Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyrsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Alussa on hyvä välttää rähinää ja koukata humveella aivan ensimmäisen kylän vasemmalta. Echo ryhmä on hyvä jättää oman onnensa ojaan. Tällä reitillä myös kopterin vältteleminen on helppoa, se kun partioi vain siinä kylän liepeillä. Sitten kun pääsette sinne kukkulan päälle pitäisi tuon gunshipin hävitä näkyvistä - tästä eteneminen kohti pilottien olinpaikkaa pitäisi olla helppoa.

Pieni vinkki viimeisen kylän vyöryttämiseen. Koukatkaa tämä aina etelästä. Suora hyökkäys kylään pohjoisesta on totaalinen itsemurha. Napsikaa porukkaa kylän liepeiltä.

Mutta vinkeistä paras: KAIKKIA VIHOLLISIA EI TARVITSE AINA TAPPAA. Yleinsä vältteleminen on turvallisin vaihtoehto.

Kiitoksia vinkeistä, kokeilen noita taas seuraavalla peeloilukerralla. Pelasin taas äsken vitostehtävän, ja tein juuri niin kuin ei olisi pitänyt. Menin kylään suoraan pohjoisesta. Omat tiiminjäsenet poksahtelivat paloiksi singon vaikutuksesta melko nopsaan, itse ehdin juosta vajan suojaan vain kuollakseni sen siivoaville kiinalaisille.
Tekoäly on kyllä hyvä; kiinalaiset lähtevät perääsi, kun tietävät olevansa vahvoilla. Eivät muuten.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Potentiaalia tällä pelillä kyllä on. Yksinpeli ei kiinnosta pätkääkään, eikä myöskään co-op. Täysin turhaa levyntäytettä. Moninpeli sen sijaan tarjoaa todella kaivattua vaihtelua fps-rintamalle, ja varsinkin klaanipelinä tässä voisi olla sitä jotain. Kasuaalipuolella enemmistö ei vain ikävä kyllä ole vielä ymmärtänyt mistä on kyse. Annihilation esimerkiksi on täysin turha - jos haluaa pelata deathmatchin sukuista hippaa, niin moni muu peli tekee sen paljon paremmin. Sitten se toinen, eli infiltration, siinä olisi koko pelin suola jos porukka tajuaisi pelata sitä oikein. Yleensä hardcoren sijaan servut on kuitenkin joko normal- tai experienced-asetuksilla, mikä pilaa huomattavasti peli-iloa, mutta suurin nobovirhe on jättää respat päälle siihen ainoaan pelimuotoon jossa todella olisi iloa taktisesta menosta ja pelin ominaisuuksien hyödyntämisestä. Sen jokusen kerran kun infiltrationia on päässyt pelaamaan hyvillä yhteyksillä ilman respoja (tai ainakin restrictedillä), niin tavoitteet, tunnelma ja fiilis kohoaa ihan uusiin ulottuvuuksiin.

Onneksi juniorit karisevat tämän parista varmaankin suhteellisen nopeaan tahtiin. Väki vähenee, pidot paranee.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Potentiaalia tällä pelillä kyllä on. Yksinpeli ei kiinnosta pätkääkään, eikä myöskään co-op. Täysin turhaa levyntäytettä. Moninpeli sen sijaan tarjoaa todella kaivattua vaihtelua fps-rintamalle, ja varsinkin klaanipelinä tässä voisi olla sitä jotain. Kasuaalipuolella enemmistö ei vain ikävä kyllä ole vielä ymmärtänyt mistä on kyse. Annihilation esimerkiksi on täysin turha - jos haluaa pelata deathmatchin sukuista hippaa, niin moni muu peli tekee sen paljon paremmin. Sitten se toinen, eli infiltration, siinä olisi koko pelin suola jos porukka tajuaisi pelata sitä oikein. Yleensä hardcoren sijaan servut on kuitenkin joko normal- tai experienced-asetuksilla, mikä pilaa huomattavasti peli-iloa, mutta suurin nobovirhe on jättää respat päälle siihen ainoaan pelimuotoon jossa todella olisi iloa taktisesta menosta ja pelin ominaisuuksien hyödyntämisestä. Sen jokusen kerran kun infiltrationia on päässyt pelaamaan hyvillä yhteyksillä ilman respoja (tai ainakin restrictedillä), niin tavoitteet, tunnelma ja fiilis kohoaa ihan uusiin ulottuvuuksiin.

