Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

No Man's Sky

No mulla vaihtelee, välil voi olla että unohtaa koko No Mans Skyn, sit kun taas aloittaa nii ei malttais mitää muuta pelaa. Mutta tiedän että sitten se jää taas hyllyyn lojuu, se on se alkuhuuma ja alkuhäröily ym. Sit kun ne kaikki tarvittavat häröilyt on tehnyt niin tulee fiilis että "mitä nyt sitten?". Nämä isommat päivitykset ovat jaksaneet pitää pelin mielenkiintoa yllä, ilman niitä olis koko peli jo unohtunut.

Mutta joo, nyt alan ehkä ymmärtää miksi nämä baset ym ovat poistettu/kadonneet. Meinaan tämä systeemi on vedetty sitten ihan huolella uusiks, voit nimittäin nyt rakentaa mille planeetalle vaan ja mihin paikkaan vaan ikinä haluut, kun ennen se oli se tietty klöntti jossain planeetal ja siinä oli rajoituksia, nyt voit rakentaa vaikka millaisen linnan jossa ei ole lähes ollenkaan rajoituksia! Eli ei muuta kun etsimään joku täydellinen planeetta jostain ja sinne base johonki rantaan tai saarelle vaikka. Yritän löytää planeetan jossa olisi mahdollisimman vähän/ei ollenkaa mitään myrskyjä tai myrkkykaasuja jne.

Materiaalit ym toki joutuu taas uudestaa ettii, mutta sentää bluprintit ym säilyi ettei niitä sentää tarvii uudestaan hakea. Tässä pelissä on se ongelma että tekemistä tuntuu aluks olevan ja sitä onkin, kaikkea pitää hakee ja kaikkea pitää/haluu tehää kun vaan malttais tekemään sitä yhtä asiaa kerrallaan. Joten ajattelinkin nyt ottaa semmosen stressittömän asenteen ja teen sitä mitä huvittaa, base valmistuu kun valmistuu. Ne jotka ei vielä tiedä ne se on helppoa, valikosta vaa se Base Computer maahan kiinni, (mihin vaan) ja sit ei muuta ku rakentelee, toki materiaaleja ym joutuu hakee mut siitä se lähtee!

Vielä kun jotenki korjaisivat sen frame raten, meinaan PS4:lla (PRO) tällähetkellä se on välillä semmosta oksennusta että pilaa peli-ilon. Samoin äänet ym bugaa. Sekä fighter aluksissa first personissa se saatanan ohjaamon lasi lerpattaa, yritin googlella ettii mut tuskin ketään kiinnostaa kun kaikki hypettää sitä 3rd personia ku ei sitä sieltä huomaa, ite kun tykkään lentää first personista. Fighter alukset ovat myös mun lempialuksia kun ne on ketteriä ja ne on parhaita taisteluissa, muut alukset ovat lähinnä säilytyspaikkoja.

Jep, pikatestiin meni heti. Eipä tarvii kämppää imuroida, on meinaan PS4 Pro sellaisilla kierrosluvuilla välillä, esim. avaruusasemilla, että ei ikinä ennen muistaakseni. Huomasitko oman Pron huutavan enemmän mitä ennen päivitystä? Valikon framerate lock saattoi hiljentää hieman, Pron boost-moodin vaikutus vielä auki..
Muuten nautittava mutta tuuletinmeteli ei hyvä.
 
Valikon framerate lock saattoi hiljentää hieman, Pron boost-moodin vaikutus vielä auki.
Boost Mode ei vaikuta mitenkään peleihin, joissa on jo Pro-tuki.

Lisäksi veikkaan, että näillä pitkään jatkuneilla helteilläkin saattaa olla oma vaikutuksensa. Ts. kun sisälläkin on tavallista lämpimämpää, ei se jäähdytä niin hyvin kuin normaalisti.
 
