Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Operation flashpoint

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tobias_Rieper
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tobias_Rieper

New Member
Tällästä kivaa ois tarjolla tätä peliä odottavalle!

Game Features:

Operation Flashpoint Xbox features over 30 missions in the Cold War Crisis campaign and then over 20 missions within the Resistance campaign. See below for more specific details on each campaign.

- True-to-life models and physics provide the most realistic combat experience to date in a console game.

- Advanced squad-management system enables players to efficiently issue orders to squad members.

- Gameplay enables players to participate in a Cold War conflict just the way they want to and draws the player into a deeply believable military environment.

Lisätietoja saa-----------> http://www.codemasters.com/flashpointxbox/uk/flashpoint-xbox.php
 
Jos voi kaverin kanssa pelata co-oppina niin tuo on kyllä pakko-ostos. Tosin jo pelkkä Live tuki melkeinpä riittää.
 
Pelitistä luin että live tuki tulee jämään 8-10 pelaajan rajoille,joka on mielestäni aika turhauttavan pieni kun esimerki pcllä se raja 32 pelaajaa.Ofp on vielä niin paljon ajoneuvoja että aika tylsää on jos saadaan vaan 5vs5 mittelöitä.
 
En osta ellei tuli 16 pelaajan servuja. Ehkä jos on sitten kunnon cooperation ja paljon rahaa. Muuten mahtava peli varmaan, mutta syksyksi on tulossa monta hyvää live-peliä jo muutenki.
 
Joo, saas nähdä millasen version loppujen lopuksi Bohemien sällit tosta saa XB:lle aikaiseksi? Lähinnä mietiyttää, että kuinka toimivan saavat OFP:sta visuaalisesti, teknisesti, pelillisesti ja millaisilla ratkaisuilla? Pelimoottori kun ei ole PC puolella kyllä mitään kovinkaan kehuttavaa tasoa.

parempaa ja sujuvampaa hahmoanimointia sopii kuitenkin odottaa sekä video/audio-visuaalisia efektejä. Toivon mukaan myös toimivammat tiipelimuodot onlinessa(Live-peli)? PC orginaalissa kun ei CTF ja TDM-peleillä paljoa juhlita, OFP:n co-op lienee ainut hyvin toimiva mp-pelimuoto PC:llä. Toivottavasti ovat sitten mahdollisiin XBox-version tiimi mp-mappeihin tehneet esim. pinta-ala rajoituksia yms. sillä muutoin kartoissa on aivan turhaa tilaa tähän tarkoitukseen, siis myös pelillisessä mielessä(Vähempikin pinta-ala riittäisi)?

Xboxin headset-kommunikointi olisi myös tähän peliin kuin luotu, toimii PC-versiossakin ajoittain tyydyttävästi, mutta voisi jo olettaa että XB:lle tuo game voice-ominaisuus olisi unelma juttu(toimivampi ja huomattavasti laadukkaampi, kaikilla tiimi-pelaajilla headset).

Kuuleman mukaan myös XB-versioon olisi tulossa jonkin sortin tehtävä-editori ja se lienee myös hyvä juttu, sillä se on ainakin PC-versiossa hyvin toteutettu(helppo oppia/hallita).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Surerbug
Pelitistä luin että live tuki tulee jämään 8-10 pelaajan rajoille,joka on mielestäni aika turhauttavan pieni kun esimerki pcllä se raja 32 pelaajaa.Ofp on vielä niin paljon ajoneuvoja että aika tylsää on jos saadaan vaan 5vs5 mittelöitä.


Itseasiassa PC:llä se raja taitaa olla 124, vaikka noihin lukemiin päästäkkään. Joskus sillon kun vielä OFP pelasin niin suurimmillaan jollain servuilla missä pelasin oli n. 60 pelaajaa.
 

Kuuleman mukaan myös XB-versioon olisi tulossa jonkin sortin tehtävä-editori ja se lienee myös hyvä juttu, sillä se on ainakin PC-versiossa hyvin toteutettu(helppo oppia/hallita). [/B]


Oooo, hyvä juttu! Pitikin aikaisemmin kysyä tästä editorista.. Jos se lopullisesta versiosta löytyy, niin taitaa olla pakko-ostos tämäkin.
 
Mikäli pelimoottori on jämerä sekä pelattavuus kohdallaan, tuota voi suositella jo ennakkoon kaikille hardcore-sotasimujen ystäville.