Onneksi juniorit karisevat tämän parista varmaankin suhteellisen nopeaan tahtiin. Väki vähenee, pidot paranee.
Muusta olen kyllä samaa mieltä, paitsi tuosta viimeisestä. Meinaan LIVE:n puolella on Dragon Risingissa kyllä melkoinen pelaajapula, vaikka vain kahdeksasta pelaajasta marisinkin aluksi, on sitäkin määrää erittäin hankalaa täyttää servereillä. Porukkaa lisää minun puolestani, olkoon sitten miten nyyppiä tahansa.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Verrattuna COD sarjaan, niin onko tässä mitään sellaista miksi pitäisi/kannattaisi hankkia?
Livessäkin nähtävästi aika heikosti porukkaa?

Jotenkin kiinnostaisi, mutta jaksaako tästä innostua kun kohta taas tulee uusi COD tekele joka varmasti on aivan hemmetin hyvä.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Verrattuna COD sarjaan, niin onko tässä mitään sellaista miksi pitäisi/kannattaisi hankkia?
Livessäkin nähtävästi aika heikosti porukkaa?

Jotenkin kiinnostaisi, mutta jaksaako tästä innostua kun kohta taas tulee uusi COD tekele joka varmasti on aivan hemmetin hyvä.

Toihan live on ryssitty ihan täysin. Venaa ens viikkoon ja osta Borderlands ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Ja taas mennään tähän.

LIVE-toteutusta ei todellakaan ole ryssitty. 4vs4 toimii oletettua huomattavasti paremmin, ja kunhan bugit korjataan, ja DLC:stä saadaan sisältöä, on siinä potentiaalia ehdottomasti massiivisinpaan verkkosotapeliin jota konsolit ovat kuunaan nähneet. Näin.

Jos tästä kuitenkin jotain Call of Dutya odottaa, kannattaa jättää hyllyyn. Tämä on realismia, eikä tukka putkella räiskimistä. Siitä voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä oston mielekkyydestä.

Foeman sanoi:
Hollywood-mättöä tämä ei ole ja jos peliltä osaa odottaa juuri sitä; kylmää realismia, ei pelin tehtävä paketti tule pettämään.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Oli kyllä mahtavat Infiltrationit äsken.

Saatiin yllättävän nopeasti koko servu täyteen, ja vaikka olinkin kiinalaisten puolella, ei haitannut pätkääkään. Mapiksi vielä High Point, josta kovasti pidän.

Leader ajoi vakuuttavan hyvin koko lössin puolustettavalle tornille, jossa jokainen heppu otti ihailtavasti paikkansa. Komentamani tekoäly pysyi lieassa kerrankin moitteetta, ja teki kaiken kuin yksinpelissä konsanaan.
Valitettavasti vihollinen pääsi etenenmään hyvin nopeasti, kun ampui jonkinlaisen rysän savukranaatteja torin ympärille. Toverit teurastettiin armotta, sillä SpecOpseilla on sekä Night Visionit, että Thermal Sightit. Tilanne oli epätoivoinen.

Itse päätin mennä nopeasti Fireteamini kanssa talon nurkkaan odottelemaan savun hälvenemistä. Kuulin vasemmalta oven aukaisun, ja käskin salamannopeasti Suppressive Fire-komennon äänen kuulumispaikkaan. Mielihyvä oli suuri, kun kuulin amerikkalaisten solttujen kuolinhuutoja.
Tarvoin savun läpi ruumiiden luokse, ja otin sieltä SCAR:in, tietysti lämpökiikarillla varustettuna. Kävelin ovesta pihalle, ja ammuin kaikkea liikkuvaa valkoista. Ja huh sentään, että sitä riitti.
Häviöönhän tämä lopulta johti, mutta oli aivan eeppinen tilanne puolustaa tornia viimeiseen mieheen. Oli myös tyydyttävää kuunnella vastustajan ihmettelyä siitä, miten onnistuin karsimaan solttujansa pois kaiken sen savun läpi.

