Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nyt se sit ostettiin... Cube-ensikokemukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ed-Die
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ed-Die

New Member
Nyt se sit ostettiin...

Jeehaa... Nyt mulla on GameCube, 1 mustikortti ja Luigi´s Mansion! :D En vaan oo viel päässy pelaa kun kävin hakee ne ruokkiksel ja oon just koulus...prkl... Viel 30min tuntii jäljel! Mä juoksen himaan sit! ;)

No kaverilla oli tuommoinen, ja kävin testaamassa.

- Testiryhmä: Neljä äijää, pelitausta tasapuolinen: PS2-kaheli, Xbox-fanboy, DC-friikki ja N64-peluri. Em. laitteiden lisäksi kaikilla vaihteleva kasa Atari/Spectravideo/VIC/C64/Spectrum/Amstrad/PSX/PC-pelikokemusta takana vähintään 15 vuotta vaihtelevalla innolla.

- Itse konsoli oli hilpeä näky: vähän isompi kuin cd-kotelo kanttiinsa, paljon pieniä laajennuskoloja pohjassa, ohjainportit edessä ja minilevyt sisään päältä. Cuben pakkauslaatikko aiheutti porukan Xbox-fanaatikossa kommentin "eihän tonne mahtuis edes Xboxin ohjain".
TUOMIO: Upea teollisen muotoilun ja insinööritaidon näyte. Ei mitään turhaa, mutta kaikki tarpeellinen. Paitsi DVD.

- Ohjain: sopi heti käteen. Pelasimme myös vanhalla Nintendo 64:llä, ja parannus oli tuntuva (erityisesti toinen tatti). Eli pleikan ohjaimesta pöllityt ideat yhdistettynä muutamaan uuteen ideaan oli erittäin onnistunut ratkaisu. Sopi käteen heti.
TUOMIO: DualShock on kohdannut vähintään vertaisensa.

- Pelit: Luigi's Mansion edusti juuri inhoamaani pelityyppiä, ja myös loput testaajaryhmästä lähinnä haukottelivat. Graffat olivat nätit, mutta siinäpä se sitten. Wave Racer ei sytyttänyt sen kummemmin, yksin tai kaksin. N64:n omistajat haukottelivat, koska vanha peli oli ollut ihan samalainen.

- Lopputuomio: Kaikki olivat hieman hämillään käsiin saaduista peleistä, joten kaivoimme esiin N64:n ja Goldeneyen. Venailemme niitä aikuisille suunnattuja, parempia pelejä vielä tovin. Tekniikka 9+, pelit 7-.

Pistää miettimään kuka kopioi tuon GameCuben ohjaimen seuraavaksi ;) Sony nappasi SNESin padin layoutin ja sen perään N64:n analogisenkin vielä lisäsi. Sitten kun Sega keksi tehdä analogiset liipasimet niin kummatkin Nintendo ja MS ne pöllivät. Näin ne ohjaimet paranevat :)

Mutta ei tuosta voi ensimmäisiä kokemuksia heittää kun ne oli jo aika kauan sitten. Resident Evil on aika hyvä ja SSB:M on kiva. Pikmin on kanssa loistava peli.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
. Venailemme niitä aikuisille suunnattuja, parempia pelejä vielä tovin.
Kenelle mahtaa esim Waverace olla suunnattu?

No Venailemme niitä aikuisille suunnattuja, parempia pelejä vielä tovin. ... pelit 7-

huvittava loppukaneetti. riittääköhän pojilla kärsivällisyys waveracen tai super monkey ballin ymmärtämiseen...

Kieltämättä vähän koomista joo. Sama kun sanoisi että GT3 on suunnattu selvästi lapsille (eihän siinä lennä edes veri) ;)

RGB kaapelin puute harmitti.. /Muu alku huuma.

Mutta onneksi koneen mukava tullella piuhalla tuli ihan asiallinen kuva.. RGB kaapeliakin lupailtiin jo ensi viikolla.. ja kun kuva vielä tuosta terävöityy, niin.. :)

Muuten olin tyytyväinen sain koneen, muistikortin, Luigin ja Star StarWarsin. Joku oli jättänyt tuon jälkinmäisen lunastamatta VPDstä, niin tuli korjattua parempaan talteen.. :)

Käsittämättömän pieni se on.. Siis itse laite.. ja pelit astuivat jälleen askeleen eteenpäin... Nyt vain Mariota odottelen.. Niin ja RGB piuhaa tietenkin.

Jokos joku on testannut GameBoy Advancen kaapeliyhteyttä Cubeen?

Aikuisille suunnattuja (vs. Mario), parempia (vs. Wave Race) pelejä. Olen todella pahoillani, jos testiporukkamme oli eri mieltä teidän kanssanne. Tällaisilla vanhuksilla kun ei tarvitse enää miettiä mitään hankintoja fanboy-uskottavuus-hinta-akselilla, vaan voi ostaa noita masiinoita, jos niillä on mukavia pelejä. :)

Vänkäämisen sijaan ("ootte tyhmii ku ette tykkää Wave Racesta") voisitte kirjoittaa omia mielipiteitänne tänne, eiks jeh?

