Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The_Akzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Ostan enenevässä määrin digitaalisena. Tulee aika harvoin ostettua pelejä julkaisun aikoihin täydellä hinnalla joten pienellä maltilla ne löytyy alennuksesta myös digiversiona. Olen lisäksi hamstrannut Prisman kanta-asiakaspäiviltä niitä 50 euron lipukkeita Storeen. Pelien hinta putoaa niillä vielä 15% lisää.

Katselun juuri läpi Gamestopin vaihtoon kelpaavien pelien listan. Siellä ei ollut yhtään sellaista peliä, joka minulta löytyisi tai jonka ostamista edes harkitsisin. Jälleenmyyntiarvolla ei siis myöskään ole minulle mitään merkitystä.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Katselun juuri läpi Gamestopin vaihtoon kelpaavien pelien listan. Siellä ei ollut yhtään sellaista peliä, joka minulta löytyisi tai jonka ostamista edes harkitsisin. Jälleenmyyntiarvolla ei siis myöskään ole minulle mitään merkitystä.

Vaihtoon kelpaavien?
Sinne kelpaa kaikki kunnossa olevat pelit.
Itse vein juuri tänään GTA V vaihtoon ja sain siitä 38,50€.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Miksi ne pelit pitää sinne Gamestopiin kiikuttaa, kun samalla tai vähemmällä vaivalla laittaa Huutikseen tai tänne foorumille myyntiin ja saa paremman hinnan? Tai vaihtaa vaikka päikseen toiseen peliin niin ei tarvitse kahta peliä laittaa vaihdossa + vielä euroja. Gamestop yms. divarit on IMO ihan turhia välistävetäjiä.

"Katselun juuri läpi Gamestopin vaihtoon kelpaavien pelien listan. Siellä ei ollut yhtään sellaista peliä, joka minulta löytyisi tai jonka ostamista edes harkitsisin. Jälleenmyyntiarvolla ei siis myöskään ole minulle mitään merkitystä."

Just.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Miksi ne pelit pitää sinne Gamestopiin kiikuttaa, kun samalla tai vähemmällä vaivalla laittaa Huutikseen tai tänne foorumille myyntiin ja saa paremman hinnan? Tai vaihtaa vaikka päikseen toiseen peliin niin ei tarvitse kahta peliä laittaa vaihdossa + vielä euroja. Gamestop yms. divarit on IMO ihan turhia välistävetäjiä.

Tätä(kin) asiaa ollaan tällä foorumilla käsitelty jokusen kerran. Joo, GS on maailmanlaajuinen ketju, jolla on tilillään siellä ja täällä ei niin kauniita manöövereitä, mutta omalla kohdalla toiminta ja palvelu on aina ollut ensiluokkaista. Varmaan siitä syystä, että liikkeessä on myyjinä henkilöitä, jotka harrastavat itsekin pelaamista. Näin ollen homma on mukavan tuttavallista ja kaverit tuntuvat tekevät sitä työtä ns. "rakkaudesta lajiin".

Jos ihan rahalliselta puolelta ajatellaan, niin varmasti täällä tai huuto.netissä myymällä saisi varmasti jonkun euron enemmän, mutta siinä on sitten aina ne omat hommansa. Kyttäillä, ostaako kukaan, sitten lähettämiset ja vahtimiset, että ostaja maksaa, kuten on sovittu. Joo, postiennakkoa voi käyttää, mutta on siinäkin omat vaivansa. Omalla kohdalla olen ollut GS:n kanssa asioimiseen tyytyväinen ja hintoihin myös! Tosiaan Mortal Kombat X:stä sain 42-43 euroa, kun Batmanin hain. Täällä tai netissä yleensä myymällä olisin ehkä saanut hyvällä tuurilla myytyä 50 eurolla. Yllä joku oli saanut yli puoli vuotta vanhasta GTA V:stä 38,50 euroa, joka sekin on minusta tuon ikäisestä pelistä hyvä summa. Joo vetäväthän tuollaiset firmat aina välistä, koska esim. GS tienaa juuri tuolla käytettyjen myynnillä, mutta omalla kohdalla homman nimi onkin se helppous, eli homma onnistuu samalla, kun hakee uutta peliä, täysin vaivatta. Siihen lisäksi vielä kun vakioasiakkaana napsuu parempia hyvityksiä, erikoisversioita normiversion hinnalla ja muuta pientä bonussälää, niin en ole nähnyt mitään syytä lähteä netin kautta metsästämään muutamaa lisäeuroa.

