Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

Vastaus: Nintendo Revolution

Teppo_Holmqvist sanoi:
Force Feeback on kyllä sitä, että ohjain laittaa kunnolla kampoihin pelin taphtumien mukaan.

No tosiaankin, tavallaan tämä sopisi mainiosti näihin huhuttuihin "puristelukontrolleihin".
 
Vastaus: Nintendo Revolution

frozen9999 sanoi:
ohjaimessa pitaisi olla tunnistin milla se huomaa kun ohjainta kallistetaan etta tosta olisi hyotya

Ja gyroskooppeja on jo aikaisemmin huhuttu Revolutionin ohjaimiin (sekä kosketusnäyttöä ym.. ym..)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Veikkaanpa minäkin, että korvaavat nuo tatit juurikin liikeohjauksella (se gyrohärpätin?). Tekevät samaan syssyyn vielä ohjaimesta vielä kaksiosaisen, jolloin toisella kädellä liikutaan ja toisella katsellaan. Voisi olla nyrkkeilypeleissä aika ovela, kun ideaa vielä vähän hienosäätäisi.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Tämä vuosi on kyllä mahtava! Varsinkin loppuvuosi, silloin julkaistaan mm. TLoZ: Twilight Princess ja Nintendo ilmoittaa Revolutionin ohjaimen ja ohjaustavan myös samoihin aikoihin! :D
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Täytyy vain toivoa ettei se ohjain ja ojaustapa ole liian kummallinen.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Loppuvuodesta loput Revolution -tiedot
Manu Pärssinen, klo 20:42
Reuters -uutistoimiston mukaan Nintendon johtaja Satoru Iwata on kertonut, että Nintendo aikoo julkaista Revolutionin hinnan, julkaisuajan ja muut yksityiskohdat vuoden loppuun mennessä. Nyt jo tiedetään, että julkaisu on kuitenkin vuoden 2006 aikana.

"Vuoden loppuun mennessä kerromme miltä ohjain näyttää ja miten sillä pelataan pelejä". Syyksi vähäiseen tiedon määrään E3-messuilla Nintendo kertoi edelleen sen, ettei halua paljastaa kaikkea vielä kilpailijoilleen. Iwata totesi lisäksi mm. seuraavaa:

- "Uusi konsoli on suunnattu pelaajille jotka vihaavat sekasotkua ja joiden mielestä nykyiset pelit ja ohjaimet ovat sekavia ja vaikeita"
- "Ennen yritimme houkutella uusia pelaajia hienoilla grafiikoilla, parannetuilla äänillä ja monimutkaisilla juonilla, mutta sillä saralla on menty jo lähes niin pitkälle kuin on mahdollista"
- "Nykyään pelikonsolit ovat tärkeitä pelaajille, mutta muille perheenjäsenille ne ovat vain ärsyttäviä vekottimia jotka ovat äänekkäitä ja syövät sähköä. Me haluamme luoda pelejä niille ihmisille, jotka eivät ole ennen pelanneet, mutta ovat kiinnostuneita peleistä."
- "Keskustelemme muiden pelinkehittäjien kanssa heidänkin vanhojen Nintendo-peliensä lataamisesta Revolutionille"
- "Hinnoista ei ole vielä päätetty, mutta ne voivat olla pelikohtaisia, kaupoista voi ostaa latauskuponkeja tai joitain pelejä saa ilmaiseksi"
- "GameBoy Microsta huolimatta emme hylkää GBA SP:tä."
- "Toivottavasti kuluttajat huomaavat Micron arvon, sillä sitä on kalliimpi valmistaa kuin SP:tä" (Ilmeisesti hinta tulee siis olemaan sen mukainen)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Cell sanoi:
- "Uusi konsoli on suunnattu pelaajille jotka vihaavat sekasotkua ja joiden mielestä nykyiset pelit ja ohjaimet ovat sekavia ja vaikeita"

- "Nykyään pelikonsolit ovat tärkeitä pelaajille, mutta muille perheenjäsenille ne ovat vain ärsyttäviä vekottimia jotka ovat äänekkäitä ja syövät sähköä. Me haluamme luoda pelejä niille ihmisille, jotka eivät ole ennen pelanneet, mutta ovat kiinnostuneita peleistä."

Tämä ei kuulosta kovin hyvältä, mutta toivon että synkistelen ihan liikaa. Tulee mieleen joukko mini pelejä joita on tosi yksinkertais pelata. Ja niihin vois kyllästyäkkin nopeesti. Ihan kuin kunnon juonella varustetut pelit sais kyytiä ja ne korvataan nopeilla ajantappo touhulla. Thdään kone kiireisille aikuisille joilla ei ole aikaa pelata ja syventyä peleihin. Mutta uskon silti että Zelda pysyy Zelda tulevaisuudessakin.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Slash80 sanoi:
Tämä ei kuulosta kovin hyvältä, mutta toivon että synkistelen ihan liikaa. Tulee mieleen joukko mini pelejä joita on tosi yksinkertais pelata.

