Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CHAOS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nintendo Revolution

Se mikä Neversoftin puolustukseksi pitää sanoa on se, että he eivät suolla mitä tahansa paskaa ulos. Suurin osa 3rd partyistä tunki alussa DS:lle hirvittävää kamaa, mutta Tony Hawk: American Sk8land oli teknisesti todella kovaa tasoa ja hyödynsi vakavissaan uuden alustan ominaisuuksia. Joten saa nähdä mitä saavat tällä puolella aikaan.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Electronic Gaming Monthly -lehden päätoimittaja Dan Shu hypettää, kiusaa ja hehkuttaa:

We just finished our June issue (which will start shipping right when E3 starts). Our cover story? The Nintendo Revolution. After working on this article, I must say, I've gone from "excited" to "OMG super-psyched" for this machine. I can't reveal anything right now, but I think the Revolution will put Nintendo back into the game for this next-gen console war. Forget GameCube and Nintendo 64. If Nintendo can get the right developers backing this system for a few years, it will be a winner. Stay tuned....

Mahtaapa olla mehukkaita paljastuksia luvassa E3-messuilla...

Ja toisaalla huhuillaan, että Nuchaku-ohjain osaa myös tunnistaa liikkeet. Tämäkö on "se suuri salaisuus", vai onko odotettavissa vielä jotain muuta?
 
Vallankumouksen ajankohta selkenee

Saksalainen GameFront kertoo NECin puheenjohtajan, Toshio Nakajiman paljastaneen Bloombergin haastattelussa, että yhtiö on saanut Nintendolta tilaukset Revolutionissa käytettävistä siruista. Nakajima kertoo, että yhtiö toimittaa valmiin raudan Nintendolle syksyllä, joten joulun lähettyville sijoittuva julkaisu on todennäköinen.

Aikaisemmin on spekuloitu Revolutionin saapuvan markkinoille marraskuussa, joten nähtäväksi jää, paljastaako Iso N vihdoinkin virallisen aikataulun vallankumoukselle parin viikon kuluttua E3-messujen tiedotustilaisuudessaan.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

GrandAlf sanoi:
Ja toisaalla huhuillaan, että Nuchaku-ohjain osaa myös tunnistaa liikkeet. Tämäkö on "se suuri salaisuus", vai onko odotettavissa vielä jotain muuta?

En yhätikään näe mitään järkeä tuossa. Miettikääpä kuinka vaikea on esimerkiksi tehdä oikealla kädellä pyörivää liikettä ja vasemmalla vaikkapa eteen-taakse-liikettä? Saati sitten jotain monimutkaisempaa. Confirmed varmaan niin.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

GrandAlf sanoi:
huhuillaan, että Nuchaku-ohjain osaa myös tunnistaa liikkeet. Tämäkö on "se suuri salaisuus", vai onko odotettavissa vielä jotain muuta?

Eikös tuon varsinaisen remote-ohjaimen lisäosan pitänyt olla mahdollisimman edullinen valmistaa, että jopa pelitehtailijat voisivat kehittää siihen omia custom lisäosia? Gyroskoopillinen lisäosa tuskin olisi niin kovin halpa valmistaa...
 
Vastaus: Nintendo Revolution

xevious sanoi:
Eikös tuon varsinaisen remote-ohjaimen lisäosan pitänyt olla mahdollisimman edullinen valmistaa, että jopa pelitehtailijat voisivat kehittää siihen omia custom lisäosia? Gyroskoopillinen lisäosa tuskin olisi niin kovin halpa valmistaa...

Eikös ideana olisi juuri se, että nämä vaihtoehtoiset lisäosat olisivat erilaisia kuin se konsolin mukana tuleva? Eipä niiden erikoisohjainten kannattaisikaan olla samanlaisia kuin sen, joka jokaisella Revon omistajalla on jo...
 
