Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CHAOS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

keiu sanoi:
Wiin speksejä ei ole vieläkään julkaistu joten vaikea sanoa mitä siihen lopulta tulee.

Toivottavasti ei ikinä julkaistakaan. Törmäsin eräällä toisella foorumilla keskusteluun siitä, että onko PS3:en Cell-prosessori kellotaajuudeltaan 2,8ghz vai 3,2ghz, että kuinkas paljon se sitten on huonompi kuin Xbox 360.

Kun ollaan näin yksinkertaisten ihmisten kanssa samassa maailmassa, ei kyllä hyvää tee julkaista niitä Wiin speksejä. Vaikka väkisinhän ne selviävät sitten kun joku HC-rautafriikki ruuvaa Wiinsä auki ja tsekkaa sisustat.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Salmari sanoi:
Toivottavasti ei ikinä julkaistakaan. Törmäsin eräällä toisella foorumilla keskusteluun siitä, että onko PS3:en Cell-prosessori kellotaajuudeltaan 2,8ghz vai 3,2ghz, että kuinkas paljon se sitten on huonompi kuin Xbox 360.

Kun ollaan näin yksinkertaisten ihmisten kanssa samassa maailmassa, ei kyllä hyvää tee julkaista niitä Wiin speksejä. Vaikka väkisinhän ne selviävät sitten kun joku HC-rautafriikki ruuvaa Wiinsä auki ja tsekkaa sisustat.

Itse olen kyllä tekniikasta kiinnostunut ja sikäli konsoleiden vertailu on mukavaa, mutta tottahan se on että noita kellotaajuuksien vertaajia löytyy aina pilaamaan järkevät keskustelut aiheesta.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Salmari sanoi:
Toivottavasti ei ikinä julkaistakaan. Törmäsin eräällä toisella foorumilla keskusteluun siitä, että onko PS3:en Cell-prosessori kellotaajuudeltaan 2,8ghz vai 3,2ghz, että kuinkas paljon se sitten on huonompi kuin Xbox 360.

Kun ollaan näin yksinkertaisten ihmisten kanssa samassa maailmassa, ei kyllä hyvää tee julkaista niitä Wiin speksejä. Vaikka väkisinhän ne selviävät sitten kun joku HC-rautafriikki ruuvaa Wiinsä auki ja tsekkaa sisustat.

Joo... aivan h******n typerää välittää tuollaisista seikoista, pelaamisen mielekkyys ja hauskuushan siinä on pääasia! :D
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Mikanes sanoi:
Joo... aivan h******n typerää välittää tuollaisista seikoista, pelaamisen mielekkyys ja hauskuushan siinä on pääasia! :D
Näin on ja Gamecuben yht. aik. pikselien piirtokyky on hyvä esimerkki siitä, että vaikka paperilla näyttää heikommalta kuin muilla niin lopputulos voi olla parempi. Esimerkkinä varmaan paras on RE4.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Teppo_Holmqvist sanoi:

Tähän astisilla esityksillä tuo Wiin grafiikka kyllä riittää ainakin minulle, olettaen, että pelit tulevat näyttämään lopulta noin hyviltä (ellei jopa vielä paremmilta).
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Nätiltä näyttää..

Just vasta muuten hokasin IGN:ää lukiessani, että tuo Rayman tulee Beyond Good and Evilin tekijätiimiltä. Jotenkin olin onnistunut missaamaan tämän tiedonmurun. Näin ne vaan odotukset peliä kohtaan tuplaantuivat.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Aloitetaanpa täälläkin nyt spekulaatio internetin villinneestä pressitiedotteesta.

Wii-fanipojat ympäri maailman ovat etsineet vihjeitä tiedotteesta, innokkaimmat ovat jopa laskeneet sanamääriä, ja tulleet siihen tulokseen, että "2.10. on vuoden n:s päivä, ja tässä tiedotteessa on n sanaa, jos ei laske tätä ja tätä", tai että "tässä on niin ja niin monta pilkkua, Wii ilmestyy 9.10.".

