Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CHAOS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nintendo Revolution

Teppo_Holmqvist sanoi:
On niitä harvoja tekijöitä jotka ovat kritisoineet. Mutta se mikä minua on huvittanut on se, että kaikista kiihkeimmät Nintendo fanaatikot ovat ehtineet ottaa herneen nenään tuosta kommentista. Takashi on kyllä täysin oikeutettu omaan mielipiteeseensä. :)

Eli on huvittavaa, jos Nintendo-fanaatikoilla on mielipide Takashin jutuista? :)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Kyseisen jutun kirjoittaja ei ole näköjään perehtynyt tarpeeksi kaikkiin paljastettuihin faktoihin, vaan mututuntumalla heittelee joitain melko tyhmiäkin väitteitä. Lähinnä teki mieli kirjoittaa vastaus kaikkiin vääriin väitteisiin. Mut näitä on enemmänkin, enkä jaksa kirjoittaa.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

phanatic sanoi:
Eli on huvittavaa, jos Nintendo-fanaatikoilla on mielipide Takashin jutuista? :)

Enemmänkin se että se viedään aina äärimmäisyyksiin. Jopa Penny-Arcaden foorumeilla oli yleinen lynkkausmieliala. Kohtuus kaikessa. :)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Tuo teksti kyllä vaikutti pikavilkaisulla aika provohenkiseltä, ts. kirjoitettu vain jotta saataisiin vähän huomiota. Mikäs siinä, lisää huomiota Revolle... saadaan erinäisiin paikkoihin muutama ylimääräinen kommentti.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Merri sanoi:
Tuo teksti kyllä vaikutti pikavilkaisulla aika provohenkiseltä, ts. kirjoitettu vain jotta saataisiin vähän huomiota.

Koko kommentti oli itsessään niin epäselvä ettei siitä voi sanoa juuta eikä jaata suuntaan jos toiseenkaan. Lisäksi Takashi ei muutenkaan ole ollut tyytyväinen oikein mihinkään pelibisneksessä. Myös se että tuleeko hän edes enää tekemään pelejä on epävarmaa.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Ok. Joku sanoo "ei mua oikein kiinnosta enää pelit eikä toi revolution" ja siitä oikeasti syntyy keskustelua. "Mitäh ei kiinnosta revolution!?" Näkeekö kukaan muu tässä jotain epäkohtaa?
 
Vastaus: Nintendo Revolution

zoom-jokke sanoi:
En nopealla silmäyksellä nähnyt linkkiä artikkeliin Nintendo Revolution Screens jossa mielestäni on asiallista kritiikkiä Revoluutionia kohtaan.
Ei paskempi artikkeli. Ihan hyviä pointteja hiukan kärjistetysti esitettynä. Mielenkiintoista sinänsä, että vasta nyt alkaa näkyä kritiikkiä tuota Nintendon maailman mullistavaa ohjainta kohtaan. Ennustan, että seuraavan puolen vuoden aikana kritiikki voimistuu, kunnes julkaisupäivänä todetaan, että sekä yltiöoptimistit että -pessimistit olivat kaikki väärässä.

Itse en ole ollut missään vaiheessa mitenkään varauksettoman innostunut Nintendon kapulasta, enemmänkin odottavainen asenteella "siinähän teillä on ohjain, todistakaa, että sillä pystyy tekemään jotain". Takashi ei ole väärässä sanoessaan, että ohjain ei tee peliä. (No, Guitar Hero ja Nipan bongo-rumpupelit tuntuvat olevan poikkeus.) Ja Fanboy Intervention on oikeassa sanoessaan, että pelilatauspalvelu on tosi kova juttu, jos omistaa jonkin toisen next-gen-konsolin mutta ei vanhoja Nintendoja. En oikeastaan löydä kummastakaan (Takashin kommentti ja tuo Fanboy Intervention -artikkeli) mitään suoranaisesti virheellistä.

