Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Online pelaaminen (Xbox vs PS2)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Killi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Onysablet
(ssbm on kylläkin huippu peli, vaikka onkin ehkä vähän unbalnced hahmojen osalta)
Tätä on pakko kommentoida, vaikka ohi aiheen meneekin. Olen pelannut SSBM:ää julkaisusta lähtien käytännössä päivittäin (voin valehtelematta sanoa olevani hyvä siinä) ja voin vakuuttaa että peli on todella hyvin tasapainoitettu hahmojen osalta. On totta että joillain hahmoilla voittaminen on todennäköisempää kuin muilla(Fox, Sheik) mutta tämäkin pätee vasta kun peliä on pelannut vähintään 100 tuntia. Mitä enemmän SSBM:ää pelaa sitä enemmän osaa arvostaa HAL Laboratoriesin työtä.
 
noh, haluan nähdä kun voitat omantasoisesi pelaajan mr. game and watchilla royta vastaan..
Kaverini on pelannut myöskin paljon SSBM (siis aivan liian paljon :D) ja hänkin on samaa mieltä kanssani ja en minäkään pärjää ollenkaan tasaisella menestyksellä pelatessani eri hahmoilla, vaikka olen pelannut selvästi alle sata tuntia (ehkä viisi tuntia yhteensä)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Onysablet
noh, haluan nähdä kun voitat omantasoisesi pelaajan mr. game and watchilla royta vastaan..
Ei lainkaan mahdotonta. En ole hirveän hyvä Mr. G &W:llä, mutta kuten sanottua, jokaisella hahmolla voi voittaa. Mr. G & W ei sitä paitsi ole (yleisen mielipiteen mukaan) huonoin hahmo.
 
Jos peli on kerran niin balanssissa niin miksi on muodostunut joku yleinen mielipide huonoista hahmoista, jonka kanssa sinäkin tunnut olevan samaa mieltä (mikäs muuten on sitten se yleisen mielipiteen mukaan huonoin hahmo?)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Onysablet
Jos peli on kerran niin balanssissa niin miksi on muodostunut joku yleinen mielipide huonoista hahmoista, jonka kanssa sinäkin tunnut olevan samaa mieltä (mikäs muuten on sitten se yleisen mielipiteen mukaan huonoin hahmo?)
Siksi että tietyillä hahmoilla voittaminen on todennäköisempää kuin toisilla. Siis jos pelattaisiin vaikkapa tuhannen pelaajan SSBM-turnaus, niin luultavasti voittaja olisi jokin arvostetuimmista hahmoista. Mutta tässä on siis kyse todennäköisyyksistä.

Ja mitä minuun tulee, pystyn hyväksymään yleisen mielipiteen eri hahmoista, vaikka tämä ei tietenkään välttämättä päde juuri minun kohdallani. Itse saatan olla hyvä jollain hahmolla jota yleisesti pidetään huonompana (hyvä esimerkki tästä on kohdallani Roy. Kyllä, Royta pidetään "heikohkona" hahmona.) ja huono jollain hahmolla jota yleisesti pidetään hyvänä (Peach).

Yleisen mielipiteen mukaan huonoimpia hahmoja ovat Pichu, Kirby ja Bowser. Näistä olen täysin samaa mieltä.

Tämä väittely kannattaisi varmaankin lopettaa, tai sitä kannattaisi jatkaa muualla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
Tämä väittely kannattaisi varmaankin lopettaa, tai sitä kannattaisi jatkaa muualla.

Jep

Siirtykää Cubefinin puolelle jauhamaan tästä. On muuten loistava esimerkki miten keskustelu voi eksyä aiheesta. Cubea ei mainita edes otsikossa ja sen pelistä keskustellaan.
 
Microsoft julkisti tänään onnistuneensa Euroopan Live-julkaisussa. Maaliskuun virallisen Euroopan julkaisun jälkeen Live on saavuttanut jo 50000 pelaajan rajan ja loppua ei näy. Liitän artikkelin www.teamxbox.comin sivuilta tähän, jotta se on helposti luettavissa. PS2-onlinen Euroopan julkaisusta en tiedä...

