Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CHAOS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Hex sanoi:
Mietitty kunnolla ja kunnolla? Asioita voi miettiä vaikka kuinka ja niin tehdäänkin, mutta vasta käytäntö näyttää mikä toimii ja mikä ei.

Ilmiselvästi riskaapelilta silti tuntuu, että pelimarkkinoiden ylivoimaisesti tärkeimmän kielen noin selvä sanan samankaltaisuus on tietoisesti jätetty huomiotta.

Toisaalta "Me"-idea on hieno, kun "i"-kirjaimet ovat kuin ohjaimia tai ihmisiä ja "w"-kirjaimessakin on kaksi sakaraa.

Pointti lienee juuri siinä, että monet Wii-nimen hyvät puolet - eli esim. juuri nuo, mitä juuri yllä luettelit - painavat vaakakupissa enemmän kuin se, että lausuttuna nimi voi tarkoittaa myös pissaa.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Salmari sanoi:
En ymmärrä alkuunkaan pointtia. Miksi ohjain pitää suomentaa? Et sinä pleikkariakaan pelaa kaksoisshokilla etkä osta Gamecubelle uutta ohjainta HullutKizzat Microconia. Vai mitä yrität hakea?

Se nyt vaan tulee mieleen, kun yleensä englannin kielistä tekstiä luetaan niin, että se suomennetaan päässä. Tietysti Nintendo haki kysyttyä vaikutusta sanasta We, mutta se vain kuulostaa oudolta. Dual Shock tai Gamecube ei jo tarkoita jotain tunnettua persoonapronominiä tai muuta sanaa, mihin sitä sotkea.

Mut joo, muut ovat oikeassa siinä, että tätä on jo vatvottu liikaa. Suljen siis vihdoin leipäläpeni :o
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Sinänsä muuten ihan fiksu veto käyttää nimenä sanaa, mikä ei (kirjoitusasussa) tarkoita mitään millään kielellä (ainakaan mitään minkä mattimeikäläinen tunnistaisi). Sekin tuo sinällään tätä Nintendon "ei pelkästään pelaajille, vain meille kaikille"-ajattelutapaa esille, kun kaiken maailman Xboxit, Playstationit ja GameCubet ovat sataprosenttisesti sidottuja juuri englannin kieleen ja tätä kautta juuri Pohjois-Amerikkaan.

Mut paska nimi silti ;)
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

xevious sanoi:
Tässä nyt ei tosiaankaan ole kyse mstään fanittamisesta tai siitä että fanit tai nintendo suuttuisi siitä että nimi on solvaava, vaan ihan vaan puhtaasti siitä että tuo "lempinimi" on vaan ihan v*tun tyhmä ja halventaa sen käyttäjän älykkyyttä.

Tämähän vain osoittaa, että nimiväännös onnistuneesti kunnioittaa alkuperäisen tavaramerkin perinteitä.

xevious sanoi:
Wii: nimen vääntellyyn ja puujalkavitseihin ollaan kyllä varauduttu, ja itsekkin on sitä tullut harrastettua, mutta nimen julkaisusta on jo kuitenkin kulunut sen verran aikaa että nyt nuo kyseiset vitsit ja vääntelyt jo jyystävät huomattavasti enemmän kuin nimi itse.

Jonkinlaisen lempinimen kone kuitenkin tarvitsee. Jos tämä nimi on onnistunut hymyilyttämään joitakuita, se on bonusta. Jos se on onnistunut ärsyttämään toisia, se on vielä enemmän bonusta.

Mutta ehkä tähänastisen keskustelun perusteella voidaankin ottaa KonsoliFINissä käyttöön uusi toimintamalli? Keskustelijat ottavat toistensa kommenteista yksittäisen sananvalinnan ja alkavat sitten varsinaisen aiheen sijaan kommentoida sitä ja kertoa, kuinka v*tun tyhmä se on ja kuinka se halventaa käyttäjänsä älykkyyttä. Kyse ei kuitenkaan olisi fanaattisuudesta.