Silti pidän tällä hetkellä todennäköisempänä sitä, että Revolution ilmestyy PS3:ni viereen jossain vaiheessa, kuin että se ei ilmesty. Syy tähän on yksinkertaisesti sen tarjoama vaihtoehto ja pieni koko. Xboxin (versio 1) olisin jo hankkinut, jos se ei olisi niin ruma ja iso. Nyt se ei sovi olohuoneeseeni sisustuksellisista syistä.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

keiu sanoi:
Ok. Joku sanoo "ei mua oikein kiinnosta enää pelit eikä toi revolution" ja siitä oikeasti syntyy keskustelua. "Mitäh ei kiinnosta revolution!?" Näkeekö kukaan muu tässä jotain epäkohtaa?
Se on Nintendo. Jos ei ole Nintendo-vihaaja ja helvetin ääliö, on Nintendon tekemisistä oltava innoissaan - aina.

Vaikka oma Revolution-innostuksenikin on kasvanut, on minusta ihan tervettä kritiikkiä, että edes joku sanoo, että ohjaimen tärkeyden korostaminen menee välillä yli. Revollakin tullaan pelaamaan pelejä, ei ohjainta. (vaikka se paljon peleihin mahdollistaakin)

Toivottavasti sitä peli-infoa tosiaan nyt tulee.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Hex sanoi:
Kirjoitin viestissä muutakin.

Tosin se ei ollut siellä silloin kun minä vastasin, vaan editoit viestiäsi ja sen sävyä heti postauksen jälkeen. Alkuperäinen muoto oli täsmälleen se mitä olin quotanut, ja tällöin viesti todellakin kävi trollauksesta. Eli jos aiot sanoa jotakin, sano se kerralla. Hittolainen kun tätä pikaedittiä käyttää niin se ei lainkaan laita merkintää siitä, että viestiä on editoitu. Paha bugi.

EDIT: Tehty pieni lisäys ja muutettu viestin sävyä.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Teppo_Holmqvist sanoi:
Tosin se ei ollut siellä silloin kun minä vastasin, vaan editoit viestiäsi heti kun joku otti herneen nenäänsä. Hittolainen kun tätä pikaedittiä käyttää niin se ei lainkaan laita merkintää siitä, että viestiä on editoitu.

EDIT: Tehty pieni lisäys.
Lisätty joo, ensin toinen kappale ja sitten kolmas, mutta ei kenenkään viestin jälkeen. Jos tarkkoja ollaan, niin toinen kappale tuli sinun viestiäsi ennen ja kolmannenkin kirjoitus ainakin alkoi ennen sitä.

Toivoisin sen verran suvaitsevaisuutta, että Revo-ketjuun saisivat ilman trolliksi leimaamista tulla muutkin kuin suurimmat fanit.

Reality-check: Sony ja MS saavat koko ajan paskaa niskaansa joka suunnasta, eikä se aiheuta merkittäviä reaktioita. Nintendon goodwill sen sijaan on niin suurta, että sitä ei saa kuin kehua. On ihan tervettä että joku sanoo Nintendosta jotain kriittistä. Se taas ei ole tervettä, että kritiikki aiheuttaa ylisuuren vastareaktion.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Hex sanoi:
Reality-check: Sony ja MS saavat koko ajan paskaa niskaansa joka suunnasta, eikä se aiheuta merkittäviä reaktioita.

Jos minä olisin postannut tuon saman kommentin PS3 threadiin muuttaen sen sisällön koskemaan Sonya, niin varmasti reaktiot olisivat olleet täysin samaa luokkaa.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Teppo_Holmqvist sanoi:
Jos minä olisin postannut tuon saman kommentin PS3 threadiin muuttaen sen sisällön koskemaan Sonya, niin varmasti reaktiot olisivat olleet täysin samaa luokkaa.
Jos haluat kuvitella KonsoliFIN:n "me vastaan ne" -keskusteluryhmäksi, niin usko sitten niin.

Vaikka otit Nintendo-kriittisen kommenttini henkilökohtaisesti, ei se ollut sinun tai minkään ryhmittymän kiusaamiseksi kirjoitettu.

Kun sinulla ei ollut edes ekassa vastauksessasi minulle mitään Revoon tai Nintendoon liittyvää kirjoitettavaa, voisi turhan lätinän lopettaa.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Hex sanoi:
Reality-check: Sony ja MS saavat koko ajan paskaa niskaansa joka suunnasta, eikä se aiheuta merkittäviä reaktioita. Nintendon goodwill sen sijaan on niin suurta, että sitä ei saa kuin kehua. On ihan tervettä että joku sanoo Nintendosta jotain kriittistä. Se taas ei ole tervettä, että kritiikki aiheuttaa ylisuuren vastareaktion.