Xbox Live: Success in Europe 04.17.2003

Microsoft today announced the early success of its European launch of Xbox Live, the first comprehensive, online game service fully dedicated to fast-action broadband gaming experiences.

There are now more than 50,000 gamers playing Xbox Live in Europe since the launch at retail on 14th March in eight European countries. Tens of thousands of gamers have joined the thousands of gamers who were already experiencing Live on the Consumer Test Drive, a preview programme that ran in the UK, France and Germany from November 2002. Brisk sales in all eight countries mirror the successful US launch in November, and have led to many retailers selling out in the first few days and re-ordering Xbox Live Starter Kits.

With Xbox Live, players can now connect with each other across Europe, the United States, Canada and Japan, chatting with old friends and meeting new ones to share game experiences online, no matter where they are or what time of day it is. With Xbox Live gamers are not only playing, but also chatting, using a growing glossary of online slang, making friends and rivals, and even brushing up their language skills. Dedicated Xbox Live social gaming communities are emerging on the web, where Live gamers meet, give feedback and hang out.

"We're really excited to be reporting successful sales so soon after launch. The feedback and take-up has been very encouraging. Gamers want to be a part of this growing online community and Xbox is the only console in Europe to offer this now" said Michel Cassius, Senior Director of Xbox Platform and Marketing.

Since the European launch of Xbox Live on 14th March, tens of thousands of gamers in Europe have experienced the fun and excitement of the Xbox Live gaming experience. The next countries to launch will join a vibrant community of users in Europe and the rest of the world. In North America, where the service launched in November 2002, gamers are having so much fun with Xbox Live that they're spending an average of 2.5 hours per day Live gaming. A survey of Test Drive gamers by Microsoft revealed that 96% would recommend Xbox Live to a friend and 97% of Xbox Live gamers were able to connect easily to Xbox Live, with no issues whatsoever.

For the average price of a new game (£39.99 / 59.99), the Starter Kit includes a one-year subscription to Xbox Live, the Xbox Communicator voice headset, and online demo versions of "MechAssault" (Microsoft Game Studios), "MotoGP" (THQ), and "Whacked!TM" (Microsoft Game Studios), so players can start competing against their friends right away. All Xbox video game systems come with a built-in Ethernet port and hard drive, enabling any Xbox owner to plug into Xbox Live through almost any broadband provider.

In addition, sales of Xbox Live-enabled games have increased since the retail launch of the service. For multi-platform titles, the Xbox version is outselling non-online versions on other platforms.

"We are delighted to report healthy sales of Xbox Live Starter Kits since 14th March," said Alex Croft, Buying Director for GAME Stores Group Ltd. "Xbox has been great about giving us, and more importantly our store staff the tools that we need to explain the service to our customers, and it's paying off. We look forward to continuing our involvement with Xbox Live and with Xbox as a long term strategy."

Xbox Live has also been a success with publishing partners: "In the first few weeks since its launch, Xbox Live has already shown itself to be a commercial success," said Bruno Bonnell, Chairman and CEO, Infogrames. "The service is also proving to be a fantastic creative enhancement for Unreal Championship."

"I'm not surprised that Microsoft's Xbox Live kit has met with such great success. I'm sure that the service is only going to gain momentum as it is launched in other European countries," said Yves Guillemot, President and CEO of Ubi Soft Entertainment. Tom Clancy's Ghost Recon and Microsoft's Xbox Live make the perfect match. An award-winning tactical shooter, this blockbuster Ubi Soft title will allow thousands of Xbox Live gamers to immerse themselves online, share experiences with other players and discover a whole new dimension to gaming."

The technology industry has also been impressed by Xbox Live. Chip, one of Europe's leading technology publications, awarded its coveted "Most Innovative Product in Entertainment, CeBIT 2003" prize to Xbox Live. The award is considered one of the "Oscars of CeBIT", the world's largest technology trade event.