Tästä voitaisiin ottaa oikein tuomaroitu kisa, jossa eniten pisteitä saisi se, joka onnistuisi eniten kieltämään toisia käyttämästä jotakin itse valitsemaansa sanaa. Hyvänä puolena foorumeista tulisi varmaankin roimasti nykyistä aktiivisempia. Tämähän jos mikä olisi hienoa!

Ruvetaanks heti?
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Xbugs sanoi:
Hmm. Nyt täytyy tunnustaa, että veljeni käyttää minusta lempinimeä, joka ei ole yleisesti muiden käyttämä. Tähän asti olen pitänyt sitä ihan positiivisena juttuna, mutta nyt suomukset putosivat silmiltäni. Kyseistä nimitystä käyttää vain veljeni - eivätkä esimerkiksi ShereKhan tai laaja lauma muita KonsoliFINin käyttäjiä. Kyseessä onkin siis oikeasti haukkumasana!!!1 Ei prkl, nyt loppuu monivuotinen v*ttuilu, tästä tulee sukuviha! :mad:

Ihan vain tiedoksesi: Saatanpa olla Pissiksen ostojonossa jopa ennen sinua (oma konsolini on jo ennakkovarattu). Ja jos luet vaikkapa ihan tätä keskustelua taaksepäin, huomannet, että olen kohtuullisen aktiivisesti seurannut Pissiksen kuulumisia ja niistä tännekin uutisoinut.

Jep, en tiedä ymmärsitkö tahallasi väärin vai ymmärsitkö vain väärin, mutta puhuin aikaisemmin yleisestä lempinimestä. Ilmeisesti ajattelet, että Pissis-sanalla voi olla positiivinen kaiku. En usko, että yksikään Pissis sanan katumerkityksessä olisi myöskään tyytyväinen tuohon määrittelyyn, tuskin kukaan myöskään tunnistaa itseään moiseksi, vaikka monien mielestä asia olisi juuri niin. Tästä syystä ainakaan mä en nimitä ketään ihmistä tuolla nimellä, eikä tuo kuulosta kovin hyvältä konsolin lempinimeltäkään. Veljesi taholta tulevaa nimittelyä en myöskään pidä mukavana, jos se kerran kyseessä on niin kova haukkumasana, että sukuvihakin on aiheellista :). Pissis ei mielestäni ole vain lempinimi, sanaa tuskin positiivisesti käytetään milloinkaan.

Olen kyllä huomannut, että olet tänne aktiivisesti osallistunut ja nimen omaan tuonut esille tuota sinun lempinimeäsi. Puhuit vaan aikaisemmin niin kuin tässä olisi nyt jo melkein YLEINEN lempinimi (kts. aikaisempi viestini), joka olisi parempi kuin Nintendon valkokaulusten luoma nimi. Tähän minä viittasin, sillä ei voida puhua yleisestä lempinimestä jos Xbugs on kymmenessä viestissä sitä yrittänyt lanseerata, vaikka muut ovat sitä mieltä, että nimi on surkea. Mun mielestä saat tottakai käyttää mitä nimeä tahdot, miten edes voisin sitä estää. Olen vain kertonut kantani, että mielestäni vitsi on jo kuultu ja se ei enää naurata, paremminkin päinvastoin (kyllä Xbox -puolella käytiin aikanaan keskustelua jopa kirjoitusasusta eli ilman viivaa l. X-Box, joillekin tuo oli tärkeää). Jos jonkun konsolin kannattajat ovat kiihkeämpiä fanittajia kuin jonkun toisen, ei mielestäni ole silti viisasta tehdä pilaa tai haukkua, vain sen vuoksi, että moiset fundamentalistit ärsyyntyisivät. En osaa sanoa ketkä täällä ovat sinun mielestä näitä kiihkoilijoita, mutta en mä ainakaan tässä huomannut mitään muuta kuin keskustelua konsolin nimestä ja lempinimien älyttömyys on saanut jo kohtuuttoman julkisuuden.

