Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switchin tulevat pelit (huhut, uutiset)

Star Fox Zero porttaus Switchille on huhuiltu jonkin aika sitten, että joku pieni teaser saattaa näkyä tässä tai myöhemmin.
 
Hirveään aikaan tuo kyllä on näin Euroopan kannalta. Ei klo 1 yöllä muuten olisi paha, mutta kun seuraavana aamuna pitäisi olla töissä 7:50, niin koville tulee ottamaan. Pakko kuitenkin nousta tämä katsomaan. Ollaan sit seuraava päivä töissä zombina.
Omat odotukset ovat tasoa "Tämän joulun ykkösnimike meiltä on Skyward Sword HD HD Groose Edition Dance Mix", joten ihan sama katsoa sitten perjantaina aamulla.

Jos keskitytään tulevan talven peleihin, niin ei varmaan ihan hirveän montaa isoa nimikettä ilmoitella, mutta aina sitä voi yllättyä. Mutta tuskin.
 
Aijai hyvältä näyttää :), illan directiä ajattelen :), vai lieneekö vain sattumaa että yksi Xenobladen composereista twiittaa päivää ennen directiä :), jää nähtäväksi, mutta, Tuli sitten X remake/remaster tai Xenoblade XC 3 niin itselleni käy kumpi vain, molemista ollaan erittäin innoissaan, paras tietenki jos saataisiin molemmat :)


 
Vaikka sieltä julkistettaisiin jotain Xenoblade 3, näytettäisiin pelikuvaa Bayonettasta tai Metroidista. Tuskin jaksaisin innostua mistään 30 FPS 720p pelistä, Nintendon taritsee tuoda niiden mukana uusi konsoli ennenkuin itse aion nuo pelit kokea.
 
Nintendoltahan on kohta tulossa uusi Switch, jossa suurin parannus entiseen on OLED-näyttö. Joten tuskinpa heiltä on tulossa mitään selvästi tehokkaampaa konsolia ihan vähään aikaan.
 
Odotukset nollissa, mutta fantasioidaan nyt:
Pikmin 4 ilmoitus olisi aivan nannaa, olihan edellisen osan Switch-versio täydellä kaksinpelituella meidän talouden todellinen yllätyssuosikki.

Lisätietoa uudesta Zeldasta kiitos, mukaan lukien sen NIMI (huom. en haluaisi enää edes kutsua nimellä BoTW2).

Ja jos joku vanha Zelda pitäisi uudelleenlämmitellä pitää tehdä niin Majora's Mask kiitos, ainoa joka ei löydy multa alkuperäisenä hyllystä NES-versioita lukuunottamatta (jotka voi pelata Switchillä halutessaan).

Ai niin. Itse innostun 720p 30fps pelistä aivan helposti, jos se on silkkaa laatua.
 
Vaikka sieltä julkistettaisiin jotain Xenoblade 3, näytettäisiin pelikuvaa Bayonettasta tai Metroidista. Tuskin jaksaisin innostua mistään 30 FPS 720p pelistä, Nintendon taritsee tuoda niiden mukana uusi konsoli ennenkuin itse aion nuo pelit kokea.

Eiköhän tuo sinun kantasi 30fps-peleistä ole tullut jo kaikille selväksi. Alelaarin kautta menee jne. Tiedetään jo. Sitä tarvitse joka jumalan ketjuun erikseen kirjoittaa.
 
Omat odotukset ovat tasoa "Tämän joulun ykkösnimike meiltä on Skyward Sword HD HD Groose Edition Dance Mix", joten ihan sama katsoa sitten perjantaina aamulla.

Jos keskitytään tulevan talven peleihin, niin ei varmaan ihan hirveän montaa isoa nimikettä ilmoitella, mutta aina sitä voi yllättyä. Mutta tuskin.
Mä haluan katsoa directit aina välittömästi. Muuten youtube spoilaa mulle mahdolliset yllätyssisällöt, koska katson sen verran sieltä (Nintendo)pelaamiseen liittyviä videoja, että isoista yllätyksistä tulee heti etusivulle tarjolle niistä tubettajien tekemät videot. Haluan yllättyä itse directiä katsoessa enkä näiden tuben etusivulle tulevien videojen otsikoiden takia.