Päittäin vaihtaminen esim. tällä foorumilla olisi tietysti hienoin juttu, mutta itse olen malttamaton ja haluan ne pelini heti julkaisussa käsiini :D Täältä en varmasti olisi saanut MK X => Batman-kauppaa sovittua 17 euron välirahalla vielä piiiitkään aikaan.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Jos ihan rahalliselta puolelta ajatellaan, niin varmasti täällä tai huuto.netissä myymällä saisi varmasti jonkun euron enemmän, mutta siinä on sitten aina ne omat hommansa. Kyttäillä, ostaako kukaan, sitten lähettämiset ja vahtimiset, että ostaja maksaa, kuten on sovittu. Joo, postiennakkoa voi käyttää, mutta on siinäkin omat vaivansa. Omalla kohdalla olen ollut GS:n kanssa asioimiseen tyytyväinen ja hintoihin myös! Tosiaan Mortal Kombat X:stä sain 42-43 euroa, kun Batmanin hain. Täällä tai netissä yleensä myymällä olisin ehkä saanut hyvällä tuurilla myytyä 50 eurolla. Yllä joku oli saanut yli puoli vuotta vanhasta GTA V:stä 38,50 euroa, joka sekin on minusta tuon ikäisestä pelistä hyvä summa. Joo vetäväthän tuollaiset firmat aina välistä, koska esim. GS tienaa juuri tuolla käytettyjen myynnillä, mutta omalla kohdalla homman nimi onkin se helppous, eli homma onnistuu samalla, kun hakee uutta peliä, täysin vaivatta. Siihen lisäksi vielä kun vakioasiakkaana napsuu parempia hyvityksiä, erikoisversioita normiversion hinnalla ja muuta pientä bonussälää, niin en ole nähnyt mitään syytä lähteä netin kautta metsästämään muutamaa lisäeuroa.

Tässä kappaleessa on hieno ristiriita aiemmin kyseenalaistamasi digiversion ostamisen kanssa. Ostat fyysisen kappaleen, koska saat fyysisestä kopiosta pienellä vaivalla takaisinkin rahaa. Digiversion ostavien perusteena taas on digin helppous. Eli koteloita, ei levyn vaihtoja jne.
Eli siis:
Sinulle netissä kauppaaminen ei ole houkuttelevaa, koska Gamestoppiin vieminen on helppoa, eikä sinua harmita se muutama hävitty roponen vrt. huuto.net/KFINin kauppa-alue.
Samaan aikaan digiversion ostavilta perusteena on juurikin tuo helppous, eikä se muutama hävitty roponen harmita..

Ei siinä, asiassa olen kuitenkin jokseenkin samaa mieltä kanssasi. Digiversiota en osta kuin ainoastaan silloin, jos se on fyysistä kopiota halvempi.

E: Oma näkemykseni ei erikoisemmin ole muuttunut sitten viime vuoden:

Kumpikin käy. Se kumpi versio on halvempi, on minun valintani.

Itselleni ei avaudu ollenkaan tämä, että ostetaan pelit digitaalisena, koska ei jakseta käydä vaihtamassa levyä koneessa. Siis ei hemmetti, jos ihmisten laiskuus on mennyt jo tuolle tasolle. Ymmärrän, jos digiversion ostamiselle on joku muu selitys (halvempi hinta, lisäsisältö, aiempi saatavuus), mutta jos digiversioon päätymisen perusteena on se, ettei tarvitse käydä vaihtamassa peliä koneessa niin.. Noh, en edes viitsi sanoa.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Eli siis:
Sinulle netissä kauppaaminen ei ole houkuttelevaa, koska Gamestoppiin vieminen on helppoa, eikä sinua harmita se muutama hävitty roponen vrt. huuto.net/KFINin kauppa-alue.
Samaan aikaan digiversion ostavilta perusteena on juurikin tuo helppous, eikä se muutama hävitty roponen harmita..

