Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CHAOS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nintendo Revolution

Naaahu sanoi:
Löytyykö muuten päteviä arvioita parhaista EyeToy-peleistä? EyeToy:sta tulee mieleen vain oma kuvajainen hillumassa näytöllä.
Eiköhän Playstation-alue ole parempi paikka EyeToy-keskustelulle. Täällä sitten Revo-juttuja, thx.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

" Hehe, mut oikeesti, testailin just tossa miltä tuntuis liikuttaa hahmoa toisella kädellä ja toisella iskeä mailalla. Aika mielenkiintoista"

Eiköhän tuo mene jo vähän liian pitkälle. Jos haluan alkaa mailaa heiluttaan menen itse kyllä pelaamaan tennistä ihan oikeasti. Video pelit ovat itselle vastapainoa juuri urheilulle ynnä muulle liikunnalle. Se että voi ottaa rennosti soffalla on minulle se palaamisen juttu. Kyllähän sitä lämmin tulee donkeykongaa pelatessa tai jotain dancerevolutionia ja ei siinä mitään pienissä annoksissa mukavassa seurassa. mutta ajatus siitä että joka pelissä pitäisi alkaa heiluun tai tai ryömiin ei itseä hirveästi innosta. Katotaan mitä tästä vielä tulee.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

marwel sanoi:
" Hehe, mut oikeesti, testailin just tossa miltä tuntuis liikuttaa hahmoa toisella kädellä ja toisella iskeä mailalla. Aika mielenkiintoista"

Eiköhän tuo mene jo vähän liian pitkälle. Jos haluan alkaa mailaa heiluttaan menen itse kyllä pelaamaan tennistä ihan oikeasti. Video pelit ovat itselle vastapainoa juuri urheilulle ynnä muulle liikunnalle. Se että voi ottaa rennosti soffalla on minulle se palaamisen juttu. Kyllähän sitä lämmin tulee donkeykongaa pelatessa tai jotain dancerevolutionia ja ei siinä mitään pienissä annoksissa mukavassa seurassa. mutta ajatus siitä että joka pelissä pitäisi alkaa heiluun tai tai ryömiin ei itseä hirveästi innosta. Katotaan mitä tästä vielä tulee.

Itse pidän kaikista peleistä mitkä vaativat liikuntaa. Sitäpaitsi kaikki eivät pääse pelaamaan tennistä oikeasti. Tai Golfia. Hmm Golf tuolla ohjaimella voisi olla myös melko messevää. Vaihtoehtoja piisaa :)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Ja toisaalta liikkeen ei tarvitse välttämättä olla yhtä liioiteltu kun oikeassa elämässä.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

marwel sanoi:
...mutta ajatus siitä että joka pelissä pitäisi alkaa heiluun tai tai ryömiin ei itseä hirveästi innosta. Katotaan mitä tästä vielä tulee.
Revolution onkin alusta, joka mahdollistaa heilumisen tai ryömimisen vaikka joka pelissä. Käytännössä homma tulee varmasti olemaan toinen: olen vakuuttunut siitä, että Revolle tehdään suht' merkittävä määrä "tavallisiakin" pelejä. Lisäksi ohjaimen erikoisominaisuuksien kättöaste vaihtelee suuresti, toisissa peleissä (vaikka tenniksessä) vaaditaan enemmän omistautumista kuin vaikkapa jossain kalastelu- tai puzzlepelissä, jossa käytetään pääosin ohjaimen nappeja, mutta jokin tietty toiminto toteutetaan ohjainta liikuttamalla.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

marwel sanoi:
Kyllähän sitä lämmin tulee donkeykongaa pelatessa tai jotain dancerevolutionia ja ei siinä mitään pienissä annoksissa mukavassa seurassa. mutta ajatus siitä että joka pelissä pitäisi alkaa heiluun tai tai ryömiin ei itseä hirveästi innosta. Katotaan mitä tästä vielä tulee.

