Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CHAOS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ohjaimen Home-nappi

GrandAlf sanoi:
Luulen, että Home-nappi keskittää pelaajan ympärillä olevan avaruuden ohjaimen nykyiseen sijaintiin.

Ihan hyvin ajateltu. Enpä ole mitään muita ideoita aiheesta kuullutkaan, mutta tuo kotisivujuttu kuulostaa jotenkin älyvapaalta. Miksi moinen namiska juuri ohjaimeen? Linkki valikkoon luulisi piisaavan.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Vaihtoehtoisesti voisi olla että ohjaimen normaalia liikehdintää ei noteerata pelissä paitsi jos
esim. etusormelle tarkoitettu liipaisin on pohjassa. Tällöin nollapiste kulkisi pelaajan mukana.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Itse uskon melko vakaasti että Nintendo saattaa iskeä kultasuoneen Revolla. Videopeli markkinoiden on kuitenkin laajennuttava, että bisnes pysyisi tuottoisana ( tai paremminkin että olisi joskus tulevaisuudessa tuottoisa ) ja veikkaanpa että korkeilla resoluutioilla ja hardware-hehkutuksella ei kalastella muutakun alan "harrastelijoita". Henkilö jolla ei ole sen kummempaa kokemusta peleistä ei todennäköisesti erottaisi edellisen generaation pelejä uudesta, ja ei varmasti ymmärrä mitään gigaflopsien, prosessoriydinten ja 1080i:n päälle ( enpä itsekkään hirveästi ymmärrä vaikka olen sentään videopelien vakaumuksellinen harrastaja :P ). Fakta että uudet laitteet ovat niin poskettoman kalliita, tuskin auttaa kalastelemaan uusia asiakkaita pelien ääreen.
Tähän saumaan on hyvä veto Nintendolta tarjota halpa, helpostilähestyttävä ja oikeasti hauska vaihtoehto teknologia-hifistelyn, pitkälle kehittyneen sormi-motoriikan ja testosteronin täytteiselle mainstream videopeli-maailmalle...
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Mutta kysymys kuuluukin että ostavatko nämä 'satunnaiset pelaajat' riittävästi softaa...? :confused:
Japanissa Revosta tulee varmasti hitti, siellä kun pidetään tuollaisita 'hassuista jutuista', ja N:llä
on tukeva jalansija markkinoilla. Lännessä taas saattaa käydä niin että ne jotka oikeasti käyttävät
rahaa peleihin jatkavat jo valitulla linjalla. (Eli 'perinteisissä' peleissä)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Kyllä tämä on se konsoli, jota itse odotan kaikista eniten. Uusi boxi ei vielä ainakaan innosta tippaakaan, mutta jahka pelejä alkaa tulemaan ja hinta tippuu, niin kai sekin pitää kaupasta noutaa. Mutta uusi Nintendo pitää hommata heti ilmestyttyään. Uusi ohjainidea on juuri semmoista, jota pelimaailma on kaivannutkin. Hyvä Nintendo!
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Itse toivon hartaasti että uudesta ohjaustavasta tulee hitti FPS peleissä. Hyvällä lykyllä asialliset pelitalot vääntäisivät muutaman helvatan hyvän FPS-pelin joka taas kalastaisi nintendolle katu-uskottavuutta !=hypipompikonsolimaineesta sekä xbox&ps leivistä.

Tässä on monet hetket tullut mietittyä miten helkkarinmoinen siitä revon Metroidista voisi tulla. Jos sen menevät ryssimään niin ei hyvä heilu :)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Täällä lännessä paljon tulee riippumaan Nintendon perinteisestä ongelmasta, eli mainonnasta. Jos mainoksia tulee tarpeeksi ja ne ovat hyviä, niin varmasti Revon mahdollisuudet täälläkin päin paranevat. Saa vain nähdä, kuinka paljon esimerkiksi tänne Suomeen jaksetaan panostaa. Ainakin Yhdysvalloissa Nintendon mainonta on ollut parempaa viimeisen reilun vuoden ajan. Sen pohjalta siis, mitä itse olen välittänyt tilannetta seurata.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Calathia sanoi:
Itse toivon hartaasti että uudesta ohjaustavasta tulee hitti FPS peleissä. Hyvällä lykyllä asialliset pelitalot vääntäisivät muutaman helvatan hyvän FPS-pelin joka taas kalastaisi nintendolle katu-uskottavuutta !=hypipompikonsolimaineesta sekä xbox&ps leivistä.

