Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyrsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

No huomenna pitäs peli postilaatikkoon narahtaa ja ainakin suurimmaks osaks saanu kehuja täällä vaikka ei arvosteluissa mikään helmi olekkaan ollut. Kauas yksinpeli ilo kestää tälläiseltä normi pelaajalta jolla pelit yleensä kestää sen pinen hetken pidempään? Ja onko verkko peli sellaista jota jaksaa ja innostaa mättää pidempäänkin kuin sen muutaman illan? Elikkäs kannattaako hankkia lisää Live aikaa pelkästän tämän pelin takia? Tässä kaikki näin lyhyesti mainittuna:D

Näitä toimintoja on lukuisia; lähes jokaiseen esineseen, ajoneuvoon tai aseseen löytyy jonkinlainen lisätoiminto - tänne voisi hyvin jakaa myös muiden tekemiä löydyksiä.
Itseäni kiinnostaisi erityisesti se miten tietyistä ajoneuvoista (tankki, APC) saa laukaistua savukranaatteja?

Toggle smoke tulee B:stä ohjekirjan mukaan.

Eikös tässä pitänyt olla jokin moraalisysteemikin? Itsellä ei ole vihollinen lähtenyt kertaakaan karkuun, vaikka suurin osa joukkueestä olisi porattu matalaksi.

Toggle smoke tulee B:stä ohjekirjan mukaan.

Eikös tässä pitänyt olla jokin moraalisysteemikin? Itsellä ei ole vihollinen lähtenyt kertaakaan karkuun, vaikka suurin osa joukkueestä olisi porattu matalaksi.

Kaveri kerto tänään kun pelattiin, että kun joutuivat tykistö keskityksen keskelle, omat lähtivät karkuun eivätkä palanneet vaikka yritti kuinka kutsua. Sitten yhtäkkiä kevytkonekivääri mies tuli taiksin, otti pistoolinsa ja sitten ampui pelaajaa päähän... :D

Kaveri kerto tänään kun pelattiin, että kun joutuivat tykistö keskityksen keskelle, omat lähtivät karkuun eivätkä palanneet vaikka yritti kuinka kutsua. Sitten yhtäkkiä kevytkonekivääri mies tuli taiksin, otti pistoolinsa ja sitten ampui pelaajaa päähän... :D
Pitäähän ne riskitekijät eliminoida. En tosin tiedä pitääkö paikkaansa, tuon kertonut heppu on kova kertomaan tarinoita. :)

Juu, kyllä tässä tekoäly on välillä melkoisessa paniikissa. Tuossa kun hyökättiin täydellä tiimillä yhdelle kiviaidalle rynkyt tauottomasti laulaen, löysin aidan takaa sinne jääneen kiinalaisen maaten mahallaan kädet päänsä päällä itkien ja rukoillen! Muutenkin kun taloihin hyökätään, kuulee vinosilmien pelokkaat parkaisut. :D

Tuossa viitostehtävässä Echoa suojellessa päätin rynnistää vihollisia päin, ja käskin tiimiläisiä seuraamaan esimerkkiä. Muutaman sekunnin päästä kuulin radiosta:
"Fuck this, I'm not getting painted for this shit!"

Eli ei ne Codemastersin lupaukset tekoälystä täysin perseestä revittyjä olleet. Nih!

Tuossa viitostehtävässä Echoa suojellessa päätin rynnistää vihollisia päin, ja käskin tiimiläisiä seuraamaan esimerkkiä. Muutaman sekunnin päästä kuulin radiosta:
"Fuck this, I'm not getting painted for this shit!"

Eli ei ne Codemastersin lupaukset tekoälystä täysin perseestä revittyjä olleet. Nih!

Joo itselläkin ovat tuollaisia välillä heitelleet, johtuu varmaan välillä hiukan rämäpäisistä taktiikoista. :rolleyes:

No huomenna pitäs peli postilaatikkoon narahtaa ja ainakin suurimmaks osaks saanu kehuja täällä vaikka ei arvosteluissa mikään helmi olekkaan ollut. Kauas yksinpeli ilo kestää tälläiseltä normi pelaajalta jolla pelit yleensä kestää sen pinen hetken pidempään? Ja onko verkko peli sellaista jota jaksaa ja innostaa mättää pidempäänkin kuin sen muutaman illan? Elikkäs kannattaako hankkia lisää Live aikaa pelkästän tämän pelin takia? Tässä kaikki näin lyhyesti mainittuna:D

Sama täällä. Maanantaina tuli viesti, että peli on postitettu (Verkkokaupasta siis tilasin) ja ainakin ennen se on sieltä tullut 2 pv. sen jälkeen...