Nyt varmaan muuten julkaistaan myös viimeinen smash hahmo. En itse smashia ole pelannut, mutta mielenkiinnolla dlc-hahmojen julkaisuja olen seurannut ja arvaillut.
Veikkauksia, kuka on viimeinen lisäys. Sora? Master Chief? Crash? Spyro? Lara Croft? Joku Nintendon oma hahmo?
 
Viimeksi muokattu:
Mä haluan katsoa directit aina välittömästi. Muuten youtube spoilaa mulle mahdolliset yllätyssisällöt, koska katson sen verran sieltä (Nintendo)pelaamiseen liittyviä videoja, että isoista yllätyksistä tulee heti etusivulle tarjolle niistä tubettajien tekemät videot. Haluan yllättyä itse directiä katsoessa enkä näiden tuben etusivulle tulevien videojen otsikoiden takia.

Nyt varmaan muuten julkaistaan myös viimeinen smash hahmo. En itse smashia ole pelannut, mutta mielenkiinnolla dlc-hahmojen julkaisuja olen seurannut ja arvaillut.
Veikkauksia, kuka on viimeinen lisäys. Sora? Master Chief? Crash? Spyro? Lara Croft? Joku Nintendon oma hahmo?
Olisi kyllä hienoa saada jotain erityisen mielenkiintoista uutta pelattavaa Switchillekin. Viime aikoina on tosin tullut pelattua tokaluokkalaisen poikani kanssa varsin paljon Super Mario 3D Worldia, joka on kyllä edelleenkin loistava peli. Loppusuoralla ollaan jo, eli viimeinen maailma meneillään. Lisäksi on tullut annettua vielä kertaalleen BotW:ille mahdollisuus, joka on ehkä kannattanutkin, kun ainakin jonkun verran alkoi tällä kertaa koukuttumaankin, kun parina viikonloppuna tuli kumpanakin pelattua tuntikausia BotW:ia.

Edelleenkään en voi sietää aseiden nopeaa ja kokonaan hajoamista, mutta muutoin tuli varmaan nyt kuitenkin kiinnitettyä pelin vahvuuksiin entistä enemmän huomiota, kun maistui kuitenkin varsin hyvin tuosta itselleni isosta turnoffista huolimatta. Kymmeniä tunteja on jo joka tapauksessa takana, joten luultavasti mielipiteeni pelistä ei enää radikaalisti muutu. Ei ole edelleenkään minulle mestariteos, mutta uskoisin pelaavani sen kuitenkin loppuun asti. Hyvät puolet ovat kyllä todella hyviä pelissä.

Jos sieltä tulee jo uudesta BotW:ista tietoa, niin please myös tieto siitä, että olisi korjattavat aseet tai jotain vastaavaa. Auttaisi kyllä itseäni innostumaan pelistä ihan eri tavalla. Sinänsä eniten toivoisin Nintendolta Metroid Prime 4:ää tai sitten 1,2 ja 3:n sisältävän trilogian, joka olisi selkeästi paremmin remasteroitu kuin tuo aika kämäinen Mario collection oli. Toki täällä muiden toivomat pelitkin minulle kelpaisivat - hienoja pelejä kaikki.

Smash-hahmoksi voisi hyvinkin mahdollisia olla mielestäni Crash tai Spyro, ja olisivat varmasti hyviä hahmoja peliin. Master Chief ja Lara Croft olisivat kyllä varmasti myös hyviä hahmoja, mutta mahtaako kumpaakaan sentään kuitenkaan Smashiin tulla, kun heidän pelinsä eivät juurikaan ole Nintendoon profiloituneet? No, ei se kai kaikkien aikaisempien hahmojenkaan osalta ole tainnut välttämättä olla este kuitenkaan? Sorakin voisi olla hyvä hahmo, vaikkakin itselleni ehkä hieman värittömämpi hahmo noihin muihin mainitsemiisi nähden.

En nyt valitettavasti edes muista mitä kaikkia hahmoja Smashissa jo olikaan, joten jätän nyt ehdotukset listaamiesi vaihtoehtojen ulkopuolelta sanomatta, vaikka tietysti olisi valtavat määrät tuollaiseen peliin sopivia kiinnostavia hahmoja.
 
