Tämä selvä mutta toisaalta niin turha sivujuonne että lienee turha jatkaa. Minustakin useimpien paristolaitteiden paristot loppuu aina väärällä hetkellä ja ikinä ei jaksaisi vaihtaa uusia ja/tai niitä ei ole tai löydy. Kuitenkin ihan eri asia kuin akku vs. vaihdettavat akkuparistot peliohjaimessa. Jos pitää akkuparistoja jossain ties missä, on se sama kuin valittaisi että piuhan löytäminen on vaikeaa koska pitää sitä ties missä. Eli jos osaa pitää piuhan lähettyvillä niin pitäisi pystyä pitämään paristojakin latureineen
Koen tuon nyt melko pitkälti henkilökohtaisena ongelmana, kun taas uskaltaisin väittää, että langattoman ohjaimen "taantuminen" langalliseksi on selkeämpi ikävyys kuin se, ettei itse viitsi nähdä sen verran vaivaa että on ne tarvittavat lisälaitteet lähettyvillä. Tuohon voisi tosiaan vastata samalla tapaa että "aina saa sitä piuhaa etsiä eikä sitä löydy mistään". Minusta melko huono argumentti vaikka itse asiassa minulla on piuhojen kanssa joskus sitä säätöä. En vain ole maininnut koska tuo on niin oma, itse aiheutettu ongelma: mitäpä kuljettelen sitä ympäriinsä.
En oikein tiedä mitä tuohon sanoisi... Kaikki tarvittava muutokseen on olemassa mutta silti ongelma pysyy
Ei se olisi sen kummempi homma kuin pitää yhtä hyvin paristot esillä mitä piuhatkin
No eipä nuo sinunkaan lataustapasi sitten niin yhteneväisiä ole. Samat kolme erilaista tapaa siellä on, joten yhtä ikävä sekamelska kuin minullakin. Ihmettelinkin että miten joku on muka saanut kaikki laitteensa yhden ja saman piuhan kanssa toimimaan
No joo, eiköhän tuo toivomasi suunta jatkukin. Laitteet menee yhä enemmän suuntaan missä kuluttajalla on yhä vähemmän valinnanvaraa.
Ja piuhan perässä roikkuminen langattoman ohjaimen kanssa sitten on "2020-lukua"? Enemmän siitä minulle ainakin on harmia kuin parin sekunnin vaihto-operaatiosta silloin tällöin. Niitä Xboxin ohjaimia kun ei tarvitse edes ladata niin usein kuin integroituja akkuja sisältäviä Sonyn vehkeitä.
No just. Tässä on jostain 2009 vuodesta lähtien käyttänyt Xboxin patteriluukkuja ja yhtään ei ole mennyt rikki. Ohjaimia on X360-, One- ja Series-konsoleilta. Ja kavereilla on ohjaimia vielä enemmän eikä yhdestäkään ole ne luukut rikki. Muuten ne ohjaimet kavereillani on todella karussa kunnossa mutta patterikansissa/luukuissa ei ole mitään ongelmaa.
Teoriassa siis tietty mahdollista mutta jos ei ole mitään käytännön kokemusta ja vedit vain tuon päästäsi niin aika hataralla pohjalla on argumentti nyt
Ja kuten joku taisi jo mainita, niin kiireessä tai miten sattuu vaihdettunakin ei ole damagea tullut. Ohjaimia on myös pudonnut moneen kertaan ja jokaista eri Xbox-mallia, menneet osina maahan mutta mikään ei ole rikki. Ei niitä Xboxin ohjaimia turhaan ole kehuttu ja tuntuu että se isoin kritiikki on juuri sitä että kun ei ole saanut köykäistä sisäistä akkua mukana.
Nyt on kirjailijan vikaa jos saa paristojen vaihdosta tuollaisen jännitysnäytelmän
Faktahan on se että ne vaihdetaan sinne helposti ja nopeasti ja mikään ei hajoa. Yrittämälläkään en tiedä saisinko rikki ilman että sormet olisivat haavoilla. Ihan tosissani olen, ne on kovaa muovia eikä ne ihan tuosta vain mene rikki vaikka mikä jännitysnäytelmä olisi ympärille kirjoitettu.
Piuhan kanssako ei tarvitse tätä kohtaa muistaa vai miksi tämä on erikseen mainittu? Minä laitan ne siihen laturiin samalla kun otan pois niin ne on heti siinä. Ja vaikka laturia ei veisi heti pistorasiaan niin ne vaihdetut antaa kyllä niin paljon virtaa että pelailee vaikka viikon ja silti ehtii hyvin jossain vaiheessa heittää ne tyhjät latautumaan - jos ei siis heti muista/jaksa/tms.
Tämähän on ihan kaikkien sähkölaitteiden kanssa, joten miksi vain näiden kanssa täytyy varoa? Otan itse pois kaikki sähkölaitteet aina kun en niitä käytä, joten en koe laturia mitenkään spesiaalitapauksena. Oli se sitten akkuparistoille, läppärille tai puhelimelle. Kaikki pois kun ei käytä tai ole kotona.
Kenties sinulle onkin, varsinkin jos jo paristokotelon aukaisemisesta saa kirjoittamasi jännitysnäytelmän aikaiseksi
Ymmärsinkö nyt siis oikein? Pelaat ("2020-luvulla") langattomalla ohjaimella säännöllisesti langallisena ja se on sinulle ihan ok? Tai no joo, tuossahan sinä sanot että on, koska tuolisi ja asentosi sattuu olemaan sellaiset ettei haittaa. Mutta kuinka pienellä näytöllä/telkulla pitää pelata että se 1,5 metrin(?) piuha riittää järkevään etäisyyteen ilman että siitä on haittaa? Ei minun 55" televisiollani pelatessa oikein huvita olla 1,5 metrisen piuhan päässä, varsinkin kun se etäisyys on pienempi koska se ei voi olla pingotettuna koko pituuteensa. Kysyn että miten? Pieni näyttökö?
Tänään viimeksi pelasin 5-6 metrin päästä olohuoneessa ja olisi siinä aika paljon muuttunut rento sohvapelailu jos olisi pitänyt alkaa piuhan päässä pelaamaan.
Kysyn nyt tässäkin, ei tarvitse vastata uusiksi toki, että onko 2020-luvulla piuhan perässä roikkuminen parempi kun kyse on langattomista ohjaimista? Toisaalta kysymykseni taitaa olla turha koska taisit jo vastata siihen. En vain itse hoksaa että miten se riittää kenellekään. Silloin kun ohjaimet oli langallisia niin televisiot oli niin pieniä että piti ihan syystä olla lähellä. Nimenomaan "2020-lukua" lienee se, että ei kannata/voi istua kauhean lähellä kun on parikymmentä tuumaa enemmän kuin NESsiä hakatessa
Minä en edes pelaa noin pitkiä sessioita ja silti tuntuu että sitä saa jatkuvasti pitää napanuorassaan
Tuntunut usein että sama olisi olla langallinen koko ohjaimen kun se niin usein siinä kuitenkin on.
Ei nuo Xboxin ohjainten luukut taida helposti hajota edes tarkoituksella
Haastan testaamaan. Voin olla väärässäkin mutta ainakaan niitä ei omalla peliuralla ole itsellä eikä kenelläkään tutuilla hajonnut.
Joo, asiat kehittyy. Minäkin epäilin pikalatauksen hyvyyttä akun kunnolle mutta nimenomaan pohdin asiaa kysymysmerkin kanssa enkä väittänyt heti jotain puoleen tai toiseen. Kannattaa heittää ne vanhat kokemukset, luulot ja varsinkin uskomukset romukoppaan.
Samoin kaikki mutuilu ohjainten luukkujen kestävyydestä on juuri sitä että omia kokemuksia nolla mutta "voihan niin käydä".
Sama homma. Monet tutut ja kaverit myös paljon huolettomampia ja luukkuja ei ole silti hajonnut. Ja minullakin tippunut ohjaimia monta kertaa ja hyvin toimineet sekä luukut että muutenkin.
Juuri se harmittaa noissa sisäisissä akuissa että ne ei jää retrokäyttöön kun akut happanee/huononee/tms. Eikös Vitallakin ole ihan yleinen ongelma että sisäinen akku pullistuu? Siinäkin menee koko hiton vehje samalla hajalla, kiitos ihana sisäisen akun.
Jos olisi tyyliin 3DS, jossa vaihdettava akku, niin laite ainakin pysyisi ehjänä pidempään kuin akku.
Onhan niitä siinä missä paristojakin vielä nykyään on. Se vain, että ladattavat paristot on se juttu niiden ohjainten kanssa eli käytännössä se on siis vaihdettava akku. Ja vieläpä halpa sellainen.
