Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The_Akzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Hankala myydä kerran läpi pelattu peli eteenpäin, jos se on sidottu PSN tunnukselle ;)

Mutta, offtopic päättyköön osaltani tähän :cool:

Jatketaan täällä:
-peli on julkaisussa klo 00:00 pelattavissa
-kaikki aina heti käsillä, ei levynvaihtoja jos vaikka joku yhden pelin kohtaus syö hermot, voi pelata jotain muuta välissä ja palata.
-nykyisin ovat jopa halvempia jos ei ole pakko julkaisussa ostaa, kun Storessa on käsittämättömiä tarjouksia
-joo ei voi myydä, mutta itse ainakin olen sellainen etten koskaan levypelejäkään myynyt, kun kuitenkin joskus halusin palata niihin jopa vuosien päästä yks kaks. Siinä ei ollut aikaa odotella paria päivää et sai postissa uuden version kaupasta.
-saa kaveriporukan tai firman iltamiin koneen mukaan kaikkine peleineen, saa mökille jne koneen mukaan helposti.
-ja luonnollisesti säästää luontoa aikatavalla kaikkine kuljetuksineen jne.
-jälleenmyyjät ei vedä rahaa välistä, tuskin kehittäjät sen enempää saa. Mielummin kuitenkin Sonylle sen rahan annan kuin vaikkapa prismalle. Sony kuitenkin käyttää sen rahan Ps4:n kehittämiseen jne, jotta joskus saadaan Ps5.

Tuossa Omenaraadon listassa ei ole ainakaan itselle mitään muuta tärkeää kuin tuo helppous.

Digitaalisena pelit ovat hemmetin kalliita ja kun tähän lisätään tuo PSN:n kuuluisa "nopeus" niin en näe järkeä ostella noita diginä. Täälläkin toimii aika aktiivisesti toi fyysisten pelien vaihtelu, joten sen yhden ainoan AAA pelin ostamalla pystyt pelaamaan useita, vaihdat vain johonkin mikä kiinnostaa.

Toki jos silloin 00:00 on aivan pakko päästä pelaamaan..

Tuossa Omenaraadon listassa ei ole ainakaan itselle mitään muuta tärkeää kuin tuo helppous.

Digitaalisena pelit ovat hemmetin kalliita ja kun tähän lisätään tuo PSN:n kuuluisa "nopeus" niin en näe järkeä ostella noita diginä. Täälläkin toimii aika aktiivisesti toi fyysisten pelien vaihtelu, joten sen yhden ainoan AAA pelin ostamalla pystyt pelaamaan useita, vaihdat vain johonkin mikä kiinnostaa.

Toki jos silloin 00:00 on aivan pakko päästä pelaamaan..

Miten ne on kalliita? Esim prisma, gamestop jne myy 69,95e ja saman hinnan ottaa store. Sit taas 1-2kk sisällä todella monet aaa nimikkeet lähtee 25-35e, sinä vaiheessa ei edes gigantit jne myy niin halvalla. Kaikki psn nopeusongelmat myös loppui Googlen DNS:n jälkeen.

Mulla on tosiaan se, että ostan esim fifaa änäriä jne. Vuoden jälkeen niistä ei saa niin paljoa, että jaksaisin kiikuttaa vaihtoon. Sama juttu ajopeleissä.

Toisaalta juonellisista peleistä en jaksa edes mitään keskinkertaista ostaa. Ne parhaat taas on sellaisia, että niihin haluaa jossain vaiheessa palata, joten ei viitsi vaihtoon viedä niitäkään. Lopulta kun luopuu niin saa muutaman euron. RDR:n ostin neljästi ja lopulta sit onneksi tuli plus jäsenille ni sai luopua siitä.

PS4:n alussa päätin siirtyä suoraan digitaaliseen eikä kyllä ole kaduttanut. Ei tarvi odotella postia, toisaalta ne jotka ostan hieman myöhemmin kuin julkaisussa on ollut todella paljon halvempi kuin edes ulkomailta tilatessa.