Vastaus: Nintendo Revolution

keiu sanoi:
En yhätikään näe mitään järkeä tuossa. Miettikääpä kuinka vaikea on esimerkiksi tehdä oikealla kädellä pyörivää liikettä ja vasemmalla vaikkapa eteen-taakse-liikettä? Saati sitten jotain monimutkaisempaa. Confirmed varmaan niin.
Kun tarkemmin ajattelee, ei Nunchakun liikkeentunnistin kieltämättä tunnu tarpeelliselta. Miekka-kilpi-yhdistelmän kanssa se tosin voi toimia. Tai sitten yksinkertaisissa asioissa, kuten aseen lataamisessa nykäisemällä. Mutta muuten menee aivot solmuun, kun miettii miten sillä voi pelata.

Saa nähdä miten tämänkin tiedon kanssa käy. Tässähän nyt muutaman päivän sisällä "luotettavat lähteet" ovat vahvistaneet mm. force feedbackin, virtuaalikypärän, Red Steel / konsoli -bundlen, maagisen displacement map -tekniikan, Revon syyskuun julkaisun ja paljon muuta mukavaa. ;)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

GrandAlf sanoi:
Mutta muuten menee aivot solmuun, kun miettii miten sillä voi pelata.

Toisaalta eihän tuo kahden käden käyttäminen erilaisiin toimintoihin nyt niin kovin ihmeelliseltä koordinaatiosuoritukselta tunnu, jos on kokeillut tosiaan vaikkapa miekkailua. Olen vähän kuullut sellaistakin villiä huhua, että joillakin pelikoneilla pelattaisiin jopa pääsääntöisesti niin, että toinen käsi operoisi tiukan digitaalisesti kaksitoimintoisiin painikkeisiin perustuvaa syöttölaitetta samaan aikaan kun toinen käsi käyttelisi vapaasti kaksiulotteisessa tilassa liikuteltavaa analogista ohjainta. :)

Kieltämättä pelien kontrolleja voisi hetken aikaa joutua opettelemaan ihan tosissaan (vähän niin kuin opettelisi jotain uutta urheilulajia), mutta ainakin tällä hetkellä se tuntuu musta ihan virkistävältä ajatukselta.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Xbugs sanoi:
Toisaalta eihän tuo kahden käden käyttäminen erilaisiin toimintoihin nyt niin kovin ihmeelliseltä koordinaatiosuoritukselta tunnu, jos on kokeillut tosiaan vaikkapa miekkailua. Olen vähän kuullut sellaistakin villiä huhua, että joillakin pelikoneilla pelattaisiin jopa pääsääntöisesti niin, että toinen käsi operoisi tiukan digitaalisesti kaksitoimintoisiin painikkeisiin perustuvaa syöttölaitetta samaan aikaan kun toinen käsi käyttelisi vapaasti kaksiulotteisessa tilassa liikuteltavaa analogista ohjainta. :)

Kieltämättä pelien kontrolleja voisi hetken aikaa joutua opettelemaan ihan tosissaan (vähän niin kuin opettelisi jotain uutta urheilulajia), mutta ainakin tällä hetkellä se tuntuu musta ihan virkistävältä ajatukselta.
Muistelkaamme kuitenkin, mitä Nintendo painotti ohjaimen julkistamisen aikaan. Ohjaimen pitäisi olla niin helppo käyttää, että kuka tahansa haluaa sellaisen käteensä ottaa. Toisaalta, uskon, että markkinoille tulee sellaisiakin pelejä, jotka vaativat pelaajalta hieman enemmän harjaantumista, mutten kuitenkaan usko, että ihan Steel Battallion -henkistä kontrollien opettelua tarvitsee harjoittaa. Julkaisupelien joukossa lienee muutama hyvinkin helposti omaksuttava peli. Parhaat pelit ovat kuitenkin olleet niitä, joissa on käsittämättömän yksinkertainen idea, joka on nerokkaasti toteutettu (Tetris tai Super Monkey Ball, anyone?). Toisaalta Mario 64 mullisti pelaamisen aikoinaan, joten mielenkiintoista tulee.

