Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Oletko yhden konsolin mies?

Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Hassua huomata kirjoittaneensa tähän samaan ketjuun edellisen kerran vuonna 2004 (joo, ikää alkaa olla)...

Silloin omistin kolmen eri valmistajan konsolit, mutta nykyään vain yhden. Gamecube ja xbox seuraajineen ovat jääneet pölyttymään kaappiin ja kaupan hyllylle.
Joten olen siis yhden konsolin mies. :p
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Monilaitemies. Puucee mies ollu pitkään, mutta konsoleita joutunu ostaa hyvien yksinoikeuspelien takia. Eli pspro on nyt ja switch tulee maanantaina.
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Yhdellä konsolilla mennään, nimittäin PS4:llä. Sitä aiemmin minulla onkin ollut vain PS3, jonka olen jättänyt pölyttymään sekä PS Vita, jonka myin vähäisen käytön vuoksi pois. Myös PC:llä tulee pelattua paljon, ja se paikkaakin monipuolisuudellaan hyvin puuttuvia konsoleita. Aiemmin Xboxin puolelta on himottanut vain Forza Horizon 3, joka onneksi tupsahti lopulta Windowsillekin. Nintendon puolelta taas kelpuutan vain Game Boy Advancen Pokemon-pelit, jotka ovat parhaillaan emulaattorilla turbonapin, pikatallennuksen ja reunanpehmennyksen kanssa. Seuraava konsolini on mitä todennäköisimmin PlayStation 5, jonka toivoisin ilmestyvän vuonna 2019.
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Itsellä tällä hetkellä PS4, Wii U ja Switch. Wii U:nkin miellän kahdeksi konsoliksi, kun kahden konsolin pelejä pelailen sillä.

Ps4:n olemassaololle on nykyisin syynä oikeastaan vain Fifa/Änäri ja rattiajopelit. Lisänä sitten RDR 2 tänävuonna. Kaikki muut pelit jotka ostaisin, tuleekin sitten jo Switchille ja Nintendon omat loistavat sarjat siinä.
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Tulevaisuudessa saattaa käydä niin, että käytössä on pelkästään PS4 + retrokonsolit, joihin lasken siis ainakin yhtä sukupolvea vanhemmat laitteet kuten Wiin ja DS:n. Wii U:lle tarjoaa Zelda nyt pelattavaa, mutta sen jälkeen sille ei ole uusia pelejä pahemmin tulossa. Nintendolta ei myöskään näytä olevan tulossa kunnon käsikonsolia 2DS:ää korvaamaan, Switchissä kotikonsolina ei ole mitään mieltä, ja Xbone ei erotu edukseen PS4:stä. Tässä jää tilanne, jossa PS4 näyttää olevan ainoa mielekäs alusta, jolle tulee uusia mielenkiintoisia pelejä. Toki tällaisetkin tilanteet saattavat muuttua ajan ja sukupolvivaihdosten myötä, mutta elleivät Nintendo ja MS muuta toimintaansa, minulla voi olla edessä harvinainen pelkästään yhden "nykykonsolin" käyttökausi.
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Tulevaisuudessa saattaa käydä niin, että käytössä on pelkästään PS4 + retrokonsolit, joihin lasken siis ainakin yhtä sukupolvea vanhemmat laitteet kuten Wiin ja DS:n. Wii U:lle tarjoaa Zelda nyt pelattavaa, mutta sen jälkeen sille ei ole uusia pelejä pahemmin tulossa. Nintendolta ei myöskään näytä olevan tulossa kunnon käsikonsolia 2DS:ää korvaamaan, Switchissä kotikonsolina ei ole mitään mieltä, ja Xbone ei erotu edukseen PS4:stä. Tässä jää tilanne, jossa PS4 näyttää olevan ainoa mielekäs alusta, jolle tulee uusia mielenkiintoisia pelejä. Toki tällaisetkin tilanteet saattavat muuttua ajan ja sukupolvivaihdosten myötä, mutta elleivät Nintendo ja MS muuta toimintaansa, minulla voi olla edessä harvinainen pelkästään yhden "nykykonsolin" käyttökausi.