Tässä toki tullaan siihen vaikeasti määriteltävään määritelmään nimeltään muutama, joka tarkoittaa jokaiselle ihmiselle eri asiaa. Jollekin toiselle toki tuo muutama roponen voi hyvinkin mennä vielä sinne muutamaan kymmeneen euroon, jos henkilö on ns. "rahamiehiä". Omalla kohdalla muutama roponen tarkoittaa sellaista 5-10 euron summaa, jonka eteen en tosiaan ole pelejä myydessäni valmis vaivaa näkemään, kun kaikki onnistuu niin helposti samalla reissulla, kun käyn ostamassa uuden pelin.

Selvennyksen vuoksi digiversion kohdalla kokisin sen useamman kymmenen euron menettämisen aika paljon suuremmaksi "turhaksi tappioksi" kuin muutamaksi roposeksi. Itse kuin tosiaan saan käytännössä aina vanhan pelin vaihtoon viedessäni vähintään sen pari kymppiä ja useimmiten vaihtoarvo on siellä 35-40 euron haarukassa. Pienin vaihtoarvo taisi olla jotain 18 euron luokkaa, kun vaihdoin viime syksynä NBA 2K14:n 2K15:een. Sain siis vuoden vanhasta urheilupelistä vielä pari kymppiä.

Selvennykseksi siis vielä: Minä siis häviän nettikauposteluun verrattuna GS:ssa asioidessani sen vajaan kympin noin karkeasti per peli, kun samalla digiversion käyttäjä häviää sen 20-40 euroa per peli siihen verrattuna, että ostaisi fyysisen kopion ja myisi sen aikanaan vielä eteenpäin. Mittaluokat ovat siis digiversion tappioksi moninkertaiset, se "mukavuus ja levyn vaihtamisen puuttuminen" siis maksaa jokaisen pelin kohdalla tuollaisen summan rahaa. Lisäksi kun mittaluokista puhutaan, niin on hyvä muistaa, että uusi peli maksaa sen 60-70 euroa ja viemällä pyöreästi puolisen vuotta vanhan pelin sitä ostaessa vaihtoon, saa siis uuden pelin pyöreästi puoleen hintaan, joskus jopa "selvästi alle puoleen hintaan"...Ja kaikki tämä tosiaan vain sillä, että viitsii tilata/hakea fyysisen pelin ja myydä sen eteenpäin joko äärettömän helposti(peliliikkeessä asioimalla) tai suhteellisen helposti(myynti netissä).
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Tässä toki tullaan siihen vaikeasti määriteltävään määritelmään nimeltään muutama, joka tarkoittaa jokaiselle ihmiselle eri asiaa. Jollekin toiselle toki tuo muutama roponen voi hyvinkin mennä vielä sinne muutamaan kymmeneen euroon, jos henkilö on ns. "rahamiehiä". Omalla kohdalla muutama roponen tarkoittaa sellaista 5-10 euron summaa, jonka eteen en tosiaan ole pelejä myydessäni valmis vaivaa näkemään, kun kaikki onnistuu niin helposti samalla reissulla, kun käyn ostamassa uuden pelin.

Selvennyksen vuoksi digiversion kohdalla kokisin sen useamman kymmenen euron menettämisen aika paljon suuremmaksi "turhaksi tappioksi" kuin muutamaksi roposeksi. Itse kuin tosiaan saan käytännössä aina vanhan pelin vaihtoon viedessäni vähintään sen pari kymppiä ja useimmiten vaihtoarvo on siellä 35-40 euron haarukassa. Pienin vaihtoarvo taisi olla jotain 18 euron luokkaa, kun vaihdoin viime syksynä NBA 2K14:n 2K15:een. Sain siis vuoden vanhasta urheilupelistä vielä pari kymppiä.

