Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CHAOS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nintendo Revolution

Ohjaus on osa peliä, eikä Nintendolla varmaankaan ole halua lähteä muuttamaan jo valmiiksi toimivien ja hyvien pelien ohjaussysteemiä täydellisesti ihan jo sen takia, että näitä pelejä ei ole suunniteltu Revo-ohjaukselle. Nintendolla haluttaneen käyttää resursseja uusien tuotosten väsäämiseen, ainahan sitä kuittaillaan vanhoilla hiteilä ratsastajille (minkä N varmasti erittäin hyvin tietää).
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Jumalauta, ei kai muuta voi sanoa. Jos MD on saatu mukaan, on hyvät zäänssit päästä nauttimaan Segan muidenkin konsoleiden peleistä. Ja sitten vielä niistä ja näistä ja... kuulin myös huhun, että Revolutionille tulisi omiakin pelejä (!).
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Teppo_Holmqvist sanoi:
Tämä taas viittaa siihen mahdollisuuteen, että Revolutionilla tullaan näkemään myös muita CD-pohjaisia konsoleita (Saturn, Dreamcast).

Eikös Dreancastissa ole joku ihan ihme formaatti, kuin cd tai dvd?
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Slash80 sanoi:
Eikös Dreancastissa ole joku ihan ihme formaatti, kuin cd tai dvd?

GD. Lienee turha uneksia Dreamcast-tuesta Revoon. Saturn-tuki myöskin tuntuu epätodennäköiseltä mutta jos edes Mega-CD :rolleyes:
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Kannattaa huomata että nykytekniikka tarjoaa huomattavan paljon lisämahdollisuuksia CD & GDRom-pelien levittämiseen virtuaalikonsolin avulla. Vielä PC-Enginen, PSOnen ja Saturnin aikoihin videoita tai musiikkeja ei juurikaan pakattu, koska konsoleissa ei olisi riittänyt tehoja niiden purkamiseen pelin aikana. Esimerkiksi Castlevania Dracula X: Rondo of Blood menee vähän päälle kuuteenkymmeneen megatavuun jos pelin musiikit pakataan MP3:sta vastaavalla pakkausrutiinilla. Ja esimerkiksi Dreamcastin Ikarugan koko on pakattuna huikeat kolmetoista megatavua. Lisäksi kuten Xbox Live on jo osoittanut, ihmiset ovat hyvin valmiita imuroimaan jopa gigatavun kokoisia demoja.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

keiu sanoi:
GD. Lienee turha uneksia Dreamcast-tuesta Revoon. Saturn-tuki myöskin tuntuu epätodennäköiseltä mutta jos edes Mega-CD :rolleyes:

Millä tavalla? Mega-CD ei juurikaan vaadi emuloinnilta lisätehoa ja jopa 166mhz Pentium pyörittää noita pelejä kunnolla. Dreamcast pelejä on emuloitu onnistuneesti niin Warner Brossin GameTap pelipalvelussa kuin myös harrastepohjalla. GameTap vaatii 1,3 ghz:n prossun pyörittääkseen Dreamcast pelejä täysin oikein. Harrastepohjalla tehtyyn emulaatioon riittää hyvin 1,8 ghz:n prossu, ja näin korkeat vaatimukset johtuvat lähinnä huonosti optimoidusta koodista. Myös Saturnin emulointi on onnistunut, vaikka koodia ei ole vielä lainkaan optimoitu*. Ja koska virtuaalikonsolissa on kyse yhtiöstä joka tekee ohjelman kaupallisiin tarkoituksiin, koodi on varmasti helkutin hyvin optimoitua. Pyöritettiihän Bleemcastillakin onnistuneesti PSone pelejä Dreamcastissa.

* Paraskin Saturn emulaattori vaatii neljän ghz:n prosessorin että peli toimisivat 60 FPS.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Teppo_Holmqvist sanoi:
Millä tavalla? Mega-CD ei juurikaan vaadi emuloinnilta lisätehoa ja jopa 166mhz Pentium pyörittää noita pelejä kunnolla. Dreamcast pelejä on emuloitu onnistuneesti niin Warner Brossin GameTap pelipalvelussa kuin myös harrastepohjalla. GameTap vaatii 1,3 ghz:n prossun pyörittääkseen Dreamcast pelejä täysin oikein. Harrastepohjalla tehtyyn emulaatioon riittää hyvin 1,8 ghz:n prossu, ja näin korkeat vaatimukset johtuvat lähinnä huonosti optimoidusta koodista. Myös Saturnin emulointi on onnistunut, vaikka koodia ei ole vielä lainkaan optimoitu*. Ja koska virtuaalikonsolissa on kyse yhtiöstä joka tekee ohjelman kaupallisiin tarkoituksiin, koodi on varmasti helkutin hyvin optimoitua. Pyöritettiihän Bleemcastillakin onnistuneesti PSone pelejä Dreamcastissa.

* Paraskin Saturn emulaattori vaatii neljän ghz:n prosessorin että peli toimisivat 60 FPS.