En tiedä mihin tuo liittyy, että olet jonossa ennen minua, mutta varmasti näin on. Ilmeisesti yrität vakuuttaa, että et ole vain trollannut, vaan olet ihan oikeasti ostamassa konsolia (ja vielä ennen minua). Eihän tuo asia minua liikuta, ostat tai et, ainoastaan tuohon lempinimesi älyttömyyteen otin kantaa, kuten on tehnyt moni muukin. Meikäläinen poimii koneen luultavasti tuossa ensimmäisen puolen vuoden sisään (riippuu pelien laadusta, en tee PS2-virhettä toistamiseen), jos se sinua kiinnostaa. Olin jo aikeissa skipata koko konsolisukupolven yli, mutta ilmeisesti en kuitenkaan malta olla ostamatta konetta. Tälläkö minä pääsen kiihkoilijan roolista pois... ei sillä niin väliä, kyllä mä diggailen Nintendon masiinoista ja olen kaikki omistanut jossain elämän vaiheessa (ainoastaan NES puuttuu tällä hetkellä), joten voin sanoa viihtyneeni Nintendon pelien parissa.

En minäkään ole täysin tyytyväinen Nintendon valitsemaan nimeen Wii, mutta en minä sitä vaihda suomalaiseen sanaan, joka on sävyltään halventava. Pari kertaa rapaa voikin heittää tällaisen nimen julkistuksen jälkeen, mutta jos vitsiä jatkaa tulee väkisinkin mieleen, että takana on vain halu haukkua. Ei millään pahalla, näin mä vain asian nyt näen, jos olen ihan rehellisesti omasta mielestäsi vain käyttänyt hupaisaa lempinimeä vailla halua ärsyttää tai haukkua, niin sorry olen käsittänyt väärin.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Voitaisiinko nyt lopettaa tuo nimikeskustelu. Jos joku tahtoo nolata itsensä postauksissaan se on hänen asiansa. Mieluummin kärsin senkin myötähäpeän ja koitan muistuttaa itselleni että lapset ovat lapsia sen sijaan että luen novelleja aiheesta.

edit: Tietenkin jos millään on mahdollista lopettaa tuo ala-asteella jo vanhentunut järkyttävän huono pissakakkahuumori niin siitä kiitos.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Knight sanoi:
Btw milloinkas KonsoliFINin keskustelualueiden nimet vaihdetaan vstaamaan todellisuutta?

Joo, minua ainakin ärsyttää "Yleistä keskustelua Revolutionin -peleistä". Revolutionin peleistä tai Revolution-peleistä, mutta ei näin. IGN:kin on muuttanut saittinsa jo Wii-aikaan. Toisaalta, sama se on - kaikki kuitenkin tietävät mistä on kyse. Eli ei mitään kiirettä. Toivon vain, että osastojen nimet kirjoitetaan oikein jatkossa!

(Tämänkö nyt oli tarkoitus nostaa keskustelun tasoa nimiväännöksien suosta? Keskustelualueiden nimien oikeinkirjoitus... on hyvin tärkeää.)
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

napsikas sanoi:
Joo, minua ainakin ärsyttää "Yleistä keskustelua Revolutionin -peleistä". Revolutionin peleistä tai Revolution-peleistä, mutta ei näin. IGN:kin on muuttanut saittinsa jo Wii-aikaan. Toisaalta, sama se on - kaikki kuitenkin tietävät mistä on kyse. Eli ei mitään kiirettä. Toivon vain, että osastojen nimet kirjoitetaan oikein jatkossa!

Ei IGN ole juurikaan Wii-ajassa. Wii.ign.com on käytössä, mutta se vie suoraan revolution.ign.comiin, jossa edelleen hakukentässä lukee Revolution Game ja selaimessakin lukee Nintendo Revolution tuolla ihan ylhäällä. Gamerankings.com sentään vaihtoi Revolutionin Wiiksi tuolta.