Supersample pois päältä sekä framelock päälle pelistä niin PS4 Pro on aika hiljainen ja kohtuu hyvin pyörii jopa paratiisiplaneetalla eläinten keskellä myrskyssä. Sikäli on optimointi mennyt parempaan suuntaan, että dippaukset ei ole yhtä pahoja vaikka peli on nätimpi kuin ennen. Sitten taas rauhalisessa kohdassakaan ei enää päästä 60 fps, joten se on ottanut takapakkia eikä unlocked frameratea oikein kannata käyttää. Myös 3rd person kuvakulmasta tuntuu joko peli pyörivän paremmin tai sitten siinä ei framerate dippaukset niinkään häiritse.
 
Boost Mode ei vaikuta mitenkään peleihin, joissa on jo Pro-tuki.

Lisäksi veikkaan, että näillä pitkään jatkuneilla helteilläkin saattaa olla oma vaikutuksensa. Ts. kun sisälläkin on tavallista lämpimämpää, ei se jäähdytä niin hyvin kuin normaalisti.
Niinhän se olikin (boost). Ei näitä muista enää tauon jälkeen, kiitoksia.

Supersample pois päältä sekä framelock päälle pelistä niin PS4 Pro on aika hiljainen ja kohtuu hyvin pyörii jopa paratiisiplaneetalla eläinten keskellä myrskyssä. Sikäli on optimointi mennyt parempaan suuntaan, että dippaukset ei ole yhtä pahoja vaikka peli on nätimpi kuin ennen. Sitten taas rauhalisessa kohdassakaan ei enää päästä 60 fps, joten se on ottanut takapakkia eikä unlocked frameratea oikein kannata käyttää. Myös 3rd person kuvakulmasta tuntuu joko peli pyörivän paremmin tai sitten siinä ei framerate dippaukset niinkään häiritse.
Kiitos paljon.
 
No mä en voi ees tehää mitään ton supersamplingin kanssa, ei anna valita ollenkaan että päälle tai pois. Tulee vaa joku teksti "supersampling mode can improve the image quality of some games on a tv with 2k resolution or lower".

Edit: No nyt sit muutin telkkarin resoluution 1080p ja framerate lukitus päälle, hiljeni 90% koko vehe. Näyttäis myös pyörivän paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikuttaa onnistuneelta päivitykseltä ja tälläistä olisi pitänyt olla ajat sitten.

Mutta kun on aikanaan jo sen alkuhuuman vetänyt ja tietää mitä peli sinällään tarjoa, niin ei mulla riittänyt ainakaan enää yhtään motivaatiota alkaa opettelee materiaaleja uusiksi, saati niistä alkaa rakentelee jotain.
 
Nyt kun lopetti sen masentelun ja marinan siitä että oma base nyt katosi ja joutuu vähäsen opettelee uusiks craftausta, niin onhan tämä nyt jo täysin eri peli mitä 2 vuotta sitten, meinaan niin paljon on uusittu. Tämä on taas sitä mitä se oli kun ekan kerran sai oman aluksen planeetalta ja kohti seikkailua x100! Toki peli on edelleen sitä että "sinä luot oman tarinan" mutta se oma tarina on helvetin paljon mielenkiintoisempaa, planeetat ei enää ole sen 4 planeetan jälkeen toistensa tyhjiä kopioita, samankaltaisuuksia tietenkin löytyy mutta huomattavasti vähemmän. Tekeminen/haahuilu ja tutkiminen, se on tämän pelin suola, kaikessa on vaan paljon enemmän järkee. Avaruusasemat muutettu, sieltä voit ottaa vastaan tehtäviä, voit päivittää sun alusta, muuttaa ulkoasua, päivittää sitä jne jne. Seikkailuun ja avaruuteen voi siis oikeasti "eksyä" ja uppoutua täysin ja tässä Hello Games on vihdoin onnistunut.

