Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

Vastaus: Nintendo Revolution

Teppo_Holmqvist sanoi:
Ihan siinä pörssitiedotteessa mitä olen tässä heiluttanut useaan kertaan. Myynnit, voitot ja muut on lajiteltu ihan laitekohtaisesti.
Jos viitsit, pistä linkki tai kerro missä tuon postasit. Näistä mammuttiketjuista on vaikea löytää mitään.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Hex sanoi:
Kiinnostus ei ole niin kova. :p

Usein vaan näkee puhetta Cuben menestyksestä ja sen tekemästä voitosta. Olisi hyvä, että noita kirjoittavat pystyisivät näyttämään mihin tieto perustuu.

Toinen väite joka tuntuu elävän sitkeästi, mutta kyseenalaisin perustein, on väite itse Cube-laitteen myyminen voitolla tai ainakin ilman tappiota. Lausuntohan perustui julkaisuhintaan. Siihen on kuitenkin vedottu siitä lähtien, vaikka koneen hinta romahti. Romahduksestakin tosin on jo aikaa, joten kannattavuus on varmaan parantunut.

Ai PERUSTELUT ajattelin että tahdot lukea jotain tarkkaa tietoa. No väite perustuu tietenkin siihen kuinka vähän Nintendo on Cuben aikana tehnyt tappiota (vuonna 2003 raportoitiin että Cubeja on myyty yli 10 miljoonaa voitollisena. Kuitenkin Nintendo julkaisi ensimmäisen tappiollisen neljänneksensä vuosikymmeniin, olikohan jotain 20-30 miljoonaa dollaria.. Seuraava neljännes kääntyi voitolle kuution ja mario kartin vahvan myynnin seurauksena hinnanpudotuksen jälkeen. Muistuuko mieleen?) ja kuinka paljon Cuben softan myynnit vaikuttavat tulokseen (http://www.gamespot.com/news/6140455.html). Tuosta voidaan päätellä kuitenkin jonkinlaista kuution osuutta koko liikevaihdosta, varsinkin koska käsikonsoleiden tuotot ovat kunnossa mutta kuution tämän hetkisen huonon pelimyynnin vuoksi kokonaistuotot kuitenkin laskussa rankasti).

Nintarin sivuille en meinaan täältä Kultaisen Kilven takaa tunnu pääsevän. Mitä ilmeisintä kapitalistipropagandaa siis. Kysymys Hex, päätellen kaikesta lukemastasi tiedosta oletko sitä mieltä että Cube tuskin on ollut tuottoisa?

EDIT:

Teppo_Holmqvist sanoi:
Ihan siinä pörssitiedotteessa mitä olen tässä heiluttanut useaan kertaan. Myynnit, voitot ja muut on lajiteltu ihan laitekohtaisesti.

Jumalaare että kirjotin sitten epämääräisen analyysini turhaan. URL kiitos :p
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Qué? Revolution jää Xbox360:n ja PS3:n jalkoihin tehoiltaan! Call of Duty 2:n ja Kameon nähtyäni, ei ole Revolutionilla kovin kaksinen graafinen tarjonta tiedossa ;).
 
Vastaus: Nintendo Revolution

keiu sanoi:
Jumalaare että kirjotin sitten epämääräisen analyysini turhaan. URL kiitos :p

Tuossa ei ole nettotuloja lajiteltuna laitekohtaisesti, mutta nettomyynnit on. Jok tapauksessa Keiun teorioille löytyy tukea siitä, että Gamasutra totesi Nintendon nettotuloksen pienentyneen Gamecubne hidastuneen laitemyynnin takia.

URL: http://www.nintendo.co.jp/kessan/annual0503e.pdf
URL 2: http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=7291
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Teppo_Holmqvist sanoi:
Totta. Ja vielä yksi trivia. Mikä on yhdistänyt jokaisen sukupolven voittajakonsoleita? Niissä kaikissa on ollut sukupolvensa heikoin rauta.

* NES vs. SMS (voittaja: NES)
* GB vs. GG vs. Lynx (voittaja: GB)
* SNES vs. GENESIS (voittaja: SNES)
* PS1 vs. Saturn vs. N64 (Voittaja: PS1)
* GBA vs. WS (voittaja: GBA)
* PS2 vs. Gamecube vs. XBOX (voittaja: PS2)

Genesiksen nostaminen tehokkaammaksi on erittäin kyseenalaista, myös N64 vs PS1 ei ole ihan läpihuutojuttu pelimedian takia, ja Dreamcast unohtui. Selvää tietenkin on, että speksit eivät ole kaikki kaikessa, ei edes lähelle sitä, samalla pitää kuitenkin todeta, että koskaan aikaisemmin ei saman sukupolven koneissa ole ollut niin isoa tehoeroa mitä nyt näyttäisi tulevan, joskin ero hinnassa taitaa myös olla suurin.


ShereKhan sanoi:
Qué? Revolution jää Xbox360:n ja PS3:n jalkoihin tehoiltaan! Call of Duty 2:n ja Kameon nähtyäni, ei ole Revolutionilla kovin kaksinen graafinen tarjonta tiedossa ;).

No ehkäpä pikaisen Demo-session jälkeen ei vielä kannata lopullisia päätöksiä tehdä, koska etenkin Kameo on paikoitellen aivan hengästyttävän upea ja CoD 2:lla on myös hetkensä. Tietty jos ei iske niin ei iske. Revo on varmasti monelle riittävän tehokas, valitettavasti minä en taida olla yksi niistä.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Knight sanoi:
EDIT: ShereKhanin jutun kuittaan provona. Jos ShereKhan oli tosissaan, hän on idiootti.
Et tainnut havaita hänen kommentissaan piilevää sarkasmia 360:n grafiikkaa kohtaan? ;)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Paolo sanoi:
Et tainnut havaita hänen kommentissaan piilevää sarkasmia 360:n grafiikkaa kohtaan? ;)
Nimenomaan havaitsin, mutten voinut sen olemassaolosta olla täysin varma. Pyydän anteeksi, jos käsitettä 'provo' en ihan oikein käyttänyt.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Dr Evil sanoi:
Genesiksen nostaminen tehokkaammaksi on erittäin kyseenalaista, myös N64 vs PS1 ei ole ihan läpihuutojuttu pelimedian takia, ja Dreamcast unohtui. Selvää tietenkin on, että speksit eivät ole kaikki kaikessa, ei edes lähelle sitä, samalla pitää kuitenkin todeta, että koskaan aikaisemmin ei saman sukupolven koneissa ole ollut niin isoa tehoeroa mitä nyt näyttäisi tulevan, joskin ero hinnassa taitaa myös olla suurin.

...

No ehkäpä pikaisen Demo-session jälkeen ei vielä kannata lopullisia päätöksiä tehdä, koska etenkin Kameo on paikoitellen aivan hengästyttävän upea ja CoD 2:lla on myös hetkensä. Tietty jos ei iske niin ei iske. Revo on varmasti monelle riittävän tehokas, valitettavasti minä en taida olla yksi niistä.

Tuota, koskaan aikaisemmin ei saman sukupolven koneisa ole ollut niin isoa tehoeroa? N64 ja PSX anyone? Tuo nyt on aivan läpihuutojuttu. Siis tuosta huudetaan läpi todella lujaa. Mega Drive on sitäpaitsi SNESiä tehokkaampi. Tuosta voin alkaa vääntämään jos joku tahtoo. Aikoinaan siitä väänsi Nintendofanien kanssa vaikka kuinka.

Eikä nyt kannata ihan heti polkea sitä Revon tehoa jos se on kerran tuplasti tehokkaampi kuin GC. Vaikka varmasti XbOlle tulee paremman näköisiä pelejä tulevaisuudessa niin nuo nykyiset pyörisivät varmaankin 2x GC raudalla loistavasti. Jos niitä pitää erityisen kauniina niin todennäköisesti tulee pitämään Revonkin pelejä.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Muistakaa myös se, että Revon kehitystyökalut ja ylipäätään helppo ohjelmoitavuus auttanevat kehittäjiä ottamaan enemmän irti koneesta kuin muilla alustoilla. 360:n osalta tilanne korjaantuu aika pian, mutta PS3 lienee aikamoinen murheen kryyni.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

keiu sanoi:
Mega Drive on sitäpaitsi SNESiä tehokkaampi. Tuosta voin alkaa vääntämään jos joku tahtoo. Aikoinaan siitä väänsi Nintendofanien kanssa vaikka kuinka.
No riippuu mitä teholla tässä tapauksessa tarkoitetaan; MegaDriven prossu tikittää isommilla
kierroksilla (7.61MHz/PAL MegaDrive vs. 3.58 MHz Super Famicom) mutta SNES kykeni isompaan
väripaletiin, suurempaan määrään spritejä, suurempaan resoluutioon ja SNES:ssä oli tuplaten
enemmän muistia.
(Itse olin tosin tiukasti Sega miehiä! ;) )