Ehkä se E3-messujen jälkeen otetaan yleisesti käyttöön, että kaikki varmasti tietävät nimen vaihtuneen.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Jeps, eihän tässä siitä ole suinkaan kyse, etteikö voisi nauraa oman konsolin tyhmille jutuille. Ja etteikö sitä voitaisi arvostella vapaasti ilman, että syöksyn kurkkuun kiinni. Mutta tuo 'pissis' on vaan niin...säästä meitä! Suurin osa ihmisistä tuomitsee uuden nimen. Itsekin tuomitsin vahvasti silloin, kun näin sen ensimmäistä kertaa ja huono maku siitä oli suussa vielä muutaman päivän. Mutta se alkaa tuntumaan aina vain paremmalta ja paremmalta ja juuri tuollaiselta, että se todellakin voisi onnistua tuossa 'we' jutussa ja kerätä ne pelaajat ja pelaamattomat ympäri mualimaa konsolin äärelle.

Ja eihän tässä nyt tarvi mitään keskutelualueiden nimiä vaihtaa. Eiköhän tämä ole ihan luonnollinen revolution-keskustelun kohta tässä vaiheessa, kun uusi nimi on juuri tullut. Kun E³ napsahtaa käyntiin tuossa parin päivän päästä, niin eiköhän se keskustelu siirry sitten taas siellä käsiteltyjen asioiden ympärille. Ja ei varmaankaan palata sen jälkeen enää hirveästi näihin nimi hommiin.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Xbugs vaikuttaa kyllä itse kaikkein kiihkomielisimmältä tässä asiassa.

Jos joku haluaa käyttää Wii:stä nimeä Pissis, niin oma on asiansa.

Imo Wii on loistava ja itsessään täysin riittävä nimi konsolille.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Tää ei tainnutkaan vielä olla täällä.

Uusin Time Magazine:

Nintendo gave TIME the first look at its new controller--but before I pick it up, Miyamoto suggests that I remove my jacket. That turns out to be a good idea. The first game I try--Miyamoto walks me through it, which to a gamer is the rough equivalent of getting to trade bons mots with Jerry Seinfeld--is a Warioware title (Wario being Mario's shorter, fatter evil twin). It consists of dozens of manic five-second mini games in a row. They're geared to the Japanese gaming sensibility, which has a zany, cartoonish, game-show bent. In one hot minute, I use the controller to swat a fly, do squat-thrusts as a weight lifter, turn a key in a lock, catch a fish, drive a car, sauté some vegetables, balance a broom on my outstretched hand, color in a circle and fence with a foil. And yes, dance the hula. Since very few people outside Nintendo have seen the new hardware, the room is watching me closely.

It's a remarkable experience. Instead of passively playing the games, with the new controller you physically perform them. You act them out. It's almost like theater: the fourth wall between game and player dissolves. The sense of immersion--the illusion that you, personally, are projected into the game world--is powerful. And there's an instant party atmosphere in the room. One advantage of the new controller is that it not only is fun, it looks fun. When you play with an old-style controller, you look like a loser, a blank-eyed joystick fondler. But when you're jumping around and shaking your hulamaker, everybody's having a good time.

After Warioware, we play scenes from the upcoming Legend of Zelda title, Twilight Princess, a moody, dark (by Nintendo's Disneyesque standards) fantasy adventure. Now I'm Errol Flynn, sword fighting with the controller, then aiming a bow and arrow, then using it as a fishing rod, reeling in a stubborn virtual fish. The third game, and probably the most fun, is also the simplest: tennis. The controller becomes a racket, and I'm smacking forehands and stroking backhands. The sensors are fine enough that you can scoop under the ball to lob it, or slice it for spin. At the end, I don't so much put the controller down as have it pried from my hands.

