Mistä ihmiset nykyään niitä halvempia fyysisiä versioita ostaa, kun enää nykyisin ei saa Ahvenanmaalta tai briteistä halvalla uusia pelejä? Gigantissa on toki joka vuosi muutama isompi peli tarjouksessa heti julkaisussa, varsinkin NHL ja FIFA taitaa olla joka vuosi halvempi kuin muuaalla. Gamestopissa, peliliikkeissä ja marketeissa on fyysiset pelit samanhintaisia tai välillä jopa aavistuksen kalliimpia kuin PS Storessa. Verkkokauppa.com tai CDON ei ole enää nykyisin myynyt uusia pelejä sen halvempaan hintaan mitä muuallakaan. Varmaan halpoja fyysisiä pelejä edelleen löytää, mutta ei se ole niin helppoa ja kätevää kuten ennen vanhaan.
PS Storessa saa välillä tiettyjä pelejä ennakkotilattuna -10% alennuksella. Tarjouksia vertaillut niin ainoastaan välillä on jotain pöljän halpoja tarjouksia fyysistä versioista (kuten vaikkapa Verkkokauppa.com taisi myydä AC Originsia peräti 18€ hintaan melko uutta peliä), mutta yleensä ne on saman hintaisia tai PS+ tarjoukset ollut jopa halvempia. Lisäksi digissä tulee kokoajan tarjouksia joka viikko ja uudetkin pelit ilmestyvät aika äkkiä hyvään hintaan (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta).
Itse en ole enää nykyisin pitänyt yleisesti fyysisiä pelejä sen halvempana tai tarjouksia parempina kuin digissä. Pelin vaihtaminen on sitten erikseen, silloin toki saa halvemmalla, mutta menettää pelin. Ja nuo vaihtohinnat sekä tarjoukset vaihtelee niin paljon, että se on ihan tuurista kiinni (esim. Itse olen saanut tänä vuonna hyvitystä: Diablo3 50€, God of War 35€, Ni No Kuni 2 10€). Tänä vuonna olen ostanut fyysisiä versioita enemmän kuin digitaalisia pelejä, ensimmäistä kertaa 5 vuoteen. Ja RDR2:sta en vaihda pois, joten onneksi tämä fyysisten pelien hankkiminen loppuu vihdoin tähän!
Itselle ei ole väliä mitä versioita muut ihmiset ostaa, eikä kumpikaan taida olla toista selvästi parempi vaihtoehto. Molemmista löytyy eri vahvuuksia ja heikkouksia, se on ihmisestä kiinni kumman kokee itselle paremmaksi vaihtoehdoksi. Fyysinen on suositumpi vaihtoehto, varsinkin Jenkeissä nämä Amazon sun muut myyvät aivan hemmetisti fyysisiä pelejä.