PC-puolella OFP:ta ja varsinkin sen Resistance-jatko-osaa on tullut netissä eräänkin kerran tahkottua ja kyllähän tuossa pelissä tunnelmaa piisaa. Runsaasti rymyämistä metsissä, paljon hyvin toteutettuja kulkuneuvoja erilaisista jeepeistä ja veneistä lukuisiin eri tankkeihin ja taistelukoptereihin. Aseitakin löytyy reilusti eri tyypin miinoista ja rynnäkkökivääreihin raskaisiin KK:hin sekä maa/ilmatorjunta-sinkoihin.

Mikäli vain maastoissa on yhtä paljon kokoa kuin PC-versiossa ja AI pysyy yhtä tiukkana(mielellään vieläkin tiukempana), on lupa odottaa jotain astetta nannempaa sotaa.

Xbox Livellä ja moninpelaamisen toteutuksella on suuri merkitys pelin menestymisen osalta. Toivotaan parasta.
 
Tuossa pelissä - jos missä - olisi hyötyä korkeammasta resoluutiosta. Pieni resoluutio ja tv:n epäselvä kuva voivat haitata aikalailla, kun pelin etäisyydet ovat sellaisia, että vihulaiset näkyvät kärpäsen paskan kokoisina. Siitäkin huolimatta ja vaikka peli jäisi vielä hiomattomaksi, on se silti erittäin kiinnostava ja siinä on potentiaalia yhdeksi Xboxin parhaaksi peliksi.
 
Omasta mielestäni taas joissakin tämän suuntaisissa sotapeleissä joissa etäisyydet ovat tavallista laajempia, niin TV:n alhaisesta resoluutiosta voi olla myös uskottavaa/taktista hyötyä, PC-puolella kun tahtoo joskus olla niin, että hahmot erottuvat maastosta jopa vähän turhankin selkeinä pitkillekkin etäisyyksille, esim. OFP:ssä voi aika surutta ja helposti paukutella vihuja kanveesiin loppujen lopuksi aika helposti/kaukaa, silti vaikka luotien kaarevaa/putoavaa lentorataa onkin mukaan mallinnettu ja muita tarkkaa tähtäystä/ampumista haittaavia ominaisuuksia lievästi ottaen, nämä kuitenkin oppii hallitsemaan pelissä aika nopeasti.

Minusta jo Ghost Recon(xbox) todisti sen, että fps-pelin luonne voi tuntua paremmalta näiltäkin osin, kuin samainen peli PC:llä, eli konsolipelin alhaisesta resoluutiosta voi olla joskus myös positiivista hyötyä kun esim. GR XB-version hahmoja ei maastosta erotakkaan niin kliinisen selvästi kuin samaisessa PC-versiossa, hahmojen uniformut eivät mm. sulaudu maastoon yhtä hyvin kuin XB-versiossa. tällöin myös kiikarin/ase-zoomien merkitys kasvaa kun taas PC-versiossa niitä ei yhtä radikaalisesti aina tarvita...tällöin myös maaston tarjoaman näkösuojan hyödyntäminen nousee korkeammalle tasolle. XB-version hahmot kuitenkin erottaa yllättävän hyvin pitkiltäkin etäisyyksiltä jos vihulaisen hahmo on esim. kirkasta taivasta vasten/mäen harjanteella yms. näkyvässä paikassa, muussa tapauksessa hahmoa voi olla vaikea erottaa...tuulessa heiluvat pensaat/puiden latvat myös ajoittain hämäävät entistäkin enemmän XB:llä, eli minusta juuri niin kuin pitääkin. Vähän samansuuntaista odotan tältä saralta myös OFP:lta(Xbox).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Likinäköisenä ei ole kiva tetsata ja Flässärin etäisyydethän ovat Ghost Reconia suurempia.

On vaan mukavampaa, kun kaukana olevaan kohteen koko on enemmän kuin kaksi pikseliä. Samoin kalustoa on kiva tunnistaa ennen kuin se ajaa päälle. Taisteluvaunu on hyvä erottaa miehistönkuljetusvaunusta ja tarkemmastakin tunnistamisesta on hyötyä&hupia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Likinäköisenä ei ole kiva tetsata ja Flässärin etäisyydethän ovat Ghost Reconia suurempia.

On vaan mukavampaa, kun kaukana olevaan kohteen koko on enemmän kuin kaksi pikseliä. Samoin kalustoa on kiva tunnistaa ennen kuin se ajaa päälle. Taisteluvaunu on hyvä erottaa miehistönkuljetusvaunusta ja tarkemmastakin tunnistamisesta on hyötyä&hupia.

