Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

No Man's Sky

Kyllä mäkin oon ymmärtäny että aika raskas peli on. Itsellä huutaa konsoli (pro) tässä pelissä aivan järkyttävästi, ilman kuulokkeita ei voi pelata. Muut pelit ei lähellekään tuollaista meteliä pidä.
Pelihän saa kesän aikana kolme isompaa päivitystä. Ensin tulee joku online päivitys, jotain isompaa ja suurempaa luvassa kenties. Sitten tuo vr ja viimeistä ei ole vielä paljastettu. Reilu parisataa on itsellä tässä pelitunnit ja nälkää riittää lisää peliin ja tuo vr on vain kirsikka kakun päällä. Toivottavasti saavat hyvin toteutettua sen
 
Hello Gamesin suunnitelmissa oli alunperin julkaista ne kolmena erillisenä päivityksenä, mutta muuttivat suunnitelmat ja julkaisevat kaikki yhdessä isona päivityksenä kesällä. Toivottavasti se "kesä" ei tarkoita heinäkuun loppua tai elokuuta vaan jo vähän aikaisemmin julkaisua tällä kertaa. Next tuli heinäkuun lopussa ja Atlas Rise elokuun alussa.
 
1702

Jos ResetEran taulukko on up-to-date, niin VR-tuen lisääminen ei ole läpihuutojuttu ja kompromisseja (resoluution lasku jne.) nähdään, jotta ruudunpäivitys saadaan siedettävälle tasolle.

Tästä huolimatta uskosin, että moni PSVR:n omistajista kuitenkin suosii graafisesti karumpaa pelikokemusta VR-tuen myötä. Esimerkiksi ilmakehään saapuminen on varmasti päräyttävä kokemus PSVR:llä

 
Tästä huolimatta uskosin, että moni PSVR:n omistajista kuitenkin suosii graafisesti karumpaa pelikokemusta VR-tuen myötä. Esimerkiksi ilmakehään saapuminen on varmasti päräyttävä kokemus PSVR:llä

Se mikä grafiikassa hävitään, voitetaan immersiossa joka lasien kautta välittyy.
 
Viimeksi muokattu:
Näytä liitetiedosto 1702

Jos ResetEran taulukko on up-to-date, niin VR-tuen lisääminen ei ole läpihuutojuttu ja kompromisseja (resoluution lasku jne.) nähdään, jotta ruudunpäivitys saadaan siedettävälle tasolle.

Tästä huolimatta uskosin, että moni PSVR:n omistajista kuitenkin suosii graafisesti karumpaa pelikokemusta VR-tuen myötä. Esimerkiksi ilmakehään saapuminen on varmasti päräyttävä kokemus PSVR:llä



Reso tippuu väkisinkin psvr:llä, kun lasien näyttö tulee vastaan. Varmaan joutuuvat lisäks muuttaa jotain muutakin, mut sen näkee sit mitä :D Laajemmissa peleissä, jossa vapaampi meno, tuntuuvat joutuvan karsimaan yksityiskohtien piirtoetäisyyttä rutkasti. VR:llä silkin pehmeä pyörimenen kuitenkin kaiken a&o, tai tulee monelle helposti pahaolo ja pelin pelailut loppuu siihen.
 
Viimeksi muokattu:
VR tuki tuli kyllä täysin pöheiköstä, jonkin aikaa tässä miettinyt että aloittaisiko uudestaan peluun. Mutta nyt odotellaan kesää sitten.
Miten lie saivat pyörimään.. grafiikan tasoa joudutaan varmasti leikkaamaan, mikä ei kyllä haittaa pätkääkään.
 
Paljon on tullut viime aikoina ulos artikkeleita No Man's Skyn VR-kokemuksista. Pelkkää ylistystä ja mieletöntä hehkuttamista ollut kaikki.