Itse tosin en ymmärrä muutenkaan pelaamista jossa peli ostetaan julkaisussa? Vedetään hikihatussa se viikonlopussa läpi ja maanantaina vaihtoon ja hetken päästä se on vain hämärä muisto. Paljon kivempaa välillä pistää peli pyörimään uusiksi ja ottaa pieniä fiilistelyitä uusiksi.

Vastaus: PlayStation 4

Hankala myydä kerran läpi pelattu peli eteenpäin, jos se on sidottu PSN tunnukselle ;)

Mutta, offtopic päättyköön osaltani tähän :cool:

Itse ostan vaan semmosen pelin diginä mitä tiän pelaavani paljon. Kyllähän se syö sit miestä jos tulee semmonen ostettua mikä ei maistu tippaakaan.

Miten ne on kalliita? Esim prisma, gamestop jne myy 69,95e ja saman hinnan ottaa store. Sit taas 1-2kk sisällä todella monet aaa nimikkeet lähtee 25-35e, sinä vaiheessa ei edes gigantit jne myy niin halvalla. Kaikki psn nopeusongelmat myös loppui Googlen DNS:n jälkeen.

Mulla on tosiaan se, että ostan esim fifaa änäriä jne. Vuoden jälkeen niistä ei saa niin paljoa, että jaksaisin kiikuttaa vaihtoon. Sama juttu ajopeleissä.

Eikai kukaan sieltä Prismasta ostakaan? Uudet pelit saa aina siihen ~50 euron hintaan kun vähän katsoo mistä ostaa. Enkä sanoisi että 1-2 kk tippuu tuolle tasolle, käytettynä kyllä saa tuohon hintaan mutta kyllähän noissa AAA-peleissä menee se vuosi tai kaksi ennenkuin ollaan tuolla tasolla.. Pari nopeaa selausta storesta esimerkiksi: Uusin Batman 69,95e, Diablo 3 69,95e, ei tunnu hinnat tippuvan.

Googlen DNS saattoi auttaa sinulla, ei auta monilla muilla, mukaanlukien itseni.

Urheilupelit ymmärrän että ostetaan julkaisussa, mutta kun nekin saa siihen ~50 euron pintaan, muualta kuin Prisma tai PS store.

Itse suosin käytettyjä koska pelit ovat kertakäyttötavaraa itselle, eikä ole mitään hätää päästä pelaamaan heti julkaisussa. Ja jos joskus haluaa jonkun pelata uusiksi niin kympillä irtoaa käytettynä sitten vuosien päästä.

Storen tarjouksessa 80% varmaan noista aaa peleistä 1-3kk sisällä julkaisusta. Muunmuassa far cry4 oli, AC:t ollu, batmanit jne. Sen jälkeen toki palautuu takas, mutta olen ostanut lukuisia aaa pelejä 30e molemmin puolin.

Storen tarjouksessa 80% varmaan noista aaa peleistä 1-3kk sisällä julkaisusta. Muunmuassa far cry4 oli, AC:t ollu, batmanit jne. Sen jälkeen toki palautuu takas, mutta olen ostanut lukuisia aaa pelejä 30e molemmin puolin.

Kyllä voi ollakin, mutta itse kun päätän ostaa pelin, ostan sen sieltä missä se sillä hetkellä on halvin, yleensä se on käytetty. Kertaakaan se ei vielä ole ollut PS store. Ainut storen peli itsellä taitaa olla Battlefield 4, ihan sen takia että tiesin tulevani pelaamaan sitä satoja tunteja. Jossain AC tai FarCry määrää jo niin paljon se jälleenmyyntiarvo että storesta ei järkeä ostaa.