Viimeksi muokattu:
Kävin äsken laittamassa Youtuben direct videon kirjanmerkkeihin niin menen kirjanmerkin kautta huomenna suoraan videoon.
Itsellä tämä sama strategia. Aamulla kun herään, niin suoraan siihen videoon kulkematta Youtube-aloitusruudun kautta.

Yksi yöllä paljastettava peli on jo paljastunut, joten kannattaa sieltä tuubista ja Twitteristä ja netistä noin muutenkin pysyä poissa, mikäli ei halua sitä tietää.

Smashin DLC-settien viimeiset hahmot ovat olleet aiemmin vähän bläh, joten hirveitä odotuksia ei ole. Se ensimmäisen DLC-kokonaisuuden lopettanut Byleth oli semmottinen rimanalitus ettei pahemmasta tietoa. Kaikki edellä mainitut ihan potentiaalisia Lara Croftia lukuun ottamatta. Saisi luvan olla joku iso lopetus.
 
Joo eipä nyt oikein iskenyt directin sisältö mun pelimakuun. Kiinnostavin julkaisu oli uusi 3D Kirby, joka näytti lupaavalta. Switch onlineen lisätyt n64 ja sega pelitkään ei ihan mun toiveita ollut. Olisin ennemmin halunnut GameBoy Advancen pelien lisäyksen valikoimaan. Nuo N64 pelit on ollut tarjolla jo Wiin aikaan virtual consolille, niihin on aiemminkin päässyt käsiksi toisin kuin tuon Advancen peleihin.

Viimeinen Smashin julkaisu saa ihan oman directinsä ensi kuun puolella eli ei vielä selvinnyt sekään.
 
No, ei sieltä ihan pääpottia tullut, mutta olin kyllä toisaalta jo melkein unohtanut, että Splatoonit ovat olleet kyllä ehdottomia suosikkipelejäni Nintendolta, joten onhan tuo Splatoon 3 itselleni ainakin todella kova juttu. Bayonetta 3 kiinnostaa vain hieman ja on varmaankin jostain alesta sitten aikanaan ostettava. Eikä oikeastaan muita erityisen kiinnostavia uusia pelejä sitten ollutkaan. Nintendo Onlineen tuleva Expansion pack toki kiinnostaa, mutta mitään kovin suurta lisähintaa en tule silti sulattamaan. Toivottavasti vuosimaksussa pysytään edelleen, ja 10-20 euroa maksimissaan siihen lisää entisestä, niin silloin tuo voisi tulla otettua.
Joo eipä nyt oikein iskenyt directin sisältö mun pelimakuun. Kiinnostavin julkaisu oli uusi 3D Kirby, joka näytti lupaavalta. Switch onlineen lisätyt n64 ja sega pelitkään ei ihan mun toiveita ollut. Olisin ennemmin halunnut GameBoy Advancen pelien lisäyksen valikoimaan. Nuo N64 pelit on ollut tarjolla jo Wiin aikaan virtual consolille, niihin on aiemminkin päässyt käsiksi toisin kuin tuon Advancen peleihin.

Viimeinen Smashin julkaisu saa ihan oman directinsä ensi kuun puolella eli ei vielä selvinnyt sekään.
Eikun niin, olihan siellä tietysti tuo uusi Kirby, joka on kyllä erittäin kiinnostava itsellenikin Splatoon 3:n lisäksi.
 
Ensimmäinen 3-D Kirby, hienoa ja ensimmäinen traileri melkein valmiista Bayonetta 3:sta!! Jospa tämä olisi merkki siittä, että saataisiin muitakin vain 2-D olevia sarjoja vihdoinkin 3-D muotoon. Ensi vuosi näyttää kyllä kovalta jo nyt. BOTW 2, Bayonetta 3, Splatoon 3, Project Triangle, Monster Hunter RISEn iso DLC. EIkä tämän vuoden loppukaan nyt huonoa ole. Metroid Dread ja SMT V+N64 ja Genesis pelit onlineen sekä Animal Crosingin iso päivitys ja Hyryle warriorsin uusi tarina.