Mitä nyt videoita on tullu kateltua niin se hyökkäys - puolustus moodi livessä vois olla aika nannaa ja itse toivon, että saan version, jossa ei bugeja kauheasti ilmestyisi, kun niitä täällä joillain näyttää esiintyvän ja joillain ei ''niin kauheasti'' :D

Hauska tilanne tapahtui äsken:

Vitostehtävässä olin jälleen kerran onnistunut tapattamaan puolet tiimistäni, eli minun lisäksi vielä Machine Gunner jäljellä.

Kun olin puhdistanut (erittäin tuskallisesti, oli tilanne jossa partnerini tulitti metsänreunasta SAW:illa hiekkasäkkien takana olevia kiinalaisia, minun maatessa hiekkasäkin toisella puolella pitäen tiukkaa sihtiä M4:llä sen yli) AA-pesäkkeen, lähdin tepastelemaan rinnettä alas kohti helikopterin putoamispaikkaa.
Upeat maisemat harhauttivat minua erittäin tehokkaasti, ja ihmetellessäni niitä ajauduin suoraan alarinteessä kykkivään partioon. Järjettömän tulituksen alaisena sprint-ryömin (kiitokset Foemanille neuvosta) lähimmän puun suojaan, mutta kaverini ei ollut niin onnekas. Ammuin sarjaa vihollisten lokaatioon hillittömästi ennen kuin tulitus lakkasi edes hetkeksi, jolloin rymistelin pää kolmantena jalkana lähimpään ojaan. Partio ei onneksi enää löytänyt minua.

Sitten ihmettelemään, miten tästä selvitään. Olin huumassa tyhjentänyt kaikki rynkyn lippaat kolmea kutia lukuunottamatta pusikkoon, joten ainoa tuliase oli .45 Colt. Mikäs siinä.
Ryömin kohti putoamispaikkaa, jossa oli rekka. Kummallakin etupenkillä odotti kiinalaiset sotilaat, joten päätin ottaa aseeni heiltä.

Ryömin rekan taakse ja nousin kyykkyyn. Vedin pistoolin, ja kävelin kuljettajan puolen ovelle. Hepun veret pärskähtivät tuulilasiin kun pelkääjän paikalla oleva huusi kiinaksi jotain, joka oli ilmeisesti komento. Ehdin juuri täräyttää hänen aivonsa pellolle, kun rekasta nousi vielä kaksi lisää! Toinen ulostautui onneksi juuri minua vastakkaiseen suuntaan tähdäten, ja juuri kun hän oli kohottamassa tähtäintään minua kohden, napsautin kuulan ohimoon.

Tämä sissitouhu sai kuitenkin nolon lopun. Neljäs kinukki oli noussut rekasta pois sen toiselle puolelle. Kuulin mokoman pelonsekaisen ääntelyn, joten aloin kiertämään. Valitettavasti kiersin kuitenkin väärää kautta, mokoma soltunpentu olikin minua vastassa. Ehdin laukaista kolme laakia. Kaksi osui sotilaan rintaan jossa myös luotiliivit ovat, ja kolmas osui päähän. Harmi vain, että samalla kun otsalohkosta lensi paloja pois, myös vihulaisen ase syöksi objekteja, joka lopettivat oman pelini.

Tällaista tämä on parhaimmillaan: vaikka olin pelannut tehtävää jo noin puolitoista tuntia, ei harmittanut pätkääkään. Tarkkasilmäisempi varmaan huomaa verisillä yksityiskohdilla mässäilyn. Tämä ei ole liioittelua, sillä tällaisen kuvan DR antaa taistelukentästä. Ei tää oo mitään kliinistä hei.

[tepe sanoi:
]Mitä nyt videoita on tullu kateltua niin se hyökkäys - puolustus moodi livessä vois olla aika nannaa ja itse toivon, että saan version, jossa ei bugeja kauheasti ilmestyisi, kun niitä täällä joillain näyttää esiintyvän ja joillain ei ''niin kauheasti''
Saatan kyllä vain itse olla tunari, mutta pari kertaa tuota moodia pelanneena en saa siitä vieläkään mitään tolkkua. Tai sitten jenkit ovat vain pellejä. Kun hyökkään sinne lentokentälle, paikalla ei ole ketään. Edetään edessä olevaan pusikkoon, vihutiimin pelaajia kipittää siellä niin maan perkuleesti. Eikös tämä pitänyt olla hyökkäystä ja puolustusta? Kun palaan kentälle, valvontatornissa on yllättäen vastustajan AI-pelaajia. Kuka ne on tänne käskenyt? Kaiken lisäksi bugit löivät taas käsille, eivätkä heput kuolleet vaikka kuinka porasin päähän kinukkien rynkyllä.

