Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyrsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Ootte varmaan kokeillu noita lisätehtäviä joita saa noita koodeja näppäämällä, onko hyviä ja voiko niitä pelata offline, eli yksin?

Ovat ihan hyviä minusta vaikkakin kaikissa tehtävänä pelkästään kaikkien vihollisten tappaminen, ja voi pelata yksinkin niitä.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Tästä kiinnostuneena räiskin muitakin tiimin jäseniä päähän. Noin kuusi sydäntä riipaisevaa kertaa tämän toistin, ja lopputulos on aina sama: Yksi osuma .223-kivääristä vaikka suoraan silmien väliin haavoittaa, kaksi tappaa. Kumma, ettei vihollisien kohdalla ole tällaista kuitenkaan havaittavissa.
Niin, ehkä se pointti on nimenomaan siinä että pelin tarkoitus ei ole ampua omia päin näköä :rolleyes:
Kyseessä on varmasti aivan tarkoituksellinen ominaisuus juuri noiden vahinkolaukausten tähden. Omia kun räimii (oletettavasti) vahingossa niin peli varmasti haluaa antaa sinulle vielä sen pienin mahdollisuuden toverin ylös nostamiseen.
Meinaan huomasin tuossa tulitaistelussa, että medicini otti luodin päähänsä. Kyllähän se osuman tunnisti, mutta sen sijaan että aivot olisivat levinneet pellolle, rupesi heppu vain lääkitsemään itseään.
Voihan olla että luoti vain naarmutti lääkintämiestä esim. päälakeen. Peli kun indikoi aika näyttävillä veriroiskeilla jokaisen osuman, oli kyseessä pieni naarmu tai iso haaveri, verta lentää aina kilo kaupalla ympäri maisemaa.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Tämänhän itse Foemankin koki rynnäköidessään kukkulalta. ;)
Pyh! Ne olivat rautaiset hermot jotka aivosoluni poksauttivat kesken kiihkeän tulitaistelun. Ei minua mitkään perus hylsyt kaada ;)

---

Pelissä on hirveästi sellaisia toimintoja jotka paljastuvat vain kokeilemalla. Tässä muutamia esimerkkejä kansan tetoisuuteen:

- C4 saa ketjutettua painamalla LT:tä
- Myös makuulten voi `sprintata` (LB pohjassa)
- Savukranaatit saa käyttöön valitsemalla kranaatin ja pitämällä X-nappulaa pohjassa
- Botteja voi komentaa myös yksittäin (komento pyörä esiin, vasenta tattia liikuuttamalla ja A-namiska highlighttaa)

---

Näitä toimintoja on lukuisia; lähes jokaiseen esineseen, ajoneuvoon tai aseseen löytyy jonkinlainen lisätoiminto - tänne voisi hyvin jakaa myös muiden tekemiä löydyksiä.
Itseäni kiinnostaisi erityisesti se miten tietyistä ajoneuvoista (tankki, APC) saa laukaistua savukranaatteja?
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

- Botteja voi komentaa myös yksittäin (komento pyörä esiin, vasenta tattia liikuuttamalla ja A-namiska highlighttaa)

Mietinkin juuri tuota kun loading screenin tipseissä sanottiin, että voi jakaa tiimin ja osan lähettää kiertämään selustaan kun toinen puolikas antaa suojatulta.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

No huomenna pitäs peli postilaatikkoon narahtaa ja ainakin suurimmaks osaks saanu kehuja täällä vaikka ei arvosteluissa mikään helmi olekkaan ollut. Kauas yksinpeli ilo kestää tälläiseltä normi pelaajalta jolla pelit yleensä kestää sen pinen hetken pidempään? Ja onko verkko peli sellaista jota jaksaa ja innostaa mättää pidempäänkin kuin sen muutaman illan? Elikkäs kannattaako hankkia lisää Live aikaa pelkästän tämän pelin takia? Tässä kaikki näin lyhyesti mainittuna:D
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Näitä toimintoja on lukuisia; lähes jokaiseen esineseen, ajoneuvoon tai aseseen löytyy jonkinlainen lisätoiminto - tänne voisi hyvin jakaa myös muiden tekemiä löydyksiä.
Itseäni kiinnostaisi erityisesti se miten tietyistä ajoneuvoista (tankki, APC) saa laukaistua savukranaatteja?

Toggle smoke tulee B:stä ohjekirjan mukaan.

