Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Cell sanoi:Mistä tuollaista tietoa olet saanut?
Tuli nintendo-europelta spostiin mainos. Onkos tuo nimi nyt sitten virallinen?
Josp sanoi:Jos nuo nyt on oikeasti revon speksit, niin eipä se kyllä tosiaan mikään tehomylly ole.
Boostattu Gamecube
Totesin vain että eipä ole kovin tehokas kone. En ottanut viestissäni kantaa mitenkään tehojen riittävyyteen tai mihinkään muuhuunkaan mihin kommenttisi voisi sopia.Calathia sanoi:Eikös teillä lapsukaisilla ole herranjestas mitään muuta elämää kun ne helvetin tehot siinä pelikoneessa? Ei voi kun ihmetellä.
tsinivuo sanoi:2 vaihtoehtoa: Multiplattarit joko tehdään revon rajoitusten mukaan tai multiplattarit jäävät revolla paitsioon..
Paolo sanoi:Nyt varmaan alkaa myrsky, mutta pakko aueta; Mistä tulee tämä trendi että "ei Nintendon laitteissa ole tehot se juttu, vaan 'innovatiivisuus!'"...? Kyllä vielä SNES:sin aikaan tehot merkkasivat, kyseinen laite kun pukkasi niin maan perkuleesti enemmän värejä ruudulle kuin kilpailijansa, ja se muistettiin mainita ihan joka mainoksessa. Ja hintaakin oli kilpailijoitaan enemmän. (Paitsi Neo Geo)
Paolo sanoi:Ja tähän päivään asti tuo 'innovatiivisuus' on näkynyt muutamissa huonosti myyneissä lisätarvikkeissa (Power Glove, anyone?) ja lyhyt ikäisinäcasual -tyyppisinä peleinä käsikonsoleille.
En lukenut 'paikallista Nintendo lehteä', muistan vain silloisen SNES:in mainonnan brittipelilehdissä;Teppo_Holmqvist sanoi:Tämä oli enemmänkin paikallisen Nintendo Lehden hommia. Nintendohan oli aloittanut "vain pelit ovat tärkeitä" kampanjansa Super Mario Bros 3:sen aikaan, kuten varmasti kaikki konsolihistoriansa lukeneet tietävät.
Taisi olla muuten Mattelin, Nintedon silloisen jakelijan.Teppo_Holmqvist sanoi:Ensinnäkin Power Glove ei ollut Nintendon tuote, vaan se oli Bandain.
Hex sanoi:Cuben alkuhinnoittelu oli ihan hyvä. PS2:sta ja Xboxia pienemmällä hinnalla sai saman teholuokan koneen.
Teppo_Holmqvist sanoi:Se on kiva kun tuo IGN:n artikkelissa unohdetaan pari faktaa....
A) Näytönohjainta ei ole vielä saatu valmiiksi. Kukaan ei siis voi tietää kuinka tehokas se on ja kuinka paljon muistia se sisältää (X360:ntäkin jakaa 512 megan muistinsa näyttiksen kanssa).
B) Prosessorin silikoni tuli valmiiksi vasta viikko sitten, joten devkiteissä sitä ei ole
C) Revon alkutyöskentely tehdään Cuben kiteillä, joten voi olla niin että "kehittäjät" käyttävät niitä tällä hetkellä.
D) Alpha Devkitti ei koskaan anna realistista kuvaa lopullisesta laitteesta. Kaikkihan muistavat kuinka hyvin erään pelilaitteen MTV:n julkaisun pelit ja kuinka surkeita ne olivat....
E) Nintendo käytti pelkästään näytönohjaimen kehityskuluihin 300 miljoonaa dollaria. Tuskinpa sillä rahalla päädyttäisiin lähes täysin identtiseen ohjaimeen kuin viisi vuotta sitten.
tsinivuo sanoi:2 vaihtoehtoa: Multiplattarit joko tehdään revon rajoitusten mukaan tai multiplattarit jäävät revolla paitsioon. EA varmaan miettii ainakin kumpi on taloudellisesti kannattavampaa. Jos tehdään Revon rajoitusten mukaan, niin PS3 & XO versiot voivat myydä kehnosti. Tuntien EA:n, niin siihen vaihtoehtoon päädytään mistä saa eniten $$$.
Revon Cube yhteensopivuus on helpompi totetuttaa jos GPU on samaa/vastaavaa teknologiaa.Dr Evil sanoi:Kyllä mielestäni tosta artikkelista saa sellaisen kuvan, että kehittäjille olisi sanottu suurinpiirtein millainen lopullisesta koneesta tulee ja itse uskon, että artikkelin tiedot pitävät paikkaansa, ainoastaan tuo gpu on vähän hämärän peitossa, olisi todella kummallista jos se tosiaan olisi vain sama vanha tuplakelloilla, pakkohan siihen on jotain uusia ominaisuuksia tunkea, koska se olisi muuten jo todella vanhaa tekniikkaa.
Paolo sanoi:Noilla spekseillä kun ei pahemmin taideta emuloida, ja PS2:n tyyppinen edellisen konsolin istuttaminen erilliselle piirille taitaisi olla turhan kallista.
Suurin osa koodista on suoraan käännettävissä eri alustoille, esim. pelin logiikka, fysiikka jaXShava sanoi:Eiköhän ne nyt kuitenkin tee pelit jokaisen konsolin omilla ehdoilla. Eihän nykyisinkään Xbox, PS2 ja Cube pelejä pystytä kääntämään suoraan, vaan kaikki koodataan itsenäisesti? Näin olettaisin, ei siis mitään faktaa.
Se on sitten eri asia, miten niin sanottu "käännös" porukka vaivautuu tekemään työnsä. Eli "jaksavatko" viilata joka konsolilla loppuun asti.