Olihan tuossa aiemmin linkitetyssä MTV-testausartikkelissakin maininta että koepelit vaativat ohjaimelta vain hienoista liikuttelua kädenkin pysyessä tuettuna, ei siis liioiteltua huhkimista kuten ensimmäisessä manoisvideossa.

Muutenkin tuntuu olevan vallalla hieman outo käsitys, että ohjain on vain tuollainen tanssimatto/marakassi/eyetoy-tyylin ainoastaan yliaktiiviseen pelaamiseen soveltuva laite. Sehän tekee tuollaisista peleistä ainoastaan mahdollisia, mutta ei missään nimessä tarkoita sitä että jokainen peli tulisi sellainen olemaan.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Samppa sanoi:
Olihan tuossa aiemmin linkitetyssä MTV-testausartikkelissakin maininta että koepelit vaativat ohjaimelta vain hienoista liikuttelua kädenkin pysyessä tuettuna, ei siis liioiteltua huhkimista kuten ensimmäisessä manoisvideossa.

Muutenkin tuntuu olevan vallalla hieman outo käsitys, että ohjain on vain tuollainen tanssimatto/marakassi/eyetoy-tyylin ainoastaan yliaktiiviseen pelaamiseen soveltuva laite. Sehän tekee tuollaisista peleistä ainoastaan mahdollisia, mutta ei missään nimessä tarkoita sitä että jokainen peli tulisi sellainen olemaan.

Juuri näin. esim. FPS- ja ajopeleissä selviää varmasti ihan "normaalilla" liikkeellä, vaikka peliohjaus onkin uusi. En muuten tuota tennistä hahmotellessani mitenkään hyppinyt tai riehunut pitkin huonetta, kunhan liikuttelin käsiä n. 15 sentin säteellä, mailakäsi vastaa rysty- ja kämmenlyönneistä, vasen käsi hahmon liikkeestä, toki tohon on muitakin vaihtoehtoja (nunchaku ehkä todennäköisin..).
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Hex sanoi:
Pelihän oli tosi yksinkertainen ja automaatilla hetken fyysinen nyrkkeily oli kivaa, mutta olisiko tuosta nyrkkien kanssa hosumisesta oikeasti peliksi, jota jaksaisi pelata kotona tunnista toiseen?

Miksi pitäisi pelailla tunnista toiseen? Itse pelailen n. 45min sessioita DK Jungle Beattia (ehkä siksikin kun käsiin alkaa sattua). Joskus on Zeldaa tullut pelattua 3 tuntiakin putkeen, mutta olokin on sitten vähän todellisuuden ja epätodellisuuden rajamailla.

Ergonomiankin vuoksi pitäisi jokaisen tunnin kohdalla pitää n. 10min tauko. Tästä lukee ihan konsoleiden manuaaleissa. :)

Itse odotan näitä strategiapelejä ja kuinka niitä ohjataan tuolla ohjaimella. Luulisi olevan suhteellisen helppoa valita isokin määrä joukkoja kertaheilautuksella ym.. Pädillä moinen on hidasta ja tuskallista.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

kodor sanoi:
Miksi pitäisi pelailla tunnista toiseen? Itse pelailen n. 45min sessioita DK Jungle Beattia (ehkä siksikin kun käsiin alkaa sattua). Joskus on Zeldaa tullut pelattua 3 tuntiakin putkeen, mutta olokin on sitten vähän todellisuuden ja epätodellisuuden rajamailla.

Ergonomiankin vuoksi pitäisi jokaisen tunnin kohdalla pitää n. 10min tauko. Tästä lukee ihan konsoleiden manuaaleissa. :)

Itse odotan näitä strategiapelejä ja kuinka niitä ohjataan tuolla ohjaimella. Luulisi olevan suhteellisen helppoa valita isokin määrä joukkoja kertaheilautuksella ym.. Pädillä moinen on hidasta ja tuskallista.
Jos nyrkkeily olisi tehty samaan tapaan kuin aikanaan Punch-Outissa, ei väsymiseen tosiaan tarvittaisi tunteja. Tietysti treenausmielessä pelaaminen olisi eri juttu, mutta jos rennosti ajanvietemielessä haluaa pelata niin kauan ei voi hosua.

