Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switchin tulevat pelit (huhut, uutiset)

Mahtuisihan tuohon vielä muutama ylläri. Huhutut remasterit Metroid Primestä ja Zeldoista kelpaisi kanssa. Saisi lopettaa kaikki muut harrastukset tälle syksyä tuossa vaiheessa.

Niin ja eikös ekasta Primestä ole ihan remakea huhuiltu. Se jos tulee vielä loppuvuodesta niin kusen hunajaa.
 


Siitä! release date reveal trailer :), tämäkin iloinen yllätys, että tämäkin tulee näin pian :), vaikuttaa kyllä hemmetin hyvältä :)


Tämäkö se nyt oli sitten se, joka katkaisi Switchittömän kamelin selän. Molemmat aikaisemmat Bayonetat kuuluvat omiin suosikkeihin, joten toiveet ja toisaalta odotukset ovat korkealla tämänkin osalta. Ei kai se auta kuin perustaa OF-tili Switch-varojen keräämistä varten.
 
Komea oli bayon traileri ja ainoa asia josta en tykännyt oli Violan sininen huulipuna joka ei sovi sille sitten ollenkaan.
Bayo taas näytti paremmalta kuin koskaan.
Tässä on myös valinta sille kuinka paljon haluaa nähdä paljasta pintaa.

 
Huomenna julkaistava Live A Live kerää hyviä arvosanoja, MetaCriticillä 31 arvostelua ja keskiarvo 82:


Huikea pelivuosi menossa Switchillä, ei voi muuta sanoa. Pistäisin Verkkokaupasta tilaukseen 46,99€ hintaan, jos muoveissa olevien Switch-pelien backlog ei jo muutenkin lähestyisi kaksinumeroisia.
 
Huomenna julkaistava Live A Live kerää hyviä arvosanoja, MetaCriticillä 31 arvostelua ja keskiarvo 82:


Huikea pelivuosi menossa Switchillä, ei voi muuta sanoa. Pistäisin Verkkokaupasta tilaukseen 46,99€ hintaan, jos muoveissa olevien Switch-pelien backlog ei jo muutenkin lähestyisi kaksinumeroisia.
Tämä Octopath Travelerin esittelemä 2D-HD pikseligraafinen tyyli uppoa meikäläiseen ihan täysillä.

Mutta täytyy kompata myös tuota jäätävää backlogin määrää. Ehkä ei ole järkeä ostaa täysihintaisena peliä hyllyyn odottamaan. Varmaan tosin ostan heti kun on vähänkin alennuksessa. :D
 
Huomenna julkaistava Live A Live kerää hyviä arvosanoja, MetaCriticillä 31 arvostelua ja keskiarvo 82:


Huikea pelivuosi menossa Switchillä, ei voi muuta sanoa. Pistäisin Verkkokaupasta tilaukseen 46,99€ hintaan, jos muoveissa olevien Switch-pelien backlog ei jo muutenkin lähestyisi kaksinumeroisia.
Itse en Switchin pelivuodesta osaa mieltää sen olevan huikea. Ainakaan vielä ei siltä tunnu. Toki sinänsä uusin Kirby (oli kyllä itselleni aika kova pettymys surkeasti toteutetun co-opin takia), Xenoblade Chronicles 3, Splatoon 3 ja Bayonetta 3, ovat ihan ok kokonaisuus pelivuodelle, mutta en kyllä vielä tuolla määrällä vähän isompia pelejä pysty ainakaan itse ajattelemaan pelivuotta huikeana. Toki johtunee osittain siitä, etten yhden yhtäkään porttia sitten osta Switchille, vaan pelaan multiplatterit aina boxilla tai pleikkarilla. Xenoblade Chronicles 3:ea sekä Splatoon 3:ea (erityisesti tätä) myönnän kyllä odottavani varsin innoissani, mutta Kirby oli pettymys, eikä Bayonettakaan mitenkään erityisesti innosta, vaikka varmaankin senkin silti jossain vaiheessa hankin.
 
Viimeksi muokattu:
Itse en Switchin pelivuodesta osaa mieltää sen olevan huikea. Ainakaan vielä ei siltä tunnu. Toki sinänsä uusin Kirby (oli kyllä itselleni aika kova pettymys surkeasti toteutetun co-opin takia), Xenoblade Chronicles 3, Splatoon 3 ja Bayonetta 3, ovat ihan ok kokonaisuus pelivuodelle, mutta en kyllä vielä tuolla määrällä vähän isompia pelejä pysty ainakaan itse ajattelemaan pelivuotta huikeana.

