Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

No Man's Sky

Vastaus: No Man's Sky

Onhan tämä kieltämättä huikean näköinen tapaus. Pelkästään jo ajatus, että tässä on valtavia tutkittavia planeettoja ja niiden välillä voi siirtyä saumattomasti avaruusaluksella, saa kylmät väreet aikaan. Ei tällaista ole oikein aiemmin nähty. Toivoa sopii että lopputulos yltää kunnianhimoisen vision tasolle.

Se vähän mietityttää, että jos kyseessä on kuitenkin jollain tapaa moninpeli ja esim. toisen pelaajan tapaaminen universumissa on teoriassa mahdollista (vaikkakin käytännössä melko epätodennäköistä), kuinka tuo moninpeli toimii proseduraalisesti generoidussa maailmassa? Jos vaikka löydän planeetan X ja sieltä jonkin öttimönkiäisen ja nimeän sen, kuinka toinen pelaaja voi löytää saman planeetan ja nimeämäni otuksen, jos kaiken ympärillä olevan peli luo "lennosta" jokaiselle pelaajalle? Vai säilyykö muiden ja minun löytämät alueet sijainteineen pelin/serverin muistissa juuri tätä varten?
 
Vastaus: No Man's Sky

Se vähän mietityttää, että jos kyseessä on kuitenkin jollain tapaa moninpeli ja esim. toisen pelaajan tapaaminen universumissa on teoriassa mahdollista (vaikkakin käytännössä melko epätodennäköistä), kuinka tuo moninpeli toimii proseduraalisesti generoidussa maailmassa? Jos vaikka löydän planeetan X ja sieltä jonkin öttimönkiäisen ja nimeän sen, kuinka toinen pelaaja voi löytää saman planeetan ja nimeämäni otuksen, jos kaiken ympärillä olevan peli luo "lennosta" jokaiselle pelaajalle? Vai säilyykö muiden ja minun löytämät alueet sijainteineen pelin/serverin muistissa juuri tätä varten?
Ihan samaa mietin itsekin. Erittäin mielenkiintoisia kysymyksiä, joihin saamme varmasti vastaukset viimeistään julkaisussa (tai IGN:n jatkovideoissa). :)
 
Vastaus: No Man's Sky

Scifi kiinnostaa kovasti mutta jotenkin tuntuu että joku tuossa ei vaan toimi...tulee mieleen että koko homma toistaa itteään...
 
Vastaus: No Man's Sky

http://youtu.be/iKcumrtWzDk

Uutta traileria puskee. On kyllä edelleen aika "huh huh". Odotus on kova.

Samaa settiä mitä nähty ihan ensimmäisistä päivistä lähtien monta E3:sta sitten. Edelleen, mitä pelissä tehdään? En ole yhtään saanut hypestä kiinni tämän pelin kohdalla, joku mättää pahasti vaikka pidänkin tälläisistä peleistä paljon, ja olen odottanut tälläistä että tutkitaan loputonta avaruutta, mutta silti..

Ja miksei vieläkään ole julkaisupäivää tiedossa?
 
Vastaus: No Man's Sky

Samaa settiä mitä nähty ihan ensimmäisistä päivistä lähtien monta E3:sta sitten. Edelleen, mitä pelissä tehdään? En ole yhtään saanut hypestä kiinni tämän pelin kohdalla, joku mättää pahasti vaikka pidänkin tälläisistä peleistä paljon, ja olen odottanut tälläistä että tutkitaan loputonta avaruutta, mutta silti..

Ja miksei vieläkään ole julkaisupäivää tiedossa?

Peliä voi pelata useammalla eri tavalla. Maailmojen kartoittaminen on ilmeisesti suurimmassa roolissa, mutta itse ainakin ajattelin aloittaa avaruuspiraattien metsästyskauden julkaisupäivänä.
IGN:nnän haastattelussa oli myös mainittu, että peliä voi pelata kauppiaana. Tällöin peli pyörii eniten eri planeetoilta löytyvien kauppapaikkojen ympärillä.
Maailmojen ja niissä elävien organismien sekä mineraalien kaivamisesta saa resursseja, joilla taas voi ostaa parempia varusteita hahmolle ja avaruuslaivalle.

Uskoisin, että julkaisupäivä tullaan kuulemaan Gamesconissa. E3:ssa esiteltiin vähän lisää peliä ja Hype-mylly kärsisi kohtuuttomasti, jos pelistä ei nyt annettaisi lisätietoja julkisuuteen.
 
Vastaus: No Man's Sky

Peliä voi pelata useammalla eri tavalla. Maailmojen kartoittaminen on ilmeisesti suurimmassa roolissa, mutta itse ainakin ajattelin aloittaa avaruuspiraattien metsästyskauden julkaisupäivänä.
IGN:nnän haastattelussa oli myös mainittu, että peliä voi pelata kauppiaana. Tällöin peli pyörii eniten eri planeetoilta löytyvien kauppapaikkojen ympärillä.
Maailmojen ja niissä elävien organismien sekä mineraalien kaivamisesta saa resursseja, joilla taas voi ostaa parempia varusteita hahmolle ja avaruuslaivalle.