Et voi sitten sanoa kalliiksi. Joku peli jää julkaisussa ostamatta, mutta on ostoslistalla niin sillon kun tarjoukseen tulee niin se ostetaan vaikka ei just sillon pelais. Koska siinä säästää rahaa. Olen nimenomaan digitaalisten pelien kanssa viimeisen 2v aikana säästänyt useamman sata euroa, eli vaikka muutaman ostaisikin 69e:llä ni kokonaisuudessaan on ollut halvempaa

Et voi sitten sanoa kalliiksi. Joku peli jää julkaisussa ostamatta, mutta on ostoslistalla niin sillon kun tarjoukseen tulee niin se ostetaan vaikka ei just sillon pelais. Koska siinä säästää rahaa. Olen nimenomaan digitaalisten pelien kanssa viimeisen 2v aikana säästänyt useamman sata euroa, eli vaikka muutaman ostaisikin 69e:llä ni kokonaisuudessaan on ollut halvempaa

Ymmärrän kyllä pointtisi, olet oikeassa. Mutta edelleen itselle on tärkeää se jälleenmyynti- ja vaihtoarvo.

Itse suosin ehdottomasti fyysisiä pelejä, lähinnä lainailun ja eteenpäin myymisen takia. Etenkin kaikki yksinpelit on itelle aina semmosia että pelaan niitä max kuukauden, ja vielä sen kuukaudenkin jälkeen pelin hinnasta saa sen myymällä helposti yli 50% takasin. Ja kavereiden kanssa usein tapana swappailla pelejä.

Ikinä en MITÄÄN peliä storesta ostas sillä perus 70e julkasu hinnalla, mutta tottakai jos vanhemmista peleistä hyviä tarjouksia niin sitten voi storesta ostaa.

Mistä löydät fyysisiä pelejä noin halvalla? :O

No juurihan esim netattilassa oli pari viikkoa se tarjous, että sai pelejä ilman ALV:ta eli lähti uutta batmania, witcheria ja metal gearia varsin ok hintaan.
Itse tilasin noita netanttilasta ennakkoon silloin kun vielä sai alekoodeja käytettyä peleihin joten esim arkham knight, witcher 3, far cry 4 ja the crew on maksaneet mulle 49.95e / kpl. Store hintoihin verrattuna säästöä n.80e ja witcherissakin tulee cd levyllä soundtrack ja muuta kivaa kun taas digi versiossa tulee vaan niitä ykkösiä ja nollia sinne kovolle.

Driveclub tuli ostettua verkkiksestä pari viikkoa julkkarin jälkeen 28e hintaan. Se oli joku messu tarjous ja niitä oli vain 300kpl erä ja silti ei tuntuneet menevän kaupaksi vaikka jo pelkästään gamestoppiin viemällä olisi jäänyt voitolle. Itse ostin juuri tuon takia ja päätin kokeilla, että onko peli aivan paska. Tuolla hyllyssä se on edelleen ja pari dlc pakettiakin tullut ostettua. Ilmeisesti kaikki vaan odotti sitä ilmaista ps+ maistiaista.

Ja onhan esim gigantti monen isomman nimikkeen kohdalla myynyt pelejä 49-59e hintaan joka edelleen on vähintään sen 10e halvempi mitä se digi versio.

No juurihan esim netattilassa oli pari viikkoa se tarjous, että sai pelejä ilman ALV:ta eli lähti uutta batmania, witcheria ja metal gearia varsin ok hintaan.

Itse tilasin noita netanttilasta ennakkoon silloin kun vielä sai alekoodeja käytettyä peleihin joten esim arkham knight, witcher 3, far cry 4 ja the crew on maksaneet mulle 49.95e / kpl.

Itsellä taas ei ennakkotilaaminen onnistunut. Ihmettelin vain kun sain sellaisen kuvan, että jatkuvasti löytyy uusia/tulevia pelejä (ei vain tarjouksissa) halvalla.

Ihmettelin vain kun sain sellaisen kuvan, että jatkuvasti löytyy uusia/tulevia pelejä (ei vain tarjouksissa) halvalla.

Kyllähän niitä löytyykin, siinä kun on käytettävissä kaikki maailman kaupat jotka tänne toimittaa vs. PS store. Silloin tällöin voi store olla halvempi mutta harvinaista se on ettei mistään samaan hintaan / halvemmalla saisi.

Miksi julkkaripeliä voi etsiä jokapaikasta halvemmalla, mut Storen tarjouksia ei voi seurailla ja ostaa pelejä silloin kun ne on jopa halvemmalla kuin fyysiset (todella usein).

Ylös Bottom