Niinpä. Aivan älyvapaata kuinka jonkun kehittäjän mielipidettä vastaan pitää potkia. XbOn tapauksessa tämä on toki ymmärrettävää koska pelaajilla on kokemusta koneesta millä perustella eriävät mielipteensä.

Toisaalta on niitäkin threadeja boardeilla nähty missä ihmiset innoissaan postaavat kuinka revo onkin huono kone noiden kommenttien perusteella ja kuinka PS3 tulee ja murskaa. Joopa joo.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Xboxin (versio 1) olisin jo hankkinut, jos se ei olisi niin ruma ja iso.

Minusta on hassua, että joku kone jää kauppaan koska se on iso ja ruma. Tavallaan ymmärrettävää, mutta jos tästä tulee yleinen trendi, olen hiukan huolissani. Jos laitteen kokoon ja ulkonäköön panostetaan yhä enemmän, miten käy pelaamisen? Mennäänkö tässä siihen, että telkkarin viereen asetetaan arpakuution kokoinen klöntti jolla sitten väännetään Super Game Boy -tasoista kamaa langattomilla ohjaimilla? Ei varmaankaan.

Tänään on muuten 20.4. Mahtaako ilta tuoda mitään tullessaan?
 
Vastaus: Nintendo Revolution

napsikas sanoi:
Minusta on hassua, että joku kone jää kauppaan koska se on iso ja ruma.
Asioitahan tietysti arvotetaan eri lailla. Kun vaimo oli ostamassa minulle ensimmäistä konsoliani joskus muutama vuosi sitten, pohdin pitkän aikaa että haluanko boxin vai pleikkarin. Lopulta vaaka kallistui playstationin suuntaan siksi, että kaverillakin oli ja siksi tiesin pääseväni laajaan lainapelikirjoon nopeasti käsiksi.

Boxin hankkiminen siihen rinnalle on käynyt monta kertaa mielessä, mutta kun kämppä on kohtuullisen aistikkaasti sisustettu ja hopeanvärinen PS2 istuu muuhun laitteistoon niin siististi, en halua pilata harmoniaa. Tilanne voisi olla eri, jos boxille löytyisi jokin killeripeli, mutta epäilen.

Nyt kaveriporukkaan on ilmestynyt useampiakin Cubeja, ja ihan vähän on sormia syyhyttänyt kun kulkee automarketissa peliosaston läpi. Pienen kokonsa vuoksi se sopisi hyvin tv-tasolle, mutta kun ainoa kosketus sen peleihin on se joku bongo-rumpupeli 2 ja Mario Kart, niin syyhy ei ole vielä äitynyt ylipääsemättömäksi. Hinnaltaanhan Cube on puoli-ilmainen, joten senkään puolesta ei olisi ongelmaa.

Tavallaan ymmärrettävää, mutta jos tästä tulee yleinen trendi, olen hiukan huolissani.
Tuskinpa tulee. Varmaan tuolla laitteen näöllä on merkitystä meille varttuneemman pelisukupolven edustajille, eikä edes kaikille meille. Itse asiassa kaveripiirissä (joka luonnollisesti on kaikille aina se kaikkein luotettavin markkinaotos) taidan olla ainoa, joka antaa sisustukselle näinkään paljon painoarvoa. Poikamiesbokseissa ja lapsiperheissä paikat ovat muutenkin aina kuin pommituksen jäljiltä(*), joten se on ihan sama, mitä rojua tv-nurkkaukseen on kertynyt.

(*) rajoitetusti paikkansa pitävä yleistys, poikkeuksia on ihan riittävästi
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Niin niin, ei tietenkään tule trendiä ei, enkä minä ole huolissani. Ja sen kun pistät aistikkaita aistikkaiden kanssa, nehän sopivat hyvin yhteen. Minulla nyt vain on erilaiset arvot tässä kysymyksessä, enkä missään nimessä halua tuomita muita!

Silmäilin läpi tuon Fanboy-jutun. Ei se ihan puppua ollut, mutta hyvin provosoivaa kamaa.
 
Ylös Bottom