Uskoisin, että julkaisupäivä tullaan kuulemaan Gamesconissa. E3:ssa esiteltiin vähän lisää peliä ja Hype-mylly kärsisi kohtuuttomasti, jos pelistä ei nyt annettaisi lisätietoja julkisuuteen.

Okei, no toihan kuulostaa heti paremmalta.
 
Vastaus: No Man's Sky

Peliä voi pelata useammalla eri tavalla. Maailmojen kartoittaminen on ilmeisesti suurimmassa roolissa, mutta itse ainakin ajattelin aloittaa avaruuspiraattien metsästyskauden julkaisupäivänä.
IGN:nnän haastattelussa oli myös mainittu, että peliä voi pelata kauppiaana. Tällöin peli pyörii eniten eri planeetoilta löytyvien kauppapaikkojen ympärillä.
Maailmojen ja niissä elävien organismien sekä mineraalien kaivamisesta saa resursseja, joilla taas voi ostaa parempia varusteita hahmolle ja avaruuslaivalle.
Lisätään vielä lopuksi, että parempien varusteiden ja aluksen myötä pelaaja pystyy matkata kohti avaruuden keskipistettä, joka on pelin tavoite. Mielenkiintoiselta tämä kuulostaa. Silti pakko suhtautua hieman skeptisesti kun ajattelee kuinka vaatimattoman kokoinen studio vastaa kehityksestä ja kuinka suuri/kunnianhimoinen projekti No Man's Sky on.
 
Vastaus: No Man's Sky

Se vähän mietityttää, että jos kyseessä on kuitenkin jollain tapaa moninpeli ja esim. toisen pelaajan tapaaminen universumissa on teoriassa mahdollista (vaikkakin käytännössä melko epätodennäköistä), kuinka tuo moninpeli toimii proseduraalisesti generoidussa maailmassa? Jos vaikka löydän planeetan X ja sieltä jonkin öttimönkiäisen ja nimeän sen, kuinka toinen pelaaja voi löytää saman planeetan ja nimeämäni otuksen, jos kaiken ympärillä olevan peli luo "lennosta" jokaiselle pelaajalle? Vai säilyykö muiden ja minun löytämät alueet sijainteineen pelin/serverin muistissa juuri tätä varten?
Nyt tuli tuohonkin asiaan hieman selvyyttä.

[video=youtube;ueBCC1PCf84]https://www.youtube.com/watch?v=ueBCC1PCf84[/video]
 
Vastaus: No Man's Sky

Alussa tämä tuntui hienolta ja uudelta.. mutta nyt itsellä on päällisin mielessä se että kantaako tämä loppupelissä alkua pidemmälle?
Kone/koodi/whatever luo maailmat tiettyjen specsien mukaan. Käytännössä siis muutamia juttuja eri skineillä. Jaksaako se siis kiinnostaa pitkälle? Mitä kaikkea voit tehdä maailmassa? Jos pääasia on tutkia vaan niin tylsäksi menee nopeasti. Toki jos kerätään eri paikoista tavaraa ja myydään sitä eteenpäin jotta saadaan rahaa jotta saadaan parempia aluksia, aseita jne niin se voi pitkittää peliä. Mutta jos esim toisia pelaajia on vaikea tavoittaa tai luoda ryhmiä jne jotka voisi taistella toisia vastaan niin hmmm... :confused:
 
Vastaus: No Man's Sky

Kone/koodi/whatever luo maailmat tiettyjen specsien mukaan. Käytännössä siis muutamia juttuja eri skineillä.

Vaihtelevalta tuo näyttää ainakin ulkoasun suhteen.

uBNrvVk.jpg
 
Vastaus: No Man's Sky

Kone/koodi/whatever luo maailmat tiettyjen specsien mukaan. Käytännössä siis muutamia juttuja eri skineillä...
Siis, nimenomaan päinvastoin. Vaihtoehtoja on loputtomiin. Eli kuten tuossa videossa kerrottiin, graafikko piirtää erinäköisiä perusmuotoja (silhuetteja) esim. kalasta ja algoritmi generoi tästä perusmuodosta loputtomasti erilaisia versioita, kaiken värisiä ja muotoisia. Sama koskee kaikkia lajeja, kasveja, ym, eli näiden perusmuotojen ns. mutaatioita on loputon määrä. Mikään planeetta pelissä ei siis tule näyttämään täysin samanlaiselta toisiin planeettoihin nähden.
 
Miten toi sit käyttäytyy kun käyt planeetalla x. Sit vaik 50 muullakin. Matkasta toiselle puolen universumia ja tutkit vaik sata planeettaa. Palaat takaisin toiselle puolen, niin pysyykö planeetat samanlaisina ja näkyykö esim omat tuhot siellä? Vai tuleeko aina uusi planeetta?

Nimittäin millä muistit riittää siihen, että säilyisi samana?

Edit: katsoin nyt vasta videon. Aina generoituu ilmeisesti samanlaiseksi.
 