Lienee jo aika kärjistetty mielipide ja kysehän oli lähinnä siitä, että PC puolella tarkoitin vastaavasti taas sitä, että joissakin fps-peleissä hahmot voivat olla maastoon nähden liian kliinisiä, eli eivät ainakaan minusta tunnu aina olevan sopusoinnussa maaston väriharmoniaan(erottuvat tämän johdosta vastaavasti liian selkeästi ympäröivän maaston textuureista), kun taas GR XB-versiossa hahmot sulautuvat pelin textuureihin sopusoinnussa, mutta silti hahmot erottaa yllättävän hyvin pitkiltäkin etäisyyksiltä, miltei yhtä hyvin kuin PC-versiossa/monitorin näytöltä(1024x768), mikäli vain tausta on sen mukainen katsottavaan hahmoon nähden.

Eikä myöskään OFP:ssa(PC) näe hahmoja karttoilla ennen kuin ne tulevat tiettyyn etäisyyteen josta yht. äkkiä sitten ilmestyvät pelaajan näkyviin(etäisyydet ovat silti aika pitkiä), koskee myös kartan teitä ja tiettyjä muita textuureja/objekteja(max. piirto etäisyydet). GR pelin kartat taas ovat isommillaankin vain 400m x 400m luokkaa, eli huomattavasti pienempiä kuin OFP:ssa. Mutta itse uskon, että nämä asiat tulee riittävän hyvin näkymään myös OFP(Xbox), huomioiden myös ne näyttölaitteet/liitännät.

Ja kiikarit on sitä varten, että voidaan pitkille etäisyyksille tähyillä mitä joukkoja/ajoneuvo tyyppejä on tarkalleen ottaen kyseessä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
No eikös se edelleenki ole syyskuu ja en usko että projektia enää lopeteta ellei Osama lennä Bohemian toimistoon lentokoneella.
 
Enpä usko että flashpointtiin tulee co-oppia, ei ainakaan samalla koneella, ehkä kahella eri koneella voi niin jauhaa. Co-opilla sais kyllä kunnon yllätys hyökkäykset kehiin ja muuta pientä kivaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jeejeepete
Onkos Flashpoint vielä työn alla/ mitään tietoo koska pitäis ilmestyä?
O.F.P tulee myyntiin filmifriikki.fi:ssä 31.10. Myynnin alkamis ajankohta on kyllä siirtynyt jo tuskastuttavan monta kertaa. Peli, jonka takia XB:n hankin!
Luuletteko muuten että peli tulee tukemaan näppistä ja hiirtä? Mielestäni toimi pc:llä vallan mainiosti näillä välineillä, saa nähdä kuinka sitte ohjaimella toimii.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Juha
O.F.P tulee myyntiin filmifriikki.fi:ssä 31.10. Myynnin alkamis ajankohta on kyllä siirtynyt jo tuskastuttavan monta kertaa. Peli, jonka takia XB:n hankin!
Luuletteko muuten että peli tulee tukemaan näppistä ja hiirtä? Mielestäni toimi pc:llä vallan mainiosti näillä välineillä, saa nähdä kuinka sitte ohjaimella toimii.

Empä kyllä menisi sanomaan vieläkään, että OFP:n XB-versio ilmeistyisi edes tämän vuoden puolella. Ja PC:llähän tämä peli ei todellakaan ole kaikilta osin teknisesti mikään laatu tekele ja taatusti en toivo, että XB:llä tämä olisi teknisesti samanlaista kauraa kuin PC:llä...ei taida Bohemian skeida koodaajien taidot yltää siihen mitä Xbox-pelien laatu kriteerit vaatisi edes vähimmillään(OFP:n bugisuus ja luokattoman vanha engine).

Voi olla kuitenkin että XB-versio tehdään vielä OFP2:n uudemman enginen runkoon, muussa tapauksessa voi olla Bohemien sälleillä pieniä ongelmia?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jokke
Voi olla kuitenkin että XB-versio tehdään vielä OPS2:n uudemman enginen runkoon, muussa tapauksessa voi olla Bohemien sälleillä pieniä ongelmia?

Xbox-versio on toteutettu alkuperäisen PC-version pohjalta myös grafiikaltaan. Grafiikkamoottoria on kuitenkin päivitetty uudemman enginen ominaisuuksilla, mikä tekee pelistä Bohemian mukaan selvästi PC-versiota näyttävämmän. Äänet on päivitetty luonnolliesti Dolby Digital 5.1 -aikaan.
 
Ylös Bottom