Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyrsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Ensimmäistä flässäriä tuli aikoinaan hakattua tuntitolkulla ja oli kyllä aivan mahtava peli. Tämäkin lähtee varmaan ostoon bugeista huolimatta (toivotaan päivitystä), mutta kertokaahan jo pelin ostaneet voiko tätä pelata co-oppina yhdellä konsolilla = jaetulla ruudulla?
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Ensimmäistä flässäriä tuli aikoinaan hakattua tuntitolkulla ja oli kyllä aivan mahtava peli. Tämäkin lähtee varmaan ostoon bugeista huolimatta (toivotaan päivitystä), mutta kertokaahan jo pelin ostaneet voiko tätä pelata co-oppina yhdellä konsolilla = jaetulla ruudulla?

Ei voi.
 
Vastaus: Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

No voi kettu, nyt rupesi taas kiinnostamaan Flashpoint. Noh, jos joku teistä sen hankkii, voi sitten suositella tai kehoittaa kiertämään kaukaa. :)

Kierrä kaukaa ja osta mieluummin vaikka Flash ykkönen PC:lle.

Pelissä on bugeja,typerä aikaraja joissain tehtävissä ja tekoäly vinksallaan.Omat eivät osu tarpeeksi tarkasti vihollisiin.Pelissä on paljon hyvääkin,mutta se jää valitettavan usein huonouden alle.Jos päivitys tulisi mikä korjaisi nuo viat,olisi peli nannaa.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Kierrä kaukaa ja osta mieluummin vaikka Flash ykkönen PC:lle.

Pelissä on bugeja,typerä aikaraja joissain tehtävissä ja tekoäly vinksallaan.Omat eivät osu tarpeeksi tarkasti vihollisiin.Pelissä on paljon hyvääkin,mutta se jää valitettavan usein huonouden alle.Jos päivitys tulisi mikä korjaisi nuo viat,olisi peli nannaa.

10.10.09 08:12
Codemaster is going to release the patch that fixes the bugs and glitches that has been founded from the multiplayer and single player campaign.

Eiköhän se update sieltä kohta piakkoin ilmesty... :o
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Hmm, ruvettiin tuossa kaverin kanssa cooppia pelatessa miettimään, että missä helvetissä on nämä luvatut kaikki yli 60 asetta?! 8 tehtävä jo menossa ja vielä vaan jollain saakelin m4 ja m16 röpötellään ja ammuslaatikoista löytyy aina vaan niitä onnettomia kinkkirynkkyjä joilla ei tee yhtään mitään. Tässä tuli vähän huijattu fiilis kun pelissä ei ole sitä mitä luvataan, ihan käsittämätöntä paskaa. Mitä hemmetin tolkkua on jollain weapons load out valikolla jos et edes voi valita sitä varustusta mielesi mukaan ja kokeilla eri aseita. En voi ymmärtää miten tällainen ominaisuus on voitu jättää pois vaikka sitä joku pelintekijäkin innoissaan hehkutti "look and feel" videossa.
 
Vastaus: Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Kierrä kaukaa ja osta mieluummin vaikka Flash ykkönen PC:lle.

Pelissä on bugeja,typerä aikaraja joissain tehtävissä ja tekoäly vinksallaan.Omat eivät osu tarpeeksi tarkasti vihollisiin.Pelissä on paljon hyvääkin,mutta se jää valitettavan usein huonouden alle.Jos päivitys tulisi mikä korjaisi nuo viat,olisi peli nannaa.

Kiitos vain vastauksesta, mutta tilaus on tehty jo. Enkä usko että tulen katumaan. :)
Operation Flashpoint löytyy jo PC:ltä.

PS. Et kai ollut näitä pahamaineisia PS-puolen Flashpoint-vihaajia? :rolleyes:
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Hardcoressa ei tosiaankaan ole checpointteja. Mielestäni HC onkin se ainoa oikea moodi pelin pelaamiseen, etenkin jos on kuuppi kyseessä.