Mitä etuja tai haittoja Nintendolle olisi aikaisesta julkaisusta? Kirjoitan itse ajatukseni hieman selkeämmin (lue:perusteellisemmin), jahka kotiudun töistä.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Tautofonia sanoi:
Aloitetaanpa täälläkin nyt spekulaatio internetin villinneestä pressitiedotteesta.

Wii-fanipojat ympäri maailman ovat etsineet vihjeitä tiedotteesta, innokkaimmat ovat jopa laskeneet sanamääriä, ja tulleet siihen tulokseen, että "2.10. on vuoden n:s päivä, ja tässä tiedotteessa on n sanaa, jos ei laske tätä ja tätä", tai että "tässä on niin ja niin monta pilkkua, Wii ilmestyy 9.10.".

Mitä etuja tai haittoja Nintendolle olisi aikaisesta julkaisusta? Kirjoitan itse ajatukseni hieman selkeämmin (lue:perusteellisemmin), jahka kotiudun töistä.
Olikohan Revo-Europe mistä noita spekulaatioita luin. Aika huvittavia kirjaimien valintoja sun muuta siellä tehtiin. Mutta ainahan osuu myös oikeaan kun riittävästi arvailee :D
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Tautofonia sanoi:
Mitä etuja tai haittoja Nintendolle olisi aikaisesta julkaisusta?
IMO ei sillä ole mitään väliä oikeestaan koska Wii markkinoille pamahtaa kun matka tuohon PS3:n julkaisuun on niin lyhyt. Wiihän on huhujen mukaan tulossa lokakuun alku puolella ja PS3 marraskuun alkupuolella.

Toisaalta jos Wii sattuu tekemään X360:t, niin tuo kuukausi voikin olla aika kriittinen itse joulumarkkinoita ajatellen, mutta ei oikeastaan mitenkään muuten. Tiedä sitten kuinka nopeasti Wii:tä ulos putkahtelee ja rantautuu tänne, jos se kuukauden 'lisäaika' edes riittäisikään.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Enpä mene sanomaan, Wiin speksit saa tietää vasta sitten kun laite on lopulta julkaistu. Aika tuntematon sivusto, joten epäilen enemmän sivuston nakiksi saada lisää käyttäjiä ja kävijöitä. Miksi varmat Wiin tiedot postattaisiin lähes nimettömälle sivustolle?
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Merri sanoi:
Enpä mene sanomaan, Wiin speksit saa tietää vasta sitten kun laite on lopulta julkaistu. Aika tuntematon sivusto, joten epäilen enemmän sivuston nakiksi saada lisää käyttäjiä ja kävijöitä. Miksi varmat Wiin tiedot postattaisiin lähes nimettömälle sivustolle?

Tuo artikkeli perustuu Nintendon omilla foorumeilla olleeseen anonyymiin postaajaan, joka väitti olevansa pelinkehittäjä. Sääli vain että pelinkehittäjä tuskin kirjoittaa käyttäen l337 speekkia, ja hän tuskin paljastaisi speksejä pelimaailman Demi-foorumina* tunnettussa paikassa (ja muutenkin foorumit ovat täynnä paskaa aina virtuaalikypäristä hologrammeihin asti). Sitten noiden speksien jutut on osittain lainattu suoraan IGN:än vanhasta artikkelista (siis kirjaimellisesti, sanasta sanaan). Puhumattakaan siitä, että spekseissä väitetään Nintendon vaihtaneen MoSysin muistikammat** toisen valmistajan tuotteeseen. Että sillei.

* Kyllä, Nintendon viralliset foorumit ovat todellakin niin pahat :)
** MoSysillä ei ole edes kehitettynä MEM2 pohjaista ratkaisua
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Aika moni devu näyttää vahvistavan nuo speksit. Kuulemma suoraan uusimmasta dokumentaatiosta.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Lähde on kieltämättä hiukka epämääräinen, mutta itse speksit näyttävät realistisilta...