Mutta varmasti jonkinlaisena pelitapana ja jossain yhteydessä nyrkkeily on järkevästi toteutettavissa.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Itse odotan todella paljon revolutionilta mutta ajatus tennis/pingis simulaattorista ei saa minua innostumaan. tuo fyysisyyden puute tekee siitä helppoa ja hauskaa. Todella vähän tulee kyllä niitä pelattuakin kun itse harrastan aktiivisesti liikuntaa. Mutta kyllähän tuon ohjaimen perustalle voidaan saada monta peliä jotka saavat ei liikunnasta innostunutta ihmistä liikkeelle mikä on hyvä asia. Video pelit vievät minut pois todellisuudesta eli tästämaailmasta mikä on yksi suuri syy miksi pelaan. äärimmilleen viety realistisuus tai simulointi vie minun mielestäni hauskuuden, poikkeuksia tietystikki on. Mutta nintendoon luottaen uskon että pojat ovat ajatelleet asiaa ja pelit tulevat olevaan hauskoja ja helposti omaksuttavia.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Hex sanoi:
Jos nyrkkeily olisi tehty samaan tapaan kuin aikanaan Punch-Outissa, ei väsymiseen tosiaan tarvittaisi tunteja.
Olisiko tämäkään sitten niin huono asia? Käsite simulaattorista muuttuisi ja peli antaisi entistä enemmän.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Hex sanoi:
Jos nyrkkeily olisi tehty samaan tapaan kuin aikanaan Punch-Outissa, ei väsymiseen tosiaan tarvittaisi tunteja. Tietysti treenausmielessä pelaaminen olisi eri juttu, mutta jos rennosti ajanvietemielessä haluaa pelata niin kauan ei voi hosua.

Mutta varmasti jonkinlaisena pelitapana ja jossain yhteydessä nyrkkeily on järkevästi toteutettavissa.

Joo kyllä ainakin minun silmät rupeavat kiilumaan nyrkkeilypelistä jossa vedetään oikeasti koukut, suorat, väistöt ja torjunnat! Toisaalta kyllä harrastan thainyrkkeilyä, jotenka olen tottunut hutkimaan...
Jos peliä ei tuntitolkulla jaksa mättää, niin onpahan silti sitäkin hauskempaa sen aikaa kun jaksaa!
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Mietin tuota hintapuolta, jos ko konsoli tulee kohtuulliseen hintaan myyntiin, esim alle 200e niin ostan sen varmasti, sen verran mukava fiilis jäi loppujen lopuksi ja GameCubesta näin loppujen lopuksi.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Nintendon tulevaisuus riippuu nyt yksinomaan siitä, tapahtuuko pelialalla tai pikemminkin pelaajien keskuudessa vastareaktio GTA-tyyppisiä ja toisaalta FPS-tyyppisiä ultraväkivaltaisia pelejä kohtaan. Nintendo on ilmoittanut selkeästi, ettei se ole siihen junaan hyppäämässä vastaisuudessakaan. Toisaalta Nintendolla on ollut vaikeuksia olla sinut "lasten pelejä" tuottavana valmistajana, joten vähän on skitsofreenistä sillä osastolla. Nintendo lienee menettänyt osan nuoremmasta pelaajasegmentistä juurikin GTA-genrelle, joka vanhempien tietämättömyyden takia on ostanut aikaisemmin Mario-pelejä pelanneelle ikäluokalle K18-luokan pelejä. Ikärajojen parempi tiedostaminen saattaa johtaa siihen, että selkeämmin lapsille suunnatut pelit tekisivät vastaisuudessa paremmin kauppansa.