Saturnin emuloimista vaikeuttaa itse laitteen sillisalaattimaiset sisuskalut. Kone oli alun perin tarkotettu SNESin tappajaksi hienoilla 2D-graffan ominaisuuksilla. Sitten kun Sony esitteli ykkös Pleikan 3D-ominaisuuksilla, Sega päätti ympätä Saturnin 3D-ominaisuudet jälki käteen. Kaikki varmaan ymmärtävät millaiseksi pelien ohjelmointi Saturnille muuttui tollaisen vedon jälkeen :rolleyes:

En välttämättä usko Revolutionin venyvän ihan sellaiseksi retrokoneeksi, mikä pyörittää kaikkia vanhoja pelejä Colecovisionista lähtien.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Mindfield sanoi:
Saturnin emuloimista vaikeuttaa itse laitteen sillisalaattimaiset sisuskalut.

Tidetetään. Kyllähän se monimutkainen rakenne vaikeuttaa hommaa, mutta ei se tee siitä ylitsepääsemätöntä. Suurempi ongelma Saturnin emuloinnin suhteen on ollut enemmänkin se, että laitteesta ei ole kovinkaan hyviä julkisia dokumentteja. Mutta Segaltahan nämä löytyvät, ja tämä varmasti helpottaisi tehokkaan emulaation koodaamista tarvittaessa.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Teppo_Holmqvist sanoi:
Tidetetään. Kyllähän se monimutkainen rakenne vaikeuttaa hommaa, mutta ei se tee siitä ylitsepääsemätöntä. Suurempi ongelma Saturnin emuloinnin suhteen on ollut enemmänkin se, että laitteesta ei ole kovinkaan hyviä julkisia dokumentteja. Mutta Segaltahan nämä löytyvät, ja tämä varmasti helpottaisi tehokkaan emulaation koodaamista tarvittaessa.

Tuo emulointi on aika hankala juttu. Microsoftillakin lienee aika hyvä tietämys Xboxiensa sisuskaluista mutta silti XOn ykkösboksi-emulointi on parhaillaankin keskinkertainen. Olisihan se toki hienoa jos pääsisi pelaamaan jälleen Saturn-pelejä mutta en jaksa uskoa että onnistuisi.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

keiu sanoi:
Tuo emulointi on aika hankala juttu. Microsoftillakin lienee aika hyvä tietämys Xboxiensa sisuskaluista mutta silti XOn ykkösboksi-emulointi on parhaillaankin keskinkertainen. Olisihan se toki hienoa jos pääsisi pelaamaan jälleen Saturn-pelejä mutta en jaksa uskoa että onnistuisi.
Kai homman pitäisi silti helpottua, kun tehot kasvavat. Kaksi sukupolvea vanhaa konetta on varmaan helpompi emuloida kuin edellistä sukupolvea.

Epäilen kyllä kenenkään nykyisen laitevalmistajan haluun panostaa Saturn-emulaatioon. Japanin ulkopuolella sen pelit eivät juuri kiinnosta (kuinka paljon sielläkään?) ja cd-pohjaiset pelit eivät ole mitään pikkuladattavaa.
 
Revolle ei maailmanlaajuista julkaisua

Nintendon toimitusjohtaja Satoru Iwata on todennut, että Revolutionin samanaikainen maailmanlaajuinen julkaisu on epätodennäköinen. Hänen mielestään kilpailijoiden strategiat eivät ole mikään peruste Revon maailmanlaajuiselle julkaisulle.

Yhtiö ei ole vielä ilmoittanut uudelle konsolilleen virallista julkaisupäivää, joka sijoittunee marraskuun tienoille, mutta GDC 2006 -tapahtumassa pitämässään puheessa Iwata lupasi, että lähiaikoina Nintendo paljastaa suunnitelmiaan. Todennäköisesti E3-messuilla saadaan siis moniin Revoa koskeviin kysymyksiin vastaus GDC 2006:n pettymyksen jälkeen.


Nuuh... DS Liten julkaisun kanssa Japanissa oli aika pahoja ongelmia, joten eivät taida ottaa riskiä. Yleensäkään ei konsolin julkaisuun ole kovin paljon tavaraa saatu, joten ehkä se on järkevämpi hajauttaa hieman. Kunhan vain ei Eurooppaa unohdeta kokonaan =(
 
Vastaus: Nintendo Revolution

"Rarea ei latailla Revolutionilla?
Manu Pärssinen, klo 09:21
Joystiq uutisoi huhua, jonka mukaan Raren kaikkia hittipelejä ei pystyisi lataamaan Nintendo Revolutionille tulevan vanhojen pelien latauspalvelun / virtuaalikonsolin kautta. Syynä tähän on tietenkin kyseisen firman nykyinen omistussuhde, eli Microsoftin alaisuus.

Nintendon hahmoihin perustuvat pelit sisältyisivät palveluun (Donkey Kong Countryt jne.), mutta sellaiset teokset kuin GoldenEye, Conker, Banjo-Kazooie, Perfect Dark, Blast Corps, Jet Force Gemini ja Killer Instinct jäisivät Revolutionilla pelaamatta. Mikäli tieto pitää paikkansa, monen Nintendo-fanin päivä muuttui juuri harmaammaksi."