Ennen bugipäivitystä Flashpoint loistaa kampanjassa. Verkkosodassa on potentiaalia taivaallisuuteen, mutta sitä ennen pitää tehdä todella paljon korjauksia.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Noniin, nyt tänään aloin pelaamaan tota vähän enemmän ymmärryksellä ja taktikoinnilla enkä niinkään hosumisella ja normal vaikeusasteella vaan hardcorella. Onhan toi kivaa ku pitää pitää kaikki hengissä ja sitten sitä karttaaki pitää olla vähän välii kattelemassa ettei mee päin sitä. Hyvä esimerkki kun autolla saavuttiin noin 400m päähän kohteesta niin siinä rupesin kattelemaan kiikareilla että mitä siellä tapahtuu, no eihän siellä tapahdu yhtään mitään ku iso mäki edessä, siitä sitten tepastelemaan rinnettä ylös AI:n kanssa ja ihmettelen mäen päällä kun vieläkään mitään näy, sitten päätin katsoa karttaan, ni oon tepastellu sen AI:n kanssa 300m just päin p*rse**ä. No ei siinä muuta auttanu ku ottaa töppöstä toisen eteen ja tepastella takasin.

Joku tuosta ajamisesta valitti että sitä ei voi antaa AI:n käsiin, no itse annoin ja hyvinhän se meni, vaikkakin vähän hitaalloisesti :D, mutta sentään nopeammin kuin mitä kävellen olis matka taittunu. Niistä puista.. ei ne nyt niihin puihin koko ajan törmäile, tuntuu että ne väistee pienimmätkin kivenmurikat, ellette sitten ole käskeneet niitten menemään jonkun tiheesti tikatun metsän läpi :D.

Joo ittellä kävi tossa vähän aikaa just kans sillee että jätin oman machinegunnerin auton konekivääriin ja otin 2 muuta mukaan kun huomasin että sehän alko tulittamaan sielä jotain, no juoksujalkaa vähän lähemmäs niin vähän aikaa tulitettua kuolin, ajattelin että ei se nyt tuolta saakka voi osua, mutta kun kuva nousi vähän ylemmäs niin sielähän se konekiväärimies tulitteli just siitä mun ruumiin yli, ei jäänyt varmaan epäselvyyttä kuka veti friendly fireä, no... mutta mitäs menin sen tulilinjalle, pitää olla tästälähtiä varovaisempi.

Joo ja joku kans mainitsi ton AI:n sinkosekoilusta niin ittellä kävi tässä ekassa tehtävässä samanlailla. AI otti mäenpäällä singon käteen ja tuumin, että varmaan se tietää mitä tekee, että kai se näki jonkun ajoneuvon. Vähän aikaa kiikareilla kateltuani ja airstrikeä pistäessän kuulin hirveänpamauksen ja ruutu täris, mä aattelin että eihän ne pommit nyt vielä sieltä tippunu, no... otin kiikarit pois silmiltä ja huomasin 2 jätkää makaavan maassa kuolleena... pistihän tuo huvittamaan kun oli tehtävän alussa, mutta ei olis varmaan huvittanu tehtävän keskivaihella kun äijät pitäis pysyy hengissä ku ne ei respawnaile :D.

Lopputunnelmat:
Kyllä tää on sitten tosi hyvä peli kun rupes ajatuksen kanssa pelaamaan eikä höösäämään ja hössöttämään, että mitä seuraavaks, kyl ne AI:t venaa, toisinkun coopissa jenkkien kanssa (vertauskuva.. koska harvemmin sinne pääsee edes pelaamaan kun tulee jo connection failed tai "host unreachable") ei tule yhtään mitään kun yks painelee toiseen suuntaan ja toinen toiseen eikä liideriltäkään tule ainuttakaan käskyä mitä pitäistehdä :D.

EDIT: Nyt ei naurata, tehtävä melkeen läpi ja seison sinko jätkän takana kun oon käskeny sen tuhoo APC:n, tää täräyttää suoraan puutapäin ja se oli siinä sitten ja mission time oli 55min....

