Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

Vastaus: Nintendo Revolution

Tuli nintendo-europelta spostiin mainos. Onkos tuo nimi nyt sitten virallinen?

 
Vastaus: Nintendo Revolution

Cell sanoi:
Mistä tuollaista tietoa olet saanut?

Tokyo Game Shown sponsori tai joku vastaava teki kyselyn johon TGS:lla käyneet pelaajat vastasivat. Eihän tuo ole minun mielestäni mikään ihme, että TGS:lla XO kiinnosti enemmän, olihan se kuitenkin testattavissa normaalillekin yleisölle, kun taas Revolutionin ohjainta (siis sen paljastusta) eivät varmaa tavalliset tallaajat päässeet edes näkemään. Ainahan konkreettinen näyttö peleistä on parempi kuin pelkkä konseptivideo ja lupaukset uudenlaisesta pelaamisesta.

Tuli nintendo-europelta spostiin mainos. Onkos tuo nimi nyt sitten virallinen?

Revolution-sanalla voidaan vain viitata ihan pelaamisen vallankumoukseen yleisesti, eikä vain konsolin nimenä.

EDIT: Ja muuten, kosketusnäyttöä ei ole eikä tule Revolutionin ohjaimeen. Näin on Iwata ihan henkilökohtaisesti sanonut. Tuollainen kosketuspintakin on siis erittäin epätodennäköistä, eikä vähiten siitä syystä että ohjaimesta tulee ergonominen NES-kapula kun sen kääntää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendo Revolution

Jos nuo nyt on oikeasti revon speksit, niin eipä se kyllä tosiaan mikään tehomylly ole.
Boostattu Gamecube :eek:
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Josp sanoi:
Jos nuo nyt on oikeasti revon speksit, niin eipä se kyllä tosiaan mikään tehomylly ole.
Boostattu Gamecube :eek:

Eikös teillä lapsukaisilla ole herranjestas mitään muuta elämää kun ne helvetin tehot siinä pelikoneessa? Ei voi kun ihmetellä.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Calathia sanoi:
Eikös teillä lapsukaisilla ole herranjestas mitään muuta elämää kun ne helvetin tehot siinä pelikoneessa? Ei voi kun ihmetellä.
Totesin vain että eipä ole kovin tehokas kone. En ottanut viestissäni kantaa mitenkään tehojen riittävyyteen tai mihinkään muuhuunkaan mihin kommenttisi voisi sopia.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Cuben pelit ovat graafisesti olleet kyllä ihan nättejä ja jos tehoja on tulossa tuplamäärä siihen verrattuna, ei tässä ole mitään syytä huoleen että pelit olisivat ulkonäöllisesti susirumia. Veikkailut että hinta olisi jo alussa alle $100 kuulostavat hyviltä.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

2 vaihtoehtoa: Multiplattarit joko tehdään revon rajoitusten mukaan tai multiplattarit jäävät revolla paitsioon. EA varmaan miettii ainakin kumpi on taloudellisesti kannattavampaa. Jos tehdään Revon rajoitusten mukaan, niin PS3 & XO versiot voivat myydä kehnosti. Tuntien EA:n, niin siihen vaihtoehtoon päädytään mistä saa eniten $$$.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Se on kiva kun tuo IGN:n artikkelissa unohdetaan pari faktaa....

A) Näytönohjainta ei ole vielä saatu valmiiksi. Kukaan ei siis voi tietää kuinka tehokas se on ja kuinka paljon muistia se sisältää (X360:ntäkin jakaa 512 megan muistinsa näyttiksen kanssa).
B) Prosessorin silikoni tuli valmiiksi vasta viikko sitten, joten devkiteissä sitä ei ole
C) Revon alkutyöskentely tehdään Cuben kiteillä, joten voi olla niin että "kehittäjät" käyttävät niitä tällä hetkellä.
D) Alpha Devkitti ei koskaan anna realistista kuvaa lopullisesta laitteesta. Kaikkihan muistavat kuinka hyvin erään pelilaitteen MTV:n julkaisun pelit ja kuinka surkeita ne olivat....
E) Nintendo käytti pelkästään näytönohjaimen kehityskuluihin 300 miljoonaa dollaria. Tuskinpa sillä rahalla päädyttäisiin lähes täysin identtiseen ohjaimeen kuin viisi vuotta sitten.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

tsinivuo sanoi:
2 vaihtoehtoa: Multiplattarit joko tehdään revon rajoitusten mukaan tai multiplattarit jäävät revolla paitsioon..