No minulle kiinnostavaa materiaalia tälle vuodelle on ainakin:

Triangle Strategy
Live A Live
Kirby and the Forgotten Land
Pokemon Legends: Arceus
Pokemon Scarlet & Violet
Xenoblade Chronicles 3
Fire Emblem Warriors: Three Hopes
Mario + Rabbids Sparks of Hope
Bayonetta 3
Advance Wars 1+2: Re-boot Camp

Ja varmasti jotain unohtuikin ja/tai pääsee yllättämään vielä. Joka tapauksessa kymmenisen mielenkiintoista yksinoikeutta on mielestäni ihan kova vuosi Switchille ja kehtaan omaan pelimakuuni peilaten kutsua tätä mahdollisesti huikeaksi vuodeksi.
 
No minulle kiinnostavaa materiaalia tälle vuodelle on ainakin:

Triangle Strategy
Live A Live
Kirby and the Forgotten Land
Pokemon Legends: Arceus
Pokemon Scarlet & Violet
Xenoblade Chronicles 3
Fire Emblem Warriors: Three Hopes
Mario + Rabbids Sparks of Hope
Bayonetta 3
Advance Wars 1+2: Re-boot Camp

Ja varmasti jotain unohtuikin ja/tai pääsee yllättämään vielä. Joka tapauksessa kymmenisen mielenkiintoista yksinoikeutta on mielestäni ihan kova vuosi Switchille ja kehtaan omaan pelimakuuni peilaten kutsua tätä mahdollisesti huikeaksi vuodeksi.
Tämä on yksi parhaista Nintendon vuosista mitä muistan. Käsittämätön määrä yksinoikeussisältöä. Monet vieläpä isoja pelejä ja tunnettuja sarjoja. Jo julkaistuista voisi vielä mainita Rune Factory 5:n, Mario Strikersin ja Chocobo GP:n. Ja vielä jo mainittujen lisäksi on tulossa ainakin Splatoon 3, Harvestella ja Sports Story.

Ei sinällään ihme, että Nintendo Switch on mennyt tänäkin vuonna kaupaksi niin hyvin, kun pelejä pusketaan tätä tahtia pihalle.
 
Niin tämä Live a Live taitaa olla remake, näköjään alkuperäistä ei ole taidettu Japanin ulkopuolella nähdäkään. Kieltämättä tuo "2D-HD"-grafiikka iskee suoraan nostalgiasuoneen täälläkin. Päiväunelmissa näen Suikodenin osat 1 ja 2 vastaavalla grafiikalla käsiteltynä (ja tietenkin originaalit valittavissa), mutta ne on tosiaan niitä unelmia sitten.
 
Niin tämä Live a Live taitaa olla remake, näköjään alkuperäistä ei ole taidettu Japanin ulkopuolella nähdäkään. Kieltämättä tuo "2D-HD"-grafiikka iskee suoraan nostalgiasuoneen täälläkin. Päiväunelmissa näen Suikodenin osat 1 ja 2 vastaavalla grafiikalla käsiteltynä (ja tietenkin originaalit valittavissa), mutta ne on tosiaan niitä unelmia sitten.
Joo, tekniseltä kantilta remake, mutta meille länsimaalaisille käytännössä täysin uusi peli. Alkuperäisen Super Nintendo version julkaisun aikaan elettiin vielä sitä aikaa kun pelien importtaaminen Japanista ei ollut ihan niin helppoa kuin nykyään. Ottamatta edes huomioon sitä, ettei pelistä taida löytyä englannin kielistä tekstitystä tai mitään.
 
Kyllä ainakin omaan silmään vaikuttaa aikamoisen kovalta vuodelta, etenkin koska melkein tyhjästä isketään Bayonetta ja Xenoblade tähän lähitulevaisuuteen. Sen lisäksi kyllä itse laskisin myös tuon Fire Emblem Warriors: Three Hopesin vuoden positiivissävytteisiin peleihin, koska onhan tuo nyt todella viihdyttävä peli. Kunnes. Nimikkeen arvio meni äsken julki:

 
No minulle kiinnostavaa materiaalia tälle vuodelle on ainakin:

Triangle Strategy
Live A Live
Kirby and the Forgotten Land
Pokemon Legends: Arceus
Pokemon Scarlet & Violet
Xenoblade Chronicles 3
Fire Emblem Warriors: Three Hopes
Mario + Rabbids Sparks of Hope
Bayonetta 3
Advance Wars 1+2: Re-boot Camp