Jännää tuossa on se että minkälaisia speksejä fanit oikeastaan Wiiltä odottavat?
Kaikki hokevat mantraa "Wii ei kilpaile tehoissa vaan innovatiivisuudessa", mutta heti
kun mahdolliset tekkispeksit näyttävät kilpailijoita heikommilta niin yhteen ääneen
haukutaan väärennöksiksi. Mitä oikeasti kannattaa odottaa? (Tietysti pelejä ;) )
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Paolo sanoi:
Kaikki hokevat mantraa "Wii ei kilpaile tehoissa vaan innovatiivisuudessa", mutta heti
kun mahdolliset tekkispeksit näyttävät kilpailijoita heikommilta niin yhteen ääneen
haukutaan väärennöksiksi.


Itse asiassa tässä lähinnä haukutaan artikkelia supervarman lähteen vuoksi. Herättää suurta luottamusta kun lähteenä on "TheGuy", ja artikkelin damage control on luokkaa "Yks tyyppi joka tietää tosi paljon näistä jutuista kerto tän! Pakko olla totta, uskokaa nyt!"

Aihetta sivuten, pelailin tässä juuri Max Payne 2:ta PC:llä kaikki karkit päällä, eikä grafiikka ollut missään vaiheessa lähelläkään häiritsevän rumaa. Pyöri sulavasti eikä kampittanut pelattavuutta. Ylikäytettyä fraasia toistaen MP2 on mulle "riittävän hienon näköinen". Samaa odotan Wiiltä.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

kaba sanoi:
Itse asiassa tässä lähinnä haukutaan artikkelia supervarman lähteen vuoksi. Herättää suurta luottamusta kun lähteenä on "TheGuy", ja artikkelin damage control on luokkaa "Yks tyyppi joka tietää tosi paljon näistä jutuista kerto tän! Pakko olla totta, uskokaa nyt!"
Jooh, tuolla kyseisen saitin forumilla vain pisti silmään fanien ärtymys. Siellä käydään kovaa
keskustelua että onko maxconsole Nintendon vastainen saitti, koska julkaisivat tuon uutisen.
Eräs fani kiteytti varsin erikoisesti; jos speksit osoittautuvat vääriksi, niin saitti tosiaan on Nintendo vastainen.

Lainaus:
"If the story is a made up lie... then yes it is a anti-Nintendo story making the Wii look bad."

Hmm. Ilmeisesti ainakin tämä kyseinen herra odottaisi vähän tehokkaampaa rautaa! :D
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Vaikea kommentoida kun ei tiedä totuutta.

Voi olla... tai sitten ei... ihan sama :)
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Ei mun mielestä ole mitenkään kauheaa, jos nyt Wiin ostavana toivoisinkin parempaa rautaa (en ole edes katsonut näitä oletettuja speksejä). Tuskin siitä haittaa on, jos peli näyttää paremmalta, mutta välttämättömänä en sitä näe. Wiin erikoisin ominaisuus ei ole tehot/tehottomuus, kuten varmasti kaikki tiedämme.

Asiasta aivan toiseen... osaako joku selittää mikä ero on Wiin osoittimella ja perinteisellä valopyssyllä. Osoitin on tietysti kuten hiiri tietokoneessa ja valopyssy taas ei lue liikettä, eikä tiedä missä pyssy milloinkin on. Tämä nyt on jokseenkin selvää, mutta valopyssypeleistä pitävänä mua kiinnostaisikin tietää, miten tämä käytännössä näkyy itse valopyssypelissä. Jos kerran ohjain ei ole valopyssy tekniikaltaan, niin vaikuttaako tämä jotenkin pelikokemukseen ja miten?
 
Ylös Bottom