Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

No Man's Sky

Vastaus: No Man's Sky

No tämähän on tarkoitettu yksinpeliksi joten mitä väliä aloittaako kaverukset eri paikoista? Ei tästä kannata cooppi-ominaisuuksia etsiä.

Itselle tuo nyt ei ole mikään dealbreaker.

Eikä sitä ole mitenkään mainostettu, joku on kysynyt että voiko muita nähdä ja siihen on vastattu että voi mutta se epätodennäköistä, thats it.

No ei se todellakaan oo mikään dealbreaker, ihan sama mullekin. Ja jos tää on tarkoitettu nimenomaan yksinpeliksi niin vielä enemmän ihmetyttää että miks tässä yleensä on joku online ja silleen et voi nähdä kaverit siellä jos niitä ei tule koskaan kohtaamaan. What´s the point? Nykyään vissiin pakko olla joku online joka pelissä että on ajan hengessä vaikka sillä ei olis mitään virkaa... Ehkä se myy muutaman kappaleen enemmän kuin voi laittaa pelin kylkeen että "online".
 
Vastaus: No Man's Sky

En tiedä miksi tuosta onlinestakin pitää itkeä. Lisää sisältöä, lisää mahdollisuuksia. Hyvällä tuurilla ei koko oman pelin aikana törmää kehenkään toiseen. Ja jos taas törmää, niin onhan se mukava käydä katselemassa mitä muut ovat tehneet planeetoille yms.

Mitä itse peliin tulee, niin omalta kohdaltani odottelen vielä ensimmäisiä arvosteluita ennen ostopäätöksen tekoa. Tätä on taas hehkutettu siihen malliin, että lopputulos voi olla tylsä pannukakku jonka parissa viihtyy muutaman tunnin ja sen jälkeen palaa muiden pelien pariin. Katsotaan, katsotaan!
 
Vastaus: No Man's Sky

Redditistä poimittua,kuulema pelinkehittäjä jossain sanonut noin:
However, don’t give up hope – the developers at Hello Games have expressed interest in some basic multiplayer features, if enough people want it, and the game sells well enough to warrant continued development, we may see a co-operative multiplayer with a bit more depth.
Jotain MP hommaa saattaa siis olla tulossa,jos peli vaan myy tarpeeksi.

Linkistä löytyy aika kattava paketti tietoa pelistä tai mitä siitä nyt tiedetään tällä hetkellä.
https://www.reddit.com/r/NoMansSkyT...do_you_do_in_no_mans_sky_and_other_questions/
 
Vastaus: No Man's Sky

Itse tällä hetkellä punnitsen kumman version ostaisin. Tällä hetkellä kiinnostaisi PC-versio pelistä ja olen onnellinen kun se viivästyy vain kolmella päivällä.
 
Vastaus: No Man's Sky

En tiedä miksi tuosta onlinestakin pitää itkeä. Lisää sisältöä, lisää mahdollisuuksia. Hyvällä tuurilla ei koko oman pelin aikana törmää kehenkään toiseen. Ja jos taas törmää, niin onhan se mukava käydä katselemassa mitä muut ovat tehneet planeetoille yms.

Ja onhan peli mahdollista pelata offline-tilassakin läpi jos se moninpeli mahdottomasti ahdistaa.
 
Vastaus: No Man's Sky

Saapa nähdä kuin hyvä peli tämä tulee olemaan, kyseessä on kuitenkin kaikkien vihaama genre, eli indie peli kyseessä. Odotukset on tähtitieteelliset, toivottavasti ois hyvä.
 
Vastaus: No Man's Sky

Saapa nähdä kuin hyvä peli tämä tulee olemaan, kyseessä on kuitenkin kaikkien vihaama genre, eli indie peli kyseessä. Odotukset on tähtitieteelliset, toivottavasti ois hyvä.

Aika monta kertaa esim Playstation plus keskusteluissa on käynyt ilmiöt, ettei porukka vihaa indietä, vaan sitä että indie peli on 99% peli, joka näyttää 8bit Nintendon peliltä. Joku siellä ketjussa juuri hiljattain sanoikin, että miksi ei voi edes yrittää. Tässä on juuri sitä indietä, jollaista moni pelaisi mielellään.
 