Kyllä parhaimmillaan tämä moninpeli on bugiensa kerakin ehdotonta parhautta. Nyt vaan päivitystä kehiin, niin saattaa Dragon Rising löytyä monenkin klaanin tuetuista peleistä. Onhan tämä ehdottomasti "hardcorein" sotapeli konsoleilla.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Tämä on realismia, eikä tukka putkella räiskimistä.
Niinhän ne sodat käydään, että keskiluokka painelee nappeja tietokoneella! ;)

Nyt on saatu pelaamista rajoittanut elämä pois tieltä ja voi taas keskittyä tatin hakkaamiseen. DR:n pitäisi ilmestyä huomenna postilaatikosta, joten pitää tulla vähän opettamaan käytöstapoja vihulaisille. Ekaa flashpointtia tuli hakattua kyllä sormet verillä, joten odotus on kova.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

|tepe|: Kyllä peli kieltämättä hakkaa CoDit ihan 100-0...

- Nyt kyllä on pojalla kovat puheet :)

Next time...

|tepe|: Mitäs vit***?!!?!? Vedin kolmannen missionin läpi ja kun olin jatkamassa niin ei ollut tallentanut ja nyt pitäs alottaa uuestaa. Vedin sitä saakeli melkein tunnin ja sit se ei tallenna. Voi prkl sanon minä!

- Khylläpäs se sävy muuttui pojalla :D:D
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

|tepe|: Kyllä peli kieltämättä hakkaa CoDit ihan 100-0...

- Nyt kyllä on pojalla kovat puheet :)

Next time...

|tepe|: Mitäs vit***?!!?!? Vedin kolmannen missionin läpi ja kun olin jatkamassa niin ei ollut tallentanut ja nyt pitäs alottaa uuestaa. Vedin sitä saakeli melkein tunnin ja sit se ei tallenna. Voi prkl sanon minä!

- Khylläpäs se sävy muuttui pojalla :D:D

Ja viestisi funktio oli? Kyllä närkästystä saa osoittaa omien saavutusten mitätöimisestä, ei se tarkoita millään tavalla että k.o. henkilön mielipide muuttuisi pelistä.
Sitä MW-agendaa voitkin jatkaa jossain toisessa ketjussa.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Hei! Pistin 48h kokeilu Liven ja nyt kun joinataan matsiin niin tuo näyttää USA:n lippua vaikka normaalisti siinä piäisi olla Suomi lipun kuva? (tai en tiedä mutta ainakin muissa peleissä siinä suomen lippu on ollut)

Joo jep jep oon hiljaa:o
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Helkkarin hyvä peli kyllä. Kunnon tetsaamista ja munat turpeessa menoa. Itelle kyllä tollanen hidas recon-toiminta maistuisi paremmin kuin valtaisa räiskyttely (2. tehtävän alkujuoksu ja 3. tehtävän loppupuolustus). Toisaalta tuntuu, että noihin vaikeisiin kohtiin on olemassa aina joku pieni kikka, jolla ne saa huomattavasti helpommaksi. Ilman sitä kikan tajuamista voi homma tuntua lähes mahdottomalta.

Minulle tämä peli on ennen kaikkea ekan Ghost Reconin henkinen perillinen. Sitä vedettiin kaverin kanssa melkoisesti ykkösboksilla ja mannaa oli. Tulee hyvät muistot mieleen.

Ihan ainutkertainen pelihän tämä boksilla on, siitä ei mihinkään pääse. Genrensä ainut edustaja ja sellaisena varsin mainio.