Globally, Xbox Live plays host to well over 350,000 users and more than three million game sessions per week and that figure looks set to grow over the coming months. Geographical barriers disappear as friendships and rivalries have developed amongst people around Europe and the world. Gamers can find their friends easily; talk to other players during game play through the Xbox Communicator headset; create a special Gamertag that is exclusively theirs and will stay with them as long as they're playing Live and building their legend online.

European gamers have been enthusiastic about Xbox Live since launch:

"£40 a year is honestly nothing for what is the best thing ever. I honestly never get bored of playing and the people online are funny as hell so it's just all good fun playing live. No lag what so ever, perfect games, easy to setup and play, 10/10!"

"I never believed that console games are a good choice for online-gaming. I was wrong. In the future, every game with a lack of Live-Support will recognise that."

"There is nothing like screaming at your opponent while blasting them with a Lightning gun... The communicator really does rock."

"Your friends live in England, Germany, USA, France...how do you get them to sit in your living room to co-ordinate the storming of Red Square in Ghost Recon...they're there...and talking to you...on Xbox Live"

"Xbox Live means Xbox has just got even better! Xbox Live games are the most intense, exciting experience you can have in your arm-chair. It's taking over my life!"

"Quick, easy and everyone has the same kind of connection"

"The feedback is clear - gamers love Xbox Live," said Cassius. "The benefits of Xbox Live's service-led approach, as opposed to an add-on peripheral approach, mean that the gamer's experience is a better, smoother one no lag associated with narrowband and no cheating and hacking because of a decentralised approach. Xbox Live has already captured the imagination of gamers all over the world, now even more of Europe will be able to experience this next step in social entertainment and community console gaming"

The Games

Xbox Live fans have so far had plenty of great games to keep them busy since launch. The Starter Kit includes special demo versions of MechAssault, MotoGP and Whacked!, and there are already 11 great Xbox Live-compatible games on the shelves such as Unreal Championship (Infogrames Inc), Tom Clancy's Ghost ReconTM (Ubi Soft Entertainment) and "MechAssault" (Microsoft Game Studios).

More, great Xbox Live games are continuing to arrive in stores on a regular basis, ensuring gamers have a great selection from many different genres. Upcoming games include:

May

* Star Wars: The Clone Wars (Lucas Arts) - Multiplayer and Downloadable Content
* Godzilla (Infogrames) - Downloadable Content
* MotoGP 2 (THQ) - Multiplayer
* Phantasy Star Online (Sega) - Multiplayer
* Burnout 2 (Acclaim) - Online Scoreboards
* Return to Castle Wolfenstein (Activision) - Multiplayer and Downloadable Content

June

* Midtown Madness (Microsoft Games Studios) - Multiplayer and Downloadable Content
* Midnight Club 2 (Take2 Interactive/Rockstar) - Multiplayer
* Brute Force (Microsoft Games Studios) - Downloadable Content

This is just the start of a great portfolio of games for Xbox Live - 2003 will see the launch of more than 50 Xbox Live-enabled games, including Counter-Strike, Star Wars: Galaxies and Project Gotham Racing 2. More than 60 game publishers are currently working on Xbox Live-enabled games.
 
xbox live vetää online-pelaamisen kaikissa alueissa pisimmän korren, eniten pelejä(paremmuudesta ei ruveta riitelemään), communicator ja sen voice maskit, koko tsydeemin käyttö on helppoa ja mukavaa ja pelit ei oo laginu lähes ollenkaan (paitsi wolfenstein pari kertaa, mutta se on ihan pelin koodauksest eikä liven syy). Sitä paitsi live on eka markkinoilla (ei tosin suomessa mut silti) ja ps2 yrittää socom pelillä ja sen typerällä xbox communicator headsetist matkitulla microfonilla vain imeä tuleet MSän purjeista ;)