Vastaus: No Man's Sky

Aika monta kertaa esim Playstation plus keskusteluissa on käynyt ilmiöt, ettei porukka vihaa indietä, vaan sitä että indie peli on 99% peli, joka näyttää 8bit Nintendon peliltä. Joku siellä ketjussa juuri hiljattain sanoikin, että miksi ei voi edes yrittää. Tässä on juuri sitä indietä, jollaista moni pelaisi mielellään.

Laatukommentointia kerrassaan. Täytyykin muistaa ko. letkautus seuraavan kerran kun missä tahansa pelissä jokin osa-alue ei miellytä. Ehkä tätä on mahdollista käyttää muutaman viikon päästä No Man's Sky ketjussa.

NMS ruudunpäivitys notkahtelee PS4:lla. "Mikseivät he voi edes yrittää??"


 
Vastaus: No Man's Sky

Nyt oli niin hienosti ymmärretty tahallaan kyseinen lause väärin, etten jaksa itsekään edes yrittää vääntää asiaa oikeaksi...
 
Vastaus: No Man's Sky

Se, että 12 hengen tiimi vetää tämän kaltaisen pelin ulos ja 99% indie peleistä on sivusta päin kuvattua indietä 8bit Nintendon grafiikoilla. Syy ei ole se, etteikö se olisi mahdollista, kuten tämä peli todistaa, vaan koska se on helpoin tie lähteä vetämään indie firmana kamaa ulos. Se massatuotanto ei vuonna 2016 ainakaan saa multa nousemaan hattua päästä, niin kauan kun vääntävät muualle, kuin puhelimille niitä pelejä. Konsoleille kun väännetään, niin pitäisi hiukan enemmän pystyä panostamaan.
 
Vastaus: No Man's Sky

Se, että 12 hengen tiimi vetää tämän kaltaisen pelin ulos ja 99% indie peleistä on sivusta päin kuvattua indietä 8bit Nintendon grafiikoilla. Syy ei ole se, etteikö se olisi mahdollista, kuten tämä peli todistaa, vaan koska se on helpoin tie lähteä vetämään indie firmana kamaa ulos. Se massatuotanto ei vuonna 2016 ainakaan saa multa nousemaan hattua päästä, niin kauan kun vääntävät muualle, kuin puhelimille niitä pelejä. Konsoleille kun väännetään, niin pitäisi hiukan enemmän pystyä panostamaan.

Indietä tehdään nykyään niin monista lähtökohdista, että vähän vaikea niitä on edes vertailla keskenään. Tämäkin peli on kuitenkin miljoonien budjetilla tehty. Sitten on taas niitä indie pelejä mitä oikeasti tehdään sillä kengännauha budjetilla, jossain kellarissa. Aivan ymmärrettävää että grafiikka on se mistä joudutaan säästämään.
 
Vastaus: No Man's Sky

Se, että 12 hengen tiimi vetää tämän kaltaisen pelin ulos ja 99% indie peleistä on sivusta päin kuvattua indietä 8bit Nintendon grafiikoilla.
No Man's Skyn taustalla toimii Sony. Voiko samaa sanoa esim. Broforcesta tai muista 8bit sivulta kuvatuista indie peleistä?

Syy ei ole se, etteikö se olisi mahdollista, kuten tämä peli todistaa, vaan koska se on helpoin tie lähteä vetämään indie firmana kamaa ulos.
Aika, raha, osaaminen ja kysyntä. Tuossa muutama syy.

Nyt kun Broforce tulikin mainittua niin jatketaan tällä linjalla. Kyseisen pelin kohdalla studiolla oli alunperin tarkoituksena tarjota visuaalisesti vaikuttavampi kokemus. Lopulta pelinkehityksen realiteetit (aika ja raha) tuli vastaan, jonka myötä kehittäjät päätyivät pikseligrafiikkaan. Toisena esimerkkinä saa toimia karusta ulkoasusta tunnettu Risk of Rain. Tästä vastasi kaksi yliopisto-opiskelijaa, jotka opintojen ohella kehittivät ko. pelin.

Väittämä että 8bit grafiikan taustalla toimisi kehittäjän laiskuus on yhtä härski yleistys jos toteaisin kuinka jokainen pohjanmaalainen olisi kiero kuin korkiruuvi.