Viimeksi muokannut moderaattori:

Mä kikkailin tossa samassa tehtävässä ku sä Joohanh. Itelle ainaki suureks avuks oli kiikarilla varustettu rynkky ja single shot, vähän ku keskitty niin tuli tosi nopeesti headshotteja.

Ja sen rekan vedin ihan kylmästi singolla romumetalliksi :) Sielt alko porukkaa hyppiin ulos just kun sain singon ladattua huh

Täytyy kyl myöntää et oli vähän paniikkia ilmassa kun lähestyin sitä helikopteria ja olin koukannu vähän vasemmalle niin olin melkeen keskellä isoa aukeaa tai peltoa ja odotin kokoajan et nyt koht tulee ihan varmaa kiinalaisten väijytys kun siin oli niin otolliset paikat semmoseen

Toinen ulostautui onneksi juuri minua vastakkaiseen suuntaan tähdäten, ja juuri kun hän oli kohottamassa tähtäintään minua kohden, napsautin kuulan ohimoon.
Tästä kommentista tuli hyvin, hyvin likainen mielikuva mieleen, kerro toki; miltä tämä käytännössä näytti? ;)

Tuo vitos-tehtävä oli ehdottomasti yksi pelin kohokohdista. Jos tehtävää pelaa todella rauhallisesti, tehtävä voi kestää melkein pari tuntia ja voi nähdä miten ilta muuttuu yöksi. Muistankin kun eräässä kuuppi matsissa ihmeteltiin upeaa kuuta taivaalla jonkun todetessa "Että nyt ei todellakaan pelata CoD:ia." Tehtävässä kitetytyy loistavasti pelin vahvuudet; pitkän matkan tulitaistelut, vuorokauden rytmi, kilometrien pituiset etäisyydet ja intensiivinen finaali.

Mielestäni pelissä ei ollut yhtään heikkoa/mahdotonta tehtävää. Jokainen oli tavalla tai toisella tyystin erinlainen toisesta. Aikarajalliset mausteet eivät itseäni häirinneet kertakaan(vaikka kuulun myös niihin jotka ahdistuvat aikarajallisista tehtävistä), ne lisäsivät useaan tehtävään todellista paniikkia ja nopeaa hoksottimien käyttöä. Hollywood-mättöä tämä ei ole ja jos peliltä osaa odottaa juuri sitä; kylmää realismia, ei pelin tehtävä paketti tule pettämään.

Tästä kommentista tuli hyvin, hyvin likainen mielikuva mieleen, kerro toki; miltä tämä käytännössä näytti? ;)
Joo, tuossa yöllä jo naureskelinkin kyseistä virkemuotoa. :p

Eli siis: Heppu lähti pois autosta, mutta ilmestyi minua vastakkaiseen suuntaan tähdäten. Solttu kuitenkin kääntyi nopeasti ja juuri kun rynsesteri alkoi jo vaarallisesti osoittelemaan, pamautin heppua siihen ohimon kohdalle. Näin. :)
-------------------

Tuo vitostehtävä on kyllä erittäin tunnelmallinen ja ennen kaikkea pitkä. Myöskin tehtävän jaksotus toimii mahtavasti: ensin hirvittävällä kiireellä avustamaan hädässä olevaa tiimiä, jonka jälkeen puhdistetaan kyliä mahdollisimman hiljaisesti.

Tosiaan siinä lopussa alkoi jo päivä vaihtumaan yöksi, ja jäin vain häkeltyneenä tuijottamaan kukkulan päältä helikopterin palavaa ja savuavaa putoamispaikkaa iltaruskossa. Kyllä tämä peli esittelee välillä sellaisia visuaaleja, että oksat pois.

Tänään saapu meikäläiselle tämä peli ja kun 2 tehtävää on takana niin pelistä ei voi vielä paljoa sanoa, mutta ensifiilareista voin sen kertoa, että peli on aivan LOISTAVA, mutta vielä näin Codia pelanneelle kontrollit sun muut ei oo ihan hallussa ja vaatii paalljjoon totuttelua... :p

Itelle ongelmia tuottaa aika paljon tuo ampuminen. Jos yrität esim. snipulla ampua vihulaista kaukaa, niin todennäköisyys % on melkein 0 jos jätkä on kaukana. Ei tiedä menikö kuti yli vai jäikö puolitiehen. Joku voisi täältä heittää joitain vinkkejä tuon ampumisen tarkkuuden kohottamiseen... ;)
Itsellä ei bugeja näissä kahdessa ensimmäisessä tehtävässä ole ollut onneksi.

