Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CHAOS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nintendo Revolution

keiu sanoi:
XbO 15 kertaa tehokkaampi kuin Xboks? Ei parhaana päivänäänkään. 5 kertaa? Tuskinpa vain. 3 kertaa voisi olla hitusen realistisempi. Ehkä. Mieti vaikka näin, pyörittäisikö XbO kolmea Ninja Gaidenia päällekkäin sulavasti?
Tuo 3, ehkä 4 kertaa tehokkaampi voisi olla lähellä totuutta, ainakin mitä GPU:hun tulee.
360:sen prossu onkin sitten huikeasti edellistä edellä (liukulukulaskenta: Xb: 1.466GFLOPS, XO: 115.2 GFLOPS)!

Oho, väärä alue...
 
Vastaus: Nintendo Revolution

keiu sanoi:
Nyt en tiedä miten vastaisi. Käsitit kyllä mielestäni AIVAN väärin mitä tuolla "kaksi kertaa tehokkaammalla" tässä tarkoitetaan. Mieti pelejä. Että kone on kaksi kertaa toista tehokkaampi niin sen pitää pystyä pyörittämään tuplasti isompia tekstuureja, puskemaan tuplasti enemmän polygoneja, näyttämään tuplasti isompaa resoluutiota jne. kaikki pitämällä ruudunpäivityksen yhtä sulavana. Toisin sanoen Cube jossa olisi tuplasti nopeampi prosessori, tuplakelloilla pyörivät muistit ja näyttis, tuplasti muistia ja tuplasti väylää EI olisi tuplasti tehokkaampi kone kuin GC. Ei lähimainkaan.

XbO 15 kertaa tehokkaampi kuin Xboks? Ei parhaana päivänäänkään. 5 kertaa? Tuskinpa vain. 3 kertaa voisi olla hitusen realistisempi. Ehkä. Mieti vaikka näin, pyörittäisikö XbO kolmea Ninja Gaidenia päällekkäin sulavasti?

No Revo ei todellakaan tule pystymään noihin vaatimuksiisi jos nuo speksit nyt todellakin pitävät paikkansa Ei lähimainkaan, tuollaiset vaatimukset vaatisivat moninkertaisesti enemmän tehoa ja revossa sitä ei tule olemaan. Sinun tapasi laskea tuplasti tehokkaampi on vähintäänkin kummallinen...
Koska tuo Revon 2xCube perustuu juuri prossun ja gpun kellojen tuplaamiseen..., muistia on enemmän kuin tuplat, mutta silti aika vähän. Luulen että kolmen Ninja Gaidenin pyörittäminen ei saisi konetta edes hikoilemaan, jos niitä joutuisi itse pelata niin siinä kyllä saattaisi hiki lentää :).

Laitetaan nyt loppuun kaikkien rakastama autovertaus!, auto A:ssa on 200hv ja auto B:ssä 400hv, tällöin auto B on 2x tehokkaampi kuin auto A, mutta ei silti kulje 2x kovempaa, koska eron tekemiseen tarvitaan moninkertaisesti tehoa, sama pätee melkein suoraan konsoleihin.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Paolo sanoi:
Tuo 3, ehkä 4 kertaa tehokkaampi voisi olla lähellä totuutta, ainakin mitä GPU:hun tulee.
360:sen prossu onkin sitten huikeasti edellistä edellä (liukulukulaskenta: Xb: 1.466GFLOPS, XO: 115.2 GFLOPS)!

Oho, väärä alue...

Kyllä se gpu on myös enemmän kuin 3-4x tehokkaampi kuin Xboxin vastaava.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Dr Evil sanoi:
Kyllä se gpu on myös enemmän kuin 3-4x tehokkaampi kuin Xboxin vastaava.
No on muuten siinä ja siinä!
Esimerkiksi:
Polygoneja: Xb: 116.5 M/s vs. XO: 500 M/s
Pixelin fillaus: Xb 3.7 G/s vs. XO: 16 G/s
Muistikaistanleveys: Xb: 6.4 GB/s vs. XO: 22.4GB/s

Tietysti XO:ssa on enemmän muistia ja osaa paljon enemmän graafisia jippoja ja kikkoja, mutta jos nyt vertaillaan
vaan raakaa laskentatehoa...?
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Hex sanoi:
Tämä siis yhtenä mahdollisuutena. En minä tiedä. Tuntuu vaan, että Nintendon kohdalla tehdään harrastelijapiireissä aikamoisia oletuksia. Asiasta luulisi olevan kunnon ammattilaisanalyyseja. Mistä niitä vaan löytäisi?

