Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ohjaimet ja käyttötavat - akku vai paristo

Totta hemmetissä keveys on plussaa. Kun pelaa niitä yli kuuden tunnin sessioita tai pitempiä niin kyllä se kevyempi mukavampi on. Ja kun tärinä toiminnot on itselleni ihan turhia niin kevennetään silloin ohjainta ottamalla turhat tärinä moottorit pois ohjaimen sisältä. Nyt XSEX:ssä ei tullut otettua pois noita tärinä moottoreita, mutta eipähän enään pahemmin tullut pelattuakaan mitään kuuden tunnin sessioita.
 
Suosittelen Play & charge kitiä.
No mikäs siinä jos tykkää johdoista. Itse suosittelen Enelooppeja, niin pääsee käyttämään langatonta ohjainta langattomana.
Onko keveys muka joku plussa? Dualshock 3 oli ainakin kuin lelu myös sen takia kun se oli liian kevyt. Ei tietenkään tarvitse kiloja alkaa painamaan mutta jotain järkeä silti keveyteenkin. Sama homma myös hiirissä. Tuntuu oudolta jos se ei paina ns. tarpeeksi.
Ei voi kuin nauraa. :D Onko painava ohjain muka hyvä asia? Kuin lelu? Et oo tosissas?:D
 
No mikäs siinä jos tykkää johdoista. Itse suosittelen Enelooppeja, niin pääsee käyttämään langatonta ohjainta langattomana.
Kyllä niitä sietää pitää, kun nytkin latautuu sekä läppäri, että puhelin. Samoilla johdoilla latautuisi sekä Elite Series 2, että tuleva Starfield ohjain. USB-C piuhoja sen verran taloudessa että ei tuo kovin iso homma ole se törkätä se johto vaikka yöksi ohjaimeen silloin tällöin, kuten monet puhelimen kanssa tekee joka ilta.

Hienoahan tässä on että vaihtoehtona joko käyttää ladattavia akkuparistoja (joissa ilmeisesti varaus kestää pitempään), tai sitten ostaa tuo virallinen akku + pitkä johto paketti. Itselle jälkimmäinen on toiminut, jopa silloin 360 aikoina kun lataukseen piti olla oma johtomallinsa. Nythän voit iskeä vaikka powerbankilla pelkän USB-C johdon ohjaimeen jossa ei mitään akkuja tai paristoja edes ole sisällä ja pelata silläkin tyylillä. :)
 
Ei voi kuin nauraa. :D Onko painava ohjain muka hyvä asia? Kuin lelu? Et oo tosissas?:D
En ole sanonut että ohjaimen pitää olla "painava" vaan että keveys ei ole mielestäni mikään absoluuttinen hyvä juttu. Siitä vielä otin esimerkiksi dualshock3:n, joka mielestäni oli liian kevyt ja tuntui sen(kin) vuoksi lelumaiselta. Sopivasti voi/saa olla painoa mutta ei tietenkään myöskään liikaa. Eikä minulla muiden ohjainten painoista mitään kritisoitavaa olekaan.
 
Emmäkä tykkää jos se ohjain on höyhenen kevyt natiseva halpis tuntuinen lelu näin kärjistettynä, kyllä siinä saa sopivasti olla sitä napakkuutta ja painoa, ei nyt mitään et se painaa 5kg mut mitä nyt vaikka ps5 ja switch pro ohjain on.
 
En ole sanonut että ohjaimen pitää olla "painava" vaan että keveys ei ole mielestäni mikään absoluuttinen hyvä juttu..
Kyllä se vaan on, tuntukoot "lelumaisemmalta". Ohjaimen keveys tuskin aiheuttaa kenellekään käytössä ongelmia, mutta painava ohjain on varmasti JOILLEKIN huono asia.
Emmäkä tykkää jos se ohjain on höyhenen kevyt natiseva halpis tuntuinen lelu näin kärjistettynä, kyllä siinä saa sopivasti olla sitä napakkuutta ja painoa, ei nyt mitään et se painaa 5kg mut mitä nyt vaikka ps5.
Ihan liian painava ohjain. Ihan kuin tiiliskivellä pelais, ei ole kiva kauaa käsissä pitää.
 
Emmäkä tykkää jos se ohjain on höyhenen kevyt natiseva halpis tuntuinen lelu näin kärjistettynä, kyllä siinä saa sopivasti olla sitä napakkuutta ja painoa, ei nyt mitään et se painaa 5kg mut mitä nyt vaikka ps5 ja switch pro ohjain on.
Mä yhdyn kanssa tähän. Pieni painon tuntu kuuluu olla eikä pelkkää ilmaa. Samalla se tuo jämäkkyyden tuntua ohjaimeen.
 