Minulle näyttää käyvän samoin. PS4:n tultua talouteen on kaikki muut konsolit jääneet tyhjän pantiksi. Wii U:lle on tosiaan tuo Zelda tulossa ensi viikolla ja menee pelaukseen sitten ensi kuun puolella, kun on muutto takana ja uusi tv ostettu. Muuten en ole konsolia käyttänyt moneen kuukauteen, ellei paria eShop-vierailua ja Art Academyn käyttöä lasketa. Xbonea en ole käyttänyt kuin R-Type Dimensionsin pelaamiseen satunnaisesti ja Stranger of Sword Cityn demon testaukseen sekä Netflixin katseluun. Muuten kaikki peliaika on kulunut PS4:n parissa, kun on tullut nyt viime aikoina läpäistyä Residen Evil VII, Skyforce Anniversary, Orded 1886 ja ties mitä muita pelejä. Tällä hetkellä olen pelannut lähinnä Ys Originia, joka on varsin loistava paluu sarjan pariin - ensimmäinen Ys on ollut jo 80-90 -lukujen taitteesta asti yksi suosikkipelejäni ja sen Virtual Console -versio tulee ajoittain pelattua läpi. Lisäksi pelaamista odottaa PS4:llä mm. FFX/X-2, Witcher 3, Alien Isolation ja noin 10 muuta peliä valmiiksi asennettuna. Lisäksi tulossa on vaikka mitä kiinnostavia tekeleitä, kuten Shenmue 3 ja mahdolliset remaket kahdesta ensimmäisestä osasta, Mass Effect: Andromeda, Ni No Kuni 2 ja ties mitä muita. Ostamattakin on iso läjä jo ilmestyneitä pelejä, joten ei todellakaan tarvitse mistään pelikuivuudesta kärsiä. Sony on kyllä saanut komeasti paketin kasaan mielestäni epäonnistuneen PS3:n jäljiltä ja olen ollut todella tyytyväinen Pro:n hankintaan.
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Itsellä taas Switch on parasta Nintendoa sitten kuusnelosen. Täyttää pleikan rinnalla paikan party-konsolina. Ohjain on parhaimmillaan helpommin lähestyttävä kuin muilla konsoleilla; yksi vipu ja neljä nappia. Tähän uskaltavat tarttua muutkin kuin varsinaiset harrastajat. Hybridinä lähtee myös helposti mukaan mökille ja hotelliin. Voi jopa tulla tilanteita jossa multiplatterin kohdalla vakavasti punnitaan mobiilin ja tehojen väliltä,
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Ps4 Pro ja Xbox One S on mutta nintendon pelit ei ole sitten ikinä kiinostanu ja yleensä kaikki ne jutut skipannu omalta osaa
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Yhdelle konsolilla ei millään pääse nauttimaan kaikista konsolisukupolven helmistä. Joten ei, en ole yhden konsolin mies. TV-tasosta löytyy tällä hetkellä Xbox One, PS4 ja WiiU.

Ensisijainen konsoli on Xbox One, jolla pelataan tehokonsolikaksikolle julkaistut multiplattarit ja tietenkin kaikki konsolin yksinoikeudet. Moninpelailut kavereiden kanssa hoidetaan niin ikään Xboxilla. Achievementtien keräilykin koukuttaa.

PS4:lla pelataan ne yksinoikeudet, joista ei pääse nauttimaan Xboxilla. Tällä hetkellä menossa Until Dawn ja hyllyssä vuoroaan odottaa Uncharted 4 ja FFX/X-2 remaster. PS4 on vähän harmillisesti jäänyt vähimmälle käytölle kotikonsoleista. Se on viime aikoina toimittanut lähinnä Netflix toistimen virkaa.

WiiU on sitten se laite, joka käynnistetään useimmin kun on porukkaa kylässä. Esim. mennyt viikonloppu meni lapsenlikkana WiiU:n pyörittäessä muun muassa Nintendo Landia, Mario Kartia, Wii Sportsia, Wii Sport Resortia ja New Super Mario Bros. Wiitä.
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Kuten allekirjoituksestakin näkyy, niin pelifriikki multi-plattarimies ehdottomasti. Kaikkien konsolien yksinoikeuksien ja yleisen hurahtamisen vuoksi. Peliura on alkanut 80-luvulla, jolloin eka varsinainen pelikone oli C64. Toki joku Mattelin intellivision oli kotona ja Nintendon Game&Watch -pelejä oli useampia ennen tätä. Kuuslankun jälkeen tuli Amigaa ja PC-pelejä, kunnes alkoi pitkä Sonyn ja PlayStationin valtakausi. Alkuperäinen PS, PS2, PS3 ja PSP toimi monia vuosia pelikoneina, tosin PS3 aikoina tuli aika pitkä tauko pelaamiseen (lapsien syntymä ja ruuhkavuodet). PS2 aikoina oli lisäksi kakkoskoneena myös Segan Dreamcast, ja sillä tuli varmaan pelattua lähes yhtäpaljon kuin PS2:lla.