Ja varmasti jotain unohtuikin ja/tai pääsee yllättämään vielä. Joka tapauksessa kymmenisen mielenkiintoista yksinoikeutta on mielestäni ihan kova vuosi Switchille ja kehtaan omaan pelimakuuni peilaten kutsua tätä mahdollisesti huikeaksi vuodeksi.
Aika pieniä nimikkeitä noista on suuri osa. Toki saavathan ne kiinnostaa, ei siinä mitään. Itselleni kuitenkin esim. Pokémon-pelien vuosirahas… öh, siis vuosipäivitykset menevät sarjaan kiinnostavuus nolla, eikä listaltasi muutenkaan itseäni kiinnosta erityisesti kuin Kirby (joka siis oli pahasti tyrityn co-opin takia isohko pettymys) ja Xenoblade Chronicles 3. Toki listaltasi jäi jopa kokonaan pois itselleni selvästi merkittävin Nintendo-peli tälle vuodelle, eli Splatoon 3.

Vähän liian monta noita RPG-strategiapelejä tuossa on minuun makuuni. Noissa kun tuo Nintendon tyyli ei oikein iske minulle niin hyvin kuin esim. tehokkaammilla konsoleille tarjolla olevat RPG-strategiapelit. Muutenkin tuo on genre, johon ainakin itselleni tulee varsin nopeasti ähky, joten noin moni sen kaltainen nimike ei siis kiinnosta, kun en tosiaan tuosta Nintendon tyylistä tehdä niitä ole mitenkään innoissani.

Itselleni on myöskin tälle vuodelle puutteena se, ettei tuossa ole oikein sellaisia todella isoja nimikkeitä juuri lainkaan. Metroidia tuntuvat panttaavan kovasti, eikä kunnon Mario-peliä ole nähty aikoihin. Itselleni tämä Nintendon tarjonta on siis tälle vuodelle varsin puolivillaista. Toki en minäkään nyt sitä sinänsä heikoksi voi kutsua, kun tosiaan Xenoblade Chronicles 3 sekä Splatoon 3 ovat vielä erittäin kiinnostavina tälle vuodelle tulossa. Siitäkin huolimatta vuoden Nintendo-anti jää väistämättä itselleni hieman kädenlämpöiseksi.
 
Aika pieniä nimikkeitä noista on suuri osa. Toki saavathan ne kiinnostaa, ei siinä mitään.

Miten pelistä tulee "iso"? Ja pitääkö innostua esimerkiksi Switch Sportista vain koska se myy?

Tuo lista on yksinkertaisesti ne pelit, jotka minua kiinnostaa vuoden 2022 osalta Switchillä. Todennäköisesti jokaiselle tulee 80+ keskiarvot Opencriticiin, joten tasalaatua on luvassa. Ja useimmat myyvät yli seitsemän numeroisia määriä, joten myyntiäkin tulee. Ja eiköhän yleisesti Switch ole jälleen tänäkin vuonna vuoden myydyin konsoli - enkä ihmettele yhtään.

Pokémon-pelien vuosirahas… öh, siis vuosipäivitykset menevät sarjaan kiinnostavuus nolla

En edes muista milloin olen viimeksi sarjaa pelannut, mutta jostain syystä tämä uusin vedos on herättänyt pitkästä aikaa mielenkiintoa.

Toki listaltasi jäi jopa kokonaan pois itselleni selvästi merkittävin Nintendo-peli tälle vuodelle, eli Splatoon 3.

Räiskintä ei tosiaan itselleni kolahda yleisesti (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta), vielä vähemmän Switch Litellä, joten siksipä tuo ei omalle listalle päätynyt.

Vähän liian monta noita RPG-strategiapelejä tuossa on minuun makuuni. Noissa kun tuo Nintendon tyyli ei oikein iske minulle niin hyvin kuin esim. tehokkaammilla konsoleille tarjolla olevat RPG-strategiapelit.

Switch tosiaan on JRPG-konsolina ylivoimainen ykkönen ja genre maistuu itselle oikein hyvin. Mutta makuja on monia, joten ei kai tästä sen enempää.

Metroidia tuntuvat panttaavan kovasti, eikä kunnon Mario-peliä ole nähty aikoihin.

Metroid Dread ilmestyi viime lokakuussa, joka on aivan erinomainen peli, joten en itse osaa vielä kaivata Metroidia. Itselleni muutenkin nimenomaan tuo 2D-muotoinen Metroid on sitä "aitoa Metroidia", ei Metroid Prime, joka varmaan sinulla on odotuksessa.

Ja koska hyppäsin vasta Metroid Dreadiä varten Switch-junaan, niin itselläni on pelaamatta edelleen mm. Breath of the Wild ja Super Mario Odyssey, joten olisi tässä kyllä näitä muille Isoja Pelejä pelaamatta jo ennestään, joten olisin ihan tyytyväinen, jos Switchin tarjonta ei olisi näin kovalla tasolla - omaan makuuni.
 
Miten pelistä tulee "iso"? Ja pitääkö innostua esimerkiksi Switch Sportista vain koska se myy?

Tuo lista on yksinkertaisesti ne pelit, jotka minua kiinnostaa vuoden 2022 osalta Switchillä. Todennäköisesti jokaiselle tulee 80+ keskiarvot Opencriticiin, joten tasalaatua on luvassa. Ja useimmat myyvät yli seitsemän numeroisia määriä, joten myyntiäkin tulee. Ja eiköhän yleisesti Switch ole jälleen tänäkin vuonna vuoden myydyin konsoli - enkä ihmettele yhtään.



En edes muista milloin olen viimeksi sarjaa pelannut, mutta jostain syystä tämä uusin vedos on herättänyt pitkästä aikaa mielenkiintoa.



Räiskintä ei tosiaan itselleni kolahda yleisesti (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta), vielä vähemmän Switch Litellä, joten siksipä tuo ei omalle listalle päätynyt.



Switch tosiaan on JRPG-konsolina ylivoimainen ykkönen ja genre maistuu itselle oikein hyvin. Mutta makuja on monia, joten ei kai tästä sen enempää.



Metroid Dread ilmestyi viime lokakuussa, joka on aivan erinomainen peli, joten en itse osaa vielä kaivata Metroidia. Itselleni muutenkin nimenomaan tuo 2D-muotoinen Metroid on sitä "aitoa Metroidia", ei Metroid Prime, joka varmaan sinulla on odotuksessa.

Ja koska hyppäsin vasta Metroid Dreadiä varten Switch-junaan, niin itselläni on pelaamatta edelleen mm. Breath of the Wild ja Super Mario Odyssey, joten olisi tässä kyllä näitä muille Isoja Pelejä pelaamatta jo ennestään, joten olisin ihan tyytyväinen, jos Switchin tarjonta ei olisi näin kovalla tasolla - omaan makuuni.
Tarkoitukseni ei toki ole missään tapauksessa väheksyä sinun näkemystäsi ja kokemustasi asiassa, joten pahoitteluni, jos sellainen mielikuva välittyi. Kunhan nyt halusin kuitenkin todeta, miten vuosi on vastaavasti näyttäytynyt minulle Switchin osalta.

Isot pelit ovat niitä, jotka ovat jotenkin isompien massojen kovasti odottamia. En nyt tuolta listalta ainakaan montaa sellaista löydä. Ja erityisesti odottaisin enemmän niitä Nintendon omia rakastettuja hahmoja kehiin vaikkapa Kirbyn tavoin. Sääli, että tuo Kirbyn viimeisin pilattiin surkealla co-op-toteutuksella. Voisi olla täydellinen co-op-peli, jos olisi vähänkään käytetty järkeä tuon co-op-pelaamisen toteutuksessa.

Tosiaankin Metroid Primea olen jo pitkään odotellut, ja pidän noin ylipäätään paljon enemmän täydessä kolmiulotteisessa maailmassa tapahtuvista peleistä kuin 2D-peleistä, jotka käyvät minulle lähinnä satunnaisista välipalapeleistä. Se on joka tapauksessa ollut minulle suuri pettymys, ettei uudesta Metroid Primestä ole mitään kuulunut, tai edes Switchille remasteroidusta Metroid Prime-trilogiasta, joka olisi niitä harvoja remastereja, joita todella kaipaisin.

En nyt sillä RPG-strategiapeli-kommentillani tarkoittanut sinänsä JRPG-pelejä, vaan nimenomaan noita vuoropohjaisia strategiaan pohjautuvia RPG-pelejä kuten Triangle Strategy, Fire Emblemit, Mario + Rabbids tai Advance Warit ovat. Tuon kaltaisista peleistä rakastin toki aikoinaan Final Fantasy Tacticsia, ja paria muutakin samankaltaista peliä on tullut pelattua. Niihin on kuitenkin itselleni aika nopeasti tullut kyllästyminen ja puutuminen, joten ainakaan montaa tuollaista en saman vuoden aikana jaksa pelata. Fire Emblemit eivät myöskään ole minua jostain syystä koukuttaneet ollenkaan, ja samoin on käynyt Mario + Rabbidsin osalta, joten kesken ovat nuo jääneet.

