Aina voi verrata mutta on eri asia onko vertailussa järkeä. Fyysisen ja digitaalisen pelin ero ei ole niin merkittävä mitä käyttämäsi hypyt hevosesta autoon tai VHS:stä DVD-levyyn. Hevonen häviää selvästi autolle, samoin kuin VHS:n kuva DVD:lle. Fyysinen peli ei kuitenkaan häviä yhtä merkittävästi digitaalisesti jaellulle pelille ja se omaa myös sellaisia hyötyjä, joita ei digitaalisessa ole. Samaa ei voi sanoa hevosesta tai VHS:stä, sillä ne häviää aika lailla 100-0 verrokilleen.Kyllä voin verrata ja helposti. Ennen vuokrattiin fyysinen VHS ja sitten tuli suoratoistot.
Ei me olla eri mieltä siitä mihin pelien suhteen ollaan menossa. Täysin eri mieltä me ollaan kuitenkin siitä, ettäkö kannattaisi vain ottaa kaikki paska vastaan mitä tulee.Edelleen, en sano että digiversioon liittyvät omistajuusasiat on kovinkaan yksiselitteisiä tai ainakaan kuluttajan näkövinkkelistä parempaan, mutta niin se tulee menemään. Kehitys menee tuohon suuntaan. Me voidaan ulista noista epäkohdista ihan niin paljon kun jaksetaan, mutta ei se mitään miksikään muuta.
Tässä kohtaa pitää myös muistuttaa että "ulinoilla" on historiassa saatu muutoksia aikaiseksi. Se on varmasti sinulle näillä foorumeilla kerrottu moneen kertaan aiemminkin. Voisit myös oikeasti miettiä millä tavalla puhut ja mitä termejä käytät keskustelussa. Toisten näkemysten lytistäminen "ulinaksi" ei edistä asiallista keskustelua, kuten yritin jo aiemmin vihjata.
Minä taas koen että sinä olet se kapeakatseinen tässä kun koet ettei "ulinalla" voisi pystyä vaikuttamaan. Pelienkin suhteen on nähty muutoksia kun pelaajat on "ulisseet" tarpeeksi.No eihän me sitten olla eri mieltä. Ulinaa voidaan jatkaa, mutta kuten yllä mainittu, se jää ulinaksi eikä muuta mitään. Edelleen kehotan katsomaan vähän korkeammalta. Tähän viittasin kapeakatseisuudella. Sadan vuoden päästä joku näillekin varmaan nauraa jos on vielä tallessa ;D
Jos minä katsoisin jotain vanhaa tapahtumaa, missä ihmiset on uskaltaneet sanoa ääneen vastaan asioilla tai puolustaa itselle tärkeitä asioita, niin kunnioittaisin vähintään sitä asennetta. Aika vähän kunnioitan sitä asennetta, missä vain ollaan "koska ei me millekään mitään voida". Itsekin pohjimmiltaan olen pessimisti enkä usko että kansa saa isoja saati oikeita muutoksia aikaiseksi mutta joku toivo sentään minussa vielä elää.