EA on kyllä tehnyt aina (luk. ot Dreamcastia) jokaiselle konsolille urheilupelinsä, vaikka sitten väkisin. :)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Nyt varmaan alkaa myrsky, mutta pakko aueta; Mistä tulee tämä trendi että "ei Nintendon laitteissa
ole tehot se juttu, vaan 'innovatiivisuus!'"...? Kyllä vielä SNES:sin aikaan tehot merkkasivat, kyseinen
laite kun pukkasi niin maan perkuleesti enemmän värejä ruudulle kuin kilpailijansa, ja se
muistettiin mainita ihan joka mainoksessa. Ja hintaakin oli kilpailijoitaan enemmän. (Paitsi Neo Geo)

Vasta kun Iso N putosi kisasta 3D:hen siirryttäessä alettiin puhua hyviä Nintendon laitteet ja pelit
ovat, vaikka hävisivät myyntiluvuissa kilpailijoilleen. Ja tähän päivään asti tuo 'innovatiivisuus' on
näkynyt muutamissa huonosti myyneissä lisätarvikkeissa (Power Glove, anyone?) ja lyhytikäisinä
casual -tyyppisinä peleinä käsikonsoleille.

Zelda Wind Waker oli kyllä aivan mahtava peli, mutta se olikin sitten ainoa GC:n peli joka jäi mieleen.
Revon kaukosäädin saattaa olla jotain uutta ja ihmeellistä, mutta vaatii ison ja kattavan pelikirjaston
saavuttaakseen menestystä. Ja tuollaiset hassut ohjaimet vievät pelaamista takaisin
'leikkimiseen', mikä ei miellytä monia vanhempia pelaajia, ja osaltaan vesittää Sonyn pyrkimyksiä
nostaa pelaajien keski-ikää. Tai ehkä ei vesitä, vaan segmentoi, mikä olisi hyvä.

Kommentteja?
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Paolo sanoi:
Nyt varmaan alkaa myrsky, mutta pakko aueta; Mistä tulee tämä trendi että "ei Nintendon laitteissa ole tehot se juttu, vaan 'innovatiivisuus!'"...? Kyllä vielä SNES:sin aikaan tehot merkkasivat, kyseinen laite kun pukkasi niin maan perkuleesti enemmän värejä ruudulle kuin kilpailijansa, ja se muistettiin mainita ihan joka mainoksessa. Ja hintaakin oli kilpailijoitaan enemmän. (Paitsi Neo Geo)

Tämä oli enemmänkin paikallisen Nintendo Lehden hommia. Nintendohan oli aloittanut "vain pelit ovat tärkeitä" kampanjansa Super Mario Bros 3:sen aikaan, kuten varmasti kaikki konsolihistoriansa lukeneet tietävät.

Paolo sanoi:
Ja tähän päivään asti tuo 'innovatiivisuus' on näkynyt muutamissa huonosti myyneissä lisätarvikkeissa (Power Glove, anyone?) ja lyhyt ikäisinäcasual -tyyppisinä peleinä käsikonsoleille.

Ensinnäkin Power Glove ei ollut Nintendon tuote, vaan se oli Bandain. Sitten katsotaanpa tätä listaa...