En tiedä oletko aiempia Splatooneja pelannut, mutta jos et ole, niin voisi kannattaa antaa niille ainakin mahdollisuus, vaikka et yleensä pitäisikään räiskintäpeleistä. Niissä kun on varsin omaperäisiä ja kekseliäitä kuvioita, enkä ainakaan itse pidä niitä mitenkään perinteisinä räiskintöinä, vaan enemmänkin sellaisina innovatiivisina tasoloikkien ja omaperäisen taistelun (ei välttämättä pelkkää räiskintääkään, vaan riippuu asevalinnoista) ja toiminnan yhdistelmänä.
 
Viimeksi muokattu:
Tein ketjun Live A Livelle.
 
Advance Wars 1+2: Re-boot Camp

Kiinnostaa ehdottomasti.
 
Tarkoitukseni ei toki ole missään tapauksessa väheksyä sinun näkemystäsi ja kokemustasi asiassa, joten pahoitteluni, jos sellainen mielikuva välittyi.

Ei mitään ja ymmärsin kyllä. Tässä asiassa ei kannata tietenkään ottaa "yhden totuuden" asennetta, kumpaakaan suuntaan. Minulle tämä tarjonta kuitenkin tosiaan osuu hyvin ja tuollaisen kymmenen hyvän tai erinomaisen pelin vuosi on poikkeuksellisen laadukas - juuri minun kannalta.

Isot pelit ovat niitä, jotka ovat jotenkin isompien massojen kovasti odottamia.

Tähän kategoriaan menee tältä vuodelta varmaankin sitten ainakin Pokemonit, Switch Sports, Bayonetta 3, Xenoblade Chronicles 3, Splatoon 3 ja mahdollisesti Kirby. Kyllä siinäkin jo on paljon, enemmän kuin peli per kvartaali.

Mutta niinhän se on, että sillä ei kuitenkaan henkilökohtaiseen fiilikseen ole niin paljon merkitystä, että mitä muut odottelee. Jos nämä tai muutkaan eivät innosta, niin ne eivät innosta, vaikka muut niistä kovin innoissaan olisivat.

En nyt sillä RPG-strategiapeli-kommentillani tarkoittanut sinänsä JRPG-pelejä, vaan nimenomaan noita vuoropohjaisia strategiaan pohjautuvia RPG-pelejä kuten Triangle Strategy, Fire Emblemit, Mario + Rabbids tai Advance Warit ovat.

Fire Emblem Warriors on nyt ainakin ihan muuta kuin nämä muut, eli on siis Warriors-spinoff puolen ARPG-versio Fire Emblemistä. Advance Wars ja oikeastaan myös Mario+Rabbids taas ovat ihan puhdasta strategiaa ja vain tosiaan Triangle Strategy on näistä tuollainen kuvailemasi SRPG.

En tiedä oletko aiempia Splatooneja pelannut, mutta jos et ole, niin voisi kannattaa antaa niille ainakin mahdollisuus, vaikka et yleensä pitäisikään räiskintäpeleistä.

Olen kertaalleen kokeillut ja ei silloin vaikuttanut ja vähän epäilyttää miten tuo taipuu Litelle muutenkaan.

Switchille on mennyttä ja tulevaa ostoslistalla parisenkymmentä peliä ennen tätäkin, mutta ei se kuitenkaan mahdottomuus ole tähänkin joskus alekorista tarttua. Ei kuitenkaan ole edes 2022 vuoden top10:ssä Switchille omilla listoilla.
 
Kyllähän tämä vuosi on kerrassaan upea Switchille. Ja tämän sanoo pelaaja, jolla ei ole minkäänlaista kiinnostusta Xenobladeen, Bayonettaan eikä Splatooniin.

Syy on Pokemon. Koskaan aiemmin ei ole samana vuonna tullut kahta näin laadukasta Pokemon-peliä. Pokemon Legends Arceus on huippu, ja Scarlet & Violetista on tulossa niin loistava, että oksat pois. Tulen olemaan 18.11. alkaen käytännössä kiinni Switchissä.

Kirby, Neon White ja Mario+Rabbids vain kohottavat vuoden tasoa entisestään.
 
Fa2PNJoWQAAfg_9

Eli siis torstaina kello 19.30 Suomen aikaa.
twit
 
Ylös Bottom