No Man's Sky

Revolveri

Active Member
Kyllä mäkin oon ymmärtäny että aika raskas peli on. Itsellä huutaa konsoli (pro) tässä pelissä aivan järkyttävästi, ilman kuulokkeita ei voi pelata. Muut pelit ei lähellekään tuollaista meteliä pidä.
Pelihän saa kesän aikana kolme isompaa päivitystä. Ensin tulee joku online päivitys, jotain isompaa ja suurempaa luvassa kenties. Sitten tuo vr ja viimeistä ei ole vielä paljastettu. Reilu parisataa on itsellä tässä pelitunnit ja nälkää riittää lisää peliin ja tuo vr on vain kirsikka kakun päällä. Toivottavasti saavat hyvin toteutettua sen
 

Ac3way

Well-Known Member
Hello Gamesin suunnitelmissa oli alunperin julkaista ne kolmena erillisenä päivityksenä, mutta muuttivat suunnitelmat ja julkaisevat kaikki yhdessä isona päivityksenä kesällä. Toivottavasti se "kesä" ei tarkoita heinäkuun loppua tai elokuuta vaan jo vähän aikaisemmin julkaisua tällä kertaa. Next tuli heinäkuun lopussa ja Atlas Rise elokuun alussa.
 

OK

Well-Known Member
1702

Jos ResetEran taulukko on up-to-date, niin VR-tuen lisääminen ei ole läpihuutojuttu ja kompromisseja (resoluution lasku jne.) nähdään, jotta ruudunpäivitys saadaan siedettävälle tasolle.

Tästä huolimatta uskosin, että moni PSVR:n omistajista kuitenkin suosii graafisesti karumpaa pelikokemusta VR-tuen myötä. Esimerkiksi ilmakehään saapuminen on varmasti päräyttävä kokemus PSVR:llä

 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Tästä huolimatta uskosin, että moni PSVR:n omistajista kuitenkin suosii graafisesti karumpaa pelikokemusta VR-tuen myötä. Esimerkiksi ilmakehään saapuminen on varmasti päräyttävä kokemus PSVR:llä
Se mikä grafiikassa hävitään, voitetaan immersiossa joka lasien kautta välittyy.
 
Viimeksi muokattu:

Gunslinger

Active Member
Näytä liitetiedosto 1702

Jos ResetEran taulukko on up-to-date, niin VR-tuen lisääminen ei ole läpihuutojuttu ja kompromisseja (resoluution lasku jne.) nähdään, jotta ruudunpäivitys saadaan siedettävälle tasolle.

Tästä huolimatta uskosin, että moni PSVR:n omistajista kuitenkin suosii graafisesti karumpaa pelikokemusta VR-tuen myötä. Esimerkiksi ilmakehään saapuminen on varmasti päräyttävä kokemus PSVR:llä

Reso tippuu väkisinkin psvr:llä, kun lasien näyttö tulee vastaan. Varmaan joutuuvat lisäks muuttaa jotain muutakin, mut sen näkee sit mitä :D Laajemmissa peleissä, jossa vapaampi meno, tuntuuvat joutuvan karsimaan yksityiskohtien piirtoetäisyyttä rutkasti. VR:llä silkin pehmeä pyörimenen kuitenkin kaiken a&o, tai tulee monelle helposti pahaolo ja pelin pelailut loppuu siihen.
 
Viimeksi muokattu:

jujze

Member
VR tuki tuli kyllä täysin pöheiköstä, jonkin aikaa tässä miettinyt että aloittaisiko uudestaan peluun. Mutta nyt odotellaan kesää sitten.
Miten lie saivat pyörimään.. grafiikan tasoa joudutaan varmasti leikkaamaan, mikä ei kyllä haittaa pätkääkään.
 

Ac3way

Well-Known Member
Paljon on tullut viime aikoina ulos artikkeleita No Man's Skyn VR-kokemuksista. Pelkkää ylistystä ja mieletöntä hehkuttamista ollut kaikki.

Jotain muitakin tiedonjyviä on irronut tulevasta päivityksestä. Koko peli tulee saamaan kaikilla alustoilla huomattavasti parempaa optimointia. Se kuulostaa kieltämättä todella hyvältä ja voi nostaa pelinautintoa, jos ongelmakohtia ei tule enää hirveästi vastaan, peliä voisi pelata sulavasti korkeampi resoluutio päällä (supersampling) ja PS4 Pron tuuletin ei huutaisi samalla kuolemaa.

Toinen immersioon liittyvä asia on, että NPC alienit osaavat vihdoin kävellä eivätkä pelkästään seiso tai istu paikallaan.
 

Max Limitz

Member
Ostin vihdoinkin No Man's Sky'n eilen ja heräsi muutama kysymys. Xbox Onella näyttäisi olevan sekä automaattinen että manuaalinen slotti pelitallenteille. Miten tuota manuaalista slottia käytetään? Aloitin pelaamisen Creativella: achievementteja siinä ei voi saada, mutta voiko siinä nimetä planeettoja? Mulla ei ole tällä hetkellä Gold-tiliä: onko sillä väliä tässä pelissä Normaalilla achievementtien tai minkään muun asian suhteen varsinkin kun pelikavereillani ei oikein näytä olevan tätä peliä?
 

Max Limitz

Member
Ostin vihdoinkin No Man's Sky'n eilen ja heräsi muutama kysymys. Xbox Onella näyttäisi olevan sekä automaattinen että manuaalinen slotti pelitallenteille. Miten tuota manuaalista slottia käytetään? Aloitin pelaamisen Creativella: achievementteja siinä ei voi saada, mutta voiko siinä nimetä planeettoja? Mulla ei ole tällä hetkellä Gold-tiliä: onko sillä väliä tässä pelissä Normaalilla achievementtien tai minkään muun asian suhteen varsinkin kun pelikavereillani ei oikein näytä olevan tätä peliä?
Olen nyt pelannut No Man's Sky'ta muutaman päivän, joten voin vastata itse itselleni. Manuaalinen slotti tulee käyttöön rakentamalla Save-jutun ja aktivoimalla sen. Taisi Signal Boosterillakin pystyä tallentamaan pelitilanteen ja sitten on planeetoilla eri rakennukset, joissa voi olla Save & Chart -juttuja. Xbox Onessa jopa Creative-pelitilassa vain Silver-tilillä voi nimetä planeettoja ja jättää viestejä muille pelaajille, kuten tein Redditin mainitsemassa osoitteessa.
 

MAINOS

Ylös Bottom