Makuasioita sano koira kun persettänsä nuoli! Tässä so far parhaassa ohjaimessa, jonka olen koskaan omistanut tuli jopa lisäpainot mukana. Ja peräti kolmea eri kalibeeria. Siinä saa jokainen sitten päättää onko itselle sopiva kevyt, vaiko painava, vaiko vielä painavampi ja jämäkämpi.

Sehän ohjaimessa on tärkeää, että se tuntuu hyvältä ja luontevalta nimenomaan omalle käpälälle. Itsellä on paikalla keskikokoiset 14 gramman puntit.

 
Kyllä se vaan on, tuntukoot "lelumaisemmalta". Ohjaimen keveys tuskin aiheuttaa kenellekään käytössä ongelmia, mutta painava ohjain on varmasti JOILLEKIN huono asia.
Painava ohjain? Mitä painava? Minä olen sanonut vain että liian kevyt tuntuu minusta huonolta. Keveys ei ole automaattisesti hyvä mutta ei toisaalta huonokaan asia, mutta LIIAN kevyt tuntuu jotenkin halvalta ja oudolta. Ja kuten sanoin, hiirissä ja joissain muissakin ohjaimissa luultavasti tulee jopa painoja mukana että saa tarpeeksi painavan omaan makuun.

Missään kohtaa en ole verrannut mitään "kevyttä" ja "painavaa", varsinkin kun sellaista ei tässä keskustelussa ole määritelty. Liian kevyt tai liian painava on huono. Minun näkemykseni on että pitää olla sopivasti painoa eikä sellainen "lelumaisen" kevyt.

Ihan liian painava ohjain. Ihan kuin tiiliskivellä pelais, ei ole kiva kauaa käsissä pitää.
Siis dualsensekö? Jaa, no mikäs siinä. Minusta sen painossa ei ole mitään vikaa. Miettisin toki myös että onko se ongelma enemmän se jos pelaa kuusi tuntia ja sen vuoksi pitää olla höyhenenkevyt ohjain. Mutta tietty jos on pakko pelata tuollaisia sessioita niin ok, kai siinä sitten keveyttä kaipaa. Itse kaipaisin varmaan jo muuta tekemistä vähemmilläkin pelitunneilla :D
 
Painava ohjain? Mitä painava? Minä olen sanonut vain että liian kevyt tuntuu minusta huonolta. Keveys ei ole automaattisesti hyvä mutta ei toisaalta huonokaan asia, mutta LIIAN kevyt tuntuu jotenkin halvalta ja oudolta. Ja kuten sanoin, hiirissä ja joissain muissakin ohjaimissa luultavasti tulee jopa painoja mukana että saa tarpeeksi painavan omaan makuun.
Se on hyvä juttu että voi painoa muuttaa.
Missään kohtaa en ole verrannut mitään "kevyttä" ja "painavaa", varsinkin kun sellaista ei tässä keskustelussa ole määritelty. Liian kevyt tai liian painava on huono. Minun näkemykseni on että pitää olla sopivasti painoa eikä sellainen "lelumaisen" kevyt.
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, mutta olen tästä hieman eri mieltä. Sanotaan vaikka näin, että mulle se on sitä parempi, mitä kevyempi ohjain.
Siis dualsensekö? Jaa, no mikäs siinä. Minusta sen painossa ei ole mitään vikaa. Miettisin toki myös että onko se ongelma enemmän se jos pelaa kuusi tuntia ja sen vuoksi pitää olla höyhenenkevyt ohjain. Mutta tietty jos on pakko pelata tuollaisia sessioita niin ok, kai siinä sitten keveyttä kaipaa. Itse kaipaisin varmaan jo muuta tekemistä vähemmilläkin pelitunneilla :D
Hyvä jos 2 tuntia jaksan sillä pelata, mun fyysiset rajoitteet on lähinnä syynä siihen. :D Ohjaimen saaminen kunnon asentoon on kans työn takana kun ei nää kireät peukalot meinaa yltää edes niille tateille. :) PS-painikkeen painamiseen tarvitsen jo tuuria, mutta eipä sillä väliä ole, kun en siis itse muutenkaan pysty ohjainta ottamaan käsiin, tarvitsen siihen siis apua. Että eipä tällaisia ongelmia koskaan ollut DS4:n kanssa, oli pienempi ja kevyempi ohjain.
 