Joo Revo on uuden generaation FPS alusta kyllä :) Eikös Ubisofti työstä par aika jotain FPS:ää Revolle? Julkaisuun olisi kyllä pakko valmistua joku melko konservatiivinen FPS, joka hyödyntäisi uutta kontrolli-metodia, niin jenkkilä on vakuutettu :) Veren roisketta ja isoja tissejä vaan niin perus pelikuluttaja on haltioissaan.
Myös uusi Punch Out on pakollinen. Kumpaankin käteen palikka vaan ja peli rekisteröisi torjunnat, väistöt koukut ja suorat :) Myös valomiekkailu peli on pakko nähdä revolla :) Pitäis ruveta lähettelemään Lucasille jotain uhkailu kirjeitä jo ajoissa...:)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Merri sanoi:
Saa vain nähdä, kuinka paljon esimerkiksi tänne Suomeen jaksetaan panostaa. Ainakin Yhdysvalloissa Nintendon mainonta on ollut parempaa viimeisen reilun vuoden ajan. Sen pohjalta siis, mitä itse olen välittänyt tilannetta seurata.

Suomi nyt on niin mitätöntä markkina-aluetta videopeleille että sillä nyt ei ole niin paljoa merkitystä miten homma täällä menee...
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Ehkei, mutta se olisi vain sellaista mukavaa "bonusta". Ja kyllähän noita pahuksen pleikkarimainoksia näkee solkenaan, että niihin tulee kyllästymä. Suurimman osan sen kun ignooraa.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Merri sanoi:
Ehkei, mutta se olisi vain sellaista mukavaa "bonusta". Ja kyllähän noita pahuksen pleikkarimainoksia näkee solkenaan, että niihin tulee kyllästymä. Suurimman osan sen kun ignooraa.

No joo, itseään ajatellen se olisi kyllä kivaa jos nintendo menestyisi Suomessakin, kun kerta täällä joutuu asumaan...
 
Vastaus: Nintendo Revolution

xevious sanoi:
No joo, itseään ajatellen se olisi kyllä kivaa jos nintendo menestyisi Suomessakin, kun kerta täällä joutuu asumaan...

Eipäs valiteta videopeleistä suomessa, täältä ei saa muuta kun säkällä piraattimegadriven :(
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Calathia sanoi:
Itse toivon hartaasti että uudesta ohjaustavasta tulee hitti FPS peleissä. Hyvällä lykyllä asialliset pelitalot vääntäisivät muutaman helvatan hyvän FPS-pelin joka taas kalastaisi nintendolle katu-uskottavuutta !=hypipompikonsolimaineesta sekä xbox&ps leivistä.

Tässä on monet hetket tullut mietittyä miten helkkarinmoinen siitä revon Metroidista voisi tulla. Jos sen menevät ryssimään niin ei hyvä heilu :)
Pakko taas tulla nillittämään tänne, mutta eikö teidän N-miehien kommenteissa ole kauhea ristiriita. Ensiksi sanotte, että on hyvä, että N ei lähde kilpailemaan XO:n ja PS3:n kanssa grafiikka & HD herruudesta. Sitten seuraavaksi toivotte MegahyperFPS:iä Revolle. Kun minä olen aina pitänyt FPS:iä kuin luotuna genrenä juuri noiden tehojen esittelyyn. :confused: :D
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Eiköhän täälläkin jokainen tykkää hienosta ulkoasusta, ja eiköhän täälläkin monet ymmärrä, että nyt kun ollaan jo tällä teknologian tasolla, niin balanssi pelien ulkoasun näyttävyydessä on siirtynyt yhä enemmän ja enemmän taiteelliselle puolelle. Mulle on ainakin moneen kertaan tullut visuaalisten yksityiskohtien puolesta hieno olo pelatessa jopa niin "alitehoista" peliä kuin Castlevania: DS.