Enemmänkin kyseessä on heidän kaupallinen unelmansa siitä, että he onnistuisivat saaman uusia kohderyhmiä pelaamaan ja ostamaan laitteita / pelejä. Esim. DS:än suhteen tämä on Nintendon omien sanojen mukaan jo toteuttanut tätä sillä tavalla, että DS:ää ostaneista reilu kolmaosa on ollut kauniimpaa sukupuolta. Kyseinen sukupuoli ei yleensä ole laitteiden ostaja vaikka he pelaavatkin nykyään jo suurin piirtein yhtä paljon kuin karvaiset äijät.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Tässäpä vielä yksi mielenkiintoinen patentti Nintendolta. Se on hieman vanhempi, mutta ihan kiinnostava:

THREE-DIMENSIONAL IMAGE PROCESSING APPARATUS
A three-dimension image processing apparatus includes a CPU. When the CPU detects by collision determination that another object, e.g., a wall, is existent between an operable object and a camera, it calculates such a moving angle of the camera that an eye of the camera to the operable object is not obstructed by the other object. The camera is moved in accordance with the moving angle to a position where the operable object and the other object existing in a photographed three-dimensional space are displayed on a display.

Jos kyseisen patentin tarkempaa kuvausta lukee, patentin selitetään takaavan sen, että objekteja ei tarvitse piirtää uudestaan jos kuvakulma muuttuu ja jotakin tulee pelaajan tielle. Esimerkkinä voisi olla mm. Super Mario 64 jossa kameralla on taipumusta jäädä muurin taakse tai sisään. Tällöin pelaajan näkyvyys heikkenee, koska peli ei tajua näkyvyyden heikkenevän eikä tee mitään asian korjaamiseksi. Siirtämällä kaikki objektit erityiseen muistialueeseen ei tarvita enää minkäänlaista rutiinia joka tarkastaisi onko objekti pelaajan "tiellä". Eli se käytännössä ärsyttävä välissä oleva seinä katoaisi. Onko tuo sitten mullistavaa, sitä en tiedä, mutta luultavasti pelintekijöillä on sen suhteen joitakin ideoita joita minä en käsitä.

URL: http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-...50&d=ptxt&S1=Nintendo&OS=Nintendo&RS=Nintendo
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Eikös tuo ole vanha juttu että seinät häviää jos ne peittää näkyvyyden? Mario 64:ssakin muistaakseni seinistä näki läpi jos kamera hyppäs seinän sisään.


Asiasta toiseen:
http://www.cube-europe.com/news.php?nid=7854

Nintendolle povataan hyvää menestystä seuraavassa sodassa. Hyvältä tuossa jutussa vaikuttaa myös se että Nintendolla on tavoitteena saada third partyt julkaisemaan kaikki isot julkaisut myös Revolutionilla, joka taas meinaa että tehokisassa Nipa on varmasti mukana sen verran että jalkoihin ei jää.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Naaahu sanoi:
Eikös tuo ole vanha juttu että seinät häviää jos ne peittää näkyvyyden?

Eli selitetäänpä uudestaan....

Tässä järjestelmässä prosessori piirtää koko alueen muistiin ja tekee siitä kolmiuloitteisen mallin, jossa myös kappaleiden väliset etäisyydet on laskettu kokonaan muistiin. Normaalistihan näin ei tehdä, vaan objektien etäisyydet ja kulmat lasketaan lennossa. Mitä iloa tästä sitten on käytännössä?

Tässä on se etu, että se että ohjelmakoodin ei enää laske näkyvyyttä, vaan jokainen kappale on jokaisessa kulmassaan järjestelmän muistissa. Täten laitteen ei tarvitse laskea näkyvyyttä uudestaan eikä tehdä erillistä koodia näkyvyyden tarkastamiselle. Sen sijaan järjestelmä pystyy käsittämään automaattisesti onko jokin objekti tiellä kameran (eli ihmisen silmien) ja seurattavan objektin (kuten esim. Marion) välillä, ja että tukkiiko se kameran näkyvyyden. Tämä ei ollut ennen mahdollista ja esimerkiksi Mario 64:jässähän näkyvyysrutiini oli todellisuudessa perseestä ja seinä katosi kameran tieltä aina ainoastaan teoriassa. Käytännössä tarkastusrutiini epäonnistui useasti ja pelaaja joutui kiroilemaan kameran kanssa koska tarkastusrutiini ei käsittänyt että seinä saattaisi muodostaa esteen kameran (eli pelaajan silmien) ja seurattavan objektien (eli Marion) välillä.