Noissa muissa, etenkin Experienced-tasolla(Normal-tasolle en ole edes kehdannut alentua) minua häiritsee ne kompassissa näkyvät vihujen merkit. Osa pelin hohtoa tulee juuri siitä ettet tiedä missä ne vihut ovat. Siinä on jotain palkitsevaa edetä varovasti, tietäen että vaara voi vaania joka nurkan takana. Tämä kannustaa kunnon tiimityöhön jonka hedelmänä saa aikaiseksi aivan mielettömän upeita, koordinoituja täsmä iskuja terojen niskaan. Tallenuspisteistä on myös turha huolehtia, varovaisella pelaamisella pääsee jo pitkälle. Ja jo ihan yleisen fiilistelyn takia jo pelkkä ryhmässä liikkuminen on samperin siistiä(etenkin Special Forces tehtävissä) :D

Olen itsekkin kyllä todella hämmästynyt pelin saamasta vastaanotosta. Ja haluan todellakin painottaa sanaa HÄMMÄSTYNYT! Kokeilin eilen illalla lueskella pelin virallista foorumia ja sen mestan bashaaminen pisti vain vihaksi. Vaikea minunkin on käsittää tuota jatkuva bugi valittelua koska en itsekkään ole törmännyt mihinkään sellaiseen mikä tuhoaisi peli iloa. Haluan myös huomioida että peliä on takana reilusti jo yli 15h (kuuppina sekä yksinpelinä) eli kokemusta löytyy.

Mutta tämän enempää en tähän asiaan koske koska itse nautin pelistä suunnattomasti!

No hyvä että on siellä suunnassa toiminut.. en tajua miten erot voi olla näin suuria. Koska mun kirjoissani ihminen joka ei huomais pelissä bugeja olis sokea.

Pitäis kai oikeasti kuvata videota, kun tuntuu ettei bugeihin täällä edes uskota :O
Tai siis alkaa tuntua että ihmiset vaan haluaa puolustella ja kieltää bugien olemassaolon, koska mä en niiltä ole kyennyt välttymään. Jokaisella pelikerralla tai joka tunti ainakin tapahtuu jotain bugaavaa minkä takia joko kuolen tai mikä vie kaiken kasatun tunnelman pois.

Nooh.. sanonpa ainakin sen että nauttisinhan mäkin pelistä suunnattomasti kun olisi kavereita joiden kanssa pelata ja olisi jostain syystä bugiton versio pelistä hallussa, kuten näköjään joillakin on.

ainakin 2 kappaletta 100% varmoja "isoja bugeja" voin kuvata koska vaan haluan, koska ne on ilmennyt pelissä joka kerta. Ainoa asia miten niitä voi olla huomaamatta on pelaaminen hardcorella ja radiokeskusteluiden ja käskyjen kuuntelematta jättäminen. Sitten niitä ei varmaan ehdi edes tajuta.. mutta itse koitin ainakin mennä niin käskyjen mukaan kuten kunnon sotilas, että bugit huomasi väkisinkin. Mutta nyt tietää ettei luota radiokeskusteluihin ja apujoukkoihin niin paljoa ja hyökkäilee yksinään ja tappaa koko vihollisarmeijan yksin <3

Ja niin, en minäkään olisi NORMAALIIN ALENTUNUT jos olisi vitusti ystäviä joiden kanssa tuota veivata mutta yksin kun joutuu jatkuvasti huoneessaan kyhjöttään niin ajattelin pelata normalin -> experienced -> hardcore että saa enemmän aikaa irti todellisuudesta. \o/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Jahas, täällä mennään taas "peli sai 8/10 - se on pettymys"-linjalla..

Kyllähän tämä täytyy jossain vaiheessa hommata. Jos tuo "enemmän taktiikkaa" toimii, niin olisihan se mukavaa vaihtelua perus-räiskintään...
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

2) Vanhat PC- ja Flashpoint-fanaatikot, ketkä palvovat Bohemiaa henkeen ja vereen, ja joidenka mielestä Dragon Rising on pelimaailman pahin raiskaus sitten Fallout 3:n.

3) Sitten se neutraali yleisö mikä juurikin täällä Xbox-puolella on ilmeisesti dominoiva. Peliä lähdetään pelaamaan ilman juurikaan mitään ennakko-odotuksia, jolloin yllätys on positiivinen. Arvostetaan peliä siitä mitä se on; mainio sotasimulaattori.

Itse kuulun johonkin noiden välimaastoon. Bohemia tekee edelleen hienoja mutta bugisia pelejä, Alkuperäinen OFP ei ole vieläkään löytänyt voittajaansa, Fallout 3 oli mainio.. mutta tästä kun luin Pelit lehden arvostelun niin kieltämättä tippui hankintainnostus "pakkosaada" asetuksesta johonkin "katsotaan sitten joskus" kategoriaan. Muutama sellainen puute ja ominaisuus joka itselle kyllä voisi syödä todella paljon hauskuutta.. Eli jonkun "taivas" on toiselle "ihan ok" tai "ei innosta" kuten Joohanh tuossa viestissä mainitsi. Tosin bugit on sellainen asia jonka fanipoika jättää tahalleen näkemättä mutta jotka ei kyllä katoa sillä mihinkään että pitää pelistä.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Ja niin, en minäkään olisi NORMAALIIN ALENTUNUT jos olisi vitusti ystäviä joiden kanssa tuota veivata mutta yksin kun joutuu jatkuvasti huoneessaan kyhjöttään niin ajattelin pelata normalin -> experienced -> hardcore että saa enemmän aikaa irti todellisuudesta. \o/

http://www.konsolifin.net/bbs/xbox-live-peliseura-ja-turnaukset/74270-operation-flashpoint-dragon-rising-peliseura-ja-turnaukset.html

Tuoltahan sitä peliseuraa löytyy, pistä nimi listaan ja laita kaveripyyntöjä listassa jo oleville.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

On kyllä helvetin asiallinen peli. Eipä tässä muuta.

(Siis pari tuntia sitten käärin postipaketista)
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Eikö teitä muita yhtään harmita kaikki nämä tekijöiden tyhjät lupaukset?
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

No eipä harmittanut yhtään. Osasin myös olettaa, että todellakaan kaikki lupaukset eivät vaan voi pitää paikkaansa. Jos suoraan sanotaan nii eihän tämä liity alkuperäiseen Flashpointtiin mitenkään vaan pikemmin tulee heti mieleen nämä Ghost Recon pelit. Tämä mainittiin myöskin OPF: DR foorumeilla ja kun tämä GR pelisarja kohlahti ja lujaa itselleni, niin tämän takia ei myöskään pahempia pettymyksiä tullut tämän pelin parissa. Joten erittäin ymmärrettävää, että jotkut alkuperäisen Operation Flashpoint pelin fanit saivat kylmää vettä niskaansa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Eikö teitä muita yhtään harmita kaikki nämä tekijöiden tyhjät lupaukset?

Eiköhän niitä esiinny jokaisessa pelissä, varsinkin vähänkin nimekkäämmissä. Kaiken kuuleman perusteella tämä peli ratsastaa vain tuon alkuperäisen maineella..

Vois hommata joskus alekorista, jos sieltäkään.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Aamulla pärähti ja kampanja meni tyylipuhtaasti lävitse. Hardcorella tietenkin. Kolme tehtävistä läpäisin yksikseni, loput kuupitellen. Peli kello näyttää pelitunteja kertyneen reilusti yli 15h.

Jatkan edelleen huutelua täältä vastarannalta sanomalla vain että: Dargon Rising oli alusta loppuun todella upea kokemus! Pitkään olen haaveillut tällaisista simuista konsoleilla eikä Fläsäri todellakaan murskannut näitä toiveita. Jopa minun kaltaiselleni, melko kärsimättömälle ihmiselle peliä oli todella nautinto pelata. Taktinen taistelu ja tarkkaavainen samoaminen vain kutkuttivat hermojani juuri oikeista nyöreistä.

Kuuppi kuitenkin ansaitsee sen isoimman leiman otsaansa; DR on Co-Op pelien uusi kuningas. Koska peli on vaikea, on siinä pärjätäkseen pakko pelata tiiminä. Monet kuupit antavat pelaajille keinoja jatkuvaan sooloiluun, tätä virhettä DR ei tee. Hardcorekin muuttuu huomattavasti helpommaksi kun on putkeen pelaava tiimi kasassa. Ja voi sitä nautintoa kun kuuppi ryhmä puhaltaa samaa piippua strategioiden toimittamiseksi - lopputulos on usein jotain lähes orgastista, jotain sellaista mitä vain harvat, jos yksikään toinen peli on pystynyt tuottamaan. Kuuppi kokemuksen voi kiteyttää hyvin yhteen kommenttiin; kertokaapa minulle toinen sellainen peli jossa oikeasti mittailette vihollisten etäisyyksiä ennen näiden yhtäaikaista eliminoimista? ... Niinpä!

Paljon pelin vetovoimasta kertoo myös se että ovella kolkuttava Uncharted 2 meinaa välillä unohtua tyystin kun haikailu Skiran saarelle kovenee. :rolleyes:
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Eikö teitä muita yhtään harmita kaikki nämä tekijöiden tyhjät lupaukset?

Kyllähän se toki harmittaa että ei ole tehtävä- ja kenttäeditoria, teköäly on välillä kaikkea muuta kuin älykäs, läheskään kaikkia aseita ei pääse käyttämään (esim. MGL, M1014) ja ajoneuvot ovat pienessä roolissa, puhumattakaan siitä että moninpelissä vain KAKSI kenttää ja max 4vs4 ihmispelaajaa... Mutta näistä asioista huolimatta peli jaksaa koukuttaa todella hyvin, kuuppi on mahtava ja yksinpeliäkin jaksaa tahkota läpäisynkin jälkeen.

Pari asiaa jotka tosin ärsyttävät ovat kun ammukset eivät mene puiden läpi (muistaakseni lupasivat että näin olisi) ja kun ei päästä näkemään koko saarta pelissä, huomasin tänään pelatessani yhtä fireteam engagementiä, että lähistöllä oli suolatasanko... minkä takia siellä ei vierailtu esim. kampanjan aikana? :mad:
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Eikö teitä muita yhtään harmita kaikki nämä tekijöiden tyhjät lupaukset?
Ithaka sanoi:
No eipä harmittanut yhtään. Osasin myös olettaa, että todellakaan kaikki lupaukset eivät vaan voi pitää paikkaansa. Jos suoraan sanotaan nii eihän tämä liity alkuperäiseen Flashpointtiin mitenkään vaan pikemmin tulee heti mieleen nämä Ghost Recon pelit. Tämä mainittiin myöskin OPF: DR foorumeilla ja kun tämä GR pelisarja kohlahti ja lujaa itselleni, niin tämän takia ei myöskään pahempia pettymyksiä tullut tämän pelin parissa. Joten erittäin ymmärrettävää, että jotkut alkuperäisen Operation Flashpoint pelin fanit saivat kylmää vettä niskaansa.
pingu sanoi:
Eiköhän niitä esiinny jokaisessa pelissä, varsinkin vähänkin nimekkäämmissä. Kaiken kuuleman perusteella tämä peli ratsastaa vain tuon alkuperäisen maineella..

Vois hommata joskus alekorista, jos sieltäkään.
Pojat, pojat. Tuohon marinaan on jo tehty thread: http://www.konsolifin.net/bbs/yleis...peration-flashpoint-dragon-rising-ps3-15.html

Foeman sanoi:
Aamulla pärähti ja kampanja meni tyylipuhtaasti lävitse. Hardcorella tietenkin. Kolme tehtävistä läpäisin yksikseni, loput kuupitellen. Peli kello näyttää pelitunteja kertyneen reilusti yli 15h.

Jatkan edelleen huutelua täältä vastarannalta sanomalla vain että: Dargon Rising oli alusta loppuun todella upea kokemus! Pitkään olen haaveillut tällaisista simuista konsoleilla eikä Fläsäri todellakaan murskannut näitä toiveita. Jopa minun kaltaiselleni, melko kärsimättömälle ihmiselle peliä oli todella nautinto pelata. Taktinen taistelu ja tarkkaavainen samoaminen vain kutkuttivat hermojani juuri oikeista nyöreistä.

Kuuppi kuitenkin ansaitsee sen isoimman leiman otsaansa; DR on Co-Op pelien uusi kuningas. Koska peli on vaikea, on siinä pärjätäkseen pakko pelata tiiminä. Monet kuupit antavat pelaajille keinoja jatkuvaan sooloiluun, tätä virhettä DR ei tee. Hardcorekin muuttuu huomattavasti helpommaksi kun on putkeen pelaava tiimi kasassa. Ja voi sitä nautintoa kun kuuppi ryhmä puhaltaa samaa piippua strategioiden toimittamiseksi - lopputulos on usein jotain lähes orgastista, jotain sellaista mitä vain harvat, jos yksikään toinen peli on pystynyt tuottamaan. Kuuppi kokemuksen voi kiteyttää hyvin yhteen kommenttiin; kertokaapa minulle toinen sellainen peli jossa oikeasti mittailette vihollisten etäisyyksiä ennen näiden yhtäaikaista eliminoimista? ... Niinpä!

Paljon pelin vetovoimasta kertoo myös se että ovella kolkuttava Uncharted 2 meinaa välillä unohtua tyystin kun haikailu Skiran saarelle kovenee.
Ehdotonta paikkaansapitävyyttä! On kyllä mennyt koko syysloman ensimmäinen päivä hiki solkenaan valuen Skiran trooppisilla taistelukentillä ihan hujauksessa. Aika oli niinkin turha käsite, että kuvittelin kellon olevan vielä siinä viiden paikkeilla, ennen kuin äsken tarkistin. :)

Peli iski aivan välittömästi ensimmäisestä tehtävästä alkaen. Oli aivan upeaa tuntea kerrankin pelaavansa ei peliä, vaan simulaatiota. Sellaista, joka nostaa niskakarvat pystyyn ja lyö turvan turpeeseen luotien viuhuessa pusikon läpi.

Ekassa tehtävässä heitin Suppressive Fire-komentoa enemmän kuin lääkäri määräsi, sillä Airsoft-taktikoijana halusin kiertää selustaan. Ja mikä taivaallinen tunne se olikaan, kun tämä manööveri jopa onnistui! Myöskin kaikki muut real-life taktiikat toimivat kuin karisma, joka on sanoinkuvaamattoman hienoa videopelissä. En syytä Codemastersin poikia pienistä bugeista, kun ovat onnistuneet jossain näin suuressa.

Tässä aikaisemmin joku mainitsi sen "siellä olemisen tunteen", joka todellakin pitää paikkaansa. Joo, kyllähän se kaikkien palvoma Call of Duty tykittää niitä tilanteita siihen malliin, että heikoimmilla tulee aika napsia nitroja, mutta ei todellakaan onnistu imaisemaan minua taisteluun. Pelaan tällaisia pelejä aina teknisesti; ei minulla missään vaiheessa rupea paniikki nousemaan tiukassa tilanteessa. Toista se on Dragon Risingissa.

Ja vaikka joku voisi heittää tähän sen ArmA/alkuperäinen Flashpoint-kortin, tyrmään sen suoralta kädeltä. Sanottaisiinko näin, että kummassakin pelissä on asioita, jonka toinen tekee toistaan paremmin. Bohemian tuotokset toteuttavat tiettyjä asioita teknisesti paremmin, mutta toisaalta niin tekee myös Dragon Rising. Myöskään ikinä en ole Bohemian pelejä pelatessani myöskään kummempia tunteita kokenut; kylmää taktikointa kuten muissakin peleissä. Vihollisten tekoälystä annan Dragon Risingille kymmenen pistettä ja papukaijamerkin, upeasti toteutetulla Co-Opilla pelatessa hämmästeltiin tasaisin väliajoin, miten sitä vastaan taisteleminen tuntuikaan niin aidolta.

Ja kun niitä grafiikoita nyt haukutaan, niin on pakko sanoa niistäkin puolustava sananen. Mielestäni ne ovat upeat. Hahmomallinus on ykkösluokkaa, kuten myös aseet. Maisemat ovat visuaalisesti todella näyttävästi toteutettuja (kuten nelostehtävässä koivumaisemat), niitä katsellessa tulee miltein fotorealistinen tunnelma. Siitä voi kyllä nillittää, että ruoho on läheltä tarkasteltuna sahalaitaista eikä ajoneuvot ole hirvittävän näyttäviä.

Ainoa konkreettinen asia josta voin valittaa, on ajoneuvomallinnus. Se on suoraan sanottuna heikko. Nettipelissä ajaminen bugittaa huvittavan paljon, sekä normaalit miehistönkuljetusvaunut voi ajaa nurin normaalilla käännöksellä. Helikoptereilla voi mennä vaikka uimaan jos tekee mieli, eikä ne muutenkaan ole moksiskaan jos nyt vaikka päättää vähän metsässä suristella. Propellit ne saattavat ottaa jalat alleen, mutta ei hätää, nekin päättävät lopettaa hölmöilynsä ja palaavat kotiin kun vähän kääntelee jakoavainta kopterin kyljessä.

Noihin ylläoleviin kun saisi messiasupdaten, niin peli olisi hyvin lähellä täydellistä. Muuten ei voi juuri itkeä, ei edes bugeista. Joita en edes kunnolla huomannut ainuttakaan, edellämainittuja lukuunottamatta. Saattaakohan kovoasennus tehdä gutaa pelille?
 
Ylös Bottom