Tässä kun otetaan vielä huomioon se, miten laajoja ja sisältörikkaita jotkut nykypelitkin ovat (esim. Metroid Prime -sarja), tulee väkisinkin mieleen, että 360:n ja PS3:n edustamalla ajatusmallilla, BIGGER = BETTER, aika ja voimavarat eivät voi enää kohta riittää merkittäviin muutoksiin kokonaispaketissa. Luovuuden ja todellisen taidon arvo alkaa olla kovaa valuuttaa verrattuna yksinkertaiseen ja helppoon GRUNTTIIN. Nyky FF:t lienevät myös hyvä esimerkki tämän tasapainon sotkeutumisesta, huhu kertoo, että budjetti on ollut melkoinen...

;)

tsinivuo sanoi:
Pakko taas tulla nillittämään tänne, mutta eikö teidän N-miehien kommenteissa ole kauhea ristiriita. Ensiksi sanotte, että on hyvä, että N ei lähde kilpailemaan XO:n ja PS3:n kanssa grafiikka & HD herruudesta. Sitten seuraavaksi toivotte MegahyperFPS:iä Revolle. Kun minä olen aina pitänyt FPS:iä kuin luotuna genrenä juuri noiden tehojen esittelyyn. :confused: :D

Vai että N-miehet....

Mutta mutta, vastauksena tuohon quottaukseen, kyllähän (yllätys yllätys) FPS -peleissäkin se itse pelin sisältö on edelleen se ylivoimaisesti tärkein osa-alue. Ja kun kaikesta päätellen Revo tarjoaa genreen toistaiseksi parhaimman ohjausmenetelmän, niin eihän tässä malta kohta enää odottaa uutta "MegahyperFPS:ää".
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Justin Bailey sanoi:
Mutta mutta, vastauksena tuohon quottaukseen, kyllähän (yllätys yllätys) FPS -peleissäkin se itse pelin sisältö on edelleen se ylivoimaisesti tärkein osa-alue. Ja kun kaikesta päätellen Revo tarjoaa genreen toistaiseksi parhaimman ohjausmenetelmän, niin eihän tässä malta kohta enää odottaa uutta "MegahyperFPS:ää".

Tsinivuo on katsos niitä henkilöitä joille BigMackin edustaisi uutta ja mullistavaa jos siihen lisättäisiin yksi pihvi lisää väliin.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

tsinivuo sanoi:
Pakko taas tulla nillittämään tänne, mutta eikö teidän N-miehien kommenteissa ole kauhea ristiriita. Ensiksi sanotte, että on hyvä, että N ei lähde kilpailemaan XO:n ja PS3:n kanssa grafiikka & HD herruudesta. Sitten seuraavaksi toivotte MegahyperFPS:iä Revolle. Kun minä olen aina pitänyt FPS:iä kuin luotuna genrenä juuri noiden tehojen esittelyyn. :confused: :D

Pelkkä koreampi ulkoasu ei saa N-miehiä innostumaan uudesta FPS:stä ( toisin kuin x-miehet :P ). Nyt kun vihdoinkin olisi tarjolla jotain todellakin uutta ja mullistavaa tuohon genreen kuten uusi kontrollimetodi. Ja toki Nintendon ystävänä toivoisin että uusi laite menestyisi, ja jenkkilän markkinoilla FPS:ät tuntuvat olevan kuumaa kamaa...
 
Vastaus: Nintendo Revolution

keiu sanoi:
Eipäs valiteta videopeleistä suomessa, täältä ei saa muuta kun säkällä piraattimegadriven :(

Sieltähän saa vaikkapa modatun pleikan halvalla ja pelejä parilla eurolla niin paljon kuin haluaa? Ja PSP ja DS on ollu myynnissä jo kauan ennen kuin suomessa? Ainakin taas viime helmikuussa kun siellä poikkesin. Esim sellaisia paikkoja kuin hong qiaon takana oleva lelutavaratalo, yaxiu neljäs kerroks ja lido-alueella olevalta jinjie-markkinoilta kantsii ettiä siis kaikkea kivaa. Itse ostin noista pari kauko-ohjattua ufoa, 12e kpl :p

Palatakseni aiheeseen, voisi uskoa että tuon ohjaimen ja varsinkin siihen liittyvien pelien markkinoinnilla olisi merkittävä rooli. Esim onhan Singstar, Eye toy ja Buzz saaneet nauttia kohtuullisesta suosiosta. Ainakin omassa kaveri yms muussa porukassa esim Buzz on mielletty hyväksi viihteeksi eri ikäisten joukossa eikä pelkästään konsolipeliksi. Eli pitänee toivoa hyviä pelejä revolle...
 
Ylös Bottom