Eli yhteenveto. Jos tämä järjestelmä toimii niin kuin sen pitää, pelaaja ei voi koskaan kadottaa seurattavaa objektia silmiensä edestä oli se sitten Mario, jalkapallo, hävittäjä tai Lara Croft. Ei kirveelläkään. Peleistä tulee tätä kautta paljon reilumpia koska sellaista asiaa kuin huono kamerarutiini ei enää ole, ja myös aloittelijoiden on helpompi lähestyä peliä ja alkaa pelata. Että näin. :)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Nintendon E3-konferenssista tuli niin paljon hyvää puhemateriaalia sekä Reggieltä että Iwatalta, että tuli suorastaan pakonomainen tarve tehdä materiaalista pieni propagandapläjäys. Jotkut biisin kohdat saattavat mennä ohi jos ei ole nähnyt tämän ja viime vuoden konferensseja, mutta eiköhän siitä ainakin muutama hymy irtoa...

Reggie & Iwata: You will say wow (mp3)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Teppo_Holmqvist sanoi:
Eli yhteenveto. Jos tämä järjestelmä toimii niin kuin sen pitää, pelaaja ei voi koskaan kadottaa seurattavaa objektia silmiensä edestä oli se sitten Mario, jalkapallo, hävittäjä tai Lara Croft. Ei kirveelläkään. Peleistä tulee tätä kautta paljon reilumpia koska sellaista asiaa kuin huono kamerarutiini ei enää ole, ja myös aloittelijoiden on helpompi lähestyä peliä ja alkaa pelata. Että näin. :)

Spanks täsmennyksestä. Ei olis pitänyt taaskaan kommentoida juttua, josta ei mitään ymmärrä.
:eek:
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Teppo_Holmqvist sanoi:
Eli selitetäänpä uudestaan....

Tässä järjestelmässä prosessori piirtää koko alueen muistiin ja tekee siitä kolmiuloitteisen mallin, jossa myös kappaleiden väliset etäisyydet on laskettu kokonaan muistiin.
Muistiin...ja muistihan tässä kärsii? Vai onko muisti pelin sisällä (CD:ssä)? Kuulostaa kyllä mahtavalta, jos homma skulaa ilman, että jostain joudutaan napsimaan paljoa pois.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

CHAOS sanoi:
Muistiin...ja muistihan tässä kärsii? Vai onko muisti pelin sisällä (CD:ssä)? Kuulostaa kyllä mahtavalta, jos homma skulaa ilman, että jostain joudutaan napsimaan paljoa pois.

Käsittääkseni sille on varattu prosessoriin tai 3D-korttiin oma muistialueensa. Eikä tuollainen vie oikeasti niin kauheasti tilaa muistista, koska tämän ominaisuuden vaatimaan muistialueeseen täytyy tallentaa pelkkiä kappaleiden matemaattisia arvoja, ei tekstuureita tai rendauksia tai mitään muita vastaavia.

Pääsin lopultakin selamaan myös patentin kuvia, ja niissä esiteltiin patentille toinenkin (tosin aika samanlainen) käyttötapa. Sen sijaan että objektit katoaisivat kameran tieltä pois, kamera siirtyy automaattisesti kulmaan jossa esteitä ei ole ja korjaa etäisyyden objektiin. Eli jos seinä on tiellä, kamera ei poista seinää vaan kiertää seinän ympäri ja pitää Marion yhtä kaukana kamerasta kuin ennenkin. Eli kamera pysyy aina vaikkapa sen 15 sentin päässä Mariosta.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Munakoisovelho sanoi:
Nintendon E3-konferenssista tuli niin paljon hyvää puhemateriaalia sekä Reggieltä että Iwatalta, että tuli suorastaan pakonomainen tarve tehdä materiaalista pieni propagandapläjäys. Jotkut biisin kohdat saattavat mennä ohi jos ei ole nähnyt tämän ja viime vuoden konferensseja, mutta eiköhän siitä ainakin muutama hymy irtoa...

Reggie & Iwata: You will say wow (mp3)

Mahtava biisi :D
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Munakoisovelho sanoi:
Nintendon E3-konferenssista tuli niin paljon hyvää puhemateriaalia sekä Reggieltä että Iwatalta, että tuli suorastaan pakonomainen tarve tehdä materiaalista pieni propagandapläjäys. Jotkut biisin kohdat saattavat mennä ohi jos ei ole nähnyt tämän ja viime vuoden konferensseja, mutta eiköhän siitä ainakin muutama hymy irtoa...

Reggie & Iwata: You will say wow (mp3)

Haha, mahtava biisi, kyllä tästä muutama hymy irtosi. :)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Munakoisovelho sanoi:
Nintendon E3-konferenssista tuli niin paljon hyvää puhemateriaalia sekä Reggieltä että Iwatalta, että tuli suorastaan pakonomainen tarve tehdä materiaalista pieni propagandapläjäys. Jotkut biisin kohdat saattavat mennä ohi jos ei ole nähnyt tämän ja viime vuoden konferensseja, mutta eiköhän siitä ainakin muutama hymy irtoa...

Reggie & Iwata: You will say wow (mp3)

Mahtavaa Munakoiso! Hahhaaaa!
 
Ylös Bottom