* Digitaalinen padi joka ei kuse (NES)
* Ensimmäinen tarkka valopyssy (NES)
* Ensimmäinen kannettava konsoli jossa on vaihdettavat pelit (GB)
* Verkkopeli, klassikkopelien ja pelidemojen imurointi kaapeliverkon lävitse portaalista (SNES)
* Analoginen tikku (N64)
* Ohjaintärinä (N64)
* Peliteollisuuteen sopiva kosketusnäyttö (DS)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Mitään laitteen menestyksestä yms. en viitsi tehouutisen perusteella kommentoida. Oletettavastihan kone tulee olemaan ennätyksellisen halpa. Itse olen uudesta pelikoneesta valmis jonkin verran maksamaan, jos sillä saa selvää hyötyä tehoihin. Ei minullakaan ole erityistä hinkua ostaa 500 tai edes 400 euron koneita, mutta esim. Cuben alkuhinnoittelu oli ihan hyvä. PS2:sta ja Xboxia pienemmällä hinnalla sai saman teholuokan koneen.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Teppo_Holmqvist sanoi:
Tämä oli enemmänkin paikallisen Nintendo Lehden hommia. Nintendohan oli aloittanut "vain pelit ovat tärkeitä" kampanjansa Super Mario Bros 3:sen aikaan, kuten varmasti kaikki konsolihistoriansa lukeneet tietävät.
En lukenut 'paikallista Nintendo lehteä', muistan vain silloisen SNES:in mainonnan brittipelilehdissä;
"blaa blaa shows in Gold (and 32767 other colors!)" .
En muista tarkkaa mainoslausetta, onhan siitä jo aikaa. ;)

Teppo_Holmqvist sanoi:
Ensinnäkin Power Glove ei ollut Nintendon tuote, vaan se oli Bandain.
Taisi olla muuten Mattelin, Nintedon silloisen jakelijan.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Hex sanoi:
Cuben alkuhinnoittelu oli ihan hyvä. PS2:sta ja Xboxia pienemmällä hinnalla sai saman teholuokan koneen.

Totta, mutta toimiiko sama enää uudestaan eli PS2:n hinnalla saa saman teholuokan koneen :)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Teppo_Holmqvist sanoi:
Se on kiva kun tuo IGN:n artikkelissa unohdetaan pari faktaa....

A) Näytönohjainta ei ole vielä saatu valmiiksi. Kukaan ei siis voi tietää kuinka tehokas se on ja kuinka paljon muistia se sisältää (X360:ntäkin jakaa 512 megan muistinsa näyttiksen kanssa).
B) Prosessorin silikoni tuli valmiiksi vasta viikko sitten, joten devkiteissä sitä ei ole
C) Revon alkutyöskentely tehdään Cuben kiteillä, joten voi olla niin että "kehittäjät" käyttävät niitä tällä hetkellä.
D) Alpha Devkitti ei koskaan anna realistista kuvaa lopullisesta laitteesta. Kaikkihan muistavat kuinka hyvin erään pelilaitteen MTV:n julkaisun pelit ja kuinka surkeita ne olivat....
E) Nintendo käytti pelkästään näytönohjaimen kehityskuluihin 300 miljoonaa dollaria. Tuskinpa sillä rahalla päädyttäisiin lähes täysin identtiseen ohjaimeen kuin viisi vuotta sitten.

Kyllä mielestäni tosta artikkelista saa sellaisen kuvan, että kehittäjille olisi sanottu suurinpiirtein millainen lopullisesta koneesta tulee ja itse uskon, että artikkelin tiedot pitävät paikkaansa, ainoastaan tuo gpu on vähän hämärän peitossa, olisi todella kummallista jos se tosiaan olisi vain sama vanha tuplakelloilla, pakkohan siihen on jotain uusia ominaisuuksia tunkea, koska se olisi muuten jo todella vanhaa tekniikkaa.

edit:
tsinivuo sanoi:
2 vaihtoehtoa: Multiplattarit joko tehdään revon rajoitusten mukaan tai multiplattarit jäävät revolla paitsioon. EA varmaan miettii ainakin kumpi on taloudellisesti kannattavampaa. Jos tehdään Revon rajoitusten mukaan, niin PS3 & XO versiot voivat myydä kehnosti. Tuntien EA:n, niin siihen vaihtoehtoon päädytään mistä saa eniten $$$.

