Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CHAOS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Uuuh,
sormet syyhyä päästä päästä pelaamaan uutta smash brosia. Sen fartin olis tosiaan voinut jättää trailerista pois. Dragon questista ja fire emblemistä olisi mukava nähdä pätkää myös.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Jes, tuo valopyssy tai haulikko on odotettu lisä. Toivottavasti Wiistä tulee valopyssypeleille otollista temmellyskenttää!

Olin vähän ajatellutkin, että kaukosäätimellä ammuskelu olisi valopyssyttelyissä hieman epäergonomisempaa jne. Hyvä näin... nyt vaan lisää ammuskelupelejä kehiin! Vaikka ei näissä nykyisissäkään mitään valittamista :).
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

ITviikossa pieni, mielenkiintoinen uutinen Wiimoten kiihtyvyysantureista:
http://www.itviikko.fi/uutiset/uutisalue.asp?alue=yleis&UutisID=74311

Ohjain käyttää siis puolijohdevalmistaja STMicroelectronicsin kolmiulotteisia kiihtyvyysantureita.
Nintendon tutkimus- ja kehitystoiminnasta vastaava Genyo Takeda kommentoi:
"ST on piiosaamisensa ja mikrotyöstön teknologiajohtajuutensa turvin saanut näissä antureissa aikaan kustannustehokkaan yhdistelmän erottelukykyä, pienuutta ja tehonhallintaominaisuuksia"

Myös Prosessorissa on samasta aiheesta juttua. Wiimote sisältää myös Analog Devicesin komponentteja.
http://www.prosessori.fi/uutiset/uutinen.asp?id=48703
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Mikäli koodaajat jaksavat hiukan ylimääräistä vaivaa nähdä, niin tuolla haulikkorakenteella saa kyllä erittäin hienoja systeemejä peliin. Ilmeisesti siis "haulikko" on vain kehikko, johon kake ja nuntsaku (kotoisaa) asetetaan. No, vaikka näin ei olisikaan, haulikossa on silti liiketunnistin. Jos pelissä vain on hyvä fysiikkamoottori, ja pelaajan ase ja kädet koodataan myös kunnolla peliin, voi esimerkiksi pelissä aseella pelata biljardia, lanata pöytiä viinapulloista ja erityisesti lyödä ihan kunnolla niin ihmisiä kuin vaikkapa ovia ja seiniäkin.

Muokkaus

No oikeastaan tässä ei ole lainkaan kyse tuosta haulikkolisäosasta, mutta siisti se kumminkin on.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Toivottavasti antavat kaiken kypsyä rauhassa. Ehkä ihan hyvä, että SSBB tulee vasta ensi vuonna. Sitä odotan kaikista eniten.
Ja minä ainakin pelaan sillä 14" makuuhuonetelkkarilla, niin että hiiteen vaan HD, kuten olen sanonut ennenkin. Eikä minua haittaisi yhtään vaikka pelit näyttäisivät täsmälleen samalta kuin GC:llä. Tai vaikka DC:llä.
Mutta mikä se kaukosäätimen kaiutin oikein on? Ensimmäinen asia joka tuli mieleen oli pyssynpauke. Se voisi olla siistiä! Eivätpä laukaukset kuulukaan enää kaiuttimista vaan itse "pyssystä"!
Ja vielä: aika turn-off tuo Sonyn uusi ohjain.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Knight sanoi:
Tuo on muuten aika hauskaa, että Wii-pelien trailereissa käytetään aika paljon ihan näyttelijöitä. Kiva nähdä oikeitakin ihmisiä joskus.
Videoihin nuo sopii, mutta mielestäni tuo uusi kuvakaappauskäytäntö on aivan hirveä. Kiva katsoa kuvaa jossa yli 3/4 on varattu jollekin itseään mutkalle taivuttavalle näyttelijälle ja itse pelikuva on vain postimerkkinä ylänurkassa. Toivottavasti tuosta vaiheesta päästään yli kunhan kone on kaupoissa.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

