Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

No Man's Sky

Näyttää kyllä niin paljon paremmalta, että meitsi ei ainakaan tuota enää pelaa ennen kuin ps5 löytyy hyllystä.

Sama täällä. Itselläkin peli tauolla, täytyy iskeä sitten PS5:lla taas tulille kunhan koneen saa/hommaa. Redditissä ainakin kehuskelleet todella paljon paremmaksi tuota kuvaa.
 
Sama täällä. Itselläkin peli tauolla, täytyy iskeä sitten PS5:lla taas tulille kunhan koneen saa/hommaa. Redditissä ainakin kehuskelleet todella paljon paremmaksi tuota kuvaa.
Olikos nyt niin, että PS5:een voi suoraan kytkeä tuon PS4:n VR:n ja pitäisi toimia ongelmitta? Sain Elisalta ilmoituksen, että saisin nyt tammikuun erässä vielä PS5:n, joten jos tuon vanhan VR:n voi siihen ongelmitta yhdistää, niin teen sen sitten heti kättelyssä, kun uuden konsolin saan. Olisi kiva sitten juuri vaikka No Mans Skylla aloittaa uuteen konsoliin tutustuminen.
 
Taas alkaisi olla aika uuden päivityksen lähiaikoina, mitähän tällä kertaa? kissoja? Spagettiplaneettoja?


Näköjään viestissä eri emoji täällä kuin itse Twitterissä.
 
3Gb päivitys ilmestyi (versio 3.20), mutta patch notet ei ole vielä jaossa. Ei tietoa mitä sisältää.

Edit. Jotenkin liittyy eläimiin. Quick Menuun (d-pad alas) ilmestyi Creatures valikko, jossa pystyy mm. rekisteröimään eläimiä itselleen.

Eläimille voi antaa varusteita, ne voi skannata jotain juttuja plaanetoilta.
20210217_151014.jpg
 
Viimeksi muokattu:
PS5 saatu taloon ja tämä pelihän se ensimmäisenä lyötiin tulille testaukseen. Normi versiota ja VR tilaa tuli kokeiltua. Täytyy sanoa että tuo VR puoli on upean näköinen. Ei yhtään sumua kirkas kuin mikä. Aivan huikea päivitys vanhaan. Ainoa vaan että peli kaatui heti kun lentelin freighteriin sisään. Tästä olin lukenutkin että paljon kaatuilua on ollut vr puolella mutta antaa poikien korjailla ja palataan myöhemmin uudestaan.
Tuo save homma on nyt vähän ongelma kun vr puoli käyttää ps4 puolen savea joten ei voi enää samaa savea käyttää normi ja vr puolella. No, monesti olen meinannut pelin aloittaa alusta eri savella niin täytyy vr puolella lähtee nollista vääntämään uutta imperiumia
 
Melko iso päivitys!

 
Mulle vois laittaa vaikka yveetä jos haluu testailla moninpeliä tai muuten vaan tutkia.
Ite pelaan pleikkarilla.
Mut ei vissiin väliä millä pelaa et DC hommatkin saan kyllä pelittää.
 
Mulle tämän pelin kohtaloksi koitui se, että päivityksiä ja uudistuksia ja kaikkea mahollista siltä väliltä alkoi puskee sitä rataa että putosi vähän niiku kelkasta, plus se vielä mikä itteäni ärsyttää kun kyseessä on kuitenkin ns grindaus peli, eli kaikki suurella vaivalla etsityt täydelliset planeetat ja niihin rakennetut baset menee lähes aina jokaisessa suuremmassa päivityksessä v****s ja se täydellinen planeetta missä olit onkin muuttunut myrkylliseksi paskaplaneetaksi ja sit vaa kaikki uusiksi. Sit se systeemi et voi muka siirtää ne sun vanhat rakennukset uudestaan uuteen planeettaan ei ainakaan mulla toiminut niiku sen piti toimia.

Sit ne kaikki suurella vaivalla hommatut kilkkeet voi tyyliin unohtaa ja joka kerta peliä pitää melkein aloittaa uudelta pöydältä. Ymmärrän että tässä vähän vaikee tehää niin että kaikki jatkuu mihin jäi mutta itselläni ainakin katos se motivaatio panostaa enää mihinkää suurempaan tekemiseen. Joskus vois ihan vaa mennä häröilee ja ihmettelee mutta ei uskalla enää mihinkään panostaa. Plus kaikki materiaalit mitkä tuli tutuksi onki muuttunut eri materiaaleiksi ja sit sitä taas ihmetellään et mikäs tämä ja mikäs toi on.

Kyl mulle tämän tyyppisis peleis tärkeintä on se että voin pitää taukoa ja jatkaa siitä mihin jäin, uutta saa tulla ja opettelu ei ole ongelma, mutta jos sitä tehää tyyliin joka kerta niin että vedetää pöytä ihan uusiksi, niin oppimisen motivaatio katoaa täysin.

Nyt sit tämä uusin päivitys, "start nyt game, new shit, new this and new that" sit tulee taas uus "new shit and new that" ja kaikki tyyliin roskiin ja uusiks tai vähintäänkin se mitä rakensit/teit on jollain tapaa menny vituiks.

Noh kattoo nyt jos joskus ihan vaa menis chillaa sinne avaruuteen.

En tiie, tässä mun valitus. Jatkakaa.
 
Viimeksi muokattu:
The process of finding mission locations has been reworked to add more exploration gameplay. Instead of just following a marker, the Analysis Visor’s new Target Sweep mode requires players to use their tracking skills to precisely locate their target.