Genesis/MegaDrive:

Boot ROM: 20 KB
Main RAM: 64 KB
Video RAM: 64 KB
Secondary RAM: 8 KB
Planes: 4 (2 scrolling playfields, 1 sprite plane, 1 'window' plane)
Sprites: Up to 80 on-screen, depending on display mode
Palette: 512 colours
On-screen colors: 64 × 9-bit words of color RAM, allowing 61 on-screen colors (up to 1536 using raster effects and Shadow/Hilight mode)
Pixel resolution: Up to 320×240 (40×30 cells) for PAL, and up to 320×224 (40×28 cells) for NTSC
* Interlaced modes can provide double the vertical resolution (i.e. 320×448 for NTSC, 320x480 for PAL). Used in Sonic 2 for two-player split screen

SNES:

Main RAM:128 KB
Video RAM: 128 KB
Palette: 256 entries; 15-Bit color depth (RGB555) for a total of 32,768 colors.
Maximum colors per layer per scanline: 256.
Maximum colors on-screen: 4096 without alpha and 32,768 (using color arithmetic for transparency effects).
Maximum colors per sprite: 128
Resolution: between 256x224 and 512x448.
Sprites 128 (32 per line, up to 34 8x8 tiles per line).
Maximum number of sprite pixels on one scanline: 256. The renderer was designed such that it would drop the frontmost sprites instead of the rearmost sprites if a scanline exceeded the limit, allowing for creative clipping effects.
Most common display modes: Pixel-to-pixel text mode 1 (16 colors per tile; 3 scrolling layers) and affine mapped text mode 7 (256 colors per tile; one rotating/scaling layer).
 
Vastaus: Nintendo Revolution

keiu sanoi:
Tuota, koskaan aikaisemmin ei saman sukupolven koneisa ole ollut niin isoa tehoeroa? N64 ja PSX anyone? Tuo nyt on aivan läpihuutojuttu. Siis tuosta huudetaan läpi todella lujaa. Mega Drive on sitäpaitsi SNESiä tehokkaampi. Tuosta voin alkaa vääntämään jos joku tahtoo. Aikoinaan siitä väänsi Nintendofanien kanssa vaikka kuinka.

Eikä nyt kannata ihan heti polkea sitä Revon tehoa jos se on kerran tuplasti tehokkaampi kuin GC. Vaikka varmasti XbOlle tulee paremman näköisiä pelejä tulevaisuudessa niin nuo nykyiset pyörisivät varmaankin 2x GC raudalla loistavasti. Jos niitä pitää erityisen kauniina niin todennäköisesti tulee pitämään Revonkin pelejä.

Noilla Revon spekseillä se sijoittuu vain hieman Xbox1:n yläpuolelle... Jolloin sen ero X360:een on paljon suurempi kuin mitä N64 vs PS1 oli, sitäpaitsi myös cd-asema kuuluu spekseihin ja se tasoitti edellä mainittujen koneiden eroa.
Itse pidän SNES:ää tehokkaampana kokonaisuutena kuin MD:tä, mutta siitä vääntäminen ei oikeastaan kiinnosta.

Tuntuu, että kovin monet eivät oikein ymmärrä miten pieni parannus tuo 2x oikein on...
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Dr Evil sanoi:
Noilla Revon spekseillä se sijoittuu vain hieman Xbox1:n yläpuolelle... Jolloin sen ero X360:een on paljon suurempi kuin mitä N64 vs PS1 oli, sitäpaitsi myös cd-asema kuuluu spekseihin ja se tasoitti edellä mainittujen koneiden eroa.
Itse pidän SNES:ää tehokkaampana kokonaisuutena kuin MD:tä, mutta siitä vääntäminen ei oikeastaan kiinnosta.

Tuntuu, että kovin monet eivät oikein ymmärrä miten pieni parannus tuo 2x oikein on...
Minusta tuntuu, että joku ei oikein ymmärrä, kuinka monta miljoonaa asiaa vaikuttaa siihen, miltä Revon pelit näyttävät/mitä Revo jaksaa pyörittää. Joku ei myöskään oikein ymmärrä, että mistään parannuksesta 2x on aivan turha vielä puhua, eikä vähiten sen takia, että ylipäätään konsolin suorituskyvyn mittaaminen valmistajan edellisen kotikonsolin suorituskyvyllä on ihan Tilt.tv:stä.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Dr Evil sanoi:
Noilla Revon spekseillä se sijoittuu vain hieman Xbox1:n yläpuolelle... Jolloin sen ero X360:een on paljon suurempi kuin mitä N64 vs PS1 oli, sitäpaitsi myös cd-asema kuuluu spekseihin ja se tasoitti edellä mainittujen koneiden eroa.
Itse pidän SNES:ää tehokkaampana kokonaisuutena kuin MD:tä, mutta siitä vääntäminen ei oikeastaan kiinnosta.