Nyt sitten kun lapset vähän kasvaneet, ja jää taas aikaa itselle, palasin rakkaan harrastuksen pariin syksyllä 2016, kun aloin odottaa PSVR:ää ja PS4Pro:ta, jotka hommasin launchissa (sain PS4:n lainaan ystävälliseltä kauppiaalta, jotta lasit eivät olisi homehtuneet Prota odotellessa). Pääasiallinen pelikone on ollut tähän asti PS4Pro. Sille on tullut hommattua ja haalittua yli 70 peliä (osa on toki näitä PSPLus pelejä, aloitin tilauksen lokakuussa). Eniten kuitenkin ovat pyörineet NHL 17, Bloodborne ja ehkä Doom tai Last of Us muiden muassa. Lapset on pelanneet pääasiassa Lego Star Warsia, Harry Potteria ja Batmania. PSVR pelejä tulee myös ajoittain pelattua, eniten näistä on varmaan pelattu lasten kanssa ihan Playroom VR:ää sekä itse olen pelannut RE7:aa ja Dirt Rallya. Vaikka PSVR-teknologia onkin mullistanut mun pelaamista vähintään yhtä paljon kuin 3D:n tulo, niin jotenkin hardiksen suhteen tässä on aika iso vaiva alkaa vaihtelemaan HDMI-kaapeleita, kaivamaan johtoja yms. Eli vaikka tekniikka onkin mahtavaa, on se vielä vähän turhan vaivalloista käyttää.

XBOneS tuli hommattua ennen joulua Forza-sarjojen sekä Gears 4:n (myös vanhemmat ovat loistavia) takia. Sen jälkeen XBOnelle on tullut hommattua hyvistä tarjouksista multiplattaripeleistä mm. Titanfall 2 ja Dark Souls III. Ja Live Gold tilaus tietty helmikuun alusta ja sitä kautta nyt noita Games with Gold pelejä :D. Pelejä on vähän reilu 20 mutta lisää tulee joka kuukausi. Hommasin myös Elite-ohjaimen, kun Gigantin tarjouksesta sai 79e hintaan. Harmittavan vähän on kyllä tullut pelattua Boxilla, kun näitä konsoleita nyt alkaa olla joka lähtöön. PSVita tuli nimittäin myös hommattua matkakoneeksi joulun jälkeen ja siihenkin on pelejä jo hommattuna yli 50. (pari valmista Adventure/Action Packkia tarjouksesta + vanhoja PS3/PSP nimikkeitä suurin osa). Kaikki Shmupit ja klassikkoremaket tulee pelattua PSVitalla. PS3 on viety jo mummolaan, jossa lapset edelleen pelaa Minecraftia ja vanhempia Lego- yms. pelejä. PSP taas on viety "mökkikonsoliksi" mökille, ja viimeksi pelasin siellä Silent Hill Originsia (kuulokkeilla ja pimeässä pelin suosituksen mukaan) kun kaikki muut oli menneet jo nukkumaan :eek:

Lisäksi, vaikka en ole koskaan ollut ns. Nintendo-mies, enkä itse asiassa edes omistanut yhtään Nintendon kotikonsolia (vain niitä Game&Watch pelejä way back), tuli WiiU hommattua pojalle joululahjaksi pari joulua sitten ja nyt sen jälkeen Switch launchissa. En kyllä itse juurikaan tuolla WiiU:lla ole pelannut, mutta nyt Switchin ilmestymisen jälkeen olen pelannut viikonlopun pelkästään sillä. Zeldaa lähinnä (kun ei juuri muuta ole) ja lasten kanssa ihan hulvatonta moninpelihupia on tarjonnut Super Bomberman R. Lisäksi lapset ihastuivat Shovel Knightiin ja jatkossa tuleekin kaikki Lego-pelit ja tasohyppelyt yms. multiplattarit sekä sohvamoninpelit varmasti hommattua nimenomaan switchille. Tuo Switch muutenkin on todella sopiva kone ottaa mukaan perheen kanssa mökkireissuille moninpelisessioita varten, kun siellä ei ole telkkaria. Ja samoiten NES Classic tuli hommattua kun niitä viimeinkin sai, siitä tulee huikea matkakone hotelli ja mökkireissuille kavereiden kanssa kunhan saan vielä toisen ohjaimen siihen. Siis laskettelu- yms. röpellysreissuille, kunhan telkkari löytyy majapaikasta. :D

Summa Summarum, pelattavaa on ihan tolkuttomasti, kaikkea ei ehdi mutta valmius ja mahdollisuus pitää olla kaikkeen. Tiedän, olen hullu :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom