Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Onko PS3:lla yhtään peliä jonka vuoksi konsoli kannattaisi hankkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Philosopher
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Onko PS3:lla yhtään peliä jonka vuoksi konsoli kannattaisi hankkia?

Philosopher sanoi:
Ehkä joku tuontyylinen vastaus ois ollu paras. Lähinnä aattelin vaan kysellä, että josko tälle PS3:lle ois jo tullu huippuja "erikoisia" pelejä nii sitte ois voinu harkita ostoa.

Wii on ollu loistava ostos kun jokanen peli sillä on tuntunu aika erikoiselta ja uudelta ton ohjaimen takia. Ja Wario Waret sun muut on ollu vielä loistavia toteuksia sille ohjaimelle.

PS3 vaan tuntuu jotenki olevan sitä samaa vanhaa HD-muodossa. Ois jo aika kun pelintekijät kehittäis vaikka mullistavan tekoälysysteemin (tai ees jotain poikkeavaa) johonki peliin kun kerta ennen ollaan aina piileskelty sen tekosyyn takana, että "ei riitä tehot".

Eikö kuitenkin ole mielenkiintoista että se sama ja vanha HD-puoli tarjoaa laadullisesti parempia pelejä? Ei se ohjauksen muutos paljoa auta jos markkinoille pusketaan tuubaa.

Tekoäly sentään on kehittynyt, mutta eihän se vieläkään mitään mahtavaa ole. Jos nyt pikaisesti katsoo jotain "erilaista", niin Viva Pinata ja LBP vaikuttaa aika erilaisilta kokemuksilta. Ja kukaan ei sitten vastaa tähän että LBP on vaan joku platformer, jos tuo ei ole siihen sarjaan uudistusta niin en tiedä mikä on.

Sikäli mielenkiintoisesti aseteltu kysymys, että eipä taida nykyisistä tai menneistäkään konsoleista löytyä suoraan yhtä peliä, joka (yksistään) oikeuttaisi monen sadan euron pelikonsolihankinnan. Eikä tuota noin kannata ajatellakaan.

Kokonaisuutena ja itsellesi mielenkiintoisten pelien kautta sitä konsolihankinnan vyyhtiä kannattaa alkaa purkamaan. Toisiltakin voi apua kysyä, vaan nykyään "huippupelien", "laatupelien" ja "hyvien pelien" rajoja sekoitetaan sillä innokkuudella, että varsinaisen huippujulkaisun nimeäminen ei ole aina itsestäänselvyys.

Ensihätään kannattaa katsastaa tietty netistä plege-videoita ja arvosteluja sekä käydä suoraan kokeilemassa pelitarjontaa kaverin luona tai kaupoissa. PS3:lle löytyy kyllä konsolihankinnan arvoisia pelejä, joista hartzu ylempänä listaa mukavasti luettelikin. Ja mikäli teräväpiirtoelokuvat kiinnostavat siinä sivussa, niin samassa paketissa tulee sopiva pyöritin mukaan.

Lukuisista postauksista näkyy jälleen, että keskustelu venyy ja paukkuu minne sattuu. Mitä iloa PS3-kysymyksenasettajalle on esimerkiksi siitä, jos jollakin oma PC pyörittää boksipelejä kiitettävästi tai jos toinen pelasi vuoden Gears of Waria, eikä sama olisi onnistunut samaan aikaan PC:llä? Onhan se vaikea välillä pysyä aiheessa, mutta voisi edes hitusen yrittää. EDIT: samuel6 näyttikin jo näin tekevän.

Ai ei historiasta löydy konsolin ostamiseen oikeuttavia pelejä ?! Ainakin minä olen ostanut jokaisen konsolini jonkun yhden pelin perässä. Nuorempana varsinkin kun tulevista peleistä ei ollut mitään havaintoa ennenkuin tilasin ensimmäisen pelilehteni.

NES -> Super Mario Bros
Mega Drive -> Sonic the Hedgehog
SNES -> Super Mario World (paras julkaisupeli ikinä)
N64 -> Mario 64 (en saanut julkaisussa)
PS1 -> Final Fantasy VII (tämän hype oli ensimmäinen kunnon hype-kokemukseni)
PS2 -> GT3/FFX
Cube -> Metroid Prime

jne...

PS3 ja XO ovat henk koht vieläkin vailla sitä defining momentia, kun pulssi kohoaa ja säästöpossut särkyy. Wii happened kun Metroid ja Galaxy tulivat. Ostosta ei edes tarvinnut miettiä.

HD-era on tarjonnut konsoleilla minulle vasta sitä "ihan kivaa". Kojima pelastakoon koko paskan.

Olen itse Corcan kanssa samoilla linjoille. Eli mielestäni konsolin kokonaisuus ratkaisee, hankinko sen vai en. PS3:lla on mielestäni niin hyvä kokonaisuus, jopa peleissä, mutta tietysti myös viihdekeskuksena. Vaikka PS3:lle ei ole vielä sellaista yksinpelioikeutta, jonka takia pelkästään itse konsolin hankkisin, on konsolin koko pelitarjonta sen verran hyvä jo tälläkin hetkellä, että se minua tyydyttää.

Itse pelailen tällähetkellä mm. COD4, PES2008, Tiger Woods 2008 ja Assassin's Creediä. Toki kyseiset pelit saa myös XO:lle, mutta itse pidän enemmän PS3 ohjaimesta ja muutenkin konsolin muista hyvistä puolista XO:hon verrattuna. Esim. hiljaisempi, ilmainen nettipeli. Omistan myös XO:n, joten olen pystynyt tekemään jonkinlaista vertailua konsolien välillä ja sitä myötä olen lähes kaikki multiplatform pelit PS3:lle ostanut, ainoana poikkeuksena on NHL08. Itse myös toki odottelen montaa eri peliä, joista osa julkaistaan PS3:sen lisäksi muillekin konsoleille ja osa vain PS3:lle. Omasta mielestäni PS3 n todellakin ostamisen arvoinen.

Konsolia ostaessa kannattaakin miettiä juuri pelejä, joita koneelle on jo julkaistu ja joita tullaan julkaisemaan. Jos jollekin konsolille tulee monta itseään kiinnostavaa peliä ja toiselle tulee vähemmän mielenkiintoisia pelejä, mutta tulee sitten yksi ns. huippu peli, jota odottaa todella paljon. Kannattaa pohtia, onko monta hyvää peliä parempi kuin yksi huippu peli.

Itse olen ostanut vain yhden konsolin vain yhden pelin takia. Ostin aikoinaan N64, koska sille oli silloin tullut Golden Eye, joka on mielestäni ylivoimaisesti paras peli, mitä on ikinä tehty. Pelissä on yksi parhaista yksinpeleistä, jota olen koskaan pelannut, sekä aivan loistava moninpeli.

Zoukka sanoi:
Ai ei historiasta löydy konsolin ostamiseen oikeuttavia pelejä ?! Ainakin minä olen ostanut jokaisen konsolini jonkun yhden pelin perässä. Nuorempana varsinkin kun tulevista peleistä ei ollut mitään havaintoa ennenkuin tilasin ensimmäisen pelilehteni.

NES -> Super Mario Bros
Mega Drive -> Sonic the Hedgehog
SNES -> Super Mario World (paras julkaisupeli ikinä)
N64 -> Mario 64 (en saanut julkaisussa)
PS1 -> Final Fantasy VII (tämän hype oli ensimmäinen kunnon hype-kokemukseni)
PS2 -> GT3/FFX
Cube -> Metroid Prime

jne...

PS3 ja XO ovat henk koht vieläkin vailla sitä defining momentia, kun pulssi kohoaa ja säästöpossut särkyy. Wii happened kun Metroid ja Galaxy tulivat. Ostosta ei edes tarvinnut miettiä.

HD-era on tarjonnut konsoleilla minulle vasta sitä "ihan kivaa". Kojima pelastakoon koko paskan.
Juu en siis tarkoittanut etteikö loistavia debyyttipelejä olisi edesmenneiden konsolisukupolvien alustoille ilmestynyt, ja etteikö yksi peli voisi olla syy hankkia pelilaitetta itselleen. Kyseenalaistin lähinnä kylmän objektiivisesta vinkkelistä yhden pelin perustetta hintavaan konsolihankintaan. Mutta ehkä huomioni oli hieman ontuva. "Oikeutus" on loppupäässä mahdoton objektiivisesti määrittää, kun pelit kuitenkin hankitaan enimmäkseen subjetiivisten tuntemusten ja omien ennakkofiilisten pohjalta, kukin omalla tavallaan.

Itsekin hankin aikoinaan muun muassa N64:n pelkästään Turok: Dinosaur Hunterin takia ja Dreamcastin Soul Caliburin vuoksi. Näin jälkikäteen katseltuna en kummallekaan hankinnalle enää löytäisi perusteita niillä hinnoilla, joilla paketit tuli hankittua. Aikanaan se oikeutus kyllä molempiin löytyi ja kivaa oli koko rahalla. :)

samuel6 sanoi:
Eikö kuitenkin ole mielenkiintoista että se sama ja vanha HD-puoli tarjoaa laadullisesti parempia pelejä? Ei se ohjauksen muutos paljoa auta jos markkinoille pusketaan tuubaa.
Laadullisesti? Pelit nykii paljon (Pes 2008) ja kaatuilee (Assasin's Creed) vähän väliä mitä oon lukenu. No, uskotaan tuo nyt kuitenkin.

Silti, innovatiivisuus loistaa poissaolollaan. Nyt kun noita tehoja ois toteuttaa vaikka minkänäköstä, nii silti markkinoille tulee vaan perusräiskintää toisensa perään. Toki, ei siinä mitään jos semmosesta tykkää, mutta kaikki mainospuheet mitä PS3:n tullessa kuulin peliyhtiöiltä lupaili jotain aivan muuta " Vihdoinkin pystymme toteuttamaan peleihin kaiken sen mitä olemme unelmoineet" yms. Kai ne sitten unelmoi anti-aliasingista ja muuten vaan paremmasta grafiikasta.
samuel6 sanoi:
Tekoäly sentään on kehittynyt, mutta eihän se vieläkään mitään mahtavaa ole. Jos nyt pikaisesti katsoo jotain "erilaista", niin Viva Pinata ja LBP vaikuttaa aika erilaisilta kokemuksilta.
Haluaisin vihdoinkin nähdä edes joissain peleissä MGS2 tasoista tekoälyä. Peli on kuitenkin aika vanha joten ite asiassa oletin, että lähes kaikissa PS3 peleissä tultaisiin näkemään suunnilleen tämän tasoista tekoälyä, mutta aika MoH meiningiltä on näyttäny.

Philosopher sanoi:
Laadullisesti? Pelit nykii paljon (Pes 2008) ja kaatuilee (Assasin's Creed) vähän väliä mitä oon lukenu. No, uskotaan tuo nyt kuitenkin.

Silti, innovatiivisuus loistaa poissaolollaan. Nyt kun noita tehoja ois toteuttaa vaikka minkänäköstä, nii silti markkinoille tulee vaan perusräiskintää toisensa perään. Toki, ei siinä mitään jos semmosesta tykkää, mutta kaikki mainospuheet mitä PS3:n tullessa kuulin peliyhtiöiltä lupaili jotain aivan muuta " Vihdoinkin pystymme toteuttamaan peleihin kaiken sen mitä olemme unelmoineet" yms. Kai ne sitten unelmoi anti-aliasingista ja muuten vaan paremmasta grafiikasta.

Haluaisin vihdoinkin nähdä edes joissain peleissä MGS2 tasoista tekoälyä. Peli on kuitenkin aika vanha joten ite asiassa oletin, että lähes kaikissa PS3 peleissä tultaisiin näkemään suunnilleen tämän tasoista tekoälyä, mutta aika MoH meiningiltä on näyttäny.

Assassin's creedin kaatuilu ei varmaankaan ole yleistettävissä kaikkiin peleihin? Eikä kyseessä muutenkaan ole mikään maailman upein tuotos. Mikä luokitellaan räiskinnäksi? Jos hahmolla on jonkin asteinen ase, tekeekö se siitä räiskinnän? Uncharted ei ole räiskintä, Heavenly Sword ei ole räiskintä, Lair (vaikka reisille meni) ei taida olla sellainen, LBP on aika kaukana. Ratchetilla on aseita mutta räiskinnästä se on kaukana. Kyllä katson positiivisemmin Sonyn monipuolisuutta, joka kylläkin vielä on lasten kengissä. Se on tuo naapuri joka dominoi räiskintämarkkinoita.

No kerro nyt sitten vähäviisaalle mikä Nipan peleistä on niin mullistava? Jos sanot että Mario niin oksennan hattuuni. Se ei tee pelistä huonoa, loistavalta vaikuttaa. Metroid ehkä lähimpänä ohjauksen kera mutta perhana kun ei Metroidin uppoa niin minkäs teet. Ehkä tuolla ohjauksella on tähän asti piilotettu suurimmaksi osaksi se, että pelataan lähes samalla koneella uudestaan. Ehkä ne kaikki pelit alkaa toteuttamaan sitä ohjausta niin fantastisesti että kaikki parhaat pelit löytyy Wiiltä, vielä niin ei ole käynyt. Eikä ne pelit niin ihmeellisesti muuttuneet edellisen sukupolven vaihtuessa, hitaasti näillä asioilla on tapana muuttua parempaan suuntaan.

Philosopher sanoi:
Yksinkertaisesti, onko PS3:lla tällä hetkellä mitään huippupelejä?

Ei ole, GT5:ttä odotellessa...Eli vain GT4:ää ja GT5:ttä varten pelien puolesta ostettu.

Philosopher sanoi:
Yksinkertaisesti, onko PS3:lla tällä hetkellä mitään huippupelejä?

No, eiköhän se ihan riipu siitä että minkätyylisistä peleistä pitää. Tuskin sitä kukaan muu kuin sinä itse pystyy sanomaan

Drakes Fortune on nyt monessa paikassa sanottu olevan se ensimmäinen syy miksi ostaa PS3.
Ja enpä voi väittää vastaan demon perusteella, vaikka demossa ei oikeastaan muusta kuin grafiikasta ja pelattavuudesta saanut selvää, niin se oli jo ihan tarpeeksi minulle, varma ostos.

Mutta ei tosiaankaan mitään järkeä mietiä paria peliä miksi ostaa kone, kyllä PS3:lla on jo nyt sen verran pelattavaa, että varmasti pitää otteessaan MGS4:seen asti.

COD4 on kyl ihan huippu peli, mutta silti odottelen innolla sosomia. ;)

samuel6 sanoi:
No kerro nyt sitten vähäviisaalle mikä Nipan peleistä on niin mullistava?
Meinasin jo poistaa tuon wii osion tosta postista, koska aattelin, että tänne tulee joku kuitenkin alottaan wii vs PS3 fleimausta. Pidin sen kuitenkin kun aattelin, että se havainnollistaa hyvin pointin jota yritin tehä.

En yritä sanoa, että Wii ois parempi tai mitään sellasta. Ainoastaan, että sen pelit ainakin eroaa selvästi last genistä.

Mutta joo, tää alkaa oleen nyt aika turha thread. Ostelen koneen sitten kun näen tarpeelliseksi, eipä muuta.

Koomisinta tässä on se, että peli tai pelit (Tekken/Socom) joita eniten odotat, tulevat olemaan juuri kaikkein pahiten sitä HD-päivityskamaa näistä tulevista korkeamman profiilin peleistä. :D Tai oletan, että odotat näitä eniten..

Ja markkinoilla on useita pelejä (sekä XO:lla että PS3:lla), jotka ovat ihan aitoa next-geniä, mutta tietysti sekin riippuu odotuksista. Jos odottaa sitä jotain uskomatonta megamullistusta, joka muuttaa pelit täysin kaikin puolin kun tehoja on tullut lisää, niin saattaapi olla ettei kannata ostaa uutta konsolia seuraavaan 35 vuoteen. :p

Cyrus1 sanoi:
Koomisinta tässä on se, että peli tai pelit (Tekken/Socom) joita eniten odotat, tulevat olemaan juuri kaikkein pahiten sitä HD-päivityskamaa näistä tulevista korkeamman profiilin peleistä. :D Tai oletan, että odotat näitä eniten..
Nii mutta jätkä onki ääretön läski :eek: Aina muka jotain tenttimässä prkl.

Philosopher sanoi:
Silti, innovatiivisuus loistaa poissaolollaan.
Itse kyllä menisin jopa niin pitkälle, että väittäisin Eye of Judgmentin olevan tähän mennessä tämän sukupolven innovatiivisin peli. Vai onko joku joskus nähnyt korttipelin, jonka tapahtumat näytetään TV-ruudulla ja jota voi pelata kortteja lätkimällä verkossa?

Little Big Planetissa on samanlaista innovatiivisuushenkeä: kenttien luonti yhteistyössä kaverien kanssa verkon yli ja niiden jakaminen kaiken kansan pelattavaksi on jotain, mitä ei ole aiemmin koettu.

Ja vaikkei Ratcheteissa, R6V:ssa tai Motorstormissa innovatiivisuudella juhlita, niin pirun hauska niitä on pelata. Varsinkin Ratchet&Clankit ovat toistuvasti kaikkien aikojen hauskimpien pelien joukossa, ja uusin osa on sarjan paras.

Onko EoJ muka innovatiivinen koska laput näkyvät ruudulla ? MInustakun tuo on vain hankalammin toteutettu normaali fantasia-korttipeli. Helpompi sitä olisi pelata jos kortit olisivat digitaalisia.

Jos odottaa sitä jotain uskomatonta megamullistusta, joka muuttaa pelit täysin kaikin puolin kun tehoja on tullut lisää, niin saattaapi olla ettei kannata ostaa uutta konsolia seuraavaan 35 vuoteen.

Eli kehitys tyssäsi HD-aikakauteen ?

Jos eroa edelliseen sukupolveen haluaa niin oikeasti ainoa vaihtoehto on Wii. Miellytti se tai ei niin jo Wii-sports ja Wario Ware avaavat sellaiset potentian lippaat, että järki lähtee. Järki myös lähtee jos niitä pelien vilauttamia ideoita ei kohta aleta kunnolla käyttämään.

Corruption ja Zak & Wiki varmaan ovat tällä hetkellä ne eniten kapulaa hyödyntävät pelit ? Jos ei näitä "minipelejä" lasketa.

Mutta rehellisesti sanottuna Zelda, Mario, Metroid komboa eivät kumpikaan HD-konsoli vielä kepitä. Elleivät intohimona ole sitten ne räiskinnät ja monellahan se näin on.

Zoukka sanoi:
Onko EoJ muka innovatiivinen koska laput näkyvät ruudulla ?
On. Yhtälaillahan Wii on innovatiivinen, koska siinä näkyy keilapallo ruudulla.

jryi sanoi:
On. Yhtälaillahan Wii on innovatiivinen, koska siinä näkyy keilapallo ruudulla.

Itse pidän yleensäkin PS Eye:n mahdollisuuksia tuoda jotain oikeasti uutta pelaamiseen melko hyvinä. Kamera on tarkempi ja parempi kuin aiempi Eye Toy, mutta sitä hyödyntävät pelit ovat vielä olleet teknologiademon asteella pl. Eye of Judgement. Toivottavasti pelintekijät tarttuvat tuohon Eye Toyta innokkaammin, ja pystyvät hyödyntämään kameran potentiaalin.

Konseptina pelin ohjaaminen ilman ohjainta vaan on niin erilainen kuin aiemmat ohjauskonseptit, joten sen sisäistämiseen voi kulua aikaa vielä tovi pelikehittäjiltä.

hartzu sanoi:
Konseptina pelin ohjaaminen ilman ohjainta vaan on niin erilainen kuin aiemmat ohjauskonseptit, joten sen sisäistämiseen voi kulua aikaa vielä tovi pelikehittäjiltä.

Eli heiluminen pleikkarin edessä on ihan ok, mutta Wiin kapula aiheuttaa allergiaa?

jryi sanoi:
Itse kyllä menisin jopa niin pitkälle, että väittäisin Eye of Judgmentin olevan tähän mennessä tämän sukupolven innovatiivisin peli. Vai onko joku joskus nähnyt korttipelin, jonka tapahtumat näytetään TV-ruudulla ja jota voi pelata kortteja lätkimällä verkossa?
Juu, tämä peli yllätti 100%!
Saattaapi olla että joutuu oikein rahallisesti alkaa sijoittamaan tuohon enemmänkin... Korttien muodossa siis.

Ylös Bottom