NviperO sanoi:
Videoihin nuo sopii, mutta mielestäni tuo uusi kuvakaappauskäytäntö on aivan hirveä. Kiva katsoa kuvaa jossa yli 3/4 on varattu jollekin itseään mutkalle taivuttavalle näyttelijälle ja itse pelikuva on vain postimerkkinä ylänurkassa. Toivottavasti tuosta vaiheesta päästään yli kunhan kone on kaupoissa.
Eihän tuota kuvakulmaa nyt käytetä videoissa kuin muutama sekuntia. Kyllä selkeästi pelit ovat oleet pääosasa, vaika itse pelaamistakin on kivasti näytetty.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Knight sanoi:
Eihän tuota kuvakulmaa nyt käytetä videoissa kuin muutama sekuntia. Kyllä selkeästi pelit ovat oleet pääosasa, vaika itse pelaamistakin on kivasti näytetty.
Niin siis meinasinkin, että videoissa nuo on tehty hyvin. On ihan mukava katsoa siinä miten se pelaaminen tapahtuu. Mutta kun julkaistaan still-kuvia peleistä, niin nuo näyttelijät voisi viedä saunan taakse ja käyttää koko kuva-alan itse pelikuvalle.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Calathia sanoi:
Hmm, siis onko tuo E3 jo ohi vai onko se monipäiväinen tapahtuma? Meinaa N hehkutti jostain suuresta paljastuksesta aikoja sitten mutta ei semmoista ainakaan vielä ole E3:lla kerrottu? entä ne kirotut speksit?
Tapahtuma pörrää välillä 10. - 12. toukokuuta, eli siis ovet ovat avoinna yleisölle. Tilaisuudet sun muut järjestetään välillä 9. - 11. toukokuuta, eli vielä tänään on mahdollisuus isoille uutisille.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Calathia sanoi:
Meinaa N hehkutti jostain suuresta paljastuksesta aikoja sitten mutta ei semmoista ainakaan vielä ole E3:lla kerrottu? entä ne kirotut speksit?

Tämänhetkisten tietojen mukaan se Pissiksen odotettu "suuri paljastus" näyttäisi olevan ohjaimen sisältämä kaiutin, missä on mielestäni ellei kuse- niin ainakin hypetyksen maku vahvasti mukana. Onhan se oivaltava lisuke, mutta...

Nintendo tuskin aikookaan kertoa virallisia speksejä, koska tekninen vertailu uusien konsolien välillä ei olisi Nintsulle edullinen. Nintendon on paljon viisaampi keskittyä markkinoinnissaan omiin luoviin käyttöliittymäinnovaatioihinsa, mihin sillä onkin erinomaiset eväät.

(Epävirallisestihan tekniset speksit ovat vuotaneet maailmalle pelitaloilta jo aikaa sitten.)
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Xbugs sanoi:
Tämänhetkisten tietojen mukaan se Pissiksen odotettu "suuri paljastus" näyttäisi olevan ohjaimen sisältämä kaiutin, missä on mielestäni ellei kuse- niin ainakin hypetyksen maku vahvasti mukana.

Nintendo ei kyllä koskaan itse hypettänyt ohjaimen uusia ominaisuuksia, vaan sanoi TGS:ssä että ohjaimeen liittyy vielä juttuja joita ei ole esitelty. Kuten tavallista, kiihkeimmät fanit ja pelisivustot yliampuivat asian ja alkoivat hypettää. :)
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Teppo_Holmqvist sanoi:
Kuten tavallista, kiihkeimmät fanit ja pelisivustot yliampuivat asian ja alkoivat hypettää. :)

Totta, totta - suurimmat hehkutukset vielä paljastumattomasta "suuresta salaisuudesta" tulivat todellakin ulkopuolisilta tahoilta (tyyliin "ette tule uskomaan silmiänne" - mikä tavallaan on tottakin, kun suuri salaisuus ei ollut silmin havaittavissa ;) ).

Nintendolla on kyllä tässä suhteessa pullat harvinaisen hyvin uunissa. Se ei tarvitse kuin vaieta, fanit hoitavat hypetyksen ja sissimarkkinoinnin ihan ilmaiseksi.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Teppo_Holmqvist sanoi:
Nintendo ei kyllä koskaan itse hypettänyt ohjaimen uusia ominaisuuksia, vaan sanoi TGS:ssä että ohjaimeen liittyy vielä juttuja joita ei ole esitelty. Kuten tavallista, kiihkeimmät fanit ja pelisivustot yliampuivat asian ja alkoivat hypettää. :)
No kyllä Nintendon PR ainakin osasi niitä odotuksia nostattaa:
http://www.konsolifin.net/bbs/showpost.php?p=363720&postcount=1262
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Calathia sanoi:
Hmm, siis onko tuo E3 jo ohi vai onko se monipäiväinen tapahtuma?

Varsinaisia messuja edeltävät lehdistötilaisuudet on nyt saatu päätökseen. Seuraavaksi messu avautuu yleisölle muutamaksi päiväksi. Varsinaiset paljastukset on suurimmaksi osaksi jo tehty.

- Esa
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Juu kattelin tuon videon. Aiemmin tuo mario ei kiinnostanut ollenkan, mutta on se hauskan näkönen tossa videossa.

Eniten odotan silti Zeldaa :P Kuitenkin Zeldat omasta mielestä aina parhaita pelejä Metroidien, MGS:ien ja FF:ien kanssa. :)
 
Ylös Bottom