noh oli miten oli mutta mun mielestä tää on joo sellane juttu että turhaan kiistellään MSän paremmuutta tällä alueella.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dongaah
xbox live vetää online-pelaamisen kaikissa alueissa pisimmän korren, eniten pelejä(paremmuudesta ei ruveta riitelemään), communicator ja sen voice maskit, koko tsydeemin käyttö on helppoa ja mukavaa ja pelit ei oo laginu lähes ollenkaan (paitsi wolfenstein pari kertaa, mutta se on ihan pelin koodauksest eikä liven syy).
Parempi varmaan kun ei xboksin ja ps2:n välillä tosiaan pelien määrästäkään ruveta puhumaan, en tähän viitsi turhaan copypastettaa ps2:n tulevien nettipelien listaa, kiinnostuneet sen löytävät bbs:stä ilmankin. Veikkaisin muuten, että jokseenkin yhtä helppoa tuo nettipelaaminen kaikilla konsoleilla on. Xboksissahan tuo ei vaikeaa ole, eikä PS2:lla ainakaan yhtään vaikeampaa. Cubella en vielä ole kokeillut.
Sitä paitsi live on eka markkinoilla (ei tosin suomessa mut silti) ja ps2 yrittää socom pelillä ja sen typerällä xbox communicator headsetist matkitulla microfonilla vain imeä tuleet MSän purjeista
Taisi DC olla ensimmäinen. Ja jos et sitä vielä ole kuullut, niin myös PS2:lla on netissä pelaaminen ollut mahdollista jo pitkään, ainakin THPS3 & 4 ja Madden ovat tuota tukeneet, samoin TimeSplitters2:ssa on ainakin jotain tukea nettiadapterille (en sitten ole varma jääkö tuo tuki TS2:ssa LAN-pelaamiseen). Liven saat jo nyt tilaamalla ruotsista, ja PS2:n nettiadapterin saat vaikkapa briteistä. XBoxin communicator tuskin muuten on maailman ensimmäinen kuuloke-mikrofoni-yhdistelmä jolla voi nettipeleissä jutella... Itse olen ainakin PC-peleissä moista käyttänyt ennenkin... Että turha varmaan on mistään matkimisesta puhua tässä asiassa.. PS2:n tulevista nettipeleistä muuten useampikin tukee USB-kuulokemikrofonia.

noh oli miten oli mutta mun mielestä tää on joo sellane juttu että turhaan kiistellään MSän paremmuutta tällä alueella.
Monethan on jo tietenkin mielipiteensä päättänyt, mutta itse ainakin aion kyllä odottaa että kaikkien konsoleiden nettipelit tulevat yleisestikin suomen markkinoille ennen kuin ryhdyn mitään julistamaan parhaaksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dongaah
communicator ja sen voice maskit,
Muutamankin keskustelualueen perusteella tuo Voice Mask taitaa olla Liven vihatuin toiminto ja saat varautua melkoiseen ryöpytykseen jos sitä erehdyt käyttämään.
 
jaa-a. Odotan mielenkiinnolla, että miten tuo PS2- nettiadapteri otetaan täällä pohjolassa vastaan. Onko kenelläkään tietoa miten tuo Cuben adapteri on myynyt...?
 
Liven miinus on EAn pelien puuttuminen....
Tässä vähän plussia:
I've spent enough time on Live with recent titles that it's impossible for me to compare the two approaches. You don't sign in to Live, you don't create a password, you push A. Every game supports voice and a universal friends list I can view from the web. I have a hard disk built in for content. There is an ethernet port. That's not so you can put a jelly bean in there in case you need it later, it's so you can put in a cable and access the Internet. You assholes.

That is all to say nothing about game invites. If I'm playing a game by Ubi Soft, I can still receive invites to play games from other developers - each publisher doesn't have it's own little fairy land where I can only play games with other people who have their games. I can be playing Crimson Skies and get an invite to play Ghost Recon. If I say yes, the tray pops out and I put in the other disc. Then, it joins me automatically. When I can do that with games on EA, I'll shut the fuck up. Until then, they need to act like big people and make choices that are of value to consumers.