Kaikki esim rahan grindaaminenkin paljon mielenkiintoisempaa, ennen kun louhit isoja kulta möykkyjä ym, teet nykyään pieniä tehtäviä. Ite kasvatin tilin 23M--> 300 miljoonaa parissa päivässä eikä tullut ees ähkyä kun ennen möllötit planeetalla ja louhit möykkyjä eikä rahalle ollut edes tarvetta. Nyt täytyy vaan löytää sen S luokan Freigher sekä täydellinen 38 paikkanen S luokan oma pikkualus, niihinki saa upotettua helposti vähintään se 300M, joten rahalle on tarvetta.

Avaruudessaki nyt enemmän taisteluja ja tekemistä, ennen sitä vaan warppas galaxista toiseen näin toivoen että löytyiskö nyt jotain uutta. Nyt sitä oikeesti kun warppaa niin ei tiedä mihin joutuu. Varmasti kun tarpeeks kaikkea tekee niin kyllästyy mutta sama pätee nyt joka peliin, tässä nyt kuitenkin oikeasti on sitä tekemistä.

Oman basen rakentelu uudestaan ei ole mikään suuri vaiva, kuhan löytää täydellisen planeetan johon sen haluaa rakentaa ja kuhan löytyy sitä intoa voi siihenki upottaa viikon jos toisenkin ja rakentaa vaikka millaisia linnoja, vuorien sisälle jne! Vain mielikuvitus on rajana, ennen kun tosiaan se oli joku pieni klöntti tietyssä paikassa ja hyvin rajoitettu muutenkin.

Nyt siis jos koskaan, jos et ole ennen peliä pelannut on korkea aika vähintään antaa sille mahdollisuus, tämä ei ole enää nimittäin se NMS mitä monet julkkarissa saivat kokea sen alkuhuuman jälkeen, hintakin on niin naurettava ja uusi päivitys kun on täysin ilmainen niin miksi et hyppäisi seikkailuun mukaan? Niin ja se 4 pelaajan CO-OP!
 
Ja juuri parahiksi v1.52-päivitys näytti tulleen myös PS4:lle. Ainakin PC:llä se korjasi tällaisia ongelmia:

  • Fixed an issue that will restore more savegames for players who saved with partially repaired tech.
  • Fixed an issue where players who had partially repaired a piece of broken technology would have an incorrect item in the repair interaction
  • Fixed an issue where players in underwater bases played the wrong animations
  • Fixed an issue where freighters incorrectly reported they did not have enough fuel to warp
  • Fixed a crash in the base-building system
  • Improved garbage collection and reduced memory footprint of physics
  • Prevented occasional crash in animation
  • Reduce memory footprint of planetary textures from space

Lähde: No Man's Sky
 
Toivottavasti nyt alkaisi pikkuhiljaa kaatuilut loppumaan, reilun viikon aikana on peli kaatunut joku +10 kertaa.

Vanhaan save gameen ei tullut sitä blue print konetta niin ei saa niitä basen uusia osia.

Freighterissa rakentaminen bugittaa, kun näkyy seinien läpi ym.

Ja vaikka korjaan frigaatin niin se jää silti rikkinäiseksi, eikä sitä voi lähettää tehtäviin.

Paljon kaikenlaista tullut vastaan mikä vaatisi korjausta, mutta pelistä tykkään edelleen vaikka se ei ihan yhtä rentouttavalta tunnukaan kuin ennen Next-päivitystä.
 
Kaatuilua täälki tapahtunut milloin mistäki syystä, fregheristä läpi tippuminen jne. Esim kun ottaa tehtävän freghteristä ja lähtee juoksee nii pari kertaa tippunut sieltä läpi kuolelmaan. Ite en ole vielä edes vaivautunut rakentelee osittain juuri tommosten ongelmien takia, jo ennen freghterissä kun rakenteli niin aina välillä sieltä katosi itsestään juttuja jne. En ainakaa mitenkään hirveen tosissaa vielä uskalla alkaa mitää linnoja rakentelee, kun ei tiedä mitä sieltä katoo ja milloin mikäkin bugittaa.

Keskityn nyt lähinnä vain siihen haahuiluun ja seikkailuun.
 
Päätin tänään koittaa uusiksi vanhaa savea. Mitään bugeja ei ole kyllä tullut vastaan.
Mut ensin tuntu ettei noita materiaaleja jaksa alkaa opettelee uusiksi, mut nyt vasta tajusin et tässähän kaikki kerrotaan kädestä pitäen nykyisin, eikä mitään opetella enää. Ja kaikki ”reseptit” saa ruudulle.

No innostuin taas pelaamaan tovin, mutta täytyy sanoa, että kun satuin olemaan äärimmäisen köyhällä aurinkokunnalla savessani, niin olihan se aivan hanurista.
Ennen riitti et keräs x mineraalia ja tankkaa aluksen. Nyt täytyy kerätä eri juttuja, vääntää niistä jollain laitteella tuotteita jne.

Ideana mun mielestä tuo on todella hyvä. Mutta kun kaikki mitä olisin tarvinnut, vaati samoja raaka-aineita..aurinkokunnasta missä niitä ei käytännössä ollut. Ja vihollisia kimpussa kokoajan avaruudessa ja sentinelit ampu planeetalla.

Ja esim se työmäärä millä edes aluksen nousuun tarvittavaa polttoainetta saa 50%:iin, eli kahteen nousuun on ihan mielettömän iso. Ei siis enää voi lennellä ja tutkia ympäriinsä, kun polttoaine loppuu heti ja sen tekeminen on överi työlästä.

Eli itse mekanismi on hyvä ja kivan monimutkainen. Mutta vain sellaisiin ei ”elintärkeisiin” juttuihin. Eli perus polttoaine, suoja, ukon puvun suojat jne pitäis olla simppeleitä.
Sit hyperdrive, teknologiat jne tuolla systeemillä.

Varovaisesti pelistä innostuin taas kun parin tunnin jälkeen pääsin toiseen aurinkokuntaan, täytyy sinne jokupäivä mennä katsomaan miten mahdottomaksi homma menee, vai helpottuuko. Koska haluan tutkia ja liikkua kokoajan valtavassa universumissa. Nyt se tuntuis olevan melkein mahdoton tällä systeemillä.
 
Itsellä meni kuppi nurin tuohon Refiner-hömpänpömppään. Ihan kuin ei muutenkin menisi aikaa ihan tajuttomasti tuohon materiaalien keräämiseen. Pitää vielä alkaa jyystämään jollakin tehosekoittimella raaka-aineita. Vttu sentään. Miksi!? Kaiken lisäksi koko laite on niin typerän näköinen että pelkästään senkin takia vtuttaa.
 
Päätin tänään koittaa uusiksi vanhaa savea. Mitään bugeja ei ole kyllä tullut vastaan.
Mut ensin tuntu ettei noita materiaaleja jaksa alkaa opettelee uusiksi, mut nyt vasta tajusin et tässähän kaikki kerrotaan kädestä pitäen nykyisin, eikä mitään opetella enää. Ja kaikki ”reseptit” saa ruudulle.

No innostuin taas pelaamaan tovin, mutta täytyy sanoa, että kun satuin olemaan äärimmäisen köyhällä aurinkokunnalla savessani, niin olihan se aivan hanurista.
Ennen riitti et keräs x mineraalia ja tankkaa aluksen. Nyt täytyy kerätä eri juttuja, vääntää niistä jollain laitteella tuotteita jne.

Ideana mun mielestä tuo on todella hyvä. Mutta kun kaikki mitä olisin tarvinnut, vaati samoja raaka-aineita..aurinkokunnasta missä niitä ei käytännössä ollut. Ja vihollisia kimpussa kokoajan avaruudessa ja sentinelit ampu planeetalla.

Ja esim se työmäärä millä edes aluksen nousuun tarvittavaa polttoainetta saa 50%:iin, eli kahteen nousuun on ihan mielettömän iso. Ei siis enää voi lennellä ja tutkia ympäriinsä, kun polttoaine loppuu heti ja sen tekeminen on överi työlästä.