Selvennykseksi siis vielä: Minä siis häviän nettikauposteluun verrattuna GS:ssa asioidessani sen vajaan kympin noin karkeasti per peli, kun samalla digiversion käyttäjä häviää sen 20-40 euroa per peli siihen verrattuna, että ostaisi fyysisen kopion ja myisi sen aikanaan vielä eteenpäin. Mittaluokat ovat siis digiversion tappioksi moninkertaiset, se "mukavuus ja levyn vaihtamisen puuttuminen" siis maksaa jokaisen pelin kohdalla tuollaisen summan rahaa. Lisäksi kun mittaluokista puhutaan, niin on hyvä muistaa, että uusi peli maksaa sen 60-70 euroa ja viemällä pyöreästi puolisen vuotta vanhan pelin sitä ostaessa vaihtoon, saa siis uuden pelin pyöreästi puoleen hintaan, joskus jopa "selvästi alle puoleen hintaan"...Ja kaikki tämä tosiaan vain sillä, että viitsii tilata/hakea fyysisen pelin ja myydä sen eteenpäin joko äärettömän helposti(peliliikkeessä asioimalla) tai suhteellisen helposti(myynti netissä).

Jep, ymmärrän kyllä näkökannan. Unohdit tosin tuossa vertauksessasi sen, että luultavasti saisit muualta kuin Gamestopista ostamalla pelin halvemmalla. Ainakin mitä itse olen Gamestopista pelejä katsonut, niin uudet pelit ovat aina väh. 69,90€. Muualta saa useasti 55-60 eurolla, silloin tällöin halvemmallakin. Tällä yhdistelmällähän tuo muutama roponen onkin jo helposti +20 euroa, kun yhdistää omatoimisen myynnin (plussaa 5-20€) ja muualta ostamisen (plussaa 10-20€). Mutta tässä tullaankin taas siihen helppouteen, koska tuo sinun toimintapasi on ehdottomasti helpompi kuin mainitsemani tapa.

Itse kävin joskus 3-5v sitten viemässä pelejä useasti Gamestopiin, mutta vaihtoarvot olivat joidenkin pelien kohdalla aika mitättömiä. Sen jälkeen olenkin kaupannut pelejä lähinnä kavereille ja silloin tällöin netissä. KFINin kauppa-alueeseen tutustuin vasta jokunen aika sitten ja varmaan tulevaisuudessa tulee kauppailtua omia pelejä myös sitä kautta pois. Kaupattavaa tosin ei hirveästi ole, kun lähinnä FIFAt, NHLt ja autourheilupelit ovat kaappitilaa viemässä. PS4:kin ollut itselläni nyt kohta vuoden ja pelejä on neljä kipaletta: GTA V, NHL15, FIFA15 ja Last of Us (joka ostettu KFINin kautta). Project Cars ja F1 2015 varmaan seuraavana hankintalistalla.

Menipähän jo lievästi offtopicin puolelle.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Jep, ymmärrän kyllä näkökannan. Unohdit tosin tuossa vertauksessasi sen, että luultavasti saisit muualta kuin Gamestopista ostamalla pelin halvemmalla. Ainakin mitä itse olen Gamestopista pelejä katsonut, niin uudet pelit ovat aina väh. 69,90€. Muualta saa useasti 55-60 eurolla, silloin tällöin halvemmallakin. Tällä yhdistelmällähän tuo muutama roponen onkin jo helposti +20 euroa, kun yhdistää omatoimisen myynnin (plussaa 5-20€) ja muualta ostamisen (plussaa 10-20€). Mutta tässä tullaankin taas siihen helppouteen, koska tuo sinun toimintapasi on ehdottomasti helpompi kuin mainitsemani tapa.

Näin toki. Jos on viitseliäisyyttä ja aikaa kaupitella netissä ja samalla seurata tarjouksia, mistä saisi tulevan pelin vaikka 59,90 eurolla 69,90 sijaan, niin toki siinä säästää. Joskus Giganttikin myy jotain uusiojulkaisua jopa 49,90, mutta sieltä on huonoja kokemuksia, en mielelläni asioi siinä ketjussa. Lopulta jokainen ihminen varmasti etsii itselleen sen "ihannekohdan" sille, missä on valmis helppouden tai mukavuuden kustannuksella häviämään jonkin pienen summan(itselleen) rahaa. Aika harvassa taitavat olla ne ihmiset, jotka ihan jokaisen sentin tai euron laskevat ja "metsästävät".

