akun kestossa tapahtunut muutosta?
Varmaan tällä tulee pelattua enemmän, kun PS5:lla joka on lähinnä kerännyt pölyä hyllyssä.

Akunkesto on parempi jos alkuperäiseen Switchiin vertaa. V2 versioon tuli jo energiatehokkaampi prosessori, jota tässä uudessa OLED versiossakin käytetään.
 
Launchi Switchin omistavana ja arviolta 50% handheld modella pelaavana tulee kyllä hommattua näilläkin ominaisuuksilla. Vanhalla laitteella on tullut pelattua paljon ja laite saa yhä paljon peliaikaa. Pitää vielä miettiä vaihdanko tuohon vanhaan laitteiseen akun ja myyn ,vai teenkö siitä taas yhden homebrew masiinan :D
Mulla sama pohdinta tuon vanhan Switchin kanssa. En ole ennemmin näitä homebrew juttuja harrastellut, mutta vähän ehkä tuon kanssa houkuttelisi… tuskin näistä homebrewattavista switcheistä Suomen secondhand markkinoilla paljoa saa vaikka maailmalla ovatkin kysyttyä kamaa?
 
Sanoin jo joskus aikoja sitten tässä topikissa, että olisin jotenkin ollut yllättynyt jos Nintendo olisi lähtemässä Switchin elinkaaren aikana PS4 Pro -tyyppiseen ratkaisuun, jolloin sain kyllä ihan hyvin vastaukseksi sen, että käsikonsolipuolella Iso-N on tällaista harrastanut.
Mutta en siis yllättynyt tästä ja olen ihan ok tämän kanssa. Jos joku 4K-päivitysversio olisi tullut niin kai mä sen olisin ostanut, jotta pääsisin pelaamaan parhaalla mahdollisella tavalla uutta Zeldaa, mutta lähtökohtaisesti ei haittaa että selviää taas pienen hetkeen eteenpäin ilman uusia elektroniikkahankitoja.
Julkaisuikkunan Switch löytyy ja selvä enemmistö pelaamisesta tapahtuu TV:n kautta, joten ei mitään syytä päivittää tähän versioon.
 
Sanoin jo joskus aikoja sitten tässä topikissa, että olisin jotenkin ollut yllättynyt jos Nintendo olisi lähtemässä Switchin elinkaaren aikana PS4 Pro -tyyppiseen ratkaisuun, jolloin sain kyllä ihan hyvin vastaukseksi sen, että käsikonsolipuolella Iso-N on tällaista harrastanut.
Mutta en siis yllättynyt tästä ja olen ihan ok tämän kanssa. Jos joku 4K-päivitysversio olisi tullut niin kai mä sen olisin ostanut, jotta pääsisin pelaamaan parhaalla mahdollisella tavalla uutta Zeldaa, mutta lähtökohtaisesti ei haittaa että selviää taas pienen hetkeen eteenpäin ilman uusia elektroniikkahankitoja.
Julkaisuikkunan Switch löytyy ja selvä enemmistö pelaamisesta tapahtuu TV:n kautta, joten ei mitään syytä päivittää tähän versioon.
Eikai mikään estä Pron tekemistä vaikka tämä onkin tulossa? Tyyliin ensi vuonna voi hyvinkin tulla tuollainen PS4 Pro tyyppinen ratkaisukin ulos.
 
Eikai mikään estä Pron tekemistä vaikka tämä onkin tulossa? Tyyliin ensi vuonna voi hyvinkin tulla tuollainen PS4 Pro tyyppinen ratkaisukin ulos.
Ei toki estäkään ja kaiken tämän makustelun (vaiko vain ilmastonlämpenemisen?) myötä aivoni ovat jo hiukan lämmenneet ajatukselle, että sieltä vielä tulee joku "paranneltu Switch" ennen seuraavaa selkeää uutta konsolia. Vaikka Nintendo ei siis näitä olekaan ennen harrastanut.
En silti vieläkään löisi vetoa tämän asian puolesta :D

Koska en ole oikeastaan ikinä ollut siitä konsoleiden rautapuolesta niin kiinnostunut, niin en ihan tarkalleen ottaen tiedä mikä olisi se jonkinlaisen Switch Pron "sweet spot" jota lähdettäisiin hakemaan. Siis se, että saataisiin selkeästi lisää tehoja ulos, mutta pelien pitäisi pyöriä yhä myös alkuperäisellä Switchillä, joka on kuitenkin aika antiikkista rautaa (ja tämä "antiikkisuus" ei siis ole haitannut meidän taloudessa juuri yhtään, PS4 Prolla on pelattu huomattavasti vähemmän ja uusimmat konsolit saavat vielä mennä meitä kiireisemmille :cool:).
Mutta varmasti tästäkin on joku järkeviä laskelmia tehnyt, jos vain jaksaisi perehtyä.
 
Sanoin jo joskus aikoja sitten tässä topikissa, että olisin jotenkin ollut yllättynyt jos Nintendo olisi lähtemässä Switchin elinkaaren aikana PS4 Pro -tyyppiseen ratkaisuun, jolloin sain kyllä ihan hyvin vastaukseksi sen, että käsikonsolipuolella Iso-N on tällaista harrastanut.
Mutta en siis yllättynyt tästä ja olen ihan ok tämän kanssa. Jos joku 4K-päivitysversio olisi tullut niin kai mä sen olisin ostanut, jotta pääsisin pelaamaan parhaalla mahdollisella tavalla uutta Zeldaa, mutta lähtökohtaisesti ei haittaa että selviää taas pienen hetkeen eteenpäin ilman uusia elektroniikkahankitoja.
Julkaisuikkunan Switch löytyy ja selvä enemmistö pelaamisesta tapahtuu TV:n kautta, joten ei mitään syytä päivittää tähän versioon.

Mä oon miettinyt, että mistä ne Switch Pro-huhut oikein sai alkunsa. Nintendo ei käsittääkseni ole sanonut sanallakaan, että tuollainen olisi ikinä tulossa. Silti tuosta on jo varmaan vuoden sisällä huhuiltu joka paikassa. Varsinkin Nintendo Life uutisoi tuosta varmaan joka viikko. Ja nyt kaikki ovat yllättyneitä ja pettyneitä kun mitään proota ei ole tulossa.
 
Mä oon miettinyt, että mistä ne Switch Pro-huhut oikein sai alkunsa. Nintendo ei käsittääkseni ole sanonut sanallakaan, että tuollainen olisi ikinä tulossa. Silti tuosta on jo varmaan vuoden sisällä huhuiltu joka paikassa. Varsinkin Nintendo Life uutisoi tuosta varmaan joka viikko. Ja nyt kaikki ovat yllättyneitä ja pettyneitä kun mitään proota ei ole tulossa.
Eikai mitkään peliaiheiset huhut yleensä suoraan valmistajalta tule. Eihän se siinä vaiheessa enää mikään huhu edes olisi.
 
Ylös Bottom