Eli itse mekanismi on hyvä ja kivan monimutkainen. Mutta vain sellaisiin ei ”elintärkeisiin” juttuihin. Eli perus polttoaine, suoja, ukon puvun suojat jne pitäis olla simppeleitä.
Sit hyperdrive, teknologiat jne tuolla systeemillä.

Varovaisesti pelistä innostuin taas kun parin tunnin jälkeen pääsin toiseen aurinkokuntaan, täytyy sinne jokupäivä mennä katsomaan miten mahdottomaksi homma menee, vai helpottuuko. Koska haluan tutkia ja liikkua kokoajan valtavassa universumissa. Nyt se tuntuis olevan melkein mahdoton tällä systeemillä.

Tuo otti myös mua päähän aluksi, että pelkkä aluksen nousemiseen pitää alkaa vääntää monimutkaisesti juttuja. Mutta usko pois se helpottuu ja siihen menee muutama sekuntti, jotkut trading spotit myös myy niitä aluksen nousu pönttöjä. Ite ostan niitä aina kun voi heti 20+ kpl niin eipähän tarvii koko ajan rakennella. Mut joo, kyllähä noi ois voinut pitää yksikertaisina niiku ennen. Tyylii vaa plutonium mitä löytyi jokapaikasta, ymmärrän että jotain vaikeempia juttuja joutuu vähäsen opettelee uusiks, mutta nämä perus aluksen nousemiset, warppaukset ym, olisi voinut pitää täysin ykisnkertaisina.
 
Ei tätä lopulta hirveän pitkään jaksa pelata, huolimatta siitä, että laittaneet tyyliin kaikki reseptit yms uusiksi, se galaksin tutkimisen tunne kokee pienen kolauksen kun jokusen planeetan tutkittua taas huomaa sen selkeän ja hyvin rajallisen kaavan jolla ne generoituu. Eihän siellä ole kuin varmaan joku neljä eri pääversiota planeetoista, ja nämä pääversiot määrää sen mitä siellä on, hyvin äkkiä käy vanhaksi ne ikuiset identtiset jääplaneetat, ylikasvaneet planeetat ja aavikot.

Pientä variaatiota sentään tulee kun menee näihin punaisiin, vihreisiin ja sinisiin systeemeihin joissa on suurempi mahdollisuus harvinaisemmille planeettatyypeille, mutta nämä ovat aina kuolleita maailmoja ja vaikka ovatkin aluksi hienoja, ei niissä ole mitään tutkimisen arvoista. Ja itsellä peli tuntui usein kaatuvan kun yritti mennä tälläiselle erikoiselle planeetalle.

Samat kasvit, elukat ja mineraalit kaikkialla, sitten kun se 100 planeettaa jo nähnyt niin kyllähän siitä häviää se tietty hohto väkisinkin.

Pelissä on tolkuttoman paljon bugeja jotka ihan rehellisesti rikkovat sun pelin. Atlas-tehtävät meni kiltisti läpi, mutta ne kaksi muuta tehtävälinjaa bugasivat aika äkkiä ja nyt ei enää etene. Toisessa jos juttelee sille Korvaxille siellä pallomaisella asemalla, niin hänen keskustelusta ei pääse pois ilman että joutuu käynnistämään pelin uudestaan. Se dialogi siis menee läpi, mutta peli palauttaa sut siihen samaan dialogiin. Ja tämä toinen jossa on edes vähän tarinaa (tosin sekin yrittää olla turhan syvällinen) bugasi sillä tavalla aina kun hyppään uuteen systeemiin joudun vastamaan edellä mainitun palloaseman puheluun ja pyytämään ne siihen systeemiin. Jos jätän puhelun roikkumaan, en näe tutkaa. Tuon pitäisi mennä niin, että tulevat kerran, sen jälkeen pitää tehdä 16 hyppyä jonka jälkeen tarina jatkuu muutamalle viimeiselle tehtävälle. Siitä olisi saanut yhden kohtuu tärkeän esineen palkinnoksi mutta se jää nyt sitten saamatta.