3 vaihtoehto, Revo saa käännökset PS2 ja Xbox-versioista, jotka ovat spekseiltään paljon lähempänä Revoa kuin uuden sukupolven laitteet, ja PS2:lle kuitenkin tehdään vielä pelejä varmaan aika kauan.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Dr Evil sanoi:
Kyllä mielestäni tosta artikkelista saa sellaisen kuvan, että kehittäjille olisi sanottu suurinpiirtein millainen lopullisesta koneesta tulee ja itse uskon, että artikkelin tiedot pitävät paikkaansa, ainoastaan tuo gpu on vähän hämärän peitossa, olisi todella kummallista jos se tosiaan olisi vain sama vanha tuplakelloilla, pakkohan siihen on jotain uusia ominaisuuksia tunkea, koska se olisi muuten jo todella vanhaa tekniikkaa.
Revon Cube yhteensopivuus on helpompi totetuttaa jos GPU on samaa/vastaavaa teknologiaa.
Noilla spekseillä kun ei pahemmin taideta emuloida, ja PS2:n tyyppinen edellisen konsolin istuttaminen
erilliselle piirille taitaisi olla turhan kallista.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Paolo sanoi:
Noilla spekseillä kun ei pahemmin taideta emuloida, ja PS2:n tyyppinen edellisen konsolin istuttaminen erilliselle piirille taitaisi olla turhan kallista.

Emulointi on kohtuullisen helppoa silloin kun oikeasti tiedät mitä laitteessa on sisällä. Olen ollut emulaattoripiireissä mukana vuodesta 1997 asti, ja yleisesti ottaen suurin haaste vanhoja pelilaitteita emuloidessa on se, että niiden dokumentointi on joko puutteellista tai sitä ei ole lainkaan. Tämän takia kaikki joudutaan yleensä tekemään "kokeilu ja erehdys" menetelmällä, ja on hyvin luonnollista että myöskään koodia ei pystytä optimoimaan niin hyvin kuin mahdollista. Vanhan sukupolven laitteen istuttamisessa uuteen on taas tosiaan tuo kustannuskysymys sekä se, että se ei todellakaan ole nykyisillä tehoilla vaivan arvoista.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Eiköhän ne nyt kuitenkin tee pelit jokaisen konsolin omilla ehdoilla. Eihän nykyisinkään Xbox, PS2 ja Cube pelejä pystytä kääntämään suoraan, vaan kaikki koodataan itsenäisesti? Näin olettaisin, ei siis mitään faktaa.

Se on sitten eri asia, miten niin sanottu "käännös" porukka vaivautuu tekemään työnsä. Eli "jaksavatko" viilata joka konsolilla loppuun asti.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

XShava sanoi:
Eiköhän ne nyt kuitenkin tee pelit jokaisen konsolin omilla ehdoilla. Eihän nykyisinkään Xbox, PS2 ja Cube pelejä pystytä kääntämään suoraan, vaan kaikki koodataan itsenäisesti? Näin olettaisin, ei siis mitään faktaa.

Se on sitten eri asia, miten niin sanottu "käännös" porukka vaivautuu tekemään työnsä. Eli "jaksavatko" viilata joka konsolilla loppuun asti.
Suurin osa koodista on suoraan käännettävissä eri alustoille, esim. pelin logiikka, fysiikka ja
tekoäly eivät ole laiteriippuvaista koodia. Grafiikka on tietysti eri asia, mutta sitä varten on
portattavat kirjastot kuten OpenGL. Tilanne on vaikeampi kun oikeasti halutaan puristaa laitteesta
viimeisetkin tehot tai jos engine on huonosti suunniteltu. Tällöin voi koodata 'suoraan raudalle', eli
käskyttää GPU:ta suoraan. (Suuri etu konsoleilla, koska rauta on kiinteää.)

Tämä tietysti kasvattaa enginen kehityskustannuksia, ja ei ole kannattavaa jos työn alla ei ole
takuuvarma hitti / jatko-osia.
 
Ylös Bottom