Parin viikon päästähän moni asia selvinnee. Sitä odotellessa.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Jos tuo Nunchaku toimisi nyt esim. kilpenä Zeldassa, toivon todella, että Linkin saa vasenkätiseksi! Tuntuu hölmöltä heiluttaa miekkaa vasemmalla kädellä ja kilpeä oikealla, jos telkkarissa heppu tekee toisin päin. Muutenkin toivon ettei ohjaimen kanssa tule ongelmia vasenkätisillä.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

SOJ sanoi:
Jos tuo Nunchaku toimisi nyt esim. kilpenä Zeldassa, toivon todella, että Linkin saa vasenkätiseksi! Tuntuu hölmöltä heiluttaa miekkaa vasemmalla kädellä ja kilpeä oikealla, jos telkkarissa heppu tekee toisin päin. Muutenkin toivon ettei ohjaimen kanssa tule ongelmia vasenkätisillä.

Link ON vasenkätinen. Meidän oikeakätistenhän tässä pitäisi toivoa että Linkin saa oikeakätiseksi toisin kuin aikaisemmissa peleissä.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Useammaltakin suunnalta varmistellaan tuon nunchuk-lisukkeen liiketunnistimen olevan totta. Advanced Media Networkhan sai jo aikaisemmin tietoa lähteiltään, jotka väittävät kyseisen version lisäosasta olleen dev kittien mukana jo puolisen vuotta.

Tämän jälkeen myös Computer & Video Gameskin on kuulemma varmistanut huhun paikkansapitävyyden. Ei kuulemma ole ihan niin tarkka kuitenkaan kuin revmote.

In other news, Revon nimeksi huhuillaan BlueWavea.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Kanadan Nintendon markkinointipäällikkö Pierre-Paul Trepanier'n kerrotaan myöntäneen kanadalaisessa radiohaastattelussa, että Revo-ohjain sisältää myös force feedback -toiminnon:

R-T: "Is there any force feedback in it?"

NoC: "Yes there's feedback in it even though it is wireless, we will show more at E3. Before in our wireless controllers, we didn't put feedback because of battery life problems but now we have found a way to do it without lowering the battery life of the remote."

http://mozlapunk.web-log.nl/log/5666465

Täytyy kuitenkin todeta, että haastattelu on alun perin tehty ranskaksi, ja on vielä vahvistamatta, onko force feedback varmasti oikea käännös - onhan periaatteessa mahdollista, että kyse olisi pelkästä tärinätoiminnostakin.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Tuon sivun kommenttiosastolla lukee, että siinä Cuben langattomassa Wavebirdissä oli tärinä. Jos Pierre-Paul puhuisi tärinästä, ei hänen lausuntonsa pitäisi paikkaansa. Tiedä häntä. Mutta ainakin hän sanoi, että E3:ssa nähdään mistä on kyse.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

napsikas sanoi:
Tuon sivun kommenttiosastolla lukee, että siinä Cuben langattomassa Wavebirdissä oli tärinä. Jos Pierre-Paul puhuisi tärinästä, ei hänen lausuntonsa pitäisi paikkaansa. Tiedä häntä. Mutta ainakin hän sanoi, että E3:ssa nähdään mistä on kyse.

Paitsi että wavebirdissä ei ole tärinää.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

napsikas sanoi:
Tuon sivun kommenttiosastolla lukee, että siinä Cuben langattomassa Wavebirdissä oli tärinä. Jos Pierre-Paul puhuisi tärinästä, ei hänen lausuntonsa pitäisi paikkaansa. Tiedä häntä. Mutta ainakin hän sanoi, että E3:ssa nähdään mistä on kyse.

Öö... Jos asia olisi noin, tuohan ainoastaan vahvistaisi sitä tulkintaa, että revmotessa on force feedback. Mutta kuten on yleisesti tunnettua, Wavebird ei tutaja.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Ai? Kiitos kun oikaisitte. En ole ikinä Wavebirdiä käsissäni pitänyt, vaan kuten sanoin, luin sen tuolta kommenteista. Ja tarkoitin, että JOS P-P olisi puhunut TÄRINÄSTÄ, hänen puheensa ei olisi ollut totta, mikä viittaisi siihen, että hän olisi sittenkin tarkoittanut FEEDBACKIA (tämä siis olettaen että Wavebirdissä on tärinä muttei feedbackia). Mutta koska Wavebird ei tärise, tätä on turha spekuloida tämän enempää.
 
Ylös Bottom