Vastaus: No Man's Sky

Miten toi sit käyttäytyy kun käyt planeetalla x. Sit vaik 50 muullakin. Matkasta toiselle puolen universumia ja tutkit vaik sata planeettaa. Palaat takaisin toiselle puolen, niin pysyykö planeetat samanlaisina ja näkyykö esim omat tuhot siellä? Vai tuleeko aina uusi planeetta?

Nimittäin millä muistit riittää siihen, että säilyisi samana?

Edit: katsoin nyt vasta videon. Aina generoituu ilmeisesti samanlaiseksi.
Joo. Eli, se, joka ensimmäisenä käy planeetalla määrittää millaisena planeetta näyttäytyy jatkossa muille. En tosin ole aivan varma, ymmärsinkö täysin oikein. Aiemmin on mainittu siitä, että yksi pelaaja voisi tappaa joltakin planeetalta jonkun lajin sukupuuttoon, sillä niitä on aina x määrä universumissa (eikä niitä tule lisää), eli kun seuraava pelaaja menisi planeetalle, hän ei koskaan näkisi kyseistä lajia. Tämän mukaan myös planeetan tuhot säilyvät seuraaville pelaajille. Ja miten muisti riittää kaikkeen tähän? Kun pelaaja lähtee planeetalta, niin kaikki sen muistia vievät elementit (grafiikka, ym.) ns. tuhoutuvat ja planeetta (ja sen sen hetkinen tila) jää muistiin vain koodina, joka on vain ykkösiä ja nollia, eikä vie juuri mitään. Jos siis oikein ymmärsin.
 
Vastaus: No Man's Sky

Jotain tämän suuntaista itsekin ymmärsin. Mutta eikö tuo tarkoita, että jos kävisi niin, että peli olisikin aivan käsittämättömässä suosiossa. Sit joku ostaa pelin muutaman vuoden päästä ni teoriassa voi tulla tyhjiä tuhottuja planeettoja kokoajan vastaan?
 
Vastaus: No Man's Sky

Sit joku ostaa pelin muutaman vuoden päästä ni teoriassa voi tulla tyhjiä tuhottuja planeettoja kokoajan vastaan?
Teoriassa kyllä, mutta käytännössä näin ei tule tapahtumaan.

"In numerical terms, that's 18.4 quintillion planets, or 18,446,744,073,709,551,616 if you want to see all of the digits."
 
Vastaus: No Man's Sky

Ööö..mitä!?!? :D :D

Luulin et siel on ehkä tuhat tai kaks niitä...
Toisinsanoen voitan lotossa todennäköisemmin, kuin törmään toiseen pelaajaan. Hype nousee!
 
Vastaus: No Man's Sky

Omasta mielestä tällainen peli juuri tarvitsee muita pelaajia myös. Jos toisten pelaajien kohtaaminen on todella harvinaista voi avaruudessa seikkailu olla aika yksinäistä. ( ja itse siis pelaan kuitenkin enemmän yksin pelejä )
Noh.. katsotaan kun peli ilmestyy. Hype ei ole tässä noussut vaikka mielenkiintoinen peli on kyllä tulossa.
 
Vastaus: No Man's Sky

Saas nähdä milloin ilmoittavat julkaisupäivän, kun suunnitelmissa oli E3, mutta syistä X johtuen Hello Games ei voinnut tätä tehdä. Lisäksi vahva kumppani Sony ei ole Gamescomissa pressittelemässä, niin voisiko julkaisupäivän julkistaminen venähtää jopa joulukuulle, kun silloin järjestetään Sonyn PSX-tapahtuma. Tuossa kun pohdin syytä miksi Hello Games ei voinnut sanoa julkaisupäivää E3:ssa, niin tuli sellainen scenaario mieleen, että olisiko Sony juuri ennen E3:sta keksinyt, että No Man's Skysta saataisiin täydellinen kyydittäjä Morpheukselle ja siksi suunnitelmat meni uusiksi. No tämä taitaa olla vaan meikäläisen toiveajattelua. :D
 
Vastaus: No Man's Sky

Tuossa kun pohdin syytä miksi Hello Games ei voinnut sanoa julkaisupäivää E3:ssa, niin tuli sellainen scenaario mieleen, että olisiko Sony juuri ennen E3:sta keksinyt, että No Man's Skysta saataisiin täydellinen kyydittäjä Morpheukselle ja siksi suunnitelmat meni uusiksi. No tämä taitaa olla vaan meikäläisen toiveajattelua. :D
Vähemmän seksikkäämpi syy, mutta voisiko viivästyminen kenties johtua Sonyn halusta julkaista No Man's Sky myös levyversiona? Tästähän on tainnut olla jotain huhua, mutta tiedä sitten kuinka luotettavia lähteet ovat olleet. Tietty No Man's Sky + Morpheus olisi sellainen yhdistelmä ettei mitään järkeä ja myöhästymisen ottaisin mieluusti vastaan, jos pelille saadaan VR-tuki.
 
Ylös Bottom