Mielestäni Nintendo on todellakin vahvimmillaan yksinkertaisten mutta mukaansatempaavien (ja myös aikuista miellyttävien) pelien parissa, joista tietenkin Mario- ja Zelda-pelit Gamecubella ovat hyvä osoitus. Silti mielestäni Nintendo tekee väärin väheksyessään seuraavan sukupolven laitteistovaatimuksia, koska viime kädessä lapsillekin sen pelikonsolin ostaa tavallisesti isä, joka on hyvinkin kiinnostunut saamaan rahoilleen vastinetta erilaisten hilavitkuttimien muodossa. Itse pelikonsoliinhan ollaan selkeästi valmiita upottamaan rahaa satoja euroja, ja siinä joukossa "ysiysin" konsoli saattaakin näyttää lelulta, johon tuskin kannattaa mitään sijoittaa.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

jhu sanoi:
Silti mielestäni Nintendo tekee väärin väheksyessään seuraavan sukupolven laitteistovaatimuksia, koska viime kädessä lapsillekin sen pelikonsolin ostaa tavallisesti isä, joka on hyvinkin kiinnostunut saamaan rahoilleen vastinetta erilaisten hilavitkuttimien muodossa. Itse pelikonsoliinhan ollaan selkeästi valmiita upottamaan rahaa satoja euroja, ja siinä joukossa "ysiysin" konsoli saattaakin näyttää lelulta, johon tuskin kannattaa mitään sijoittaa.

Jos välttämättä haluaa vaikuttaa Nintendon tai jonkun muun konsolivalmistajan laitteeseen kannattaa äänestää lompakolla ja jättää kyseinen tuote ostamatta. Muuta vaikuttavaa tekijää kuluttajalla ei juurikaan ole.

Edullinen konsoli ja edulliset pelit tuovat varmasti lisää pelaajia laitteen äärelle. Pelikonsoli on pelikonsoli eikä mikään multimediahärpäke sitäpaitsi kaikki maksaa extraa mikä liittyy johonkin muuhun kuin pelaamiseen ja näinollen kasvattaa laitteen hintaa.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

kodor sanoi:
Pelikonsoli on pelikonsoli eikä mikään multimediahärpäke sitäpaitsi kaikki maksaa extraa mikä liittyy johonkin muuhun kuin pelaamiseen ja näinollen kasvattaa laitteen hintaa.
Nyt mentiin asian ytimeen; kotikonsolithan olivat alunperin tarkoitettu nimenomaan edullisiksi pelikoneiksi, vaihtoehdoksi paljon kalliimmille kotitietietokoneille...!
 
Vastaus: Nintendo Revolution

kodor sanoi:
Edullinen konsoli ja edulliset pelit tuovat varmasti lisää pelaajia laitteen äärelle. Pelikonsoli on pelikonsoli eikä mikään multimediahärpäke sitäpaitsi kaikki maksaa extraa mikä liittyy johonkin muuhun kuin pelaamiseen ja näinollen kasvattaa laitteen hintaa.
Toivottavasti. Ostamisen psykologia on kuitenkin monivivahteinen alue. Hinta ei todellakaan ole se ykkönen millä tuotteita myydään. Valitettavasti en ole lainkaan vakuuttunut siitä, että Nintendo olisi valmis tinkimään Revolutionin kohdalla pelien hinnasta, ainakaan siten, että ne olisivat yhtään halvempia kuin nykyään (kun keskihinta tavarataloissa on jotain 60 e paikkeilla). Nythän Xbox360:n pelit ovat noin 5 - 10 e kalliimpia kuin edellisen sukupolven pelit, joten voihan olla, että Revolutionin pelit ovat sitten siihen nähden edullisempia, mutta hintojen kehityksestä on mahdotonta sanoa mitään.
 
Ylös Bottom