Nintendon kyllä kannattaisi minusta harkita myös kauempana julkaisuista olevien pelien näyttämistä edes vähän. Sillä niitä pitää kuitenkin olla reilusti tuotannossa ja hypeä tuo ei ainakaan vähentäsi.
 
Kirby oli justiinsa se, joka paljastui ennen aikojaan. Ihan mielenkiintoisen näköinen, mutta jännästi se mielenkiintoisin asia oli Mario-filmin näyttelijäkaarti. Onneksi ei käynyt mielessä valvoa.
 
Toimivat N64 ja Mega Drive ja parhaat noista ensimmäisistä peleistä löytyvät kotoa, joten ihan ekaan aaltoon ei tarvitse tuota Online-tilausta päivittää kalliimpaan. Mutta kunhan Majora's Mask ja Paper Mario pamahtavat palveluun vietän hetken N64-maailmassa noiden pelien kanssa, joita ei omasta kaapista löydy.

Pitääkin katsella miltä tuo uusi Kirby näyttää. Edit: Eipä herättänyt oikein mitään suurempia innostuksia, mutta katsotaan rauhassa mitä tuosta tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Bayonetta 3 saattaa jo olla itselleni sellainen peli, että sen vuoksi lähtee Switch mukaan kaupasta. Jos peli on samaa tasoa kahden ensimmäisen osan kanssa, ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin kaivaa kuvetta. Pitää nyt ensin katsoa, että ilmestyykö peli oikeasti koskaan ja että onko se yksinoikeus.
 
Omaan silmääni tämä oli ihan hyvä setti, monipuolisesti on pelejä tulossa ensi vuonnakin ja ihan potentiaalisia tärppejä siellä oli vielä tälle vuodelle myös.

Tälle vuodelle Metroid Dread on luonnollisesti ennakkotilattu, jonka lisäksi Advance Warsin uusiointia odotellaan innolla ja SMT V on seurannassa. Nyt myös sitten tälle vuodelle voisi harkita myös Switchin Knights of the Old Republicia ja Disco Elysiumia, jos nämä näyttävät ihan toimivalta versioilta ja aikaa olisi niin, että uutta pelattavaa jostain syystä tarvitsee.

Esimerkiksi Splatoon 3, Bayonetta 3, Kirby & Forgotten Lands ja uusi Zelda takaavat varmasti kovat pelimyynnit myös ensi vuodelle, mutta näiden isompien julkaisuiden ulkopuolelle jäävä, oma ykköseni tuolta ensi vuoden kattauksesta on Triangle Strategy. Joka tapauksessa, ensi vuosikin vaikuttaa oikein hyvältä.

Nintendon Online-tilauspalveluun olen odotellut lisää tarjontaa ja N64-pelit on toki se yksi parhaista vaihtoehdoista ja varmasti joku pitää myös siitä, että tuovat näihin onlinen mukaan. Sääli vaan, että nämä eivät tuohon nykyiseen pakettiin sisälly, vaan menevät expansion nimellä yhdessä Genesis/Mega Drive pelien kanssa. Seuraavaksi sitten GBA ja GameCube pelejä, kiitos, niin alkaa olemaan aika pätevä kokoelma kasassa.

Nintendon kyllä kannattaisi minusta harkita myös kauempana julkaisuista olevien pelien näyttämistä edes vähän. Sillä niitä pitää kuitenkin olla reilusti tuotannossa ja hypeä tuo ei ainakaan vähentäsi.

Tämähän on sinänsä ihan raikas tuulahdus, ettei Nintendo yleensä näytä pelejä, jotka on vuosien päässä, vaan tuollainen noin 24kk sisään julkaisu on ihan maksimi. Mielestäni ihan hyvä näin, ei ne muutaman sekunnin CGI-pätkät tai jopa vaan logon näyttämiset tuo aidosti mitään lisäarvoa, vaikka toki hypeä näin luodaankin muiden toimesta.

Ja jos sitten Nintendo onnistuu pitämään julkaisunsa salassa ja pistää merkittävän pelin julkaisun lähitulevaisuuteen, niin se on jotenkin erityisen hyvää hypeä, ainakin allekirjoittaneelle.
 