Se massatuotanto ei vuonna 2016 ainakaan saa multa nousemaan hattua päästä

Ei selvästi. Monille nämä kuitenkin tuntuu maistuvan. Alkuvuodesta julkaistu Stardew Valley on jo nyt rikkonut miljoonarajan. Loppuvuodesta nähdään miten Mini NES vetoaa ostavaan yleisöön (oma veikkaus: melko hyvin).
 
Vastaus: No Man's Sky

Se on hyvä jos myy miljoonia. Lähinnä tässä yhteydessä oli Sonyn plus pelitarjonta ja sen indie pelit. Varmasti pikku indie peleille on paikkansa, mutta plussa tarjontaan vuodesta toiseen ei.

Ja kun kyse ei ole siitä että grafiikka on vanhaa, vaan että jo 2000-luvulla tehtiin graafisesti paremman näköisiä pelejä jopa ihan suomalaisvoimin.

Ja mini nes..ei sitä pelata grafiikan takia, vaan nostalgia päissään. Itsehän viikko sitten ostin Wii U:n juuri NES ja SNES pelien takia. Ei mulla grafiikkaa vastaan mitään ole, vaan sitä, että sitä tungetaan kuukaudesta toiseen isoa vuosittaista maksua vastaan, eikä vapaasta tahdosta.

No man's sky olisi täydellinen plus peli. Ei AAA peli, mutta ei niitä "rahattomien" pikselipelejäkään.
 
Vastaus: No Man's Sky

Ei voi muuta todeta kuin, että "pikselirasisti"! :)

Näitä näyttää löytyvän internetin keskustelupalstoilta, ainakin muutama yksilö. Myynnit kertovat, että suuri osa arvostaa näiden pikselipelien ulkonäköä. Fez yksi PS4 hienoimmista peleistä tai voxelipeli Resogun.
 
Vastaus: No Man's Sky

Saapa nähdä kuin hyvä peli tämä tulee olemaan, kyseessä on kuitenkin kaikkien vihaama genre, eli indie peli kyseessä. Odotukset on tähtitieteelliset, toivottavasti ois hyvä.

WAT?! :D "kaikkien vihaama" ? mä en ole kertaakaan edes missään nähnyt saatika kuulut että joku sanois inhoavansa indie pelejä tai sitä ryhmää :D

sun pointtina varmaan oli enemmänkin se että kun kyseessä on indie-peli niin ei kannata paljoa odottaa?
 
Vastaus: No Man's Sky

Tuli katottua noita videoita missä esitellään pelin erinäisiä toimintoja kuten "trade", "fight", "explore" jne.. ja kyllä tuo näyttää ja vaikuttaa omaan makuun toooodella hienolta. Toivotaan kovasti että peli olis hyvä. Tunnelmahan tällaisessa pelissä mulle on se kaikkein tärkein. Jos ovat onnistuneet siinä että planeettoja ja galaxeja on kiva ja tunnelmallinen tutkia ja äänimaailma on hyvä ja grafiikat on jo todella hienot niin uppoaa varmasti meitsiin. Muu tekeminen siinä ohessa sitten. Jossain Falloutissakin parastahan on just vaan se samoilu ja fiilistely kun paikkoja löytyy niin pirusti ja tunnelma on ihan katossa koko ajan. Ne tehtävät ja muut tehdään sitten joskus aina kun jaksaa.
 
Vastaus: No Man's Sky

Indietä tehdään nykyään niin monista lähtökohdista, että vähän vaikea niitä on edes vertailla keskenään. Tämäkin peli on kuitenkin miljoonien budjetilla tehty. Sitten on taas niitä indie pelejä mitä oikeasti tehdään sillä kengännauha budjetilla, jossain kellarissa. Aivan ymmärrettävää että grafiikka on se mistä joudutaan säästämään.

No nimenomaan näin! Ylipäätään nurinkurista lokeroida No Man's Sky yksiselitteisesti indie titteliksi. NMS on 60 dollarin hintalapulla varustettu peli jonka takana toimii yksi alan suurimmista julkaisijoista.

WAT?! :D "kaikkien vihaama" ? mä en ole kertaakaan edes missään nähnyt saatika kuulut että joku sanois inhoavansa indie pelejä tai sitä ryhmää :D

Kyseessä on iänikuinen marmatus joka menee kutakuinkin näin: "Playstation Plus peleistä 99% on tekotaiteellista paskaa ja/tai NES grafiikalla varustettua indieroskaa, joka kukaan ei halua pelata."
 
Ylös Bottom