Tuntuu, että kovin monet eivät oikein ymmärrä miten pieni parannus tuo 2x oikein on...

Tuntuu taas siltä että et ymmärrä kuinka iso parannus 2x oikein on. Se että 2x Cube on mielestäsi vain hiukan parempi kuin Xboks kertoo jotain siitä että et ole ottanut huomioon että Cube on hyvin lähellä Xboksin tehoja ja kaksi kertaa Cubea tehokkaampi kone olisi hyvin lähellä kaksi kertaa xboksia tehokkaampaa konetta. Kuten Knight tuossa ilmaisi, on toki ihan turha lähteä analysoimaan mitään näillä tiedoilla, mutta jos kerran aletaan niin koitetaan edes vähän saada realismia mukaan arvontaan.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Dr Evil sanoi:
Tuntuu, että kovin monet eivät oikein ymmärrä miten pieni parannus tuo 2x oikein on...

En tiedä montako kertaa tehokkaampi x360 on vanhaan boxiin verrattuna -eikä kyllä oikeastaan kiinnostakkaan- mutta kovin pieneltä parannukselta sekin vaikuttaa sen perusteella mitä tähän mennessä ollaan nähty...
 
Vastaus: Nintendo Revolution

xevious sanoi:
En tiedä montako kertaa tehokkaampi x360 on vanhaan boxiin verrattuna -eikä kyllä oikeastaan kiinnostakkaan- mutta kovin pieneltä parannukselta sekin vaikuttaa sen perusteella mitä tähän mennessä ollaan nähty...

No paha minunkin on mitään tarkkaa lukua mennä sanomaan joten sanotaan erittäin suurpiirteisesti, että X360 on 15-50x tehokkaampi kuin Xbox1, riippuen vähän miten tuon haluaa laskea. Sehän tossa juuri onkin, että jos ruudulla halutaan nähdä eroja niin sitä tehoa joutuu olemaan aivan helvetisti enemmän jotta sitä eroa syntyy, jos sinun mielestäsi parannus Xboxien välillä tuntuu pieneltä, mieti miten pieni ero Nintendojen välillä tulee olemaan...

On totta, että Xboxin ja Cuben pelit näyttivät olevan aika lähellä toisiaan, kuitenkin Xbox oli selvästi tehokkaampi teknisesti, ja noilla Revon spekseillä se ei oikeasti ole hirveästi ykkösboxia edellä, jopa niin vähän, että ruudulla sen näkeminen voi olla todella vaikeaa. Ikävää jos kirjoitukseni tuntuvat provoilta, mutta näin minä asiat näen.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

OT: Hehe, näistä tehovertailuista tuli mieleeni kun olin tässä pari päivää sitten Hkin Stockassa
aikani kuluksi pelejä katselemassa ja tiskille tuli parikymppinen junnu kyselemään myyjältä
PS3:n tehoista. Myyjä vastasi erittäin asiantuntevasti: "Xbox 360 on noin kaksi kertaa vanhaa
Xboxia tehokkaampi, mutta PS3 tulee olemaan noin 35 kertaa PS2:sta tehokkaampi!"

Vähän hymyilytti. Asiakas lähti innoissaan odottelemaan uuden pleikkarin julkaisua. :rolleyes:
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Joo ehkä toi 15-50 lähti multakin vähän lapasista, voisi ennemmin sanoa 10-20... :)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Dr Evil sanoi:
No paha minunkin on mitään tarkkaa lukua mennä sanomaan joten sanotaan erittäin suurpiirteisesti, että X360 on 15-50x tehokkaampi kuin Xbox1, riippuen vähän miten tuon haluaa laskea. Sehän tossa juuri onkin, että jos ruudulla halutaan nähdä eroja niin sitä tehoa joutuu olemaan aivan helvetisti enemmän jotta sitä eroa syntyy, jos sinun mielestäsi parannus Xboxien välillä tuntuu pieneltä, mieti miten pieni ero Nintendojen välillä tulee olemaan...