Gamecuben Resident Evil-sarja näyttäisi ainakin tuon ekan osan puolesta, että aika rankkaa visuaalista tykitystä olisi luvassa. Vaikkakin "ykkös-resse" on kaikille tuttu, voipi yllättyä/säikähtää kaikista eniten nyt näissä tulevissa undead-lahtauskekkereissä. Demot olivat jaw dropping gorgeus-laatua ja itse peli voi olla jotain vielä nannempaa.

Samoin parhaan taistelupelin jatko-osa eli Soul Calibur 2 voipi olla melkoinen tykki. Tosin se tulee myös Xboxille enkä ole vielä päättänyt, otanko Microsoftin vai Nintendon konsolin kaupasta kainalooni...vai molemmat. Saas nährä.

Anyways, julkaisupeleistä Rogue Leaderia lukuunottamatta ei sytytä oikein mikään.

Aikuisille suunnattuja (vs. Mario)

*huoh*

ei millään enää jaksais...

parempia (vs. Wave Race)

kuten itse sanoit, olisi kiva kuulla niitä mielipiteitä miksi waverace ei maistunut kun kerran noin vakavan kannan olet valinnut. ohjattavuus on loistava, grafiikka ja äänet hyvää tasoa, pelin etenemiskaavassa on onnistuneita muutoksia ja musiikinkin voi vääntää pois jos se häiritsee. hmm? omasta mielestäni Blue Stormissa on joka osa-alueella parannusta n64:n peliin. ja jos itse genre ei kiinnosta niin ei kannattaisi sen perusteella leimata peliä huonoksi...

Olen todella pahoillani, jos testiporukkamme oli eri mieltä teidän kanssanne. Tällaisilla vanhuksilla kun ei tarvitse enää miettiä mitään hankintoja fanboy-uskottavuus-hinta-akselilla, vaan voi ostaa noita masiinoita, jos niillä on mukavia pelejä.

eri mieltä voi aina olla. jos asiasta ei sen enempää perusteluja irtoa niin on vaan vaikea tietää millä panostuksella porukkanne peleihin tutustui. "vanha peli oli samanlainen" ei vaan yksinkertaisesti mene astetta tiukemman tarkastelun läpi..

ja loppuun olisi mukava vielä kerran kuulla miksi James Bond on testiporukanne mielestä enemmän aikuisille suunnattu kuin vaikka waverace tai super monkey ball. ettei vaan jälleen olisi kyseessä yksi casualgamer-porukka tuhansien muiden joukossa...hmmmh?

Ohjaimia, muistikorttia, pelejä on ilmeisesti turha etsiä Jäväskylästä. No ostin Waveracen ja mustan GC:een. Aluksi hämmästyin laitteen hehkutettua pienuutta(kyllä se vaan on pieni). Ohjain tuntui sopivan hyvin kateen ja oli laadukkaan oloinen. Waverace tuntui aluksi aika paskalta mutta nyt enemmän pelanneena se on hyvä, parhaita ajopelejä mitä on. Nyt kun vaan saisi muisti kortin, toisen ohjaimen ja Ssbmeleen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey

kuten itse sanoit, olisi kiva kuulla niitä mielipiteitä miksi waverace ei maistunut...

...ja jos itse genre ei kiinnosta niin ei kannattaisi sen perusteella leimata peliä huonoksi...

Eiköhän se raja hyvän ja vähemmän hyvän pelin välillä ole jokseenkin henkilökohtainen.. Jotkut rakastavat MGS-pelejä, jotkut vihaavat niitä. Mariot iskevät joihinkin kuin märkä sukka, toiset pelaavat Tekken-sarjaa.

Jore vain esitti oman(ja testiporukan) mielipiteensä. Ette te voi Jorea enää tuosta käännyttää ;).

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kaba
Jore vain esitti oman(ja testiporukan) mielipiteensä. Ette te voi Jorea enää tuosta käännyttää ;).

Juuri näin

"Peli oli mielestäni tylsä."
"Miksi?"
"No ei vaan innostanut ja edellinen osa oli ihan samanlainen"
"No eipäs ollut."
"No hyvä, että sinulle kelpaa."