Tuo ainakin on aivan paska uudistus jos tuo pätee ihan koko peliin.
Kyllä mä haluan tietää missä nykyinen kohde on sen sijaan, että täytyisi jatkuvasti olla etsimässä sitä visiirillä.

Ei muutenkaan tuo expeditions herätä kiinnostusta sillä jos oikein ymmärsin niin tuo on oma moodinsa joka aloitetaan nollista ja on lähinnä no man's sky versio aina niin muodikkaasta games as a service palvelusta jossa pitää kauden aikana suorittaa kaikkea pientä jonkun palkinnon eteen kuten vaikka rdr onlinen outlaw pass.
 
Tuli aloitettua expedition moodi ja jollei tuo muuta tee niin ainakin opin arvostamaan ekalla hahmolla pelaamista taas uudella tavalla.
Eli tuo tosiaan aloitetaan ihan uuteen tallennuspaikkaan ja hahmolla on jotain pientä kamaa valmiina. Ekana kuitenkin pitää taas kävellä alukselle ja korjata siitä pari asiaa jotta pääsee avaruuteen.
Tuosta alkaa se sama tuttu inventaarion laajentaminen ja paremman kaman haaliminen jotta pelaaminen helpottuu.
Nyt vaan saa niitä milestoneja kun tietyt asiat saa tehtyä ja niistä sitten saa palkinnoksi vaikka modeja varustukseen tai materiaaleja.

Vaikka trailerissa vaan hehkutetaan moninpeliä niin kyllä tätäkin voi ihan yksin pelata ihan kuten aina ja ne isommat palkinnot kuten se uusi jetpack on käytössä myös muissa tallennuksissa.
Kun koko expedition on ohi niin sen tallennus muuttuu ihan normi moodin tallennukseksi ja seuraava expedition sitten aloitetaan taas uudesta paikasta uudella hahmolla ja todennäköisesti taas kerran tavallaan nollista.

Ehkä joku tuosta tykkää ja motivoituu tekemään kaikki, mutta ei tämä mulle paljon mitään kyllä tarjoa sillä jopa se uusi jetpack on mielestäni ruma ja jos tekee ihan kaiken niin saa kultaisen aluksen joka on muuten nätti, mutta se kultainen väri on todella meh kuten oikeastaan jokaisessa pelissä.
Kun miettii että jo tämän ekan expeditionin ekassa vaiheessa on tehtävänä esim tukikohdan perustaminen ja capital shipin ostaminen niin mitä niissä lopuissa neljässä vaiheessa sitten mahtaa olla.
 
Päätin sittenkin jatkaa expedition pelaamista ja eilen tuli bongattua muutama hyvä vinkki redditin puolelta muutamaan milestoneen liittyen.

Esim yksi milestone on A-luokan aluksen ostaminen ja tässä kannattaa ostaa halvin mahdollinen sillä tuosta saa palkkioksi varsin kivan S-luokan aluksen joten sen ostetun voi heittää heti romuksi. Itse maksoin 2.5 miljoonaa omastani.

Samoin siellä on milestone jossa pitää hommata A-luokan multitool, mutta tuossa on väärä kuvaus ja oikeasti pitää hommata S-luokan multitool.
Tuon kuitenkin saa palkkioksi milestonesta jossa pitää tuhota 50 sentineliä.

Noita milestonejahan voi suorittaa ihan missä järjestyksessä haluaa riippumatta siitä mikä vaihe on menossa joten kannattaa katsoa kaikkien palkinnot läpi sieltä valikosta ettei tule turhaa duunia tehtyä.
 
No nyt on tehty kaikki muut paitsi laivasto tehtävät joita tarvitsen vielä 11.
Onneksi noiden kanssa ei tartte tehdä muuta kuin lähettää vaikka aamulla reissuun ja illalla tarkistaa kuinka moni tuli ehjänä takaisin ja lähettää uudestaan.
Tallennus näyttää 20 tuntia 19 minsaa, mutta mun pelaaminen oli kaukana tehokkaasta ja joillakin on mennyt vain 12-15 tuntia.
 
Tuli itsekin nyt pelattua tuo expeditions läpi. Innolla lähin alusta vääntämään kun yhdellä ainoalla savella menty tähän asti. Aikamoista grindaamista tuo oli joittenkin tehtävien osalta mutta tulipa tehtyä. Palkinnot kerään normisaveen ei ole tarkoitus tuota jatkaa. Ihan hyvä idea tää Expeditions mutta mietityttää miten sitten seuraava setti toimii. Tässähän kuitenkin käytiin käytännössä koko pelin kaari läpi minimuodossa. Saisivat tuon jatkossa kehittää tuohon normisaveen suoraan ettei tarvitse aina alusta aloittaa
 
Uusi beachhead expedition alkaa tänään ja kyllä se vaan aloitetaan taas uudella tallennuksella, mutta jotenkin eri tahti siinä pitäisi olla.
"Today marks the start of Beachhead, a journey with a very different pace and structure to the Pioneers Expedition before it. We hope you enjoy the surprises it has in store!"
 
Uusi beachhead expedition alkaa tänään ja kyllä se vaan aloitetaan taas uudella tallennuksella, mutta jotenkin eri tahti siinä pitäisi olla.
"Today marks the start of Beachhead, a journey with a very different pace and structure to the Pioneers Expedition before it. We hope you enjoy the surprises it has in store!"
Voi pahus, jäi eka seikkailu pahasti kesken. Ihan kivahan sitä oli pelata, vaikka samaa tekemistä oli mitä peruspelissä. Pelin muutamat kaatumiset vain lopettivat innon ja No Man's Sky jäi muiden pelien varjoon.

Saa nähdä mitä siellä uudessa seikkailussa sitten on luvassa.
 
Ylös Bottom