Ei se ole tottumista kun on pelannut Sonyn ja MS:n laitteilla PS3/X360-ajasta lähtien ja Sonyn ohjaimet on ylipäänsä olleet aina huonompia. Isoimpia ongelmia on ollut virtakapasiteetti mutta onhan ds3 ihan helvetin paska ohjain muutenkin, sellainen lelu. Ei analogia liipaisimia ja niiden muoto outo (ei liipaisin) ja sitten tatit myös kuperat. Käsittämättömiä ratkaisua. Ja nitisee ja muutenkin tuntuu lelulta.
Sony pääsi kunnolla mukaan "ohjain-peliin" vasta PS4:n aikaan kun pysty oikeasti sanomaan että sen ohjain on hyvä. Dualsense on vielä siitäkin parannus ja vaikea jo sanoa kumpi on käteen parempi: Xbox vai PS. Molemmilla pelaa mielellään. Mutta Sonylla yhä ongelma se että akut on säälittävän pieniä ja lisäksi ohjaimet täynnä virtaa imeviä kikkailuja.
Mutta tiivistyksenä: olen todellakin pelannut laajasti eri ohjaimilla ja voin sanoa että vaihdettavien akkuparistojen suosiminen on ihan käytännössä parhaaksi nähty ja todettu asia jo reippaasti yli kymmenen vuoden ajalta. Piuhan perässä ei jaksa roikkua kun niiden pitäisi olla "wireless" mutta akkuparistot vaihtaa hetkessä ja ne vieläpä tarjoavat reilusti enemmän virtaa ( - jos siis ostaa järkevän kapasiteettia).
No jaa, intohimojako? Miksi joissain aiheissa keskustelu muuttuukin intohimoiksi?
Mielestäni jo se argumentti on aika kova että miksi langatonta ohjainta pitäisi joutua käyttämään langallisena edes hetken jos ohjain säilyy langattomana sillä verrokkivaihtoehdolla?
Totta kai asiaa voi perustella sillä että piuha riittää etäisyydelle jolla pelaa tai ei haittaa, mutta ehkä sitten puhelimiakin voisi alkaa pitää jossain jatkojohdoissa? Tai no joo, kyllähän porukka käyttää jotain varavirtalähteitäkin, jotka nekin on minusta yhtä typerä juttu kuin piuhan perässä roikkuminen. Idea on olla mobiili, joten onko se enää sitä jos siinä on joku mötikkä tai piuha kiinni?
Minä pääsin piuhoista irti Xbox 360 aikaan enkä sinne haluaisi takaisin. Ikävä kyllä säälittävät sisäiset akut vetävät minua takaisin jonnekin 2000-luvun alkuun tai myöhemmäs
Se, että joku pitää akkuparistoja menneen ajan asiana ei vain ole ymmärtänyt että ne ovat akkuja siinä missä sisäisetkin akut. Niillä on vain monia etuja, joita sisäisissä ei ikinä tule olemaan.
Joo, on niitä leluja tässäkin taloudessa mutta ehkä ne muut laitteet ei nyt ole kauhean oleellinen seikka tässä ohjainten virta-asiassa. Eikä sekään, jos jossain Lego Mariossa on ruuvattava patterikansi kun missään ohjaimessa ei sellaisia ole vaan yhdellä kädellä helposti aukaistava kansi.
No minulla taas on ne akkuparistot ja laturi aina sopivassa paikkaa. Piuhakin on niin helposti kuin mahdollista ja silti se tuntuu aina niin paljon "työläämmältä" ja turhauttavammalta, varsinkin sen takia että ei taas voi pelata rennosti vaan tv:ssä kiinni ja varoen piuhaa.
Se piuhaportti muuten löystyy varsinkin micro-USB:ssä. Kuulokkeissani on todella heiluva se. Eli se portin hajoaminen on varmasti vähintään tuhat kertaa todennäköisempää kuin minkään patterikotelon.
Ei sisäänleivotut akut täysin surkea asia ole mutta se on useimmissa ohjaimissa pilattu säälittävällä kapasiteetilla, jonka vuoksi joutuu olemaan piuhan perässä jatkuvasti.
Tuskin jossain Switchin pro-ohjaimessa kauheasti haittaa jos joutuu kerran puoleen vuoteen lataamaan piuhan kanssa
Joskin silti suosin kaikkea vaihdettavaa: oli se sitten akut, tatit tai mitkä vain. Säilyy ohjain käyttökelpoisena paljon pidempään ja on vaihtoehtojakin, ainakin akkuparistojen kapasiteetissa, jos ei muussa. Kai tateissakin alkaa olemaan? Ja se tärkein yhä se, että ei tarvitse olla piuhan perässä sekuntiakaan jos ei itse välttämättä halua.