Kaikki on oletuksia koska oikea tieto maksaa rahaa jota meillä ei ole moiseen laittaa. Nintendon kohdalla kaikki ovat yhtä oletuksia kuin Microsoftin tai Sonynkin kohdalla, kaikki vaan tekevät johtopäätöksiä sen perusteella mitä tietoa saa. Negatiivinen tieto tulee ilmi helposti koska se on pakko ilmoittaa osakkeenomistajille. Siksi kaikki tietävät esimerkiksi Microsoftin kuluista Xboksin kanssa.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

keiu sanoi:
Kaikki on oletuksia koska oikea tieto maksaa rahaa jota meillä ei ole moiseen laittaa. Nintendon kohdalla kaikki ovat yhtä oletuksia kuin Microsoftin tai Sonynkin kohdalla, kaikki vaan tekevät johtopäätöksiä sen perusteella mitä tietoa saa. Negatiivinen tieto tulee ilmi helposti koska se on pakko ilmoittaa osakkeenomistajille. Siksi kaikki tietävät esimerkiksi Microsoftin kuluista Xboksin kanssa.
Microsoftin ja Sonyn osalta on vaan helppoa, että pelipuolen päätuotteita on vain yksi.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Knight sanoi:
EDIT: ShereKhanin jutun kuittaan provona. Jos ShereKhan oli tosissaan, hän on idiootti.

Idiootin älykkyysosamäärä on muuten alle 25, johon edes minä en taida pystyä :).

Tarkoitus oli tosiaan kenties hieman syyllistyä provoon, mutta ei oikeastaan Revolutionia kohtaan. Vakavasti ottaen ideana oli sanoa, että siinä missä 360 ei ainakaan vielä lennätä mua perseelleni grafiikoiden mahtavuudesta, on tosiasia. Revolutionin vasta oletettu tehottomuus tuntuu vaivaavan lähinnä muita kuin GC:stä pitäneitä. Ilmeisesti jotain perää näissä Revon alhaisemmissa tehoissa on, mutta itseäni kiinnostaa lähinnä miltä pelit näyttävät ja koska yhtään Revon peliä ei ole vielä esitelty, on ainakin mun vaikea ottaa next geniin muuta kantaa kuin 360:n kohdalla.

Parhaat pelit on mun mielestä tällä hetkellä GBA:lla eli pelihän ratkaisee, mutta toisaalta jos nyt julkaistaan sama peli PS2:lle ja GC:lle, ostan jälkimmäisen (okei PS2 hajosi, mutta kuitenkin:)). Ainoa syy on, että saan samalla rahalla hieman paremmalta näyttävän pelin, en siis voi väittää kiinnittäväni huomiota vain pelattavuuteen. Revolutionin pelit ovat varmaankin ihan tarpeeksi hienon näköisiä ja ohjaimeen perustuvissa peleissä on tosiaan muutakin koukkua, mitä taas kilpailevat koneet eivät tarjoa.

Dr. Evil on oikeassa siinä, että testit peliliikkeissä eivät anna hyvää kokonaiskuvaa esim. graafisesta tasosta, sen myönnän ettei minulla ole vielä ollut mahdollisuutta pelata pelejä sen paremmin. Markkinointiin tarkoitetut standit ovat kuitenkin tehty edistämään laitemyyntiä ja kokeilujeni jälkeen, sillä kokemuksella, en ole vielä nähnyt mitään suurta muutosta. Se, että mun pitäisi ensin ostaa pelikone ja sille keskinkertaiset arviot saanut peli, joka näyttää kyllä hienolta paikka paikoin ja viimeistään muutaman pelitunnin jälkeen on jotain mikä ei tunnu musta kovinkaan mahtavalta. Tiedän kokemuksesta, että julkaisupelit eivät kerro muuta kuin julkaisun tasosta. Nimimerkillä pelasin lähes pelkkää SSX1:stä koko PS2:n ensimmäisen vuoden :).
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Dr Evil sanoi:
No Revo ei todellakaan tule pystymään noihin vaatimuksiisi jos nuo speksit nyt todellakin pitävät paikkansa Ei lähimainkaan, tuollaiset vaatimukset vaatisivat moninkertaisesti enemmän tehoa ja revossa sitä ei tule olemaan. Sinun tapasi laskea tuplasti tehokkaampi on vähintäänkin kummallinen...
Koska tuo Revon 2xCube perustuu juuri prossun ja gpun kellojen tuplaamiseen..., muistia on enemmän kuin tuplat, mutta silti aika vähän. Luulen että kolmen Ninja Gaidenin pyörittäminen ei saisi konetta edes hikoilemaan, jos niitä joutuisi itse pelata niin siinä kyllä saattaisi hiki lentää :).

Laitetaan nyt loppuun kaikkien rakastama autovertaus!, auto A:ssa on 200hv ja auto B:ssä 400hv, tällöin auto B on 2x tehokkaampi kuin auto A, mutta ei silti kulje 2x kovempaa, koska eron tekemiseen tarvitaan moninkertaisesti tehoa, sama pätee melkein suoraan konsoleihin.

Revon GPU pitäisi olla täysin uusi. Missasinko jotain? Vai vihjaatko tuohon IGNn artikkeliin jossa puhutaan siitä kuinka sen -uskotaan- olevan sen edellisen jatke? No joka tapauksessa, artikkelissa puhutaan pelkästään CPU:sta. Muu on arvailua. Muistetaan muuten että GCn prosessori on sukupolvensa tehokkain. Palaten tuohon aikaisempaan xbox-vertaamiseen. Toki XbOn prossu pyyhkii sillä lattiaa. Nykyiset XbO-pelit vaan eivät käytä sitä juuri lainkaan.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

keiu sanoi:
Revon GPU pitäisi olla täysin uusi. Missasinko jotain? Vai vihjaatko tuohon IGNn artikkeliin jossa puhutaan siitä kuinka sen -uskotaan- olevan sen edellisen jatke? No joka tapauksessa, artikkelissa puhutaan pelkästään CPU:sta. Muu on arvailua. Muistetaan muuten että GCn prosessori on sukupolvensa tehokkain. Palaten tuohon aikaisempaan xbox-vertaamiseen. Toki XbOn prossu pyyhkii sillä lattiaa. Nykyiset XbO-pelit vaan eivät käytä sitä juuri lainkaan.

Myönnetään, että gpu on vielä pieni kysymysmerkki, mutta prossusta, muistin määrästä ja koneen arvioidusta hinnasta voi vetää johtopäätöksiä, tuskin koneeseen tulee ylitehokas gpu verrattuna prossuun ja muistin määrään jo senkin takia, ettei siitä siinä tapauksessa olisi juuri hyötyä.

Mielestäni on päivänselvää, että Nintendon taktiikka Revolutionin, Xbox360:n ja PS3:n suhteen on hyvin samankaltainen kuin DS vs PSP, eli kilpaillaan hinnalla ja sitten tuodaan uusia pelaamiseen liittyviä elementtejä (DS:ssä dual screen ja kosketusnäyttö, Revossa kaukosäädin ja täysi taaksepäin yhteensopivuus). Nintendon tarkoitus on saada Nintendo-miehet ostamaan kone niinkuin ennenkin ja tämän lisäksi muiden koneiden ostajat ostamaan Revo kakkoskoneeksi, jotka eivät tarvitse kakkoskoneeseen kovia speksejä vaan erillaisen pelikokemuksen, halpa hinta on avain tässä strategiassa ja se voi hyvin onnistuakin, mutta kuten DS verrattuna PSP:hen myös Revo tulee teknisesti olemaan noin yhtä sukupolvea heikompi kilpailijoihinsa verrattuna. Nintendon mielestä Cube on jo käytännössä tarpeeksi tehokas ja heille olisi ollut melkein sama julkaista kaukosäädin Cubelle lisävarusteena. Ilmeisesti Nintendolla on kuitenkin ajateltu uuden koneen julkaisemisen olevan parempi vaihtoehto, jota se varmasti onkin.

ps: siitä Ninja Gaidenin pyörimisestä X360:lla vielä...
Nythän on niin, että Ninja Gaidenin resoluutio on 640x480 eli kone joutuu käsittelemään 307200 pikseliä, kun X360 käyttää peleissä 720p resoa eli 1280x720 joka on 921600 pikseliä, eli tasan kolme kertaa enemmän, eli käytännössä kolmen Ninja Gaidenin pyörittäminen 480p resolla on yhtä raskasta kuin yhden Ninja Gaidenin pyörittäminen 720p resolla ja kun ottaa huomioon, että X360:ssa on muistia 8 kertaa enemmän ja gpu osaa paljon uusia temppuja niin mielestäni on perusteltua olettaa, että 3 480p Ninja Gaidenia pyörisi leikiten X360:llä.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Dr Evil sanoi:
ps: siitä Ninja Gaidenin pyörimisestä X360:lla vielä...
Nythän on niin, että Ninja Gaidenin resoluutio on 640x480 eli kone joutuu käsittelemään 307200 pikseliä, kun X360 käyttää peleissä 720p resoa eli 1280x720 joka on 921600 pikseliä, eli tasan kolme kertaa enemmän, eli käytännössä kolmen Ninja Gaidenin pyörittäminen 480p resolla on yhtä raskasta kuin yhden Ninja Gaidenin pyörittäminen 720p resolla ja kun ottaa huomioon, että X360:ssa on muistia 8 kertaa enemmän ja gpu osaa paljon uusia temppuja niin mielestäni on perusteltua olettaa, että 3 480p Ninja Gaidenia pyörisi leikiten X360:llä.
Ikävä kyllä sitä ei lasketa ihan noin kun puhutaan 3D ohjelmista. Ennen kuin piirretään yhtäkään
pikseliä pitää laskea ympäröivän geometrian päivitetty sijainti, poistaa näkymättömissä oleva
geometria, laskea valaistus per verteksi ja vielä pyörittää geometria kameran sijainnin mukaiseksi.
Ja tämä siis ERITTÄIN yksinkertaistetusti. Vasta sitten päästään piirtämään geometriaa pikseleiksi,
mikä onkin jo triviaalia edelliseen verrattuna. Ja tämä kaikki siis 60 kertaa sekunnissa, plus päälle
vielä fysiikka, tekoäly ja ääni.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Paolo sanoi:
No on muuten siinä ja siinä!
Esimerkiksi:
Polygoneja: Xb: 116.5 M/s vs. XO: 500 M/s
Pixelin fillaus: Xb 3.7 G/s vs. XO: 16 G/s
Muistikaistanleveys: Xb: 6.4 GB/s vs. XO: 22.4GB/s

Tietysti XO:ssa on enemmän muistia ja osaa paljon enemmän graafisia jippoja ja kikkoja, mutta jos nyt vertaillaan
vaan raakaa laskentatehoa...?

Lisäksi ei voi unohtaa edramia, joka tuo muistikaistanleveyttä rutkasti lisää, lisäksi nuo polygoniluvut ovat molemmat teoreettisia ja uskon Xbox1:n jäävän enemmän noista teoreettisista luvuista, joskaa se ei liene olennaisinta. Olisi hauskaa saada jostain vielä jotain vertex ja pixel shader lukuja, joissa luulen uuden koneen kyykyttävän vanhan aika puhtaasti.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Paolo sanoi:
Ikävä kyllä sitä ei lasketa ihan noin kun puhutaan 3D ohjelmista. Ennen kuin piirretään yhtäkään
pikseliä pitää laskea ympäröivän geometrian päivitetty sijainti, poistaa näkymättömissä oleva
geometria, laskea valaistus per verteksi ja vielä pyörittää geometria kameran sijainnin mukaiseksi.
Ja tämä siis ERITTÄIN yksinkertaistetusti. Vasta sitten päästään piirtämään geometriaa pikseleiksi,
mikä onkin jo triviaalia edelliseen verrattuna. Ja tämä kaikki siis 60 kertaa sekunnissa, plus päälle
vielä fysiikka, tekoäly ja ääni.