-Penny Arcade, en jaksanu kirjottaa.

Sitä paitsi useimissa PS2 nettipeleissä on joku max pelaaja määrä luokkaa 4 jossei alempi. Ja voicet ei toimi joka pelissä, kuka semmosta jaksaa. Itse en edes EAn pelejä kaipaa koska parempia urheilu pelejä löytyy mutta esim Battlefield xboxilla himottais, mutta se taitaa jäädä vähemälle. Mites noista PS2 nettipeleistä maksetaan?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dongaah
Mites noista PS2 nettipeleistä maksetaan?
Sen tällä hetkellä ainoan maksullisen pelin eli EverQuestin maksut hoituvat luottokortilla (jotain lippulappu systeemiä suunnitellaan).
Muiden pelien pelailu on ilmaista.

BTW, Pleikkarin Central Station on uudistumassa jossain vaiheessa ja saa muutamia Livestäkin tuttuja ominaisuuksia, kuten kaverilistat.
 
No niin, nyt on sitten verkkopelit päällä joten ajattelin jatkaa tätä ketjua.

Itse kokeiliun PS2 nettipelaamista jo pari vuotta sitten Tony kolmosta D-linkin USB-verkkokortilla, ja homma toimi kuin sukka ja lupasi paljon. Nyt vaihdoin Elisa Premiumin tavalliseen Elisa ADSL:ään ja sain verkkoadapterin PS2:een. Testattuna Need for speed UG, SSX 3 ja Hardware Online Arena. Homma toimii loistavasti Central Stationia lukuunottamatta.

Testissä olleella Xboxilla yritin myös verkkopelata Gothamin uutta versiota. Ensin piti raaputtaa lapusta joku koodi, jotta sai ilmaista peliaikaa. Kun koodin oli saanut ruudulle, kysyttiin luottokorttinumeroa sekä oikeuttaa laskuttaa Livestä automaattisesti koeperiodin jälkeen + lisäkenttien latailusta ja muusta. Koskapa en allekirjoita avointa laskua töissä enkä siviilissä kenellekään, niin homma tökkäs tohon. Missään ei kerrottu heti välittömästi, miten automaattilaskutuksen voi perua.

Xboxin "yhteisö" livessä on varmasti toimivampi kuin Sonyn Central Station. Tosin CS on toteutettu niin kökösti, että mikä tahansa räpellyts voittaisi sen. Mutta nettipelit ovat vanha juttu ja yhteisöllisyys on hoitunut aina netin kautta. Miksipä ei jatkossakin, tuosta en ole valmis maksamaan yhtään penniä laajakaistayhteyden hinnan lisäksi.

Lisäksi Xboxin edustajat mainostavat Liveä "suojattuna" ja cheattivapaana ympäristönä. No tämä vertaushan on tietysti PC:lle tarkoitettu, myös esim. Hardware Online Arenan yhteys on suojattu eikä cheatit toimi. SOCOMin kohdallahan sattui vissiin moka tossa cheattien kohdalla. Mutta siis nettiyhteyden suojaamiseen ei tarvita mikkisoftaa eikä liveä, tällaisiä softia on markkinat pullollaan. En muista minkä firman tuotettu Hardware OA käytti, näkyy se logo siinä kytkettäessä.

Mielenkiintoista nähdä, kummasta tavasta verkkopeliä käyttäjät pitävät. Xboxin ongelmana on piratismi. Ainakin tuttavieni Xboxeista suurin osa on modattu, kovalevy vaihdettu ja pelit ladataan netistä ja siirretään FTP:llä Xboxiin. Yksi kaveri oikein kehui, ettei ole avannut kertaakaan levykelkkaa käytettynä ostamastaan ModBoxista. Myös Muropaketti/Mikrobittipoikien innostus Xboxiin kertoo omaa kieltään modaamisen helppoudesta. Ja modatulla boxilla ei pääse käyttämään liveä, joten tämä vaikuttanee ainakin jollakin tasolla verkkopelin muutenkin vähäiseen suosioon konsolipuolella, koska ei siitä vielä muutamaan vuoteen ole tulossa mainstreamia.