Jotain muitakin tiedonjyviä on irronut tulevasta päivityksestä. Koko peli tulee saamaan kaikilla alustoilla huomattavasti parempaa optimointia. Se kuulostaa kieltämättä todella hyvältä ja voi nostaa pelinautintoa, jos ongelmakohtia ei tule enää hirveästi vastaan, peliä voisi pelata sulavasti korkeampi resoluutio päällä (supersampling) ja PS4 Pron tuuletin ei huutaisi samalla kuolemaa.

Toinen immersioon liittyvä asia on, että NPC alienit osaavat vihdoin kävellä eivätkä pelkästään seiso tai istu paikallaan.
 
Ostin vihdoinkin No Man's Sky'n eilen ja heräsi muutama kysymys. Xbox Onella näyttäisi olevan sekä automaattinen että manuaalinen slotti pelitallenteille. Miten tuota manuaalista slottia käytetään? Aloitin pelaamisen Creativella: achievementteja siinä ei voi saada, mutta voiko siinä nimetä planeettoja? Mulla ei ole tällä hetkellä Gold-tiliä: onko sillä väliä tässä pelissä Normaalilla achievementtien tai minkään muun asian suhteen varsinkin kun pelikavereillani ei oikein näytä olevan tätä peliä?
 
Ostin vihdoinkin No Man's Sky'n eilen ja heräsi muutama kysymys. Xbox Onella näyttäisi olevan sekä automaattinen että manuaalinen slotti pelitallenteille. Miten tuota manuaalista slottia käytetään? Aloitin pelaamisen Creativella: achievementteja siinä ei voi saada, mutta voiko siinä nimetä planeettoja? Mulla ei ole tällä hetkellä Gold-tiliä: onko sillä väliä tässä pelissä Normaalilla achievementtien tai minkään muun asian suhteen varsinkin kun pelikavereillani ei oikein näytä olevan tätä peliä?

Olen nyt pelannut No Man's Sky'ta muutaman päivän, joten voin vastata itse itselleni. Manuaalinen slotti tulee käyttöön rakentamalla Save-jutun ja aktivoimalla sen. Taisi Signal Boosterillakin pystyä tallentamaan pelitilanteen ja sitten on planeetoilla eri rakennukset, joissa voi olla Save & Chart -juttuja. Xbox Onessa jopa Creative-pelitilassa vain Silver-tilillä voi nimetä planeettoja ja jättää viestejä muille pelaajille, kuten tein Redditin mainitsemassa osoitteessa.
 
Julkaisupäivästä huhuja:
Sonyn supportissa on pari eri kertaa lipsahtanut elokuun 16.päivä Beyondin julkaisuksi. Lisäksi Beyond on ilmeisesti saanut ESPR-ratingin. Kohta varmaan saadaan virallisia tietoja ja kenties myös traileri.
 
Julkaisupäivästä huhuja:
Sonyn supportissa on pari eri kertaa lipsahtanut elokuun 16.päivä Beyondin julkaisuksi. Lisäksi Beyond on ilmeisesti saanut ESPR-ratingin. Kohta varmaan saadaan virallisia tietoja ja kenties myös traileri.

Siihen ei ole enää pitkä odotus. Peli on jo hommattuna ja tyypattu nopeesti tulevaa VR-tukea varten, sitten tarkoitus pelata ekan kerran kunnolla :)
 
Taitaa peli saada myyntiä tämän päivityksen myötä. Erityisesti VR-skene käy tästä kuumana.

Päivitys tulossa jakeluun keskiviikkona.



Kyllä, hommasin tämän ekasta alesta, heti vr-uutisen jälkeen, ensi viikkoa odotellessa. Sormet ristiin, että vr-moodi on hyvin tehty.
 
Kyllä, tätä päivää on odotettu. alennuin ostamaan tämän pcllekin mutta eipä ole vr laitteita sille hankittuna. kohta pääsee pelaa pleikalla kunhan päivitys on ladannut :)
 
Ylös Bottom