Konsolin omaavalle kaverille vinoillaan jo armottomasti, onko se menossa himaan "imailemaan". Tuo termi tarkoitti ennenn bissen juontia, nyt ko. kaverin kohdalla Luigin haamuimuria :D

"Peli oli mielestäni tylsä."
"Miksi?"
"No ei vaan innostanut ja edellinen osa oli ihan samanlainen"

heh, arveluni osui siis oikeaan :)

tässähän on kyse ihan yleisestä ilmiöstä. mitä enemmän tietää asioista sitä paremmin osaa myös erotella merkittävät asiat ja tuoda ne esille. ei tässä mitään käännytystä olla harjoittamassa, oisin vaan halunnut kuulla jotain pelin sisältöön vaikuttavia mielipiteitä itse "kritisoijalta"...ihan puhtaasta mielenkiinnosta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kaba

Eiköhän se raja hyvän ja vähemmän hyvän pelin välillä ole jokseenkin henkilökohtainen.. Jotkut rakastavat MGS-pelejä, jotkut vihaavat niitä. Mariot iskevät joihinkin kuin märkä sukka, toiset pelaavat Tekken-sarjaa.

ei se kyllä näin ole. henkilökohtaiset mieltymykset ovat asia erikseen. asioiden objektiivinen tutkiminen mahdollisimman laajalla perspektiivillä ko. asiaan mahdollistaa mm. pelin monipuolisen arvioinnin ilman genre-kohtaisia ennakkoluuloja tai jo mainittuja henkilökohtaisia rajoitteita...

esimerkiksi joku voisi sanoa Wipeouttia huonoksi peliksi koska homma kävi jatkuvien seiniin törmäilyjen takia nopeasti tylsäksi/rasittavaksi/whatever. tarkemmalla perehtyneisyydellä tulos olisi varmasti ollut vaivan arvoinen, ellei kyseessä ole sitten normaalia lahjattomampi yksilö. hyvän tai huonon pelin rajaa ei edelleenkään vedetä vain sillä perusteella, että lajityyppi ei jostain syystä ole mieleinen.

piis.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey

hyvän tai huonon pelin rajaa ei edelleenkään vedetä vain sillä perusteella, että lajityyppi ei jostain syystä ole mieleinen.

Vedetäänpäs! Esim. kaikki RPG:t ovat roskaa, samoin C&C-pelleilyt ja Simssit. :)

Mutta siis vielä noista lastenpeleistä: mähän olen pelannut mm. Raymania ihan tohkeissani, kun se oli niin hieno :D Ja kaahailu/temppupeleistä mm. SSX jytää. Mutta ei vaan nuo kaksi peliä iskeneet. Hommaisipa kaveri Super Smash Bros. Meleen.

Ei mitään turhaa, mutta kaikki tarpeellinen. Paitsi DVD.

Miten DVD (formaatti) liittyy mitenkään pelaamiseen? Kun alkaa tulemaan pelejä GAMECUBE:lle missä on useampi media, niin palataan sitten asiaan.

Tällaisilla vanhuksilla kun ei tarvitse enää miettiä mitään hankintoja fanboy-uskottavuus-hinta-akselilla, vaan voi ostaa noita masiinoita, jos niillä on mukavia pelejä. :)

Mitä yrität tuolla kertoa?

C64 on edelleen maailman paras pelikone. Sen pelit ovat aivan uskomattomia, ideat ovat toimivia ja tunnelma korkealla. Ja kyseisiä laitteita muutaman tuhannen pelin kanssa saa muutamalla satasella.

80- ja 90-luku oli PC-pelien aikaa, olivat aivan hulvattomia. Pelejä tehtiin aivan eri asenteilla kuin nykyään ja se näkyi myös laadussa. Kyseisiä pelejä pyörittää hyvinkin vanhat tietokoneet ja pelejä saa netistä, kunhan vain hakee ja pelaa.

GAMECUBE tulee ostettua, koska sille tulee Mario ja sata muuta Nintendon peliä. Pokemon ei uppoa, mutta lähes kaikki muu kyllä. Ja kyllä varmasti kummityttöni tulee myös varmaan mielellään pelaamaan niitä pelejä. Niiden koukku ei ole virtuaalirinnoissa tai veressä, se on aivan muualla.

Miten vain, mutta onneksi on mahdollisuus valita. Mutta kommentit joilla viitataan kokemukseen (ikään) ja siihen, että rahalla saisi laatua pelaamisen suhteen on puhdasta puppua. Ja odottaisinkin, että kokemus olisi myös tuonut viisautta, alustalla ei ole mitään tekemistä pelaamisen kanssa, kunhan pelit toimivat ja tarjoavat iloa ja viihdykettä. Nähtävästi näin ei tapahdu kaikilla, sääli.

testi

Graffat olivat loistavat etenkin roguessa ja mansionissa

Ohjain:Loistava. Pleikkariltapölitty ja paljon paranneltu( tosin pleikka pölli snessti ohjaimen ja n6n tatin)

Pelien lataus: Lataus eikestänyt kauaa missään pelissä toisin kuin pleikalla.

Pelit: Mansion hyvät graffat hauskatoteutus mutta tylsä.
Rogue upeat graffat hyvä pelattavuus hyvä tehtäväsuunnittelu
Super monkey ball hauska toteutus ja hyvä moninpeli. T. haukka taattua laatua. Ssbm todella hauska teppelu peli Parennuksia paljon ykösosaan hyvä gaffa (paras peli)Wawerase paskatgraffat paikoitellen hiemen tylsä.

Kokoinaisuus 9+
graffat 9+ lataus 9 ohjain 10. Pelit 9+

:rolleyes:

Ylös Bottom