Eikös tässä pitänyt olla jokin moraalisysteemikin? Itsellä ei ole vihollinen lähtenyt kertaakaan karkuun, vaikka suurin osa joukkueestä olisi porattu matalaksi.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Toggle smoke tulee B:stä ohjekirjan mukaan.

Eikös tässä pitänyt olla jokin moraalisysteemikin? Itsellä ei ole vihollinen lähtenyt kertaakaan karkuun, vaikka suurin osa joukkueestä olisi porattu matalaksi.

Kaveri kerto tänään kun pelattiin, että kun joutuivat tykistö keskityksen keskelle, omat lähtivät karkuun eivätkä palanneet vaikka yritti kuinka kutsua. Sitten yhtäkkiä kevytkonekivääri mies tuli taiksin, otti pistoolinsa ja sitten ampui pelaajaa päähän... :D
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Tuossa viitostehtävässä Echoa suojellessa päätin rynnistää vihollisia päin, ja käskin tiimiläisiä seuraamaan esimerkkiä. Muutaman sekunnin päästä kuulin radiosta:
"Fuck this, I'm not getting painted for this shit!"

Eli ei ne Codemastersin lupaukset tekoälystä täysin perseestä revittyjä olleet. Nih!

Joo itselläkin ovat tuollaisia välillä heitelleet, johtuu varmaan välillä hiukan rämäpäisistä taktiikoista. :rolleyes:
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

No huomenna pitäs peli postilaatikkoon narahtaa ja ainakin suurimmaks osaks saanu kehuja täällä vaikka ei arvosteluissa mikään helmi olekkaan ollut. Kauas yksinpeli ilo kestää tälläiseltä normi pelaajalta jolla pelit yleensä kestää sen pinen hetken pidempään? Ja onko verkko peli sellaista jota jaksaa ja innostaa mättää pidempäänkin kuin sen muutaman illan? Elikkäs kannattaako hankkia lisää Live aikaa pelkästän tämän pelin takia? Tässä kaikki näin lyhyesti mainittuna:D

Sama täällä. Maanantaina tuli viesti, että peli on postitettu (Verkkokaupasta siis tilasin) ja ainakin ennen se on sieltä tullut 2 pv. sen jälkeen...

Mitä nyt videoita on tullu kateltua niin se hyökkäys - puolustus moodi livessä vois olla aika nannaa ja itse toivon, että saan version, jossa ei bugeja kauheasti ilmestyisi, kun niitä täällä joillain näyttää esiintyvän ja joillain ei ''niin kauheasti'' :D
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Noniin, nyt tänään aloin pelaamaan tota vähän enemmän ymmärryksellä ja taktikoinnilla enkä niinkään hosumisella ja normal vaikeusasteella vaan hardcorella. Onhan toi kivaa ku pitää pitää kaikki hengissä ja sitten sitä karttaaki pitää olla vähän välii kattelemassa ettei mee päin sitä. Hyvä esimerkki kun autolla saavuttiin noin 400m päähän kohteesta niin siinä rupesin kattelemaan kiikareilla että mitä siellä tapahtuu, no eihän siellä tapahdu yhtään mitään ku iso mäki edessä, siitä sitten tepastelemaan rinnettä ylös AI:n kanssa ja ihmettelen mäen päällä kun vieläkään mitään näy, sitten päätin katsoa karttaan, ni oon tepastellu sen AI:n kanssa 300m just päin p*rse**ä. No ei siinä muuta auttanu ku ottaa töppöstä toisen eteen ja tepastella takasin.

Joku tuosta ajamisesta valitti että sitä ei voi antaa AI:n käsiin, no itse annoin ja hyvinhän se meni, vaikkakin vähän hitaalloisesti :D, mutta sentään nopeammin kuin mitä kävellen olis matka taittunu. Niistä puista.. ei ne nyt niihin puihin koko ajan törmäile, tuntuu että ne väistee pienimmätkin kivenmurikat, ellette sitten ole käskeneet niitten menemään jonkun tiheesti tikatun metsän läpi :D.

Joo ittellä kävi tossa vähän aikaa just kans sillee että jätin oman machinegunnerin auton konekivääriin ja otin 2 muuta mukaan kun huomasin että sehän alko tulittamaan sielä jotain, no juoksujalkaa vähän lähemmäs niin vähän aikaa tulitettua kuolin, ajattelin että ei se nyt tuolta saakka voi osua, mutta kun kuva nousi vähän ylemmäs niin sielähän se konekiväärimies tulitteli just siitä mun ruumiin yli, ei jäänyt varmaan epäselvyyttä kuka veti friendly fireä, no... mutta mitäs menin sen tulilinjalle, pitää olla tästälähtiä varovaisempi.

Joo ja joku kans mainitsi ton AI:n sinkosekoilusta niin ittellä kävi tässä ekassa tehtävässä samanlailla. AI otti mäenpäällä singon käteen ja tuumin, että varmaan se tietää mitä tekee, että kai se näki jonkun ajoneuvon. Vähän aikaa kiikareilla kateltuani ja airstrikeä pistäessän kuulin hirveänpamauksen ja ruutu täris, mä aattelin että eihän ne pommit nyt vielä sieltä tippunu, no... otin kiikarit pois silmiltä ja huomasin 2 jätkää makaavan maassa kuolleena... pistihän tuo huvittamaan kun oli tehtävän alussa, mutta ei olis varmaan huvittanu tehtävän keskivaihella kun äijät pitäis pysyy hengissä ku ne ei respawnaile :D.

Lopputunnelmat:
Kyllä tää on sitten tosi hyvä peli kun rupes ajatuksen kanssa pelaamaan eikä höösäämään ja hössöttämään, että mitä seuraavaks, kyl ne AI:t venaa, toisinkun coopissa jenkkien kanssa (vertauskuva.. koska harvemmin sinne pääsee edes pelaamaan kun tulee jo connection failed tai "host unreachable") ei tule yhtään mitään kun yks painelee toiseen suuntaan ja toinen toiseen eikä liideriltäkään tule ainuttakaan käskyä mitä pitäistehdä :D.

EDIT: Nyt ei naurata, tehtävä melkeen läpi ja seison sinko jätkän takana kun oon käskeny sen tuhoo APC:n, tää täräyttää suoraan puutapäin ja se oli siinä sitten ja mission time oli 55min....
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Mä kikkailin tossa samassa tehtävässä ku sä Joohanh. Itelle ainaki suureks avuks oli kiikarilla varustettu rynkky ja single shot, vähän ku keskitty niin tuli tosi nopeesti headshotteja.

Ja sen rekan vedin ihan kylmästi singolla romumetalliksi :) Sielt alko porukkaa hyppiin ulos just kun sain singon ladattua huh

Täytyy kyl myöntää et oli vähän paniikkia ilmassa kun lähestyin sitä helikopteria ja olin koukannu vähän vasemmalle niin olin melkeen keskellä isoa aukeaa tai peltoa ja odotin kokoajan et nyt koht tulee ihan varmaa kiinalaisten väijytys kun siin oli niin otolliset paikat semmoseen
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Toinen ulostautui onneksi juuri minua vastakkaiseen suuntaan tähdäten, ja juuri kun hän oli kohottamassa tähtäintään minua kohden, napsautin kuulan ohimoon.
Tästä kommentista tuli hyvin, hyvin likainen mielikuva mieleen, kerro toki; miltä tämä käytännössä näytti? ;)

Tuo vitos-tehtävä oli ehdottomasti yksi pelin kohokohdista. Jos tehtävää pelaa todella rauhallisesti, tehtävä voi kestää melkein pari tuntia ja voi nähdä miten ilta muuttuu yöksi. Muistankin kun eräässä kuuppi matsissa ihmeteltiin upeaa kuuta taivaalla jonkun todetessa "Että nyt ei todellakaan pelata CoD:ia." Tehtävässä kitetytyy loistavasti pelin vahvuudet; pitkän matkan tulitaistelut, vuorokauden rytmi, kilometrien pituiset etäisyydet ja intensiivinen finaali.

Mielestäni pelissä ei ollut yhtään heikkoa/mahdotonta tehtävää. Jokainen oli tavalla tai toisella tyystin erinlainen toisesta. Aikarajalliset mausteet eivät itseäni häirinneet kertakaan(vaikka kuulun myös niihin jotka ahdistuvat aikarajallisista tehtävistä), ne lisäsivät useaan tehtävään todellista paniikkia ja nopeaa hoksottimien käyttöä. Hollywood-mättöä tämä ei ole ja jos peliltä osaa odottaa juuri sitä; kylmää realismia, ei pelin tehtävä paketti tule pettämään.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Tänään saapu meikäläiselle tämä peli ja kun 2 tehtävää on takana niin pelistä ei voi vielä paljoa sanoa, mutta ensifiilareista voin sen kertoa, että peli on aivan LOISTAVA, mutta vielä näin Codia pelanneelle kontrollit sun muut ei oo ihan hallussa ja vaatii paalljjoon totuttelua... :p

Itelle ongelmia tuottaa aika paljon tuo ampuminen. Jos yrität esim. snipulla ampua vihulaista kaukaa, niin todennäköisyys % on melkein 0 jos jätkä on kaukana. Ei tiedä menikö kuti yli vai jäikö puolitiehen. Joku voisi täältä heittää joitain vinkkejä tuon ampumisen tarkkuuden kohottamiseen... ;)
Itsellä ei bugeja näissä kahdessa ensimmäisessä tehtävässä ole ollut onneksi.

Kyllä peli kieltämättä hakkaa CoDit ihan 100-0 ja vaatii itseltäni ainakin melkoista totuttelemista... Kohta maistamaan miltä multiplayeri maistuu... Ja jossain vaihees jos ehtis kuuppia vetää. Se ois varmaanki mahtavaa... :D
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Itelle ongelmia tuottaa aika paljon tuo ampuminen. Jos yrität esim. snipulla ampua vihulaista kaukaa, niin todennäköisyys % on melkein 0 jos jätkä on kaukana. Ei tiedä menikö kuti yli vai jäikö puolitiehen. Joku voisi täältä heittää joitain vinkkejä tuon ampumisen tarkkuuden kohottamiseen... ;)
Ei minulla itelläkään ole oikein hanskassa tuo kauaksi ampuminen, mutta useimmissa scopeissahan on sen tähtäimen alapuolella jotain väkäsiä ja palloja jotka auttaa kunhan tietää kuinka kaukana vihollinen on. Olisikohan se ensimmäinen väkänen 300 metriä jne. Joku voi vielä tarkentaa/korjata jos olen väärässä. En kyllä ymmärrä miten Foeman on voinut saada yli kilometristä jonkun ACOGilla :).

Nyt on kuutisen tehtävää takana ja onhan se ihan mahtavaa menoa, varsinkin spec ops tehtävät. Tiimin komennot on vielä aivan hukassa, tosin löydettyäni bottien yksittäin komentamisen (kiitos Foemanille) niin vähän valaistui tuokin asia. Pari bugia tullut vastaan, muttei mitään mikä vaikeuttaisi pelaamista.

Kokeilin multiplayeriakin ja hyvältä vaikuttaa, vaikkakin meno on tuntemattomassa porukassa melkoista sähläystä. Yksi hölmö asia on tuo piirtoetäisyys, kun kaukaa tähtäilin kiikarikiväärillä kaveria lentokenttä mapissa niin näytti pyörivän ilmassa harmaanvihreän maton päällä.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Mitäs vit***?!!?!? Vedin kolmannen missionin läpi ja kun olin jatkamassa niin ei ollut tallentanut ja nyt pitäs alottaa uuestaa. Vedin sitä saakeli melkein tunnin ja sit se ei tallenna. Voi prkl sanon minä!
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Ai ai, kolmas tehtävä se aiheutti meiränkin Co-Op- porukalle harmaita hiuksia. No eipä siinä mikään muu auta, kuin takaisin tetsailemaan vain. ;)

Äh, huome illal vast pääsee palaamaan sotatantereelle, ellen vielä tänään illalla ehdi. :mad:Toivottavasti tallentas ens kerral, tai sit kannattaa vaa nopsaa siirtyy sen jälkee 4. missioo, jos sen tallentamisessa ei olis ongelmia... ;)
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Mitäs vit***?!!?!? Vedin kolmannen missionin läpi ja kun olin jatkamassa niin ei ollut tallentanut ja nyt pitäs alottaa uuestaa. Vedin sitä saakeli melkein tunnin ja sit se ei tallenna. Voi prkl sanon minä!

mulle kävi muistaakeni samoin, mutta lopetin pelin suoraan sulkemalla koko masiinan. luulen että tuo voi olla syy siihen että peli ei tallennu.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Miksköhän co-op:ia pelatessa aina jos tehtävä kusee joutuu alottamaan kokko kentän alusta? vaikka olisi tullut miten niitä chekpointteja:confused::mad:

Kiva alottaa aina koko tehtävä alusta jos mokaa siinä lopussa..:mad:

Muilla sama?
 
Ylös Bottom