Nämä fiilarit kolmen tehtävän jälkeen. Mainittavia bugeja ei ole näkynyt, mitä nyt pari vihollista on kuollut pystyyn.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Hei! Pistin 48h kokeilu Liven ja nyt kun joinataan matsiin niin tuo näyttää USA:n lippua vaikka normaalisti siinä piäisi olla Suomi lipun kuva? (tai en tiedä mutta ainakin muissa peleissä siinä suomen lippu on ollut)

Joo jep jep oon hiljaa:o

Liekkö siitä pelattavan puolen lipusta kyse...
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Minulle tämä peli on ennen kaikkea ekan Ghost Reconin henkinen perillinen. Sitä vedettiin kaverin kanssa melkoisesti ykkösboksilla ja mannaa oli. Tulee hyvät muistot mieleen.
Minullakin tuli mukavat muistot mieleen Ghost Reconista, kun tuota ensimmäistä SpecOps tehtävää pelailin. Olisivat melkein saaneet tehdä koko pelin Mulhollandin (SpecOps leader) näkökulmasta, ei oikein tuo hirveä all-out war niin paljoa kiinnosta.

Tuo 1v1 pelitkin toimii todella hyvin. Pelailin jonkun random tyypin kanssa sitä home silo(?) tehtävää inflitrationilla. Vastustaja puolusti kiinalaisilla kohdetta ja minä SpecOps leaderina hyökkäsin. Omaa ryhmääni en osannut vielä komentaa niin kuljettiin yhtenä lössinä ja kierrettiin eräälle kukkulalle vihollisen selustaan. Barretin kanssa sitten napsin vihollisia, joilla ei ollut hajuakaan mistä ammuttiin, johtuen sumusta joka peitti koko laaksoa. Ammuttuani lippaat tyhjiksi lähdettiin ryhmän kanssa hirveään rynnäkköön ja lopulta, tiukan taistelun jälkeen saatiin kohde tuhottua.
Oli harvinaisen nautinnollista harventaa vihollisten rivejä sumun keskeltä :).

Saisivat lisää mappeja tehdä ja korjata peliin liittymis ongelmaa, kun kahdeksan kertaa kymmenestä tulee ilmoitus ettei voitu yhdistää peliin.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Coustille sanoi:
Tuo 1v1 pelitkin toimii todella hyvin. Pelailin jonkun random tyypin kanssa sitä home silo(?) tehtävää inflitrationilla. Vastustaja puolusti kiinalaisilla kohdetta ja minä SpecOps leaderina hyökkäsin. Omaa ryhmääni en osannut vielä komentaa niin kuljettiin yhtenä lössinä ja kierrettiin eräälle kukkulalle vihollisen selustaan. Barretin kanssa sitten napsin vihollisia, joilla ei ollut hajuakaan mistä ammuttiin, johtuen sumusta joka peitti koko laaksoa. Ammuttuani lippaat tyhjiksi lähdettiin ryhmän kanssa hirveään rynnäkköön ja lopulta, tiukan taistelun jälkeen saatiin kohde tuhottua.
Oli harvinaisen nautinnollista harventaa vihollisten rivejä sumun keskeltä .
Tiivistit loistavasti juuri sen, mistä DR:n moninpelissä on kyse: komentamisesta. Ei tämä olekaan mikään normaali räiskintäpeli, perhana, tämähän on RTS:ää!
Juuri sen takia peliin riittää paremmin kuin hyvin se kahdeksan pelaajaa. Tosin se pääkomentajan on parempi tietää mitä tekee, sillä muuten ovat tekoälytkin todella hukassa.

Tässä myös kinattiin siitä, onko hauskaa ampua botteja. Siihen en voi sanoa muuta, kuin että: kyllä on. Bottien tekoäly toimii parhaimmillaan todella inhimillisesti, mistään run&gun-tekoälystä ei ole missään tapauksessa kyse.

stammy sanoi:
Ihan ainutkertainen pelihän tämä boksilla on, siitä ei mihinkään pääse. Genrensä ainut edustaja ja sellaisena varsin mainio.
Aivan totta. Mielestäni konsolipelaajana on nykyään aivan mahtavaa olla, kun nämä ennen niin PC-ekslusiiveina pidetyt simulaatiot alkavat vihdoinkin pikkuhiljaa valua konsoleille.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Kokeilin yhden 4v4 Infiltration pelin fire team leaderina high pointissa. Pyörin sormi suussa kartan kanssa tornissa ja yritin yksikköjä käskeä, mutta eihän siitä oikein mitään tullut. Sniperin osumaan lopulta kuolin ja spawnattuani saavuin parin sadan metrin päähän kukkulalle josta näin lennonjohtotornin, jonka vihollinen oli juuri saanut haltuuna. Menin paniikkin ja äkkiä tilasin raketin suoraan lennonjohtotornia päin. Tuloksena vihollistiimi kuolleena ja raunioitunut lennonjohtotorni :o. Ja kyllä, tuhosin juuri sen kohteen jota piti puolustaa. Tappiohan siitä tuli.