Pelissä on ollut ilmeisesti pitkään mahdollisuus matkustaa tähtiportilla systeemistä toiselle, vähän niinku Star Gåte -sarjassa. Ensin pitää kerätä riimuja. Tämä riimutehtävä hajosi heti alkuunsa, yhden ehdin keräämään ja nyt niitä ei enää sitten tule. Vaikka peli sanoo että keräsin riimun, se ei ilmesty riimulistaan eikä sitä ole olemassa. Tämä bugi ollut varmaan vuoden verran olemassa, eivät ole korjanneet enkä usko että korjaavatkaan.

Tukikohdan tietokone sekoilee aika ajoin, usein se luulee olevansa avaruudessa tai jossain muussa systeemissä jossa en edes vielä ole käynyt. Joskus se luulee että rahtilaivani on tukikohta. Tämä on ärsyttävää sillä tukikohdan tietokone antaa tehtäviä joilla saa piirustuksia erilaisiin tavaroihin ja bugittelun johdosta joutuu usein venymään aika pitkälle, että sen saa korjattua hetkellisesti.

Cooppi, mitä järkeä laittaa tuollainen selkeästi ei niin loppuun ajateltu cooppi mukaan? Ajatuksena kiva, toteutus ei toimi ollenkaan. Todellista yhdessä pelaamisen tuntua ei tule, kun periaatteessa mitään ei voi kunnolla jakaa. Tein esim. kaverin tukikohtaan teleportterin jolla pääsee helposti asemalle. Hän voi käyttää sitä, mutta minä en jostain syystä. Kaveri voi siis helposti käydä asemalla tai missä vaan ja minun pitää tulla aluksella perässä.

Refineri on ehkä typerin idea ikinä, turha steppi prosessoida materiaaleja.

Peliä on myös äärettömän helppo manipuloida, rahaa saa hetkessä satoja ja satoja miljoonia.
 
Sepä se, ne jotka on jo veteraaneja ikävä kyllä tietää sen pelin kaavan ja tietää mitä jossain vaihees tulee vastaan. Eli kaikki alkaa toistamaan itseään eikä se mielenkiinto pysy yllä niin kauan kun ne jotka just aloittaa, kun silloin on kaikki niin uutta ja pitää päivittää alukset ja ostaa kaikkea jne. Itse kun omistaa kaiken, haluaa vain sitä parempaa. Kuitenkin tämä on nyt tämmönen haahuilu peli ja onhan se ihan kiva välillä uppoutua avaruuteen. Miten pitkäksi aikaa niin se on sitten eri asia.
 
Ei tätä lopulta hirveän pitkään jaksa pelata, huolimatta siitä, että laittaneet tyyliin kaikki reseptit yms uusiksi, se galaksin tutkimisen tunne kokee pienen kolauksen kun jokusen planeetan tutkittua taas huomaa sen selkeän ja hyvin rajallisen kaavan jolla ne generoituu. Eihän siellä ole kuin varmaan joku neljä eri pääversiota planeetoista, ja nämä pääversiot määrää sen mitä siellä on, hyvin äkkiä käy vanhaksi ne ikuiset identtiset jääplaneetat, ylikasvaneet planeetat ja aavikot.

Pientä variaatiota sentään tulee kun menee näihin punaisiin, vihreisiin ja sinisiin systeemeihin joissa on suurempi mahdollisuus harvinaisemmille planeettatyypeille, mutta nämä ovat aina kuolleita maailmoja ja vaikka ovatkin aluksi hienoja, ei niissä ole mitään tutkimisen arvoista. Ja itsellä peli tuntui usein kaatuvan kun yritti mennä tälläiselle erikoiselle planeetalle.

Samat kasvit, elukat ja mineraalit kaikkialla, sitten kun se 100 planeettaa jo nähnyt niin kyllähän siitä häviää se tietty hohto väkisinkin.

Pelissä on tolkuttoman paljon bugeja jotka ihan rehellisesti rikkovat sun pelin. Atlas-tehtävät meni kiltisti läpi, mutta ne kaksi muuta tehtävälinjaa bugasivat aika äkkiä ja nyt ei enää etene. Toisessa jos juttelee sille Korvaxille siellä pallomaisella asemalla, niin hänen keskustelusta ei pääse pois ilman että joutuu käynnistämään pelin uudestaan. Se dialogi siis menee läpi, mutta peli palauttaa sut siihen samaan dialogiin. Ja tämä toinen jossa on edes vähän tarinaa (tosin sekin yrittää olla turhan syvällinen) bugasi sillä tavalla aina kun hyppään uuteen systeemiin joudun vastamaan edellä mainitun palloaseman puheluun ja pyytämään ne siihen systeemiin. Jos jätän puhelun roikkumaan, en näe tutkaa. Tuon pitäisi mennä niin, että tulevat kerran, sen jälkeen pitää tehdä 16 hyppyä jonka jälkeen tarina jatkuu muutamalle viimeiselle tehtävälle. Siitä olisi saanut yhden kohtuu tärkeän esineen palkinnoksi mutta se jää nyt sitten saamatta.

Pelissä on ollut ilmeisesti pitkään mahdollisuus matkustaa tähtiportilla systeemistä toiselle, vähän niinku Star Gåte -sarjassa. Ensin pitää kerätä riimuja. Tämä riimutehtävä hajosi heti alkuunsa, yhden ehdin keräämään ja nyt niitä ei enää sitten tule. Vaikka peli sanoo että keräsin riimun, se ei ilmesty riimulistaan eikä sitä ole olemassa. Tämä bugi ollut varmaan vuoden verran olemassa, eivät ole korjanneet enkä usko että korjaavatkaan.

Tukikohdan tietokone sekoilee aika ajoin, usein se luulee olevansa avaruudessa tai jossain muussa systeemissä jossa en edes vielä ole käynyt. Joskus se luulee että rahtilaivani on tukikohta. Tämä on ärsyttävää sillä tukikohdan tietokone antaa tehtäviä joilla saa piirustuksia erilaisiin tavaroihin ja bugittelun johdosta joutuu usein venymään aika pitkälle, että sen saa korjattua hetkellisesti.

Cooppi, mitä järkeä laittaa tuollainen selkeästi ei niin loppuun ajateltu cooppi mukaan? Ajatuksena kiva, toteutus ei toimi ollenkaan. Todellista yhdessä pelaamisen tuntua ei tule, kun periaatteessa mitään ei voi kunnolla jakaa. Tein esim. kaverin tukikohtaan teleportterin jolla pääsee helposti asemalle. Hän voi käyttää sitä, mutta minä en jostain syystä. Kaveri voi siis helposti käydä asemalla tai missä vaan ja minun pitää tulla aluksella perässä.

Refineri on ehkä typerin idea ikinä, turha steppi prosessoida materiaaleja.

Peliä on myös äärettömän helppo manipuloida, rahaa saa hetkessä satoja ja satoja miljoonia.
Et kertoisi tuosta massimanipuloinnista.. Öh.. Yksi kaveri tarvitsisi valuuttaa.
 
No se miten mä oon tehnyt 23M-->300M on kun ottaa niitä tehtäviä freighteristä jossa palkintona harvinaisa materaaleja tjsp, jotka ovat jotain 5-10M arvoisia, tehtävät helppoja ja lyhyitä. Vielä sit kun jotain blueprinttejä, en muista minkä niminen, mut sen arvo on 18M, siinä kun tekee tehtäviä ja tulee vielä niitä oikeita osia craftaa sitä, niin vois sanoo et muutamas tunnis tekee sen 100M, vielä kun huolellla grindaa niin enemmän. Myyn vielä ne johonki toiseen galaxiin josta saa vielä muutaman millin ekstraa. Tämä on vielä sitä melko alkeellista, vielä kun löytäis lisää blueprinttejä nii vois suoraa craftaa näitä kalliita juttuja ja suoraa myydä.

Tosta manipuloinnista olisin kyl itsekin kiinnostunut jos oliski vielä joku helpompi tapa!?! :eek:
 
Toki. Sä tarttet sellase blueprintin kuin Fusion Accelerant, tän löytää planeetoilta manufacturing planteist. Se mitä sielt tulee on satunnaist jote voi kestää hetki, jos onnistut saamaa Cryotic Pumpin ni viel parempi.

Sit ku sulla on toi aiemmin mainittu, ni mee johonki rikkaasee systeemiin asemalle. Rikkaan systeemin löytää helpolla ku asentaa aluksee economy scannerin. Ite menin sellaiseen joka oli opulent. Tolla muute ei oo väliä mut rikkaas asemas aluste vaihtuvuus on suurempi.

No sitte siel asemas odotat et tulee aluksia ja katot onko niillä myynnissä Nitrogen Salttia ja\tai Organic Catalystiä. Toi Fusion Accelerant vaatii yhen kumpaaki, ostat siis reppus täytee noita ja myyt. Yhen tekemine maksaa jotain 150k - 200k ja siit saa 2 miljoonaa, stakkaavat 10 miljoonan nippuihin. Ite tein vartissa 300milj. Samalla näin eksoottisia aluksia joita olis voinu ostella.

Jos löytyy toi Cryotic Pump ni sama idea, eri tarvikkeet mut paaaaaljon arvokkaampi.
 
Tämä peli jäi kokematta silloin kun se julkaistiin, lähinnä kaiken huonon ja negatiivisen sanoman vuoksi. Nyt kun NMS syntyi uudelleen ja vieläpä Xboxille ihanan värikkäänä ja railakkaana, ajattelin et ehkä se OLED-telkkari ja 4k sekä HDR antaa paremman pelielämyksen kuin perus VA-paneelinen tietokonenäyttö. Ja kyllähän tämä näköjään antaakin! Peli on alkuun hieman sekava ja vaikea, koska on tottunut enemmän tai vähemmän siihen, että kaikki tarjotaan valmiiksi lautasella. Mutta voi pentele kun tähän pääsee sisään! Kyllä, on toistoa, on tätä ja sitä, mutta kokonaisuutena tämä peli toimii hyvin ja tarjoaa tekemistä pidemmäksi aikaa.

Uskoisin, että tästä tulee helposti samantapainen kokonaisuus kuin mitä Farming Simulator on itselleni tarjonnut vuosien mittaan = helkutin paljon tekemistä, josta tulee jäätävän hyvä mieli. Ihan nyyppähän tämän kanssa olen ja tutkimatonta korpiseutua on enemmän kuin tarpeeksi, mutta itse peli toimii, näyttää hyvältä (ei kaiken tarvitse olla Elite: Dangerousia tai Star Citizeniä kylmän avaruuden kera) ja tekemistä riittää. Aikasta hyvä saavutus etten sanoisi.
 
Onhan tässä kaikenlaista uusille pelaajille, se on ihan selvää. Ite pelailen joku tunnin pari päivässä ja oon nyt lähinnä keskittyny rakentelemaan tukikohtaa, vihdoinkin saanu kaikki palat auki niin voi oikein ajan kanssa touhuta sen parissa. Löysin planeetalta portaalin, ja planeetta oli muutenkin oikein hyvä niin rakensin tukikohdan portaalin ympärille.

Nyt vaan oikeastaan odottelen päivitystä joka korjaisi tuon portaaliriimujen saamisen niin pääsisin sitä kokeilemaan, Star Gaten hengessä :D
 
Ylös Bottom