Sen verran täytyy vielä puolustella tuota GS:n hinnoittelua, vaikka se onkin aika tyyris. Tai no verrattavissa perus-Prismaan ja vastaaviin...Ennakkovaraajat nimittäin saavat suurten julkaisujen ja julkaisijoiden aikaan pelejä noutaessaan "etukäteislahjakortteja" tulevia ostoksia varten. Olen monta kertaa saanut peliä hakiessani 10 euron "lahjakortin"(sen saa kyllä ihan kortillekin, jos haluaa), jonka olen käyttänyt johonkin tulevaan peliin etukäteen, minkä tiedän varmasti ostavani. Viimeksi tällaisen tarjouksen olen nyt käyttänyt sekä Batmanin ja Witcher 3:n kohdalla, kun molempien "lähtöhinta" putosi lahjakorteilla aikanaan alle 60 euron. Mutta se siitä GS:n hinnoittelusta ja tällä erää muustakin fyysisestä kaupankäynnistä, pointti tuli varmasti selväksi :)
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Fyysinen ehdottomasti, minä myös käyn kaupassa itse ja tulen käymään, tilasin muuten juuri pari musiikki cd:tä ja niitä on satoja hyllyssä, tulen vastaisuudessakin tilaamaan. Nostan myös perseeni välillä käydäkseni jopa leffoissa.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Ok. Olen siis ymmärtänyt jotain väärin (ei ole ensimmäinen kerta). Törmäsin tällaiseen listaan ja kuvittelin vain näiden kelpaavan. https://www.gamestop.fi/99er

Nuo pelit kelpaavat tuohon tarjoukseen, joka näkyy sivun ylälaidassa. Eli siis kun vie kaksi peliä tuosta listasta niin saa haluamansa pelin 9,90 eurolla. Muutenhan joo Gamestop hyväksyy käsittääkseni ainakin lähes kaikki pelit. Korvaus vaan heikoimmilla peleillä voi olla luokkaa 1€.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Korvaus vaan heikoimmilla peleillä voi olla luokkaa 1€.

Tuo on juuri mun ongelma gamestopin kanssa. Taidan olla niin valtavirrasta poikkeava pelaaja, että pelaan niin isoja massapelejä, joita on hyllyt pullollaan läpi vuoden, mutta olen valmis luopumaan niistä vasta todella myöhään.
Esim änäreistä vois saada ennen uuden julkistusta ihan ok, mutta jos haluat pitää pelejä rinnakkain esim 6kk (kaverit ei osta täydellä hintaa uusia, joten pelattava myös vanhoja), ei vanhasta enää saakkaan niin paljoa, etteikö niitä lahjoittaisi ilmaiseksi tuttujen ja sukulaisten lapsille.

Viimeksi kun olen PS3 aikaan käynyt gamestopissa, vein sinne noin 30 peliä, niistä yli 15 oli suoraan sellaisia etten jättänyt vaihtoon (80senttiä silloin hyvitys ja myyjä blokkasi ne suoraan sivuun), ja lopuista noin 15 pelistä olisin saanut reilut 50 euroa, näistä kaksi oli lähes kympin arvoisia, eli 13 pelistä noin 30e. Se ei ollut sellainen hinta, että olisin niitä sinne jättänyt. Kun pelin lähtöhinta jonka olisin halunnut, oli 69,90e ja gigantti myi kyseistä peliä 54,90e hinnalla, päätin ettei ole järkeä antaa kahta arvokkainta peliä ja maksaa siltin Gigantin hinta.

Ajoin giganttiin, ostin pelin, myin foorumilla nämä kaksi peliä 20e/kpl. Loput pelit pistin kolmeen eri vähävaraiseen tuttavaperheeseen joululahjaksi ilmaiseksi. Taidetaan edelleen pelailla niitä pelejä.