Nämä ovat tämmöisä oldschool-nettiquakeajan höpinöitä. Vuonna 1996 alkanut verkkopeliura katkesi hetkeksi kun meni hermot Counter Striken cheatteihin, mutta nyt taas on kiva mättää tankeilla. Helppous se on ainakin tämmöiselle sedälle avainsana. Sitä tarjoavat molemmat, mutta vain toinen ilman kuukausimaksuja. Ja PS2 on aika tavalla edellä edelleen sekä konsoli- että nettipeliluvuissa.

Microsofthan haluaa kaikenlaisen ihmisten välillä tapahtuvan viestinnän omaan kontrolliinsa ja tuottamaan rahaa. Sähköpostiohjelmien, nettipuheluiden ja instand messaginging ykkönen se on jo, matkapuhelimia luurataan ja pelikonsolit on hyvässä vaiheessa. Minusta ei ole ollenkaan hienoa käyttä Passportia ja antaa viranomaisille kuuluvaa toimintaa (sähköinen tunnistautuminen ja identiteetti) Microsoftin käsiin.
 
Miksi aina puhutaan Liven kuukausi-maksuista? Varmaan 80-90 %
käyttäjistä valitsee 60e/vuosi eli pelin hinta vuoden online pelailusta. Ja kun pelaaminen on _erittäin_ monella liven käyttäjillä päivittäistä niin tuo on verraten pieni maksu.
Harmi kun et saanut tuota PGR2 -nettipeliä toimimaan. Siinä jää muut kaahailut mutkan taakse.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Halonhakkaaja
Miksi aina puhutaan Liven kuukausi-maksuista? Varmaan 80-90 %
käyttäjistä valitsee 60e/vuosi eli pelin hinta vuoden online pelailusta. Ja kun pelaaminen on _erittäin_ monella liven käyttäjillä päivittäistä niin tuo on verraten pieni maksu.
Harmi kun et saanut tuota PGR2 -nettipeliä toimimaan. Siinä jää muut kaahailut mutkan taakse.

Totta, mutta kun taas ajattelee tulevia pelejä niin kyllä Gran Turismo 4 kuulostaa huomattavasti houkuttelevammalta kuin PGR2. Ei tuo 60 per vuosi ole ehkä paha hinta, jos vanhemmat sen maksaa (en nyt tarkoita sinua), mutta minusta ainakin välillä tuntuu, että jokaikinen lasku on liikaa, varsinkin nyt kun työtön vielä olen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Totta, mutta kun taas ajattelee tulevia pelejä niin kyllä Gran Turismo 4 kuulostaa huomattavasti houkuttelevammalta kuin PGR2. Ei tuo 60 per vuosi ole ehkä paha hinta, jos vanhemmat sen maksaa (en nyt tarkoita sinua), mutta minusta ainakin välillä tuntuu, että jokaikinen lasku on liikaa, varsinkin nyt kun työtön vielä olen.

Kyllähän me ollaan tuosta GT4:stä puhuttu Livessä mutta ei porukka ole oikeen innostunu. Jos Grafiikkamoottori on valmis on GT4 varmaan rumempi ku PGR ensimmäinen osa. Tosin grafiikka ei peliä yksin tee. Voipihan se netissä olla mukavaa ajettavaa.
 
Offtopic

Muistaakseni jostain pelaaja lehdestä luin että GT4 on viimenen GT joka tulee PS2:lle, ei kuulemma ole enää sen jälkeen mitään parannettavaa graafisesti, muita konsoleja harkitsevat, toivomme että boxi saisi oman GT:nsä.

/Offtopic
 
Ylös Bottom