On totta, että Xboxin ja Cuben pelit näyttivät olevan aika lähellä toisiaan, kuitenkin Xbox oli selvästi tehokkaampi teknisesti, ja noilla Revon spekseillä se ei oikeasti ole hirveästi ykkösboxia edellä, jopa niin vähän, että ruudulla sen näkeminen voi olla todella vaikeaa. Ikävää jos kirjoitukseni tuntuvat provoilta, mutta näin minä asiat näen.

Nyt en tiedä miten vastaisi. Käsitit kyllä mielestäni AIVAN väärin mitä tuolla "kaksi kertaa tehokkaammalla" tässä tarkoitetaan. Mieti pelejä. Että kone on kaksi kertaa toista tehokkaampi niin sen pitää pystyä pyörittämään tuplasti isompia tekstuureja, puskemaan tuplasti enemmän polygoneja, näyttämään tuplasti isompaa resoluutiota jne. kaikki pitämällä ruudunpäivityksen yhtä sulavana. Toisin sanoen Cube jossa olisi tuplasti nopeampi prosessori, tuplakelloilla pyörivät muistit ja näyttis, tuplasti muistia ja tuplasti väylää EI olisi tuplasti tehokkaampi kone kuin GC. Ei lähimainkaan.

XbO 15 kertaa tehokkaampi kuin Xboks? Ei parhaana päivänäänkään. 5 kertaa? Tuskinpa vain. 3 kertaa voisi olla hitusen realistisempi. Ehkä. Mieti vaikka näin, pyörittäisikö XbO kolmea Ninja Gaidenia päällekkäin sulavasti?
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Teppo_Holmqvist sanoi:
Tuossa ei ole nettotuloja lajiteltuna laitekohtaisesti, mutta nettomyynnit on. Jok tapauksessa Keiun teorioille löytyy tukea siitä, että Gamasutra totesi Nintendon nettotuloksen pienentyneen Gamecubne hidastuneen laitemyynnin takia.

URL: http://www.nintendo.co.jp/kessan/annual0503e.pdf
URL 2: http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=7291
keiu sanoi:
Ai PERUSTELUT ajattelin että tahdot lukea jotain tarkkaa tietoa. No väite perustuu tietenkin siihen kuinka vähän Nintendo on Cuben aikana tehnyt tappiota (vuonna 2003 raportoitiin että Cubeja on myyty yli 10 miljoonaa voitollisena. Kuitenkin Nintendo julkaisi ensimmäisen tappiollisen neljänneksensä vuosikymmeniin, olikohan jotain 20-30 miljoonaa dollaria.. Seuraava neljännes kääntyi voitolle kuution ja mario kartin vahvan myynnin seurauksena hinnanpudotuksen jälkeen. Muistuuko mieleen?) ja kuinka paljon Cuben softan myynnit vaikuttavat tulokseen (http://www.gamespot.com/news/6140455.html). Tuosta voidaan päätellä kuitenkin jonkinlaista kuution osuutta koko liikevaihdosta, varsinkin koska käsikonsoleiden tuotot ovat kunnossa mutta kuution tämän hetkisen huonon pelimyynnin vuoksi kokonaistuotot kuitenkin laskussa rankasti).

Nintarin sivuille en meinaan täältä Kultaisen Kilven takaa tunnu pääsevän. Mitä ilmeisintä kapitalistipropagandaa siis. Kysymys Hex, päätellen kaikesta lukemastasi tiedosta oletko sitä mieltä että Cube tuskin on ollut tuottoisa?
Sehän vaan on niin, että tappiollisen tuotteen tappion vaihtelu vaikuttaa kokonaistulokseen positiivisesti tai negatiivisesti. Jos siis raportoidaan tuloksen paranemisesta Cuben paremman myynnin johdosta, voi se tarkoittaa, että tappiota on, mutta aikaista vähemmän. Liikevaihto-osuudetkaan eivät nekään pelkästään kerro paljoa. Kun toinen päätuote takoo rahaa monopoliasemassa, ei liikevaihto-osuudesta ole helppo tehdä noita päätelmiä.

Tämä siis yhtenä mahdollisuutena. En minä tiedä. Tuntuu vaan, että Nintendon kohdalla tehdään harrastelijapiireissä aikamoisia oletuksia. Asiasta luulisi olevan kunnon ammattilaisanalyyseja. Mistä niitä vaan löytäisi?
 
Ylös Bottom