Kyllä peli kieltämättä hakkaa CoDit ihan 100-0 ja vaatii itseltäni ainakin melkoista totuttelemista... Kohta maistamaan miltä multiplayeri maistuu... Ja jossain vaihees jos ehtis kuuppia vetää. Se ois varmaanki mahtavaa... :D

Itelle ongelmia tuottaa aika paljon tuo ampuminen. Jos yrität esim. snipulla ampua vihulaista kaukaa, niin todennäköisyys % on melkein 0 jos jätkä on kaukana. Ei tiedä menikö kuti yli vai jäikö puolitiehen. Joku voisi täältä heittää joitain vinkkejä tuon ampumisen tarkkuuden kohottamiseen... ;)
Ei minulla itelläkään ole oikein hanskassa tuo kauaksi ampuminen, mutta useimmissa scopeissahan on sen tähtäimen alapuolella jotain väkäsiä ja palloja jotka auttaa kunhan tietää kuinka kaukana vihollinen on. Olisikohan se ensimmäinen väkänen 300 metriä jne. Joku voi vielä tarkentaa/korjata jos olen väärässä. En kyllä ymmärrä miten Foeman on voinut saada yli kilometristä jonkun ACOGilla :).

Nyt on kuutisen tehtävää takana ja onhan se ihan mahtavaa menoa, varsinkin spec ops tehtävät. Tiimin komennot on vielä aivan hukassa, tosin löydettyäni bottien yksittäin komentamisen (kiitos Foemanille) niin vähän valaistui tuokin asia. Pari bugia tullut vastaan, muttei mitään mikä vaikeuttaisi pelaamista.

Kokeilin multiplayeriakin ja hyvältä vaikuttaa, vaikkakin meno on tuntemattomassa porukassa melkoista sähläystä. Yksi hölmö asia on tuo piirtoetäisyys, kun kaukaa tähtäilin kiikarikiväärillä kaveria lentokenttä mapissa niin näytti pyörivän ilmassa harmaanvihreän maton päällä.

Mitäs vit***?!!?!? Vedin kolmannen missionin läpi ja kun olin jatkamassa niin ei ollut tallentanut ja nyt pitäs alottaa uuestaa. Vedin sitä saakeli melkein tunnin ja sit se ei tallenna. Voi prkl sanon minä!

Mitäs vit***?!!?!? Vedin kolmannen missionin läpi ja kun olin jatkamassa niin ei ollut tallentanut ja nyt pitäs alottaa uuestaa. Vedin sitä saakeli melkein tunnin ja sit se ei tallenna. Voi prkl sanon minä!
Ai ai, kolmas tehtävä se aiheutti meiränkin Co-Op- porukalle harmaita hiuksia. No eipä siinä mikään muu auta, kuin takaisin tetsailemaan vain. ;)

Ai ai, kolmas tehtävä se aiheutti meiränkin Co-Op- porukalle harmaita hiuksia. No eipä siinä mikään muu auta, kuin takaisin tetsailemaan vain. ;)

Äh, huome illal vast pääsee palaamaan sotatantereelle, ellen vielä tänään illalla ehdi. :mad:Toivottavasti tallentas ens kerral, tai sit kannattaa vaa nopsaa siirtyy sen jälkee 4. missioo, jos sen tallentamisessa ei olis ongelmia... ;)

Nyt kyllä läpsittiin allekirjoittanutta jälleen pahasti naamalle.

Vitostehtävässä jälleen, ja tarkoituksena eliminoida AA-patteristoa puolustavat kiinalaiset.
Jätin tiimin pienen hökkelön sisään, sillä ne eivät mokomat osaa ryömiä kuin välillä.
Itse myyräilin tieni AT-tulitukipesäkettä oikealla olevaan metsään, ja otin sihdin M4-Marksmanilla. Paukautin 150 metrin päästä heppua nuppiin, ja pienessä tyytyväisyydessä menin takaisin makuulle.
Kuulin kopterin surinaa, jonka arvelin taas olevan rutiininen kierros. Kuitenkin muutaman sekunnin päästä alkoi tykin jyskytys kuulumaan ja turve pöllyämään. Nirrihän siitä taas lähti.

Peli on hyvin arvaamaton. Kuten oikeassa elämässäkin, on tosiaan parempi pelata varman päälle eikä vain olettaa asioiden menevän kuten viime kerrallakin.

mulle kävi muistaakeni samoin, mutta lopetin pelin suoraan sulkemalla koko masiinan. luulen että tuo voi olla syy siihen että peli ei tallennu.

Ylös Bottom