John Schappert, a senior vice president at Electronic Arts, is overseeing a version of the venerable Madden football series for Nintendo's new hardware. He sees the controller from the auteur's perspective, as an opportunity but also a huge challenge. "Our engineers now have to decipher what the user is doing," he says. "'Is that a throw gesture? Is it a juke? A stiff arm?' Everyone knows how to make a throwing motion, but we all have our own unique way of throwing." But consider the upside: you're basically playing football in your living room. "To snap the ball, you 'snap' the remote back toward your body, which hikes the ball," Schappert says. "No buttons to press, just gesture a hiking motion, and the ball's in the hands of the QB. To pass the ball, you gesture a throwing motion. Hard, fast gestures result in bullet passes. Slower, less forceful, gestures result in loftier, slower lob passes. It truly plays like nothing you've ever experienced."

A fully Wii enabled version of Rockstar's Manhunt was also discussed, but sadly not demonstrated.

:)
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Mihin aikaan illalla Suomen aikaa Nintendon tilaisuus onkaan huomenna alkamassa? Tästähän sen kai näkee ja Gamespotista, mutta vastaan tuli jossain vielä ainakin yksi sivusto, joka sen streamaa. Mikä se mahtoikaan olla (viime vuoden takkuliut streamissa vielä hyvin muistissa) ?
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Samppa sanoi:
Mihin aikaan illalla Suomen aikaa Nintendon tilaisuus onkaan huomenna alkamassa? Tästähän sen kai näkee, mutta vastaan tuli jossain ainakin yksi toinenkin sivusto, joka sen streamaa. Mikä se mahtoikaan olla (viime vuoden takkuliut streamissa vielä hyvin muistissa) ?

Ainakin GameTrailers tarjoaa oman streamin, minkä voi nähdä etusivun oikealla puolella olevasta linkistä. Aikaa esityksen alkamiseen 20,5 tuntia :eek:
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Juttua Zapperista:

"Ensimmäiset kunnon screenshotit tulevasta Wiin julkaisupelistä Tony Hawk's Downhill Jamista ovat nyt nähtävillä. Näiden kuvien perusteella grafiikassa ei ole tapahtunut yhtään etenemistä sitten GameCuben Tony Hawkien ja jotkut kuvat ovat jopa rumempia mitä edellisissä Hawkeissa, mutta toivottavasti se pelattavuudessa voitetaan mikä grafiikassa hävitään.

IGN:n Matt Cassamassinakin on jo ehtinyt kommentoimaan kuvia seuraavasti: "Tämän ei pitäisi olla yllätys teille. Seuraavan sukupolven grafiikat ei ole se juttu, millä Wii myy. Jos edelleen kieltäydyt uskomasta meidän ilmoittamia specsejä, E3-messuilla järkytyt."

Luulin, että jonkunlaista parannusta olisi tapahtunut... Noh.. ehkä sitten muissa peleissä on vähän paremmat grafiikat, mutta kyllä nämäkin kelpaavat.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Wiin Tony Hawkissahan on kyse vaan kehittäjien laiskuudesta. Peli näyttää huonommalta kuin 90% GameCuben peleistä, vaikka alusta on tehokkaampi.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Ja yllätys, että Sony lähti kopioimaan Wiin kontrollerista: http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3150517

Mutta ohan fakta, että ne ois ollu hiton tyhmiä, jolleivät olis pistäny mitenkään kampoihin Wiille, kun ne kerran roikottaa tota julkaisupäivää. Nyt Nintendon maailmanvalloitus ei oo ihan läpijuoksu ;) Mutta mikäköhän on meininki Microsoftin puolella. Ei mee varmaa hirveen kauaa, kun sieltä päin julkistetaan uus ohjain xboxille, missä on vastaavaa tekniikkaa. Ehkä jo E³seen. 10 tunnin päästä se nähdään.
 
Ylös Bottom