En todellakaan ole rikas, enkä edes hyvätuloinen. Mutta itse ajattelen asiaa puhtaana harrastuksena, joka syö x määrän euroja vuodessa.
Nuorempana laskettelin, vaikka ostin päivälipun ja olin 3h, en saanut mitään takaisin. Se harrastus nyt vain maksoi paljon. Sama juttu nyt. Olen niin mukavuuden haluinen, että jopa hyväntekeväisyyden loppumisen kestän ja poistan pelin kiintolevyltä kun uusi versio änäristä tulee. Peli maksaa sen 69,90e ja se on sen "hissilipun" hinta tässä harrastuksessa. Siitä irtoaa iloa 0-1000tuntia ja sit laitan lisää rahaa, jotta saan lisää iloa.

Mulla on ps4:lla ainakin parikymmentä peliä, joista olen maksanut yli 40 euroa, ja pelimäärä on alle 2h, sillä ostan ihan jatkuvasti pelejä. Viikottain 1-2kpl, mutta pcars, änäri, fifa jne vie 99% peliajastani. Tilanne olisi täysin sama fyysisten pelien kanssa. En niistä luopuisi, koska "joskus vielä voin innostua pelaamaan niitä". Fyysisten kanssa oli vain se ongelma, että jos oli änäri sisässä, sitä pelattiin, koska en jaksanu vaihtaa levyä sellaiseen jota en ole yhtään pelannut, koska jos en innostukaan, täytyy taas räpeltää levyjen kanssa. (Pelaan ajopenkistäni pelit ja tälläinen +100kg läski ei oikeasti mielellään sieltä kuppipenkistä ylös nouse muutamaan tuntiin)

Kun Ps4:n kohdalla päätin siirtyä digitaalisiin peleihin, tätä ongelmaa ei ole ollut. Olen voinut pelata vaikka sitä änäriä ja joku peli mennyt päin honkia, joten siirryinkin koittamaan vaikka tomb rideria. Sit se tuntuikin todella hyvältä piristysruiskeelta vaikka 30-45min ja kun olo on rauhoittunut, takaisin lennosta änärin pariin, no joo eipä kuljekaan peli yhtään. Vaihto samantien knackiin ja huudan lapset syliin istumaan ja vietetään kiva puolituntinen, jonka jälkeen päätän illan Pcarsia ajellen. Fyysisillä levyillä olisin tahkonnut änäriä ketutus pisteeseen ja lopettanut pelaamisen.

Toisinsanoen digitaalinen pelikokoelma on monipuolistanut pelaamistani todella paljon, mutta myös lisännyt pelaamistani.

Tähän kun vielä lisää meidän firman saunatilat ja änäri turnaukset, fifa turnaukset jne. Pe iltana klo 15 työt seis, mun tuoma ps4 tulille ja yömyöhään saunotaan ja pelataan. Kun änäriin kyllästyy, voi porukka pelata vaikka GTA vitosta jne, eikä tarvi koko pelikirjastoa raahata kotoa.

Itse en ole törmännyt digitaalisessa versiossa mitään moitittavaa, paitsi Sonyn latausnopeus, joskin siltin pelit saa pelattavaksi ennen kuin levyversioita käsiin. Kuten varmaan kymmenistä mun viesteistä käy ilmi ja kokoajan asiasta jankkaan, niin olen kyllä todella kova digitaalisen sisällön kannattaja. Oli sitten kyse mistä laitteesta tahansa. En ole esim macissä tarvinnut levyasemaa viimeisen 4-5v aikana kertaakaan.
Blu-ray soitin on aivan tyhjänpanttina kun kaikki katsotaan appletv:n kauttaan netflixistä ja leffavuokraamosta.
Pelihuoneessa on noin 800dvd leffaa, joita en ole katsonut useampaan vuoteen ollenkaan. Kymmeniä leffoja muoveissa. Kaikki leffat siis menee ennemmin digitaalisesti. Niin paljon vaivattomampaa. Olen leffojenkin osalta ajatellut, että jossain välissä vien ne jonnekin hyväntekeväisyyteen. Vaikka leffoista saisin 0,5e/leffa, niin en niitä yksitellen jaksa alkaa myymään. (Vai onko joku paikka, joka ostaa kerralla tollaisen kasan leffoja?)
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Pitkissä yksinpeleissä on tullut suosittua fyysistä kopiota. Ostohinta on yleensä halvempi + mahdollisuus myyntiin. Lisäherkut kuten Witcherin kartta ja soundtrack helpottavat päätöstä. Näitä pelejä tulee yleensä pelattua pitkään ja hartaasti, eikä juurikaan ex tempore.