Jumalauta että vittuttaa kun Nintendo myi Raren mikkisoftille!
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Ellei Nintendo ole onnistunut kähveltämään aikoinaan oikeuksia Raren täysin omiin tekeleisiin niin niitä tuskin nähdään Revolla (lue: ei nähdä revolla. Jos nuo oikeudet olisi niin olisimme nähneet jo peleistä käännöksiä DS:llä). Pätee myös muihin firmoihin millä ei ole kiinnostusta laittaa pelejään kaupaksi tuonne palveluun.

Toki on syytä olettaa että aika monella firmalla on kiinnostus rahastaa vanhoilla peleillä. Luvassahan on ns. ilmaista rahaa, ei vaadita edes käännöksen väsäämistä uudelle konsolille.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

IGN läväyttää tiskiin Revolutionin tekniset ominaisuudet - numeroiden valossa laite on teholtaan suunnilleen tasaväkinen ensimmäisen Xboxin kanssa:

Insiders stress that Revolution runs on an extension of the Gekko and Flipper architectures that powered GameCube, which is why studios who worked on GCN will have no problem making the transition to the new machine, they say. IBM's "Broadway" CPU is clocked at 729MHz, according to updated Nintendo documentation. By comparison, GameCube's Gekko CPU ran at 485MHz. The original Xbox's CPU was clocked at 733MHz. Meanwhile, Xbox 360 runs three symmetrical cores at 3.2GHz.

Revolution's ATI-provided "Hollywood" GPU clocks in at 243MHz. By comparison, GameCube's GPU ran at 162MHz, while the GPU on the original Xbox was clocked at 233MHz. Sources we spoke with suggest that it is unlikely the GPU will feature any added shaders, as has been speculated.

The overall system memory numbers we reported last December have not greatly fluctuated, but new clarifications have surfaced. Revolution will operate using 24MBs of "main" 1T-SRAM. It will additionally boast 64MBs of "external" 1T-SRAM. That brings the total number of system RAM up to 88MBs, not including the 3MB texture buffer on the GPU. By comparison, GameCube featured 40MBs of RAM not counting the GPU's on-board 3MBs. The original Xbox included 64MBs total RAM. Xbox 360 and PlayStation 3 operate on 512MBs of RAM.

http://revolution.ign.com/articles/699/699118p1.html
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Pitääköhän paikkaansa kuitenkaan?

Tietenkin nyt on sata vaikuttavaa asiaa eikä Revo näiden perusteella ole ensimmäisen XBoxin tasoinen teknisesti, paitsi paperilla, mutta epäilyttää silti. Jotenkin kaikki luvut tuntuivat niin pieniltä. RAMmiakin oli vain 88mb:tä kun kilpailijoiden laitteistta on 512. Eihän tuo nyt riitä mihinkään, vai?
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Solid Snake sanoi:
Pitääköhän paikkaansa kuitenkaan?

Tietenkin nyt on sata vaikuttavaa asiaa eikä Revo näiden perusteella ole ensimmäisen XBoxin tasoinen teknisesti, paitsi paperilla, mutta epäilyttää silti. Jotenkin kaikki luvut tuntuivat niin pieniltä. RAMmiakin oli vain 88mb:tä kun kilpailijoiden laitteistta on 512. Eihän tuo nyt riitä mihinkään, vai?

Totta. Tiiän, että Nintendo ei tähtää sikafantsuihin graffoihin, mutta noi speksit voi tarkottaa jopa vähän hitaampaa peliä kuin Xbox. Eihän se oo päivitys eikä mikään, kun pyöritään samassa konsolisukupolvessa!
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Xbugs sanoi:
IGN läväyttää tiskiin Revolutionin tekniset ominaisuudet - numeroiden valossa laite on teholtaan suunnilleen tasaväkinen ensimmäisen Xboxin kanssa:

http://revolution.ign.com/articles/699/699118p1.html

Tuota, vertailet kellotaajuuksilla? GC on suunnilleen tasaväkinen tehoissa Xboxin kanssa. Hitaampi toki mutta melko vähän. Millä perusteella Revo olisi tehoiltaan tasaväkinen ensimmäisen xboxin kanssa kun sen prosessori on noiden speksien valossa tuplasti tehokkaampi kuin xboxin ja muisti on nopeampaa ja sitä on enemmän. GPUsta nyt on vaikea sanoa tietämättä siitä yhtään mitään.

Mutta totta, epäilyttävän pienet luvut. Tuollaisilla spekseillä kone olisi ihan naurettavan halpa sillä sen valmistuskustannukset tuskin olisivat juurikaan Gamecubea isommat.

Mindfield sanoi:
Totta. Tiiän, että Nintendo ei tähtää sikafantsuihin graffoihin, mutta noi speksit voi tarkottaa jopa vähän hitaampaa peliä kuin Xbox. Eihän se oo päivitys eikä mikään, kun pyöritään samassa konsolisukupolvessa!

Ok tämä nyt oli päivän vitsi. Miten hemmetissä tuo nyt olisi hitaampi kuin xbox edes noilla arvatuilla spekseillä?
 
Ylös Bottom