Jeps tiedän ettei se ihan noin yksinkertaista ole, mutta eiköhän ne tehot kuitenkin riittäisi tuohon helposti, ajatellaan vaikka, että yksi Core laskisi yhtä Gaidenia ja näytttis piirtäisi sitten mitä halutaan, kunnolla kun tehtäisiin niin saataisiin vielä AA päälle :)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Dr Evil sanoi:
Lisäksi ei voi unohtaa edramia, joka tuo muistikaistanleveyttä rutkasti lisää, lisäksi nuo polygoniluvut ovat molemmat teoreettisia ja uskon Xbox1:n jäävän enemmän noista teoreettisista luvuista, joskaa se ei liene olennaisinta.
360:sen pientä EEDRAM:ia käytetään käytännössä vain screenbufferina/antialisointiin.
Kaikki esitetyt polygonimäärät per sekunti ovat samanlailla teoreettisia, koska niissä piirrettävällä
polygonilla tarkoitetaan triviaaleinta / nopeimmin piirrettävää tapausta.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Äh, miksi täällä jauhetaan x360 tech-specseistä?? Juuri kun alkoi olemaan hyvät konsolisota-mähinät pystyssä :(
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Nintendo Revolution -vihjeitä netti väärällään
Manu Pärssinen, klo 22:37
Päivän sisään internet on alkanut tursuta kaikenlaista tietoa Revolutionin kyvyistä, eikä mitään ole vahvistettu Nintendon toimesta. Tässä kuitenkin poimintoja eri puolilta www-viidakkoa:

- Revolutionin keskusyksikkö, IBM:n Broadway on paranneltu versio GameCuben Gekosta
- Grafiikkapiiri Hollywood taas on paranneltu versio GameCuben Flipperistä
- nimettömänä pysynyt pelinkehittäjä on todennut "ota GameCube, tuplaa prosessorin nopeus, tuplaa GPU:n nopeus - siinä Revolutionin tehot"
- toinen samanmoinen sanoi, että suurinpiirtein kaksinkertainen teho GameCubeen verrattuna
- ja kolmas, että tehoa on noin kaksi ja puoli kertaa GameCuben verran
- Revolutionin levyille mahtuu 4.7 GB tai 8.5 GB (Dual Layer) dataa
- Revolutionissa on 104 MB muistia, 88 megaa 1T-SRAMia, 16 megaa D-RAMia
- Hollywood GPU:ssa on luultavasti 3 megaa muistia
- hinnaksi arvioidaan $99 - $200

Mikään edellä mainituista tiedoista ei ole siis kotoisin Nintendolta, vaan nimettömistä lähteistä. Loppuun vielä varmaa tietoa:

- edelleen Nintendon strategiana on olla muita täydentävä, erilainen pelijärjestelmä, ei kilpailija PS3:lle tai Xbox 360:lle
- Nintendon peliohjaimeen liittyy vielä jokin 'salaisuus', joka paljastetaan ensi vuonna
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Cell sanoi:
- edelleen Nintendon strategiana on olla muita täydentävä, erilainen pelijärjestelmä, ei kilpailija PS3:lle tai Xbox 360:lle

Jep. Tuo on pointti, mikä myös selventää näitä Revolutionin todennäköisiä speksejä. SIksipä on ehkä turha puhua enää konsolisodasta Nintendon kannalta samassa merkityksessä kuin ennen. Ja sen vuoksi koneen tehokkuus on jossain määrin toissijaista keskustellessa Revolutionista ja tätähän Nintendo varmasti toivoo. Tehojen alikorostaminen Nintendon puolesta johtuu mielestäni ainakin kolmesta syystä: ensiksikin grafiikan saturaatio (nykytaso riittävä ja graafinen kehitys hidastuvaa), toiseksi konsolibisneksen riskien kasvu rahallisten investointien muodossa ja kolmanneksi oman osaamisen hyväksikäyttämisen optimointi (löytää omat markkinat). Kuten dr. Evil tuossa aiemmin tokaisi, sama ajattelutapa on nähtävissä myös DS:n kohdalla ja oikeastaan piirteet tästä ovat lähtöisin jo Cuben lanseerauksesta, jossa Nintendo painotti nimenomaan laitteen yksinkertaisuutta, edullisuutta ja sen pelillisiä meriittejä.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Dr Evil sanoi:
Nythän on niin, että Ninja Gaidenin resoluutio on 640x480 eli kone joutuu käsittelemään 307200 pikseliä, kun X360 käyttää peleissä 720p resoa eli 1280x720 joka on 921600 pikseliä, eli tasan kolme kertaa enemmän, eli käytännössä kolmen Ninja Gaidenin pyörittäminen 480p resolla on yhtä raskasta kuin yhden Ninja Gaidenin pyörittäminen 720p resolla ja kun ottaa huomioon, että X360:ssa on muistia 8 kertaa enemmän ja gpu osaa paljon uusia temppuja niin mielestäni on perusteltua olettaa, että 3 480p Ninja Gaidenia pyörisi leikiten X360:llä.

Samassa sysäyksessä kannattaa toki muistaa, ettei Revolution ole tukemassa HD-resoluutioita, jolloin näyttävien graafisten efektien esittäminen Revon pienemmällä resoluutiolla (HD:hen pystymättömillä televisiolla on määrällisesti aivan ylivoimainen enemmistö vielä useamman vuoden ajan) on saman logiikan mukaisesti huomattavasti vähemmän tehoa vaativaa, kuin kilpailijoilla.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Lisäksi monissa peleissä alkaa tätä nykyä olla enemmän väliä sillä, kuka suunnittelee peli ulkoasun. Pelihän voi olla hemmetin nätti, vaikka koneesta ei sitä graafista tehoa ole aivan yhtä paljon. Visuaalista karkkia saa muillakin tavoin kuin pelkillä tehoilla. Näin esimerkin vuoksi tuleva Zeldahan on selkeästi todella kaunis peli, vaikka se tulee tehoiltaan "vain" GameCuben tehoiselle konsolille: ei siitä tulisi tuplasti kauniimpi kun tehot tuplaa, se vaatisi myös pelin taiteellista uudelleensuunnittelua siten, että lisätehot otetaan huomioon. Ja sittenkään jälki ei yksiselitteisesti tulisi kaksi kertaa nätimmäksi, erot korostuisivat lähinnä yksityiskohdissa ja lähikuvissa. Suurin osa peliä on kuitenkin kaikkea muuta kuin lähikuvia. Ehkäpä jonkinlaisella hienolla monikerrosfiltteröinnillä saisi joihinkin paikkoihin lisää tunnelmaa. Tekijöiden mielikuvituksesta kiinni.

<Offtopic> C64:stäkin saa muuten tolkuttoman nättiä grafiikkaa irti :) </offtopic>
 
Ohjaimen Home-nappi

Sen enempää konsolisotaan puuttumatta heittäisin välikevennyksenä teorian, mitä ohjaimen Home-nappi saattaisi kenties tarkoittaa. Yleisin uskomus lienee, että sillä pääsee Nintendon "kotisivuille", josta voi imuroida pelejä, säätää koneen asetuksia jne.

Mutta nyt tuli mieleen, että mitäpä jos nappula liittyy ohjaimen ympärillä olevan 3d-avaruuden kalibrointiin. Jos ohjainta liikuttaa paikasta toiseen pelin aikana, peli tulkitsee sen yritykseksi ohjata tähtäintä / pelihahmoa / mitälie. Mutta mitä jos pelaaja vain vaihtaakin paikkaa sohvalla? Luulen, että Home-nappi keskittää pelaajan ympärillä olevan avaruuden ohjaimen nykyiseen sijaintiin.

Kuvitelkaa vaikka neljän pelaajan biletyspeli. Pelin alussa jokainen istuu omalle paikalleen, painaa kerran Home-nappia, ja vot! Peli tietää heti, missä on kunkin pelaajan "nollapiste", josta ohjainta lähdetään liikuttelemaan. Sama homma, jos pelaaja vaikka haluaa säätää nojatuolia enemmän takakenoon. Homen painalluksella kerrotaan sensoreille, että peliä ohjataan nyt eri paikasta.

Minusta tuo kuulostaa nintendomaisen helpolta ratkaisulta. Kun asiaa vähän ajattelee, on selvää että jotenkin se "nollapiste" on pelille kerrottava joka tapauksessa.
 
Ylös Bottom