Pakko tunnustaa, että tunnistan itsekin kuulostavani ihan looppiin jääneelle CD:lle näiden kommenttieni kanssa, mutta kerronpa silti samat jargonit kuin aina.

Jostain syystä tieto Nintendo Directeistä saa vieläkin kihelmöimään ja sukkien kantapäät alkaa hakemaan uutta paikkaa jaloksissa, vaikka aina näistä jää lopulta vähän sellanen "njääh"- fiilis, mutta kun sieltä voisi tulla se jackpot, koska Nintendolla on niin kovia nimikkeitä omassa katalogissaan, että se pitää kerta toisensa jälkeen varpaillaan, vaikka minusta tuntuu, että Nintendon kehitys näiden isompien nimien osalta (Zelda, Mario, Kirby, XC, jne) on paljon hitaampaa kuin kilpailijoilla. Tai sitten kyse on juurikin tuosta mistä ylempänä puhuttiin, että Nintendo ei juurikaan hypettele kuin pelejä, joiden julkaisu on n. 1.5v päässä (poislukien Zelda botw 2). Joo toki näitä Wii porttauksia on mahtunut aimokasa näiltä isoimmilta nimiltäkin matkan varrelle, mutta suurin osa niistä on ollut aika heppoisia päivityksiä alkuperäisistä. Ja tämä mutuilu perustuu nyt perstuntumaan.

Ei ois ollut valvomisen väärti tämäkään Direct, eikä oikeestaan edes aamulla normaalia aikaisemmin heräämisen väärti, mutta muutama mielenkiintoinen nosto sentään löytyi:

Super Mario Odyssey jatko-os... tai siis Kirby and the Forgotten Land, oli ehdottomasti Directin helmi ja Kirby näyttää tekevän täysin saman minkä Mario edellä ja tuollainen Odysseyn kaltainen avoimen maailman seikkailu Kirbyn ominaisuuksilla vaikuttaa kyllä täydelliselle kombolle. Toivottavasti Kirbyn erilaisia taitoja on perinteiseen tapaan reilusti tarjolla, jolloin tässä on kyllä varmasti peli, joka nousee pakko-kokea-listalle Switchin osalta kaikille tasohyppelyn ystäville.

Nintendon Online N64- hässäkkä vaikutti ihan lupaavalle, oma pää ei kestä pelata noita pikselihelvettejä nykypäivän telkkarista enää, mutta kerran vihdoin ja viimein Zelda Ocarina Of Time tarjoutuu pelattavaksi, niin voisin käsimoodissa pelata lävitse, koska se on jäänyt kokematta. Sekä totta kai Yoshi's Storyn, joka oli yksi lapsuuden ehdottomia suosikkipelejäni.

Chocobo GP vaikutti ihan mielenkiintoiselle yhdistelmälle Mario Kartia ja CTR:ää, mutta ehkä FF formaattina on vähän tylsä konsepti huristeluun, ei tule sellanen fiilis, että "VAU OON AINA HALUNNUT PÄÄSTÄ SQUALILLA KARTING AUTON RATTIIN!", mutta silti odotukset korkeemmalla kuin perus Sonic hurjasteluihin, jotka on keskikertaista heikompia julkaisuja kerta toisensa jälkeen.

Directin ehdottomasti mielenkiintoisin osuus oli Mario Movie, etenkin kun puikoissa on Itse Ilkimys leffasarjan Illumination tiimi, tosin lafkan parhaat leffat on nimenomaan niitä, joissa pääosassa on ollut antisankari, joten toivotaan, että Mario leffa ei tule olemaan pelkkä fanituote elokuva, joka tehdään vain edistääkeen Toad pehmolelujen myyntiä. Kovan luokan casting kattaus äänirooleissa, mielenkiintoista nähdä Chris Pratt Mariona. Vaikea kuvitella etukäteen, että toimisi, mutta toisaalta Ryan Renoldsikin toimi Pikachun äänenä hetken totuttelun jälkeen.
 
Ei tuosta Directistä jäänyt muuta kuin Kirby & Forgotten Land mieleen. En ole aikaisemmin pelannut Kirby sarjan pelejä, mutta tämä varmasti antaa tutustua Kirbyyn ja muihin asioihin.
 
Ylös Bottom