Sen sijaan moninpelejä on tullut ostettua digitaalisena. Mukavaa helppous, kun voi vaikka yllämainitun yksinpelin lomassa heittää vaikkapa pari matsia Haloa, eikä tarvitse levyä vaihtaa.

Molempi parempi ja tilanteen mukaan.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Ubisoftin toimitusjohtaja antaa mielenkiintoisen selityksen sille, miksi digitaalinen versio on usein kalliimpi vaihtoehto kuin fyysinen? Kaiken takana on jälleenmyyjän pitäminen tyytyväisenä. Ensin puretaan hänen varastonsa, kuin mennään alentamaan bittiversion hintaa digitaalisella markkinapaikalla. Tilanne tulee pysymään näin niin kauan, kunnes bittiversio menee fyysisen ohi myynneissä. Arvatenkin trendi on siihen suuntaan.


And keeping the pressure on physical sales is really important for Ubisoft.

“We want to get rid of the stocks in stores before lowering the price on digital,” said Guillemot.

So that $20 penalty you’re paying for downloading a game is really all about inventory management for the publisher. It needs to keep retailers happy so they don’t regret placing big orders for Ubisoft games. That ensures they’ll come back to make big orders in the future as well.

But Guillemot thinks this scenario is only temporary. It will only last for as long as physical is the dominant way to purchase games for Xbox One and PlayStation 4. Right now, when a game is available at launch as both a disc and a digital download, the physical version makes up between 80 percent to 85 percent of all sales.


Lähde: http://venturebeat.com/2015/07/09/u...-prices-stay-so-high-for-so-long-on-consoles/
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Säilytettävät pelit fyysisinä, kuten Dragon Age, Witcher, Alien, Assassin's Creed, Watch_Dogs

Kertakoettavat pelit digitaalisena, kuten Call of Duty, Walking Dead, Wolf Among Us, Lifeless Planet
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Säilytettävät pelit fyysisinä, kuten Dragon Age, Witcher, Alien, Assassin's Creed, Watch_Dogs



Kertakoettavat pelit digitaalisena, kuten Call of Duty, Walking Dead, Wolf Among Us, Lifeless Planet


Itse just toisinpäin. Kertakoettavathan pitää hyödyntää vaihtokaupoissa tms.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Itse just toisinpäin.

Tuo tiivistääkin hienosti jakeluomuotojen välisen eron: kertakäyttöiset pelit kannattaa ostaa fyysisinä (jotta ne voi läpipeluun jälkeen myydä), mutta pitkäkestoiset merkkiteokset taas kannattaa ostaa fyysisinä (jotta niitä voi pelata senkin jälkeen, kun konsolivalmistaja on ajanut verkkopalvelunsa alas).
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Ubin tj:n sanoissa voi olla vähän perääkin, mutta näin loogisesti ajateltuna todellinen syy digitaalisen version kalliimpaan hintaan on se, että Store/Marketplace on ainoa paikka josta digitaalisen version voi ostaa. Ennen kuin konsolivalmistajat sallivat muiden osapuolien digitaalisen median kaupat konsoleissaan (mitä ei tapahdu ikinä), pysyy digitaalisen version hinta korkeampana ainakin uusien pelien kohdalla.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Ennen kuin konsolivalmistajat sallivat muiden osapuolien digitaalisen median kaupat konsoleissaan (mitä ei tapahdu ikinä), pysyy digitaalisen version hinta korkeampana ainakin uusien pelien kohdalla.

Julkaisijat päättävät itse peliensä hinnat. Markkinapaikka on yhteinen, hinnoittelu yksilöllinen. Storessa Sonyn pelit ovat järjestäen halvempia kuin muiden julkaisijoiden.
 
Ylös Bottom