Mieltymyksiähän noi aika paljon on. Ittelle noi pädit sais olla vähän isompia jopa, on tota kokoa sen verran, niin räpylätkin on suht isot. Painosta sitten taas jos on kovinkin kevyt, niin ne tuntuu jotenkin hepposilta (DS4 esimerkiksi, DS3 puhumattakaan). Dualsense ja Elite V1 on painavampia ja ne tuntuu omaan käpälään paljon jämäkämmiltä.
 
Uusi Dualsense tarttis ostaa. Onko mitään hajua mikä valmistuserä Dualsenseistä olisi tuoreinta ja ehkä jotain tuotekehitystä olisi laadun puolella tapahtunut? Joku tietty väri jne...? Nyt napsahti yhdestä triggeristä palautusjousi rikki, vaikka olen varjellut ohjainta kuin sitä kipiää itseään. Ainakin DS4-ohjainten laatu parani ajan myötä, verrattuna ensimmäisinä vuosina valmistettuihin.

Niin ja meneekö DS4-ohjaimen triggerin palautusjousi Dualsenseen? Jos vaihtais jostain vanhasta ohjaimesta ehjän osan tilalle.

Dualsensejen laatu on ollut kyllä surkeaa. Kaksi ohjainta ja molemmat takuureissulle tattiongelmien kanssa. Toinen (punainen) tuli takuukorjattuna takaisin, mutta ei mennyt montaa kuukautta kun toinen tateista alkoi pahasti driftaamaan. Toisen ohjaimen (valkoinen) tilalle sain taas ihan uuden yksilön. No tästä meni juuri se jousi poikki. Olen pelannut pääasiassa vain DS4-ohjaimilla jos se on ollut vain mahdollista, joten pelitunteja Dualsenseillä on vain murto-osa takanaan verrattuna Dualshockeihin. On se huvittavaa kun kalliit Dualsenset istuu sivussa, etteivät vaan menisi rikki ja pelailee mieluummin edellisen sukupolven ohjaimilla.
 
Viimeksi muokattu:
Uusi Dualsense tarttis ostaa. Onko mitään hajua mikä valmistuserä Dualsenseistä olisi tuoreinta ja ehkä jotain tuotekehitystä olisi laadun puolella parantunut? Joku tietty väri jne...?
Grey Camo taitaa olla toistaiseksi uusin värivariantti. Se julkaistiin viime vuoden loppupuolella, joten siinä lienee viimeisimmät osat sisällä. Sinällään en ole kuullut, että Galactic Purple -värin jälkeen olisi tullut mitään sisäisiä muutoksia. Tuossa mallissa R2/L2-näppäimien jousi oli vaihdettu hieman jämerämpään.
 
Onko mitään hajua mikä valmistuserä Dualsenseistä olisi tuoreinta ja ehkä jotain tuotekehitystä olisi laadun puolella parantunut? Joku tietty väri jne...?
Itsellä ollut ainakin aivan järkyttävän surkeaa säkää sinisten ohjainten kanssa. Yhdessä touchpadissä on haamukosketusta ja toisessa muovit ei osunut täysin kohdilleen ja touchpad on niin löysä että resonoi vibrojen kanssa todella pahasti. Tokan vein takaisin Prismaan ja sain eri ohjaimen heti tilalle (näin molemmat ohjaimet samaan aikaan) ja siinä on täysin samat ongelmat.
 
mitä akkua käytätte? nyt jo menny paketillinen pattereita vaikka konsoli 2 viikkoa vanha

Ikean Laddat ja Stenkol-laturi toimii erinomaisesti:


 
mitä akkua käytätte? nyt jo menny paketillinen pattereita vaikka konsoli 2 viikkoa vanha
Xbox Play & Charge. Maksaa 25€ ja mukana tulee 2,7m pitkä USB-kaapeli. Lataus suoraan ohjaimen USB-portin kautta. Minulla on kaksi tällaista Seriesin julkaisun tienoilla ostettua settiä enkä ole huomannut että akkukesto olisi heikentynyt.
 
Xbox Play & Charge. Maksaa 25€ ja mukana tulee 2,7m pitkä USB-kaapeli. Lataus suoraan ohjaimen USB-portin kautta. Minulla on kaksi tällaista Seriesin julkaisun tienoilla ostettua settiä enkä ole huomannut että akkukesto olisi heikentynyt.
Onko nämä parempia kuin mitä olen lukenut vanhemmista juttuja? Joskus ainakin kritisoitiin noita että on hintaansa nähden huono akunkesto, varsinkin akkuparistoihin verrattaessa.
 
Itse alkanut käyttää akkuja ja lataustelakka on kummassakin uudessa konsolissa
Ikean Laddat ja Stenkol-laturi toimii erinomaisesti:


Tuommoisen voisi harkita ostaa
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom