Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyrsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Nyt ollaan kavereiden kanssa vikassa missussa hardcorella ja kaikki muut on jo kyseisellä tasolla vedetyy. Hommaa parantaa vielä se, että me myös aloitettiin hardcorella eli meillä ei ollut minkäänlasita esimakua missuista. 7 tuntia ollaan varmaan taottu, joista 2 tuntia on mennyt uudelleen yrittämisiin. Eniten meni varmaan 8 missuun kun siellä ne pirun mortallit, jotka pisti aina hengiltä.

Mitäs kokemuksia muilla hardcorelta ja onko jo ollu lähellä, että menny läpi?

Tietääkseni kaikki aseet saa käyttöön campaingissa, jos ne vain käy vihuilta poimimassa kun ne ovat kuolleet. Myös ajoneuvot ovat käytössä, jos vain menee viereen ja ottaa haltuun. On sitä lennelty ja ajettu niin helillä, kuin tankillakin.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Tietääkseni kaikki aseet saa käyttöön campaingissa, jos ne vain käy vihuilta poimimassa kun ne ovat kuolleet.

Suurin osa löytyy, mutta ei kaikkia: MGL kranaatinheitin ja M1014 haulikko puuttuvat ainakin kampanjasta (tai itse en ole ainakaan mistään löytänyt).
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

En viitsi selailla ketjua kun tuntuu "spoilereita" vilisevän jo sen verran porukan kirjoitteluissa.

Ensimmäisen tehtävän eilen pelailin ja yksi kysymys heräili. Tuossa kun pariin kolmeensataan metriin kurmootti vihollisia, niin jäi nyt vielä kuitenkin hieman epäselväksi tuo luotien lentoradan mallinnus. Eli pitääkös siihen juoksevaan ottaa ennakkoa ja pitääkö pitkille matkoille huomioida luodin lentorata.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Peli testattu. Tuomio: Loistavaa viihdettä! Tässä hieman aamun tunnelmia co-opin muodossa.

Vihollinen kiertää selustaan ja sekunti tämän kuvan oton jälkeen Kain sai napin otsaansa.

7027_151108644462_736524462_2472358_2430899_n.jpg
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

En viitsi selailla ketjua kun tuntuu "spoilereita" vilisevän jo sen verran porukan kirjoitteluissa.

Ensimmäisen tehtävän eilen pelailin ja yksi kysymys heräili. Tuossa kun pariin kolmeensataan metriin kurmootti vihollisia, niin jäi nyt vielä kuitenkin hieman epäselväksi tuo luotien lentoradan mallinnus. Eli pitääkös siihen juoksevaan ottaa ennakkoa ja pitääkö pitkille matkoille huomioida luodin lentorata.

Kyllä pitää huomioida luodin ballistinen lentorata ja ottaa ennakkoa.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

. Muuten ei voi juuri itkeä, ei edes bugeista. Joita en edes kunnolla huomannut ainuttakaan, edellämainittuja lukuunottamatta. Saattaakohan kovoasennus tehdä gutaa pelille?

Itsellä on peli kovalevyllä ja bugeja on pelissä ollut enemmän kun olen mistään muusta hyvästä pelistä löytänyt.

En vieläkään ymmärrä miten jotkut ei bugeja huomaa tai myönnä.

Noh, jokatapauksessa peli on loistava. Mutta itse en ala sokerikuorruttaan peliä ja sanomaan että bugeja ei ole. Niitä on siellä reilu kourallinen ja itselle vähän yli sen "suvaittavan määrän".

"UUuh tää peli on niin hyvä.. uuh tää peli on täydellinen... EI HELV... taas bugi"-lause kuvaa ehkä fiilareita täysin :D Bugien takia hunajan pissaamisessa on taukoja.

Jos kokeilis pelata pelin kolmannen kerran läpi ja yrittäis olla huomaamatta hipshotin apujoukkojen tulemattajättämistä ja sen toisen mission "track general zheng" bugia ja sitä ainakin tusinaa pystyyn kuolevia sotilaita. Pitäisköhän tuo asentaa kovolle uudestaan?


Tarkastellut tässä joka päivä että onko bugipäivitystä tullut... todella haluan pelin toimivan kuten sen kuuluu. All time favourite sotapeli kyseessä ja sen pelaaminen tuskin lopahtaa ikinä jos bugit korjataan. Nyt vähän vie peli-intoa kun parikin kertaa jo lopettanut sen takia että bugi johtaa kuolemaan ja paaaljon aikaa mennyt hukkaan siksi.

Siksi vähän epäilyttää pelata hardcorella kun.. heh.. pelaa siinä nyt sitten tunnin verran ilman checkpointteja ja sit jos bugailee niin huohhh :P Eihän se peli kaatuile, mutta kun on jo tullut koettua asioita kuten "oma äijä ampuu mua päähän ja kuolen", "oma tiimi ei ammu vihollissotilaita jotka ampuu mua" ja "apujoukot joiden pitäisi tulla ei koskaan tule vaikka kuinka ottais uusiks", niin ei huvittais pelata hardcorella tosivarovasti mielettömän kauan ja sitten raatoutua tuollaisen takia.

Hmh hmh. MIKSEI MUN PELI VOI TOIMIA NIIN HYVIN KUN TEIDÄN :< Mut no, kyllä noista samoista bugeista niin moni raportoi että bugikorjauksia on väkisinkin tultava. Hyvä että sellaista ovat jo kyhäämässä.


Eikö teitä muita yhtään harmita kaikki nämä tekijöiden tyhjät lupaukset?

Ja tuohan tässä itseasiassa onkin... Itse jätin hypeilyn täysin ja katsoin videoita vasta ihan päivää ennen ilmestymistä. Lupaukset oman tiimin tekoälystä varsinkin sai samantien toistelemaan lausetta parin tehtävän jälkeen että "en nyt tiedä oonko niin vakuuttunut tän tiimin tekoälystä" ja lopulta alkoi jo naurattaan miten typerästi ne käyttäyty. En ainakaan usko että kertaakaan vielä on tiimi pysynyt esim rakennuksen takana tai sillä seinustalla mihin oon move käskyn pistänyt. Aina lähtevät sooloamaan johonkin.. alkaa kaipaamaan näitä Full Spectrum Warrior tyylisiä seinän viereen ilmestyviä ympyröitä joihin sotilaat voi määrätä pysymään 100% varmasti.

Ja siis lupauksia tosiaan jaeltiin todella pokkana ja paljon niissä videoissa. Sai kieltämättä odottamaan enemmän juurikin niiltä asioilta mitä ne hehkutti ja juurikin niissä asioissa tuntuu olevan bugeja.

Itse en tosin tajua ihmisiä jotka valittaa grafiikasta. Ihan hyväähän se on? Mieletöntä vaatia jotain älytöntä grafiikkaa noin laajaan peliin kun se vielä luo tunnelman just hyvin ja näyttää hyvältä.. ei se silti tietty mikään Crysis oo mutta hohhoijaa.. Ei ole tainnut kyseiset sällit alkuperäistä OPF:ää pelannutkaan.. siinä kun grafiikka ei myöskään tainnut olla pääasia.

Ja omasta mielestä tuossa pelissä tulee palattua aika hyvin Operation Flashpoint tunnelmiin. Eli en koe sitä niin että se ratsastaisi vain sen nimellä, todellakaan.
Ja äänimaailma on kyllä mielettömän hyvä. Se tosin haittaa myös kun niin paljon hehkuttivat just tuosta että asiat hajoaa realistisesti jne, mutta esim ohuen puun läpi ei voi ampua tai puu ei reagoi mitenkään räjähdykseen jne jne... Ainoa hajoava asia luodista on ollut ikkuna ja räjähdyksestä talot hajoaa aikalailla vaan niin että se räjähtää raunioiks, kuten jokaisessa pelissä yleensäkin.

Siis ei mitään mitä siellä nyt ois pakko olla mun takia, mutta oisvat nyt ihmeessä jättänyt noi asiat hehkuttamatta kun ne ei ole totta. Ei osais kaivata noita hienouksia ja valittaa niiden puutteesta jos ei olis pelintekijöiltä kuullut asiasta :P

Mutta jokatapauksessa mielestäni rahanarvoinen peli eikä kaduta. Ja bugitkin ne aikoo hioa kuntoon joten hyväjtuttu.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Tänään pääsi jo kunnolla coopin makuun ja kyllähän se maistuikin mannalle. Varsinkin HC:lla pelatessa tunnelma on katossa tosin äkkikuolemat jotka narahtaa aina meikäläiselle ärsyttävät hieman kun joutuu "jäähylle" vähäksi aikaa :p

Onlinepuoli olikin yllättävä kokemus ja todella koukuttava. Kunnon Suomipoppoolla saa varmasti suorastaan legendaarisia mähinöitä. Jopa 1 vs 1 pelit ovat todella hauskoja vaikken mihinkään meinaa osuakaan. Huonoa sihtiä voi sitten kompensoida ilmaiskuilla :D Olen addiktoitunut!
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Välillä tulee aika kökkö fiilis kun vihollisen tekoäly on aika olematonta. Esim tuossa tehtävässä jossa piti etsiä sitä helikopterin miehistöä. Viholliset olivat ottaneet tujun kulauksen typeryyttä kun jäivät mm. alamäkeen polvillee ampumaan meitä 300m päästä, kun sitten itse kiikarilla varustetulla rynkyllä napsi niitä ilman ongelmia. Vähän sellanen huijattu olo jossain mielessä, kuvittelet olevasi suurikin komentaja ja taktikko mutta vaatiiko se sitten niin paljoa kun vihollisten ÄO on suoraan verrannollinen niiden saappaiden kokoon

Eivät myöskään oikein hakeudu suojiin vaikka niitä olis millä mitalla lähellä. Tai joskus hakeutuvat mutta menevät isona joukkona kaikki saman puun ja puskan taakse suojaan, ja muistakaahan kaikki pikkusotilaat siellä... puskat tarjoavat vain näkösuojan. Kyllästyin ja ammuin singolla joku 6 sotilasta saman puun takaa paremmille sotatantereille.

Eilen kun pelasin niin ukkoni oli muuten kuolematon jostain syystä, kinkit tulitti apc:n tykillä ja ties millä mutta en kuollu sitten millään vaikka osumaa tuli selvästi ja verta lensi enemmän kuin 80-luvun splatter elokuvissa.


Ootte varmaan kokeillu noita lisätehtäviä joita saa noita koodeja näppäämällä, onko hyviä ja voiko niitä pelata offline, eli yksin?
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Pelailin tossa eilen livessä ja lagaili niin älyttömästi. Pelejäkään ei löytynyt mitenkään hirveemmin, mutta sitten kun pelailtiin suomalaisen kaverin kanssa co-oppia, niin toimi ihan hyvin. Onko muilla esiintynyt tota lagaamista livessä?
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Aivan loistava peli! Ehdottomasti paras sotapeli mitä koskaan olen pelannut. Hienot äänet, maisemat ja kaikin puolin äärimmäisen hyvä paketti.

Oli kyllä tunnelma katossaan kun saavuttiin pimeässä, kaikessa hiljaisuudessa erään teltta kylän liepeille ja aivan yhtäkkiä joka puolelta alkaa satamaan luoteja ja yläilmoissa leijaileva taisteluhelikopteri suoltaa rakettejaan kuin viimeistä päivää. Maata vavisuttavien räjähdyksien ja ohi viuhuvien luotien keskellä omat huutavat lääkintämiestä ja tilanne näyttää äärimmäisen epätoivoiselta, kun joka puolella välähtelevät suuliekit lähenevät entisestään. Kuitenkin ryhmä sai itsensä kasattua pelon kourista ja tilanne helpottui muutaman tarkan sarjan jälkeen, joka sai viholliset etsimään suojaa ja ryhmä sai aikaa perääntyä metsän siimekseen.

Tuossa iski kyllä hirveä paniikki, kun napit ja tiimi komennot oli vielä aivan hukassa.

En ole törmännyt ainakaan vielä bugeihin, mitä nyt pari kertaa oma APC nakutti selkään, mutta ei muuten mitään peliä häiritsevää bugia ole esiintynyt. Tosin olen vasta pari tehtävää mennyt.

Co-op on varmasti mitä hienointa pelissä. Pitää varmaan itsekin testailla jossain vaiheessa.

Nyt, takaisin Skiralle --->

Ps. Foeman, saisit kirjoittaa jotain After Action Reporteja jokaisesta tehtävästä, kun on niin mukavaa luettavaa sinun tekstisi :).
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Huttu sanoi:
Eilen kun pelasin niin ukkoni oli muuten kuolematon jostain syystä, kinkit tulitti apc:n tykillä ja ties millä mutta en kuollu sitten millään vaikka osumaa tuli selvästi ja verta lensi enemmän kuin 80-luvun splatter elokuvissa.
Tuo huomattiin myös äsken Co-Opia pelatessa, kuolleena katselin muiden jäsenien sotimista Spectator-kamerasta, ja osumaahan pojat ottivat minkä kerkesivät, vaikka peli ei sitä tunnistanutkaan. Tämä on kyllä selkeä bugi, toivottavasti saa parannuksen.

Hottari sanoi:
Pelailin tossa eilen livessä ja lagaili niin älyttömästi. Pelejäkään ei löytynyt mitenkään hirveemmin, mutta sitten kun pelailtiin suomalaisen kaverin kanssa co-oppia, niin toimi ihan hyvin. Onko muilla esiintynyt tota lagaamista livessä?
Verkkototetutus on tässä pelissä kyllä todella kesken, Annihilationissa sekä Infiltrationissa lagaa oman maan pojatkin minkä kerkeävät, ajoneuvot käyttäytyvät erittäin bugisesti ja epäloogisesti, ynnä muita lastentauteja. Oman tiimin jäsenet istuskelevat suurimman osan ajasta mukavasti respalla, vaikka kuinka heille karjuisit liikkumiskomentoja.
Perustoteutus nettipelissä on kuitenkin aivan mahtava, ja kaiken kuran alta löytyy todella toimiva verkkosota.

Muutenkin Flashpointilla on yleisesti ottaen vain yksi ongelma: nuo bugit, joita Sarkasmi on perään täällä kuuluttanutkin. Jos ne saadaan kuntoon, on tässä ainesta omissa silmissäni yhdeksi lähivuosien parhaista peleistä. Saa olla toista mieltä.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

YouTube - Operation Flashpoint Dragon Rising Tests Continue

Kyllähän tuo loppujen lopuksi ihan hauskalta peliltä näyttää ;)

Tuossahan oli lähinnä bugeista kyse. Totta kai heppu otti osumaa seistessään paikallaan, peli ei vain bugien takia tunnistanut sitä. Sama pitää myös tuossa helikopterikohdassa.

Ja tässähän oli ArmA-fanaatikko kyseessä, kuten edellisellä sivulla listasin. Nopeasti unohtuu se, miten ArmA II sisältää samaisia bugeja, vain noin kolme kertaa enemmän. Tai no, ampuuhan ne viholliset ihan millintarkasti vaikka kolmensadan metrin tiheän pusikon läpi, että ei oikein siitä sovi valittaa.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Ootte varmaan kokeillu noita lisätehtäviä joita saa noita koodeja näppäämällä, onko hyviä ja voiko niitä pelata offline, eli yksin?

Ovat ihan hyviä minusta vaikkakin kaikissa tehtävänä pelkästään kaikkien vihollisten tappaminen, ja voi pelata yksinkin niitä.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Joo, nyt löytyi kyllä yksi ihan oikeakin ominaisuus, mistä saa ja pitääkin valittaa. Meinaan huomasin tuossa tulitaistelussa, että medicini otti luodin päähänsä. Kyllähän se osuman tunnisti, mutta sen sijaan että aivot olisivat levinneet pellolle, rupesi heppu vain lääkitsemään itseään.

Tästä kiinnostuneena räiskin muitakin tiimin jäseniä päähän. Noin kuusi sydäntä riipaisevaa kertaa tämän toistin, ja lopputulos on aina sama: Yksi osuma .223-kivääristä vaikka suoraan silmien väliin haavoittaa, kaksi tappaa. Kumma, ettei vihollisien kohdalla ole tällaista kuitenkaan havaittavissa.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Tästä kiinnostuneena räiskin muitakin tiimin jäseniä päähän. Noin kuusi sydäntä riipaisevaa kertaa tämän toistin, ja lopputulos on aina sama: Yksi osuma .223-kivääristä vaikka suoraan silmien väliin haavoittaa, kaksi tappaa. Kumma, ettei vihollisien kohdalla ole tällaista kuitenkaan havaittavissa.
Niin, ehkä se pointti on nimenomaan siinä että pelin tarkoitus ei ole ampua omia päin näköä :rolleyes:
Kyseessä on varmasti aivan tarkoituksellinen ominaisuus juuri noiden vahinkolaukausten tähden. Omia kun räimii (oletettavasti) vahingossa niin peli varmasti haluaa antaa sinulle vielä sen pienin mahdollisuuden toverin ylös nostamiseen.
Meinaan huomasin tuossa tulitaistelussa, että medicini otti luodin päähänsä. Kyllähän se osuman tunnisti, mutta sen sijaan että aivot olisivat levinneet pellolle, rupesi heppu vain lääkitsemään itseään.
Voihan olla että luoti vain naarmutti lääkintämiestä esim. päälakeen. Peli kun indikoi aika näyttävillä veriroiskeilla jokaisen osuman, oli kyseessä pieni naarmu tai iso haaveri, verta lentää aina kilo kaupalla ympäri maisemaa.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Niin, ehkä se pointti on nimenomaan siinä että pelin tarkoitus ei ole ampua omia päin näköä :rolleyes:
Kyseessä on varmasti aivan tarkoituksellinen ominaisuus juuri noiden vahinkolaukausten tähden. Omia kun räimii (oletettavasti) vahingossa niin peli varmasti haluaa antaa sinulle vielä sen pienin mahdollisuuden toverin ylös nostamiseen.

Voihan olla että luoti vain naarmutti lääkintämiestä esim. päälakeen. Peli kun indikoi aika näyttävillä veriroiskeilla jokaisen osuman, oli kyseessä pieni naarmu tai iso haaveri, verta lentää aina kilo kaupalla ympäri maisemaa.

Näinhän tämä tosiaan tarkemman tutkimisen jälkeen on. Vihollisen ampumana lähtee pääosumasta sielu vaellukselle, tilanteessa kuin tilanteessa. Tämänhän itse Foemankin koki rynnäköidessään kukkulalta. ;)
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Tämänhän itse Foemankin koki rynnäköidessään kukkulalta. ;)
Pyh! Ne olivat rautaiset hermot jotka aivosoluni poksauttivat kesken kiihkeän tulitaistelun. Ei minua mitkään perus hylsyt kaada ;)

---

Pelissä on hirveästi sellaisia toimintoja jotka paljastuvat vain kokeilemalla. Tässä muutamia esimerkkejä kansan tetoisuuteen:

- C4 saa ketjutettua painamalla LT:tä
- Myös makuulten voi `sprintata` (LB pohjassa)
- Savukranaatit saa käyttöön valitsemalla kranaatin ja pitämällä X-nappulaa pohjassa
- Botteja voi komentaa myös yksittäin (komento pyörä esiin, vasenta tattia liikuuttamalla ja A-namiska highlighttaa)

---

Näitä toimintoja on lukuisia; lähes jokaiseen esineseen, ajoneuvoon tai aseseen löytyy jonkinlainen lisätoiminto - tänne voisi hyvin jakaa myös muiden tekemiä löydyksiä.
Itseäni kiinnostaisi erityisesti se miten tietyistä ajoneuvoista (tankki, APC) saa laukaistua savukranaatteja?
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

- Botteja voi komentaa myös yksittäin (komento pyörä esiin, vasenta tattia liikuuttamalla ja A-namiska highlighttaa)

Mietinkin juuri tuota kun loading screenin tipseissä sanottiin, että voi jakaa tiimin ja osan lähettää kiertämään selustaan kun toinen puolikas antaa suojatulta.
 
Ylös Bottom