Taisi olla sama kenraali liikenteessä, joka kummeleissa kuoli marjoja poimiessa :).
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

|tepe|: Kyllä peli kieltämättä hakkaa CoDit ihan 100-0...

- Nyt kyllä on pojalla kovat puheet :)

Next time...

|tepe|: Mitäs vit***?!!?!? Vedin kolmannen missionin läpi ja kun olin jatkamassa niin ei ollut tallentanut ja nyt pitäs alottaa uuestaa. Vedin sitä saakeli melkein tunnin ja sit se ei tallenna. Voi prkl sanon minä!

- Khylläpäs se sävy muuttui pojalla :D:D

Kyllä ja pidän peliä edelleen paaalljon parempana kuin CoDit ja niin kuin Joohanh epäili mielipiteeni pelistä ei muuttunut tästä mihinkään, koska tiesin tasan tarkkaan pelin sisältävän bugeja sekä joitain pikku ongelmia joillain osa alueilla ja toivon myöskin syvästi, että MW2 olisi toteutettu realistisuudeltaan samoin, kuin tämä.

Aika monella on näköjään ollut ongelmia tuon 3. tehtävän tallentamisessa. Ite ainakin oon ruvennu aina missionin jälkee jatkamaan seuraavaa missionia sen ekaan Checkpointiin asti varmuudenvuoksi, koska en oikein luota tuohon pelin tallentamiseen enään. :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

edelleen siis tallentumisesta: ei kannata ainakaan autosaven jälkeen lopettaa peliä suoraan sulkemalla konsolia tai menemällä dashiin suoraan. se todennäköisesti on syy siihen että peli ei tallennu.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Huomasinpa tuosas muuten, että peleihin joissa on noita connection-palluroita näkyvillä, yleensä pääsee sisään. Kannattaapi siis ainakin ennen päivityksiä vain säästä itseltään aikaa ja liittyä suoraan niihin. Pelaajia ei ole moninpelissä hirvittäviä määriä, mutta kuitenkin niin paljon, että aina löytyy peliseuraa.
-----------------------

Infiltration on osoittautunut ehdottomasti parhaaksi pelimuodoksi.
Yleisesti ottaen pelaajat eivät liiemmin hamua oman puolensa pääjohtajaksi, taitavat pelätä vastuuta. Sehän ei luonnollisesti juuri haittaa, sillä johtajana oleminen on allekirjoittaneelle todella mielekästä touhua.

High Point kiinalaisilla:

Nykyään on puolustuksessa avain menestykseen on asettaa puolet joukosta hiekkasäkkien taakse tornia puolustamaan, 25% sähkölaitokseen valmiiksi yllättämään sinne aina jossain vaiheessa rynnivät jenkit, ja loput sisälle varmistamaan mahdolliset vuodot.
Itse Herra Johtajan on helppo tilailla ilma- ja tykistötukea sekä komentaa joukkoja valvontatornin toisesta kerroksesta. Kolmanteen ei kannata mennä, sillä siellä sotilas on melkoista tarkka-ampujien ruokaa.

Mikään taistelusuunnitelmahan ei kuuluisan sanonnan mukaan kestä kontaktia vihollisen kanssa, jolloin onkin hyvä käskeä kaikki joukot sisälle, kun tilanne menee tukalaksi. Meinaan kun vyörytys tapahtuu kunnolla, siinä ei paljoa ole sanottavaa.

Ai niin, ja ase kannattaa vaihtaa SpecOpsien SCAR:iin tosiaan melko nopeasti, ei noilla kiinalaisten torrakoilla ole läheskään yhtä päheää roiskia. ;)
 
Ylös Bottom